Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במידה ויש אפשרות הייתם קונים טסלה?


CAPOBOSS
שימו לב! השרשור הזה בן 1075 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

@EvGriga

 

תוכל לשתף את האקסל בבקשה? מעניין אותי לחשב את עלות אחזקת הרכב הנוכחי שלי לעומת מודל 3.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, eitanuch כתב:

@EvGriga

 

תוכל לשתף את האקסל בבקשה? מעניין אותי לחשב את עלות אחזקתם הרכב הנוכחי לעומת מודל 3.

בבקשה.

תשנה את הקילומטראז' השנתי ( 8,000 ק"מ במקור) - הכל מתעדכן לפי פרמטרים שאתה קובע.

גם הערכת עלות הביטוח לפי מחיר רכב חדש. זה הכל רק הערכות - אבל אפשר להכניס גם מה שידוע.

 

 

 

 

Car expenses.xlsx

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, Night Driver כתב:

https://www.currentautomotive.com/how-much-does-a-tesla-model-3-battery-replacement-cost/
 

 

"קצת" יותר מ 7000$ ועוד בארה"ב. אצלנו יש לך עוד מס שמכפיל את המחיר. לפי 3 שעות העבודה שהם נוקבים שם רק העבודה תעלה יותר מ 3500 ש"ח.

 

כולם מדברים על מחירי ארה"ב אבל אנחנו לא חיים שם. אצלנו זה חלק חילוף לרכב וזה לפני שדיברנו על ההובלה המאוד יקרה של סוללות.

 

כשתגיע לגשר הזה אי שם בשנת 2029 תתמודד עם זה במידה והרכב לא יהיה עד אז במגרש גרוטאות בגלל תאונה או בעיה של מישהו אחר. עד אז אני בטוח שיהיו פתרונות מקוריים מצד היצרן או פתרונות תחליפיים כי יהיו עשרות מיליוני אנשים באותה סירה. 

 

בכלל, אני לא מבין מה הפואנטה להריץ תסריטי בלהות על משהו שלא מאיים עליך בעתיד הנראה לעין. אם אתה כל כך מפחד מבלתמ"ים תיסע באוטובוס ולא ברכב. מה יקרה אם ה-DSG שלך מחר יתפגר והיצרן לא יסכים לתקן בחינם? מה יקרה אם הטורבו ימות? תשפוך מנוע? כל אלה תסריטים הרבה יותר ריאליים מזה שתקנה רכב חשמלי ועוד 8 שנים תמצא את עצמך עם ה*** ביד.  

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, TheAvatar כתב:

 

כשתגיע לגשר הזה אי שם בשנת 2029 תתמודד עם זה במידה והרכב לא יהיה עד אז במגרש גרוטאות בגלל תאונה או בעיה של מישהו אחר. עד אז אני בטוח שיהיו פתרונות מקוריים מצד היצרן או פתרונות תחליפיים כי יהיו עשרות מיליוני אנשים באותה סירה. 

 

בכלל, אני לא מבין מה הפואנטה להריץ תסריטי בלהות על משהו שלא מאיים עליך בעתיד הנראה לעין. אם אתה כל כך מפחד מבלתמ"ים תיסע באוטובוס ולא ברכב. מי יקרה אם ה-DSG שלך מחר יתפגר והיצרן לא יסכים לתקן בחינם? מה יקרה אם הטורבו ימות? תשפוך מנוע? כל אלה תסריטים מאוד ריאליים ואם תכנס לפורום יעוץ טכני תראה מאות פוסטים בנושא. 

DSG לא מתקלקל בטעות, הוא מתקלקל כי תכננו אותו להתקלקל :)

 

מי שקונה DSG כנראה לא מתכוון להחזיק את האוטו 15 שנה, לא 10 וכנראה גם לא 7.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, eitanuch כתב:

DSG לא מתקלקל בטעות, הוא מתקלקל כי תכננו אותו להתקלקל :)

 

מי שקונה DSG כנראה לא מתכוון להחזיק את האוטו 15 שנה.

 

😂😂

 

צחוקים בצד חברות רכב עשו הון מחלקי חילוף. רכב חשמלי די דופק להם את המודל העסקי. יצרניות רכב ישרדו, אבל כל שרשראות המוסכים/סוכנויות משנה שהתפתחו לאורך ה-120 השנים האחרונות הולכים לקבל זעזוע אדיר בעשור הקרוב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

image.thumb.png.8e186a00eb110577bc2c2c00b5d4e30a.png

 

 

מזכיר לכם שטסלה וspaceX  , שניהם תחת אתו בית היוצר.

