Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במידה ויש אפשרות הייתם קונים טסלה?


CAPOBOSS
 שיתוף
עוקבים 51

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, TheAvatar כתב:

 

אם הכתב הזה היה מבין משהו בחשבונאות של עולם הרכב הוא לא היה עובד בתור כתב אלא מאייש תפקיד של CFO בחברה טובה או שותף במשרד רואה חשבון יוקרתי. 

 

אם נניח שטריקים ושטיקים חשבונאים הם נורמה מקובלת בעולם הרכב אז זה אומר שטסלה חברה הפסדית אחרי שהיא מיישמת את כל הטריקים בפרקטיקה. 

 

רק שזה לא נכון. שום חברה רצינית לא חייה על הלוואות ומראה הפסדים רצופים במשך עשור. ויותר מזה שום חברה הפסדית לא מתומחרת בצורה כל כך הזויה. אני אקשה עליך עוד יותר לך תפתח חברה עם פעילות אמיתית ונסה לקבל מימון מהבנקים. אני רוצה לראות בנק בישראל שיעניק לך הלוואה אחרי שתראה לו הפסדים רצופים במשך 5 שנים. 

 

 

אין לה שום קצב גידול מטורף. בארצות הברית נתח שוק של טסלה עומד על 4% לאחר עשור של פעילות בשוק כמעט נטול מתחרים. (רכב חשמלי) באירופה עלייה בנתח שוק של טסלה נבלמה אחרי שפולקסווגן והסינים נכנסו לתחום החשמלי. 

 

https://www.marketwatch.com/story/teslas-market-share-in-europe-keeps-crumbling-as-china-reclaims-top-spot-in-global-ev-race-11614621780

 

הדבר העיקרי שיש לטסלה זה המון רעש, צלצולים ומנכ"ל שמתנהג כמו מנהיג כת. 

 

 

רק שאתה מתעלם מהעובדה שכל החברות משקיעות מיליארדים במחקר ופיתוח והקמה של מפעלים חדשים. אתה חושב שאיוניק 5 נפלה מהשמיים? שוק הרכב שוק קשוח. אם אתה לא מעולה אתה לא קיים. אף אחד לא יכול להרשות לעצמו לא להשקיע הון עתק ב-R&D. ובכל זאת הספרים של יונדאי נמצאים בירוק והספרים של טסלה נמצאים באדום מעל 10 שנים. 

 

 

בבקשה

https://gac.co.il/

 

 

כבר יש רכבים כאלה מבית פולקסווגן. ויש גם רכבים סינים שהם קנייה הרבה יותר שפויה לרוב המוחלט של הלקוחות. 

 

 

מעולה. לך תקנה פלואנס ZE ותשאיר 150 אלף שקל עודף בכיס. נראה אותך. 

 

 

יופי רק שחווית שימוש טובה כבר לא בלעדית לאייפון והיא תהיה לא בלעדית לטסלה עוד 2-3-4 שנים. 

 

 

אני יכול לקנות גם דאצ'יה אונליין. אז? 

 

 

העדכונים האלה בקושי מעניינים אותי במחשב/טלפון אז למה שזה יעניין אותי ברכב? 

 

 

אין כזה דבר באמת ולא יהיה כזה דבר ב-20-30 השנים הקרובות. 

 

 

חשבתי שלא צריך טיפולים לרכב חשמלי. 

 

 

חשבתי שרכב חשמלי לא מתקלקל. 

 

 

אין לי כח להאריך בדברים, כי זה לא פורום כלכלי, אבל כל כך חוסר הבנה בכלכלה בפוסט אחד. אז רק אתן כמה אנקדוטות (באמת אין לי כח להאריך בדברים):

 

- זה לא כתב אחד זה הרבה. בעיתונים כלכליים החשובים בעולם, חלק מהכתבים שם סביר להניח יעשו עבודה מאוד טובה באמת כ cfos .

