Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במידה ויש אפשרות הייתם קונים טסלה?


CAPOBOSS
שימו לב! השרשור הזה בן 1095 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 2.4.2021 בשעה 15:41, RK כתב:

 

 

כמה חוסר בטחון והדחקה של בעיות צריך כדי שסיבה לקנות רכב תהיה לעשות "נה בעין" למישהו אחר...

1. תודה על ניתוח האישיות המעמיק, אשמח לדו"ח מפורט לאישי.

2. לא אמרתי שאקנה אחת, אמרתי שלא הייתי מתנגד לאחת.

3. כן, זה מצחיק לראות רכב ספורט מקבל בראש מסדאן משפחתית.

 

ובלי קשר, אחת הקטגוריות הכי מעניינות לטעמי בתחום הרכב אלה רכבי Sleeper, רכבים שנראים מבחוץ כמו משפחתיות / גרוטאות אבל מתחת למכסה מנוע מדובר בסיפור אחר לגמרי.

 

לדוגמה:

 

 

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרגע ראיתי ביוטיוב סרטון שמראה איך להפעיל 6 רמקולים(נוספים) שקיימים בגרסת הבסיס, אבל לא מחוברים. שמישהו יסביר לי מה ההגיון להרכיב את הרמקולים ולחסוך שקל תשעים על 4 חוטי חשמל - זה כבר מכעיס. הייתי מעדיף שהרמקולים לא היו קיימים ברכב, מאשר להרכיב אותם פיזית אבל לא לחברם.

קישור לערכה

50 שקל, רק חבל שצריך לפרק חצי רכב בשביל להשחיל את הצמות חשמל.

 

עריכה אחרונה על ידי Opel Astra GSI

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Opel Astra GSI כתב:

כתבו כאן כבר באחד העמודים. כמובן שזה תלוי בהרבה משתנים, אך כתוב שזה נע בין 3,000 ל3,500 בגדול.

 

שנתי?

כולל חובה / צד ג' ומקיף?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Opel Astra GSI כתב:

הרגע ראיתי ביוטיוב סרטון שמראה איך להפעיל 6 רמקולים(נוספים) שקיימים בגרסת הבסיס, אבל לא מחוברים. שמישהו יסביר לי מה ההגיון להרכיב את הרמקולים ולחסוך שקל תשעים על 4 חוטי חשמל - זה כבר מכעיס. הייתי מעדיף שהרמקולים לא היו קיימים ברכב, מאשר להרכיב אותם פיזית אבל לא לחברם.

קישור לערכה

50 שקל, רק חבל שצריך לפרק חצי רכב בשביל להשחיל את הצמות חשמל.

 

כי כנראה יותר זול להרכיב ככה. למה להתלונן אם נותנים לך את זה בכל מקרה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שהם שומרים לעצמם את האפשרות לשדרג את הרכב לרמת גימור גבוהה יותר.

 

האמת שזה יכול להיות גאוני - אם לקוח קנה רמת גימור נמוכה, אבל התחרט על זה, אז לתת לו את האפשרות להוסיף כסף ולשדרג לרמת גימור הגבוהה, כנ"ל להתקין חבילת LR, פרפורמנס, וכו'

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, vadim6385 כתב:

יכול להיות שהם שומרים לעצמם את האפשרות לשדרג את הרכב לרמת גימור גבוהה יותר.

 

האמת שזה יכול להיות גאוני - אם לקוח קנה רמת גימור נמוכה, אבל התחרט על זה, אז לתת לו את האפשרות להוסיף כסף ולשדרג לרמת גימור הגבוהה, כנ"ל להתקין חבילת LR, פרפורמנס, וכו'

אי אפשר להתקין חבילת LR כי זה עוד מנוע מקדימה. יש שדרוג האצה בLR שנותן ביצועים קרובים לPERFORMANCE. בקשר לרמקולים אני חושב שהצמת חוטים לא נמצאת שם וגם לא מופעלת בממשק. החוטים AFTERMARKET הם סוג של מעקף אם אני לא טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, vadim6385 כתב:

הייתי רוצה רכב עם כח וטווח של טסלה, אבל בגימור בסיסי, בלי צעצועים מסביב. כמו קורולה סאן, אבל חשמלי.

 

יש סיכוי שבעתיד הלא רחוק תקבל בדיוק את מה שאתה מחפש. שת"פ בין טויוטה לטסלה אולי נשמע כמו מתיחת אחד באפריל אבל כבר היו דברים מעולם. בשנים 2012-2014 טויוטה יצרה את הדור השני של RAV4 EV עם מכללי הנעה של טסלה.

2012-toyota-rav4-ev_100389860_l.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיים שתפ כרגע בין טויוטה לb.m.w, אם אני לא טועה לא רק בסוללות, אלא גם בתאי דלק.

