Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במידה ויש אפשרות הייתם קונים טסלה?


CAPOBOSS
שימו לב! השרשור הזה בן 1075 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  

לפני 20 דקות, TheAvatar כתב:

הכי טוב. וטסלה תהיה סתם עוד חברת רכב מבין רבות. (מינוס הרווחים) אבל היי המניה בטח תהיה איזה $3,700 דולר עד אז.  

 

למה סתם עוד חברת רכב? אתה עוד נדיב - היא לא תהיה בכלל. תפשוט רגל. לא יהיה זכר למכוניות. המנייה תצלול ל-0 ויעקלו לאילון מאסק את החלליות.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • מצחיק 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אני כבר רואה שכמות האיוניק 5 תסתכם כאן בחמש יחידות, כששלוש מתוכן בייבוא מקביל

  • אהבתי 3
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, TheAvatar כתב:

 

זה מה שיש לך להגיד?  

 

החברה הזאת פועלת 10 שנים בשוק עם מוצר בלעדי (רכב חשמלי) ולא הרוויחה דולר מצ'וקמק בכל התקופה הזאת. מה לדעתך יקרה כאשר כל תעשיית הרכב תיישר קו עם טסלה? ברור לך שמדובר בעניין של 2-3 שנים לכל היותר, כן? 

טסלה לא שונה משאר חברות הרכב.

כל תעשית הרכב העולמית חיה על גיוס של חוב כדי לתמוך בפעילות שלה, עם חוב משוגע של 1.1 טריליון דולר.

https://www.google.com/amp/s/www.wsj.com/amp/articles/the-car-industrys-1-1-trillion-debt-problem-11592384319

 

לפולקסוואגן לבדה יש חוב של כ 200 מיליארד דולר והרווחים לכאורה הם תעלול חשבונאי שמבוסס על גיוס חובות לטווח ארוך.

האם גם פורשה והאודי אתה לא תרכוש בגלל שכל רכב שיורד מפס הייצור מחייב את החברה לגייב עוד חוב?

https://www.google.com/amp/s/www.carscoops.com/2020/07/vw-becomes-the-worlds-most-indebted-company-owes-more-than-south-africa/amp/

 

https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2018-12-24/volkswagen-is-the-debt-market-s-200-billion-gorilla

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Lior_Django כתב:

האמת שזה מדאיג. איך חברות ענק כאלה מנוהלות בכזו חובבנות ?

 

איך מגיעים לכזה חוב?

 

זה עוד כלום לעומת החובות של מדינות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, ch2856 כתב:

אם יחלקו רכבים בחינם יהיה ביקוש ויהיה גם היצע. לא מבין את הטענה שלך. טסלה הוכיחה שאם נתונים לך עשרות מיליארדי דולרים אפשר להקים עסק? וואוו, גאון אתה. 

 

אני מנחש שלא למדת כלכלה אז אתה רושם שאם יחלקו בחינם יהיה היצע. אפילו לפסולת מתכת אין היצע בחינם.

לא מבין את הטענה? אפשר לנסות שוב - אף עולם לא "החליט" לבזבז כסף על רכבים עם סוללה גדולה. בא גוף מסחרי, שם בשוק רכב כזה ושם עליו תג מחיר. חצי מיליון אנשים בעולם עשו את החשבון וחשבו שזו תמורה טובה יותר מכל החלופות הקיימות, וקנו את זה. וככה העולם "מבזבז" על זה טריליונים.

יבוא גוף מסחרי אחר וישים רכב בשוק עם גמדים קטנים בתא מנוע שמדוושים בפדלים במקום סוללה, אם יהיה לזה מחיר ותמורה שייצרו ביקוש של 2 מיליון יחידות, אז לשם העולם ילך.

ואף אחד לא "נתן" לטסלה מיליארדים, אנשים קנו מהם רכב בשביל להשתמש.

 

לפני 5 שעות, TheAvatar כתב:

החברה הזאת פועלת 10 שנים בשוק עם מוצר בלעדי (רכב חשמלי) ולא הרוויחה דולר מצ'וקמק בכל התקופה הזאת. מה לדעתך יקרה כאשר כל תעשיית הרכב תיישר קו עם טסלה? ברור לך שמדובר בעניין של 2-3 שנים לכל היותר, כן? 

טסלה הפסידה שנים כי יש לה קצב גידול מטורף והכי גבוה מכל שאר היצרנים.