- טסלה חברה הפסדית כי היא צריכה לבנות הרבה מפעלים, והיא עברה לרווח בשנה האחרונה.

- אמזון לא הצליחה ליצר רווח במשך 20 שנה של פעילות בלי צורך לבנות מפעלים ועם הכנסות גבוהות בהרבה מטסלה. בזוס כנראה לא יודע לנהל וצריך להיות כתב כלכלי  😄. מטומטם מי שהשקיע בחברה שלו ב 20 שנה האחרונות.

- להשיג 4% תוך עשור לשוק עם חסם כניסה כל כך גבוהה, בו רוב החברות רק פושטות רגל וניצלות על ידי מדינות או חברות אחרות, זה מדהים גם עם המכונית הייתה מונעת על ידי פלוצים 😄. מדובר על אחד ההשיגים אולי הגדולים בתעשיית הרכב ב 30 שנה האחרונות.

- ולמרות שכל חברות הרכב משקיעות הון בפיתוח, טסלה מקדימה את כולם בענק בטכנולוגיה וכולן מנסות להדביק את הפער מול הטסלה. חברה שהתחילה מאפס.

 

ובמילים פשוטות: מיטב האנליסטים בחברות ההשקעות הגדולות בעולם החליטו להשקיע בטסלה. איזה ידע כלכלי יש לך שלהם אין?

 

(ולכל מה שאמרתי אין קשר למחיר מניה נמוך/גבוהה, כי זה לא פורום כלכלי ותורה בפני עצמה.

עריכה אחרונה על ידי utsur
  • אהבתי 3
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 376
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

שהBRZ שלך היא כאילו ספורטיבית אבל גם בהאצה מהמקום וגם מבחינת מרכז כובד והתנהגות כביש היא הרבה פחות טובה מהטסלה בכל פרמטר כמעט

מכיר יוגי-הו שהיה בערוץ הילדים פעם? שמתי לך קלף מלכודת.

איך אני כבר רואה שכמות האיוניק 5 תסתכם כאן בחמש יחידות, כששלוש מתוכן בייבוא מקביל

תמונות שפורסמו בשרשור

 

ציטוט

 

- זה לא כתב אחד זה הרבה. בעיתונים כלכליים החשובים בעולם, חלק מהכתבים שם סביר להניח יעשו עבודה מאוד טובה באמת כ cfos .

 

אם הם היו יכולים הם היו עושים. הם לא יכולים לכן הם מרוויחים 30$ לשעה בתור כתבים ולא 250$ לשעה בתור CFOs. 

 

ציטוט

- טסלה חברה הפסדית כי היא צריכה לבנות הרבה מפעלים, והיא עברה לרווח בשנה האחרונה.

 

כולם בונים מפעלים כל הזמן. אתה חושב שפולקסווגן לא בנו מפעלים חדשים בשביל ID3 ויונדאי לא בנו מפעלים חדשים בשביל איוניק 5? תבדוק ותגלה. 

 

ציטוט

- אמזון לא הצליחה ליצר רווח במשך 20 שנה של פעילות בלי צורך לבנות מפעלים ועם הכנסות גבוהות בהרבה מטסלה. בזוס כנראה לא יודע לנהל וצריך להיות כתב כלכלי.

 

רק שזה לא נכון. אמזון חברה רווחית ביותר כמעט בכל שנות קיומה. 

 

https://www.macrotrends.net/stocks/charts/AMZN/amazon/net-income 

 

ציטוט

- להשיג 4% תוך עשור לשוק עם חסם כניסה כל כך גבוהה, בו רוב החברות רק פושטות רגל וניצלות על ידי מדינות או חברות אחרות, זה מדהים גם עם המכונית הייתה מונעת על ידי פלוצים 😄. מדובר על אחד ההשיגים אולי הגדולים בתעשיית הרכב ב 30 שנה האחרונות.