 

אגב, אם כבר קיימות ורכבים ירוקים, למה אין איזשהו שילוב של טכנולוגיות בסגנון של בטר פלייס?

אם אני צריך רכב שכל יום נוסע 50 קילומטר, למה אני צריך סוללה של 500 קילומטר ?

חבל שלא פיתחו גם אופציה מודולרית..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Lior_Django כתב:

אגב, אם כבר קיימות ורכבים ירוקים, למה אין איזשהו שילוב של טכנולוגיות בסגנון של בטר פלייס?

 

כי בטר פלייס הוכיחה שלמרות שלהחלפת הסוללות יש היתכנות הנדסית, אין מודל עסקי שיכול לתמוך ברעיון. גם טסלה הקימה בסוף 2014 עמדת החלפת סוללות אבל סגרה אותה לאחר פחות משנתיים בגלל העדר דרישה.

Tesla-battery-swap-station-harrish-ranch

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש את nio הסינית שמפעילה את מודל baas (battery as a service) שפועל רק בסין כרגע. חברה יחסית קטנה כרגע אבל נראה שיש להם תכניות להתרחב לאירופה לארה״ב. בכל מקרה, אם יש לך טווח של 50 קמ ליום אז למה זה מפריע שיש לרכב אפשרות להחזיק 500 ק״מ? פחות דאגה לטעינה. ונראה שהטווח רק הולך וגדל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ענייני קיימות..

 

אני מניח שזה פחות זיהום לייצר סוללה יותר קטנה.

ורוב האנשים לא עם נסועה מטורפת ביומיום.

 

ואם אני לפני סופשבוע ומתכנן נסיעה ארוכה - אז מזמין סוללה יותר גדולה או מחליף כל 50 קילומטר סוללה - למרות שזה כבר טרחה.

 

מנקודת המבט של קיימות/יעילות/נצילות, למה אני צריך להשתמש בסוללה עם הספק שאני לא צריך..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסתכל על זה כמו תדלוק כיום. כשאני מתדלק אני תמיד ממלא טנק מלא לא משנה כמה היה לי, כי זה יותר נח לתדלק פעם בשבועיים מאשר כל יום. חוץ מזה שכל עניין החלפת הסוללה נשמע כמו משהו שמגדיל את הבלאי, אבל אני מניח שהם הינדסו פתרונות מספיק טובים.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זה לא אותו הדבר..

 

הנצילות של מנוע הבעירה נשארת זהה, ללא קשר לכמה דלק יש לך ברכב. אתה יכול שיהיה לך ליטר דלק או מיכל דלק עצום בגודל של 500 ליטר במקום המושבים מאחורה - הנצילות תהיה זהה.

וכנל לגבי הזיהום שהרכב שלך ייצר.

 

שאתה עובר לרכב חשמלי מתוך מחשבה של קיימות וזיהום, הנצילות של המנוע החשמלי מן הסתם יותר גבוהה, אבל אם אתה סוחב איתך סוללה עצומה שאתה לא באמת צריך ובנוסף ייצורה גרם לזיהום אוויר עצום - אז לא באמת עשית משהו מבחינת הקיימות כאשר עברת מרכב בנזין לרכב חשמלי.

הרי כל נסיעה שלך וכל יום (גם אם לא השתמשתי ברכב) - מצבה הכולל של הסוללה מדרדר.

 

אולי המושגים שלי קצת לא מדוייקים, אבל נראה לי שההסבר יצא טוב.

 

ואם מישהו יכריח אותי לעבור לחשמלי, אני אצפה שהוא יתן לי את האפשרות להיות מודולרי לפחות.

 

עריכה אחרונה על ידי Lior_Django
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב אנחנו חוזרים לדיון של בלאי הסוללה, אבל בהנחה שהן מחזיקות מעל 300k ק״מ (ראינו שזו הנחה מציאותית לחלוטין) ולאחר מכן ניתן להסתפק בשיפוץ (ולא החלפה מלאה), השיקול של ״מצבה הכולל של הסוללה מדרדר״ רלוונטי רק אחרי 15 שנה ואפילו יותר (בשביל צרכנים כמוני).

 

בכל מקרה, חיפוש קצר בגוגל מעלה כי משקל סוללה של מודל 3 הוא כ540 ק״ג. אפילו אם תחצה את כמות התאים לא תוריד את משקל הרכב בצורה משמעותית כי יש עוד רכיבים בסוללה חוץ מתאים. מודל 3 שוקלת כ-1800 ק״ג, אז תגיע ל-1600 ק״ג נניח? זה קריטי לרכב כזה? אני פחות מבין בזה אבל מניח שלא.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1095 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...