מי שלוקח שם החלטות פיננסיות קיבל החלטה מודעת לוותר על רווחיות וללחוץ על הגז (סליחה, וסת זרם) עד הסוף ולהוציא כל דולר על פיתוח ומחקר ועל גידול יכולות ייצור, והתרחבות לשווקים זניחים כמו ארץ הקודש. אני לא בטוח שיש יצרן רכב אחר שטרח למכור כאן כשהוא קיים רק 10 שנים. יותר זול למכור בשווקים גדולים.

והמוטיבציה להחלטה הזו היא בדיוק פתיחת הפער הזה על שאר תעשיית הרכב שמשום מה עדיין מתקשה לסגור אותו. אני לא זוכר כמה שנים כבר אנחנו שומעים ב-repeat שתוך 2-3 שנים פולקסווגן תוציא רכב חשמלי פרקטי בייצור המוני ומחיר סביר.

 

בכל מקרה אני לא מבין - התחזית שלך היא שתוך כמה שנים טסלה פושטת רגל וכל הטסלות יהפכו לאדניות עם גלגלים כי לא יהיה מי שיתחזק אותן, ובגלל זה לא חכם לקנות אותן היום?

אגב בעניין הזה, בטר פלייס מתה, אבל ממש, ב-2013 ואיפה שאני גר היתה פלואנס ZE שנסעה לפחות עד שנה שעברה (אולי עדיין שם, לא בדקתי).

עריכה אחרונה על ידי 20VT
  • אהבתי 1

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קר ועל גידול יכולות ייצור, והתרחבות לשווקים זניחים כמו ארץ הקודש. אני לא בטוח שיש יצרן רכב אחר שטרח למכור כאן כשהוא קיים רק 10 שנים. יותר זול למכור בשווקים גדולים.
יצרנים סינים צעירים יותר התחילו למכור כאן מכוניות - AIWAYS למשל.
והמוטיבציה להחלטה הזו היא בדיוק פתיחת הפער הזה על שאר תעשיית הרכב שמשום מה עדיין מתקשה לסגור אותו. אני לא זוכר כמה שנים כבר אנחנו שומעים ב-repeat שתוך 2-3 שנים פולקסווגן תוציא רכב חשמלי פרקטי בייצור המוני ומחיר סביר. הנה דוגמה מ-2015.
פולקסווגן מוכרים כבר ID3 וID4 בעולם שמתחרות בטסלה ראש בראש ועוד דגמים בדרך בשאר המותגים שלה.
גם הסקודה אנייאק התחיל להמכר בחול אאלט.
הקונספט שהבאת בלינק הפך +- לID4.
 
 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, yoav911gt2 כתב:

יצרנים סינים צעירים יותר התחילו למכור כאן מכוניות - AIWAYS למשל.

נכון. אבל עד כמה שאני יודע לסינים יש גב כלכלי ממשלתי עם כיסים עמוקים ומדיניות התפשטות מוכתבת מלמעלה.

הלינק שמקורי ששמתי היה בטעות מ-2019. זה הלינק שהתכוונתי, מ-2016.

גם אם טסלה ו-VW יגיעו באמת עוד שנתיים להיות ראש בראש, זה עדיין זינוק מדהים מאפס למאה עבור טסלה, בהתחשב בבערך מאה שנה יתרון שהיה ל-VW. זינוק שיכול להסביר אפס רווחיות לאורך עשור.

 

  • אהבתי 1

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, 20VT כתב:

 

 

לא מבין את הטענה? אפשר לנסות שוב - אף עולם לא "החליט" לבזבז כסף על רכבים עם סוללה גדולה. בא גוף מסחרי, שם בשוק רכב כזה ושם עליו תג מחיר. חצי מיליון אנשים בעולם עשו את החשבון וחשבו שזו תמורה טובה יותר מכל החלופות הקיימות, וקנו את זה. וככה העולם "מבזבז" על זה טריליונים.

יבוא גוף מסחרי אחר וישים רכב בשוק עם גמדים קטנים בתא מנוע שמדוושים בפדלים במקום סוללה, אם יהיה לזה מחיר ותמורה שייצרו ביקוש של 2 מיליון יחידות, אז לשם העולם ילך.

ואף אחד לא "נתן" לטסלה מיליארדים, אנשים קנו מהם רכב בשביל להשתמש.