 

כן, זה מרשים מאוד. מסכים. אבל צריך לזכור לטסלה היה מוצר ייחודי ביותר בדמות רכב חשמלי יחסית בשל. עוד 2-3 שנים לכולם יהיה רכב חשמלי והיתרון הבלעדיות של טסלה יתנדף. אבל בהחלט צריך לתת קרדיט למאסק שדחף את המעבר של התעשייה השמרנית הזאת לכיוון של רכב חשמלי.  

 

ציטוט

- ולמרות שכל חברות הרכב משקיעות הון בפיתוח, טסלה מקדימה את כולם בענק בטכנולוגיה וכולן מנסות להדביק את הפער מול הטסלה. חברה שהתחילה מאפס.

 

כן, מקדימה, אבל כבר לא בענק. ממש לא. יש להם יתרון מסוים בטווח נסיעה ואינטגרציה מעולה של תוכנה. אני מאמין שהיתרון הזה יעלם עוד 2-3 שנים. חודש שעבר MG הודיעו שהג'יפון ZS EV יקבל סוללה של 500 ק"מ ב-2022. 

 

https://www.autocarindia.com/car-news/mg-zs-ev-range-set-to-be-increased-to-500km-by-2022-419885 

 

כשתהיה אפשרות לקנות ZS EV עם סוללה של 500 ק"מ ב-130-140 אלף שקל רק פאנטים ואנשים שרוצים צומי בחיים יקנו טסלה ב-185 אלף. בדיוק כמו אנשים שקונים אייפון פרו ב-5,000 שקל במקום טלפון סיני מעולה ב-2,000 שקל. 

 

ציטוט

ובמילים פשוטות: מיטב האנליסטים בחברות ההשקעות הגדולות בעולם החליטו להשקיע בטסלה. איזה ידע כלכלי יש לך שלהם אין?

 

אין לי ואין להם. ההבדל הוא שהם יושבים ליד סיר הבשר, השוק מוצף בכסף זול, הריבית 0% ותישאר ככה כנראה עד סוף חיינו והם זורקים כסף על כל buzzword במטרה לייצר תשואה כלשהי. זו גם אחת הסיבות למה כל סטארט-אפ מטופש מקושקש עם 0 הכנסות מקבל הערכת שווי של 2 מיליארד דולר.  

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא ממש שחור ולבן כמו שאתה מצייר את זה. יש להם עשרות אלפי פטנטים רשומים בתחום שכרגע מתירים להשתמש בהם לפיתוח רכבים חשמליים. הם יכולים פשוט להחליט יום אחד שהם כן גובים תשלום על השימוש בהם. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch

 

לפני 23 דקות, TheAvatar כתב:

אני לא חולה נפש. זה לא מתאים לי.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 דקות, eitanuch כתב:

יש להם גם עשרות אלפי פטנטים רשומים בתחום שכרגע מתירים להשתמש בהם לפיתוח רכבים חשמליים. הם יכולים פשוט להחליט יום אחד שהם כן גובים תשלום על השימוש בהם. 

 

הם לא פילנתרופים. חברה קיימת רק כדי להרוויח. אם הם היו יכולים לגבות הם היו גובים. כנראה שהם לא יכולים ו/או שהפטנטים שלהם לא ממש מעניינים מישהו. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יוצא לי לעבור על הרשימות פטנטים מידי פעם. מאלה שקראתי, בהחלט לא מדובר בדברים שאפשר לקרוא להם "לא מעניינים" לרכבים חשמליים (ויצא לי לרשום כמה פטנטים בעצמי).