 

מאות אלפי אנשים קיבלו הנחה של אלפי דולרים לרכישת מכונית או כל מיני הטבות שונות אחרות. אם הייתה אותה הטבה על ב.מ.וו סדרה 3, לדוגמה,  אתה חושב שלא היו רוכשים אותה יותר? אם עכשיו יהיה מס של 10% על סדרה 3 בישראל מה יקרה לה? שמעת פעם על מוצר צריכה אחר שקיבל כאלו הטבות? 

 

בתוכנה? טסלה כנראה לא רעה בכלל אבל בשאר התחומים הקשורים ברכב חשמלי? רק בשנתיים האחרונות היא בכלל החלה להציג איזה משהו משמעותי שמראה שמישהו שם באמת שם כסף על פיתוח. זה מזכיר לי איזו כתבה על כמה המנועים החשמליים של טסלה מדהימים, למרות שטויוטה כבר עשתה ועושה את זה 20 שנה. 

 

אבל בתכלס, לכולם ברור שהקרב האמיתי הוא כלל לא על ייצור רכבים, הם רק דרך נוספת ולפעמים חשובה, ליעד הסופי של ניהול צי רכב בתחבורה אוטונומית. בזה, כנראה שטסלה תהיה הראשונה להגיע ליעד. זה לא שיצרני הרכב המסורתיים לא מבינים את זה, לכן כולם החלו להצהיר שהם יהפכו לספקים של שרותי תחבורה, אבל בתחום הזה טסלה בהחלט נמצאת בראש וכנראה שתתחרה מול אינטל, גוגל ואומרים שגם אפל. תעשיית הרכב המסורתית? אולי תמשיך לייצר רכבים אבל כנראה שלא מעט יצרנים יהפכו לסוג של ספק משנה. 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, ch2856 כתב:

מאות אלפי אנשים קיבלו הנחה של אלפי דולרים לרכישת מכונית או כל מיני הטבות שונות אחרות. אם הייתה אותה הטבה על ב.מ.וו סדרה 3, לדוגמה,  אתה חושב שלא היו רוכשים אותה יותר? אם עכשיו יהיה מס של 10% על סדרה 3 בישראל מה יקרה לה? שמעת פעם על מוצר צריכה אחר שקיבל כאלו הטבות?

אותה הנחה שיש לטסלה יש גם על רנו זואי, ולא ראינו את הקונים נוהרים לסוכנות. יש הרבה מוצרי צריכה שקיבלו הטבות מפליגות במס. על טלויזיות היה בארץ פעם 100% מס והיום אין כלום אם אני לא טועה. אכן קונים אותן בהמוניהן, וגם זה כנראה לא מאוד מועיל לסביבה.

 

אני אגב לא מנסה לטעון שטסלה היא הרכב החשמלי הכי ידידותי לסביבה. האמת אני די בטוח שברוכשים המתלהבים הראשונים יש אחוז מאוד קטן שזה בכלל מעניין אותם. לדעתי לזמן 0-100 היה הרבה יותר משקל. אולי היא גם לא הכי מתקדמת טכנולוגית.

מה שמוכר את הטסלה זו חוויית בעלות (ownership experience) אחרת מכל דבר אחר בשוק, וזה אותו דבר שמוכר את האייפון.

זה מתחיל באיך שקונים אותה אונליין, ממשיך בעדכון מתמיד של פיצ'רים ברכב, דרך הנהיגה האוטונומית שכרגע ייחודית לה, ובארה"ב זה גם מגיע לטיפול VIP לכל בעל רכב (לפחות במודל S) עם הגעה לבית הלקוח לתיקונים במסגרת אחריות. לצערי אני די אופתע אם הם יעשו את זה גם בארץ.

ועד כמה שאני מבין, על זה השרשור - האם הייתם קונים טסלה.

 

אתה אומר שהמיסוי הירוק בעולם טועה בקריטריונים להטבות, ויכול בהחלט להיות שאתה צודק. זה כנראה תלוי איך בדיוק מגדירים את המטרה שלו. אם המטרה היא לצמצם זיהום אויר בערים, אולי הוא נכון. אם המטרה יותר גלובלית, אולי הוא שגוי.

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Lior_Django כתב:

האמת שזה מדאיג. איך חברות ענק כאלה מנוהלות בכזו חובבנות ?

 

איך מגיעים לכזה חוב?

נכון זה ממש מדאיג. 

נראה שפולקסווגן הולכת לפשוט רגל תוך שנה ושתעשיית המייסבים הגרמנית תיכחד ותיקח עימה את כל הכלכלה האירופאית. הבעייה שאין להם חלליות שאפשר לעקל ואפילו המנייה שלהם לא שווה יותר מידי. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Lior_Django כתב:

האמת שזה מדאיג. איך חברות ענק כאלה מנוהלות בכזו חובבנות ?

 

איך מגיעים לכזה חוב?

 

מניח שיש עוד שיקולים בתמונה, שאנחנו לא רואים.

 

כמו למשל העדפה לתת לכסף של אחרים לעבוד בשבילך. חברות גדולות בדרך כלל חיות על הלוואות, וכמה שדירוג האשראי יותר גבוה, ככה החברה יכולה לגייס יותר כספים כדי לפתח ולייצר מוצרים חדשים.

 

אם היו מחכים כל פעם שיהיה מספיק הון עצמי להוציא דגם חדש, זה היה קורה אולי פעם ב15-20 שנה, כמו בתעשיית רכב סובייטית.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, bobi כתב:

טסלה לא שונה משאר חברות הרכב.

כל תעשית הרכב העולמית חיה על גיוס של חוב כדי לתמוך בפעילות שלה, עם חוב משוגע של 1.1 טריליון דולר.

https://www.google.com/amp/s/www.wsj.com/amp/articles/the-car-industrys-1-1-trillion-debt-problem-11592384319

 

לפולקסוואגן לבדה יש חוב של כ 200 מיליארד דולר והרווחים לכאורה הם תעלול חשבונאי שמבוסס על גיוס חובות לטווח ארוך.

האם גם פורשה והאודי אתה לא תרכוש בגלל שכל רכב שיורד מפס הייצור מחייב את החברה לגייב עוד חוב?

https://www.google.com/amp/s/www.carscoops.com/2020/07/vw-becomes-the-worlds-most-indebted-company-owes-more-than-south-africa/amp/

 

https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2018-12-24/volkswagen-is-the-debt-market-s-200-billion-gorilla

 

אם הכתב הזה היה מבין משהו בחשבונאות של עולם הרכב הוא לא היה עובד בתור כתב אלא מאייש תפקיד של CFO בחברה טובה או שותף במשרד רואה חשבון יוקרתי. 

 

אם נניח שטריקים ושטיקים חשבונאים הם נורמה מקובלת בעולם הרכב אז זה אומר שטסלה חברה הפסדית אחרי שהיא מיישמת את כל הטריקים בפרקטיקה. 

לפני 58 דקות, vadim6385 כתב:

 

מניח שיש עוד שיקולים בתמונה, שאנחנו לא רואים.

 

כמו למשל העדפה לתת לכסף של אחרים לעבוד בשבילך. חברות גדולות בדרך כלל חיות על הלוואות, וכמה שדירוג האשראי יותר גבוה, ככה החברה יכולה לגייס יותר כספים כדי לפתח ולייצר מוצרים חדשים.

 

אם היו מחכים כל פעם שיהיה מספיק הון עצמי להוציא דגם חדש, זה היה קורה אולי פעם ב15-20 שנה, כמו בתעשיית רכב סובייטית.

 

רק שזה לא נכון. שום חברה רצינית לא חייה על הלוואות ומראה הפסדים רצופים במשך עשור. ויותר מזה שום חברה הפסדית לא מתומחרת בצורה כל כך הזויה. אני אקשה עליך עוד יותר לך תפתח חברה עם פעילות אמיתית ונסה לקבל מימון מהבנקים. אני רוצה לראות בנק בישראל שיעניק לך הלוואה אחרי שתראה לו הפסדים רצופים במשך 5 שנים. 

 

ציטוט

טסלה הפסידה שנים כי יש לה קצב גידול מטורף והכי גבוה מכל שאר היצרנים.

 

אין לה שום קצב גידול מטורף. בארצות הברית נתח שוק של טסלה עומד על 4% לאחר עשור של פעילות בשוק כמעט נטול מתחרים. (רכב חשמלי) באירופה עלייה בנתח שוק של טסלה נבלמה אחרי שפולקסווגן והסינים נכנסו לתחום החשמלי. 

 

https://www.marketwatch.com/story/teslas-market-share-in-europe-keeps-crumbling-as-china-reclaims-top-spot-in-global-ev-race-11614621780

 

הדבר העיקרי שיש לטסלה זה המון רעש, צלצולים ומנכ"ל שמתנהג כמו מנהיג כת. 