 

סתם לדוגמא: https://patents.justia.com/patent/10678244

 

אמנם לא קשור ישירות לרכב חשמלי אלא לאוטונומי. כל חברה שתרצה לפתח רכב אוטונומי ותעשה שימוש בגרנציה של דטא סינטטי לאימון כפופה לפטנט הזה. זו גישה די סטנדרטית ואני אפילו מופתע שזה פטנט, אבל הנה, דוגמא לפטנט שמעניין את כל העולם גם מחוץ לתעשיית הרכב.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch

 

לפני 23 דקות, TheAvatar כתב:

אני לא חולה נפש. זה לא מתאים לי.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 דקות, eitanuch כתב:

יוצא לי לעבור על הרשימות פטנטים מידי פעם. מאלה שקראתי, בהחלט לא מדובר בדברים שאפשר לקרוא להם "לא מעניינים" לרכבים חשמליים

במקום להשאיר אותנו במתח תן איזו רשימונת קצרה ואם אפשר אז פטנטים של אחרים שמטפלים באותן הבעיות.

כאחד שרשם כמה פטנטים בחייו המקצועיים אני יכול להגיד לך שכל פטנט ניתן לעקיפה בצורה זו או אחרת ולכל בעיה יש הרבה יותר מפיתרון אחד. פטנט של מישהו הוא לא חסם משמעותי ואם הוא כן חסם אז בעל הפטנט יעדיף להמשיך לייצר לבד ולא לעזור למתחרים שלו.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נו, שמתי כבר אחד בהודעה הקודמת. אתה לא באמת מצפה שאני אעשה review על תחום שאני לא מעמיק בו באמת ביום יום נכון?

 

נכום שיש patent trolls אבל יש חברות שכל המודל שלהם נשען על פטנטים וזה ממש לא נכון שכל פטנט ניתן לעקיפה. לפטנטים של קוואלקום יש נתח עצום מההכנסות (הם קצת חטפו בגלל חוסר תחרות, אבל יצאו מזה לפי מה שהבנתי).

עריכה אחרונה על ידי eitanuch

 

לפני 23 דקות, TheAvatar כתב:

אני לא חולה נפש. זה לא מתאים לי.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא איש תוכנה ולא איש עיבוד תמונה אבל אני בטוח שיש עוד דרכים לפתור את הבעיה.

 

לא מכיר את קוואלקום אבל בטוח שיש מספיק דרכים לפתור את הבעיה שעל פתרונה הם רשמו פטנט. אל תשכח שלפטנט יש גם תאריך תפוגה והוא לא שלך לעד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו כתב שהיתרון של טסלה יתנדף כאשר יכנסו המתחרים. לדעתי לא. יש לחברה הילה וקהל מעריצים, בדומה לאפל. הם ממשיכים להגדיל את כושר היצור ובימים אלה בונים מפעל בטקסס. יהיה קשה מאוד להתחרות איתם בכושר הייצור.

אם כבר מדברים על אפל, גם הם כנראה נכנסים לEV..

 

 

 

ויכוחים בפורום מול העולם האמיתי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, TheAvatar כתב:

אין לי ואין להם. ההבדל הוא שהם יושבים ליד סיר הבשר, השוק מוצף בכסף זול, הריבית 0% ותישאר ככה כנראה עד סוף חיינו והם זורקים כסף על כל buzzword במטרה לייצר תשואה כלשהי. זו גם אחת הסיבות למה כל סטארט-אפ מטופש מקושקש עם 0 הכנסות מקבל הערכת שווי של 2 מיליארד דולר.  

הבחור פה פגע בנקודה העיקרית שאנשים לא מבינים בכל הנוגע לטסלה. טסלה היא לא חברת רכב, רחוק מכך, היא חברת סיליקון וואלי שהמתחרות שלה הן גוגל/אמאזון/מייקרוסופט וכו'. במקרה המוצר שלה הוא גוש מתכת פיזי שנע על גלגלים. היא כן הביאה קידמה עצומה ודחפה את עולם הרכב חזק לכיוון החשמלי, אבל זה לא הופך אותה למאיימת על Toyota/VW/PSA או כל קונצרן רכב ענק אחר.
ובדיוק בגלל מה שמצוטט פה לעיל, היא הסיבה שטסלה שווה מה שהיא שווה והטירוף שיש עליה בשנים האחרונות. אחרת אין שום הסבר שעולה על הדעת איך חברה שהיא בהפסדים תמידים (אני חושב שהשנה האחרונה הייתה היחידה שדווח על רווח זעום של 700M$?) שווה יותר מכל תעשיית הרכב בעולם Combined. 