 

ציטוט

מי שלוקח שם החלטות פיננסיות קיבל החלטה מודעת לוותר על רווחיות וללחוץ על הגז (סליחה, וסת זרם) עד הסוף ולהוציא כל דולר על פיתוח ומחקר ועל גידול יכולות ייצור

 

רק שאתה מתעלם מהעובדה שכל החברות משקיעות מיליארדים במחקר ופיתוח והקמה של מפעלים חדשים. אתה חושב שאיוניק 5 נפלה מהשמיים? שוק הרכב שוק קשוח. אם אתה לא מעולה אתה לא קיים. אף אחד לא יכול להרשות לעצמו לא להשקיע הון עתק ב-R&D. ובכל זאת הספרים של יונדאי נמצאים בירוק והספרים של טסלה נמצאים באדום מעל 10 שנים. 

 

ציטוט

, והתרחבות לשווקים זניחים כמו ארץ הקודש. אני לא בטוח שיש יצרן רכב אחר שטרח למכור כאן כשהוא קיים רק 10 שנים. יותר זול למכור בשווקים גדולים.

 

בבקשה

https://gac.co.il/

 

ציטוט

והמוטיבציה להחלטה הזו היא בדיוק פתיחת הפער הזה על שאר תעשיית הרכב שמשום מה עדיין מתקשה לסגור אותו. אני לא זוכר כמה שנים כבר אנחנו שומעים ב-repeat שתוך 2-3 שנים פולקסווגן תוציא רכב חשמלי פרקטי בייצור המוני ומחיר סביר.

 

כבר יש רכבים כאלה מבית פולקסווגן. ויש גם רכבים סינים שהם קנייה הרבה יותר שפויה לרוב המוחלט של הלקוחות. 

 

ציטוט

בכל מקרה אני לא מבין - התחזית שלך היא שתוך כמה שנים טסלה פושטת רגל וכל הטסלות יהפכו לאדניות עם גלגלים כי לא יהיה מי שיתחזק אותן, ובגלל זה לא חכם לקנות אותן היום?

אגב בעניין הזה, בטר פלייס מתה, אבל ממש, ב-2013 ואיפה שאני גר היתה פלואנס ZE שנסעה לפחות עד שנה שעברה (אולי עדיין שם, לא בדקתי).

 

מעולה. לך תקנה פלואנס ZE ותשאיר 150 אלף שקל עודף בכיס. נראה אותך. 

 

לפני 5 שעות, 20VT כתב:

מה שמוכר את הטסלה זו חוויית בעלות (ownership experience) אחרת מכל דבר אחר בשוק, וזה אותו דבר שמוכר את האייפון.

 

יופי רק שחווית שימוש טובה כבר לא בלעדית לאייפון והיא תהיה לא בלעדית לטסלה עוד 2-3-4 שנים. 

 

ציטוט

זה מתחיל באיך שקונים אותה אונליין,

 

אני יכול לקנות גם דאצ'יה אונליין. אז? 

 

ציטוט

ממשיך בעדכון מתמיד של פיצ'רים ברכב

 

העדכונים האלה בקושי מעניינים אותי במחשב/טלפון אז למה שזה יעניין אותי ברכב? 

 

ציטוט

, דרך הנהיגה האוטונומית שכרגע ייחודית לה

 

אין כזה דבר באמת ולא יהיה כזה דבר ב-20-30 השנים הקרובות. 

 

ציטוט

, ובארה"ב זה גם מגיע לטיפול VIP לכל בעל רכב (לפחות במודל S)

 

חשבתי שלא צריך טיפולים לרכב חשמלי. 

 

ציטוט

עם הגעה לבית הלקוח לתיקונים במסגרת אחריות.

 

חשבתי שרכב חשמלי לא מתקלקל. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • משעמם 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, TheAvatar כתב:

 

חשבתי שרכב חשמלי לא מתקלקל. 

 

אלא אם כן יש לו לוגו של יונדאי. זו תקלה בפני עצמה. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, bobi כתב:

לפולקסוואגן לבדה יש חוב של כ 200 מיליארד דולר והרווחים לכאורה הם תעלול חשבונאי שמבוסס על גיוס חובות לטווח ארוך.

האם גם פורשה והאודי אתה לא תרכוש בגלל שכל רכב שיורד מפס הייצור מחייב את החברה לגייב עוד חוב?

תקרא את הדוחות הכספיים שלהם. זה לא חוב גדול.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1075 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...