עריכה אחרונה על ידי YoJ
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שהשרשור הזה עובר לאוף-טופיק על כלכלה, אני אשאל שוב מה הרלוונטיות בין שווי המניה של טסלה, כמה הוא מוצדק, דו"חות הרווח שלה ועד כמה היא מתנהלת נכון כחברה, לבין השיקולים ברכישת רכב ממנה היום.

יש לי ניחוש לגבי איזה אחוז מרוכשי פולקסוואגן או ניסאן או יונדאי יודעים איזשהו נתון כלכלי על החברות האלה, והוא אפילו לא חד ספרתי.

 

אלא אם כן יש למישהו תחזית הגיונית לגבי זה שטסלה תכף תפשוט רגל וכל בעלי המכוניות יישארו עם ה*** ביד, או לפחות יקבלו שירות לקוי לרכב שלהם, אני לא חושב שזה משפיע במיוחד על שיקולי קניה.

My responses are limited. You must ask the right questions

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא קשור. התחלנו לדבר על איוניק 5 ומשם הדיון התגלגל לאיתנות הפיננסית של החברה. בכל אופן זה לא משנה לאף אחד מרוכשי הרכב. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמוו שאפל היא חברת חומרה שיוצרת תוכנה בכדי למכור חומרה, טסלה היא חברת תוכנה שחייבת חומרה, ישנה סינגריה בין שני התחומים ולא ניתן באמת להפריד אותם. מה שטסלה, גוגל, אולי גם אפל ועוד מייצגים עבור תעשיית הרכב המסורתית זו הסכנה להפוך מגוף דומיננטי חזק ועשיר לאיזה יצרן משנה לא ממש חשוב שמייצר קפסולות על גלגלים שמשנעות אנשים ממוקם למקום. גוגל מצפה לעשות את זה כמו עם אנדרואיד ואילו טסלה רוצה לעשות את זה בסגנון אפל. כך לפחות אני רואה את הדברים. 

 

מאסק הבין היטב איך להשיג את זה, איך לשווק את המוצר הזה (רכב עם תדמית חדשנית וירוקה, מהיר מאוד לאנשים לעשירים - מודל S הראשונה) ובעיקר איך לממן את כל הפעילות הזו. אין ספק שהאיש גאון. זה כמובן מצטרף לדברים כמו ספייס X ולא זוכר את השם של פרויקט המיקרו-לווינים. 

 

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, 20VT כתב:

לפני שהשרשור הזה עובר לאוף-טופיק על כלכלה, אני אשאל שוב מה הרלוונטיות בין שווי המניה של טסלה, כמה הוא מוצדק, דו"חות הרווח שלה ועד כמה היא מתנהלת נכון כחברה, לבין השיקולים ברכישת רכב ממנה היום.

יש לי ניחוש לגבי איזה אחוז מרוכשי פולקסוואגן או ניסאן או יונדאי יודעים איזשהו נתון כלכלי על החברות האלה, והוא אפילו לא חד ספרתי.

 

אלא אם כן יש למישהו תחזית הגיונית לגבי זה שטסלה תכף תפשוט רגל וכל בעלי המכוניות יישארו עם ה*** ביד, או לפחות יקבלו שירות לקוי לרכב שלהם, אני לא חושב שזה משפיע במיוחד על שיקולי קניה.

לא קשור, אבל יש אנשים כמו @TheAvatarשזה קריטי בשבילם.

 

לפני 23 דקות, TheAvatar כתב:

אני לא חולה נפש. זה לא מתאים לי.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...