מצד אחד חדשנות פורצת דרך , אבל מצד שני לקיחת הרבה סיכונים ושינויים רבים ומתמידים בין דור אחד לדור שני 

 

 

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, TheAvatar כתב:

 

כשתגיע לגשר הזה אי שם בשנת 2029 תתמודד עם זה במידה והרכב לא יהיה עד אז במגרש גרוטאות בגלל תאונה או בעיה של מישהו אחר. עד אז אני בטוח שיהיו פתרונות מקוריים מצד היצרן או פתרונות תחליפיים כי יהיו עשרות מיליוני אנשים באותה סירה. 

 

בכלל, אני לא מבין מה הפואנטה להריץ תסריטי בלהות על משהו שלא מאיים עליך בעתיד הנראה לעין. אם אתה כל כך מפחד מבלתמ"ים תיסע באוטובוס ולא ברכב. מה יקרה אם ה-DSG שלך מחר יתפגר והיצרן לא יסכים לתקן בחינם? מה יקרה אם הטורבו ימות? תשפוך מנוע? כל אלה תסריטים מאוד ריאליים ואם תכנס לפורום יעוץ טכני תראה מאות פוסטים בנושא. 

הגשר הזה משפיע ישירות על שווי הרכב כיד שנייה. כשלמוצר יש תאריך פג תוקף אתה יודע בדיוק כמה עולה כל שנה שלו וכשתישאר שנה לחייו הוא יהיה שווה כלום ושום דבר. ולגבי ה DSG, קודם כל בגלל החשש ממנו הוא בליסינג ושנית, גם תג המחיר שלו ידוע פחות או יותר ולא מתקרב לעלות של רכב בן שלוש.

אני מבין שאם היית טס בטיסה טרנס אטלנטית כשאתה יודע שהדלק לא יספיק להגיע לצד השני של האוקינוס זה לא יעניין אותך כי בינתיים המטוס ממשיך לטוס ואולי עד שיגמר הדלק ימצאו באחת המזוודות עוד חבית.

כשאני נכנס למשהו אני אוהב לדעת גם איך אני יצא ממנו.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, Night Driver כתב:

הגשר הזה משפיע ישירות על שווי הרכב כיד שנייה. כשלמוצר יש תאריך פג תוקף אתה יודע בדיוק כמה עולה כל שנה שלו וכשתישאר שנה לחייו הוא יהיה שווה כלום ושום דבר. ולגבי ה DSG, קודם כל בגלל החשש ממנו הוא בליסינג ושנית, גם תג המחיר שלו ידוע פחות או יותר ולא מתקרב לעלות של רכב בן שלוש.

אני מבין שאם היית טס בטיסה טרנס אטלנטית כשאתה יודע שהדלק לא יספיק להגיע לצד השני של האוקינוס זה לא יעניין אותך כי בינתיים המטוס ממשיך לטוס ואולי עד שיגמר הדלק ימצאו באחת המזוודות עוד חבית.

כשאני נכנס למשהו אני אוהב לדעת גם איך אני יצא ממנו.

מי שלוקח רכב בליסינג מפחד מבעיות, יכול לעשות אותו הדבר עם רכב חשמלי.

אני מאמין שיציאו כאן בקרוב כשיגמר פרץ הearly adopters את הטסלה גם בליסינג. לחברה ;ה מאוד כדאי, ולעובד לפחות כרגע יש הטבות מהמדינה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, korola כתב:

image.thumb.png.8e186a00eb110577bc2c2c00b5d4e30a.png

 

 

מזכיר לכם שטסלה וspaceX  , שניהם תחת אתו בית היוצר.

מצד אחד חדשנות פורצת דרך , אבל מצד שני לקיחת הרבה סיכונים ושינויים רבים ומתמידים בין דור אחד לדור שני 

 

 


אם הייתי אומר את מה שאני חושב על טסלה היו נותנים לי עשרים downvotes על כל הודעה שלי בפורום 😆

עריכה אחרונה על ידי Lior_Django
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, Night Driver כתב:

הגשר הזה משפיע ישירות על שווי הרכב כיד שנייה. כשלמוצר יש תאריך פג תוקף אתה יודע בדיוק כמה עולה כל שנה שלו וכשתישאר שנה לחייו הוא יהיה שווה כלום ושום דבר. ולגבי ה DSG, קודם כל בגלל החשש ממנו הוא בליסינג ושנית, גם תג המחיר שלו ידוע פחות או יותר ולא מתקרב לעלות של רכב בן שלוש.

אני מבין שאם היית טס בטיסה טרנס אטלנטית כשאתה יודע שהדלק לא יספיק להגיע לצד השני של האוקינוס זה לא יעניין אותך כי בינתיים המטוס ממשיך לטוס ואולי עד שיגמר הדלק ימצאו באחת המזוודות עוד חבית.

כשאני נכנס למשהו אני אוהב לדעת גם איך אני יצא ממנו.

 

יש הערכות גסות מאוד לגבי אורך חיי הסוללה ועלות החלפתה בסוף התקופה. יצרני רכבים חשמליים כולל הסינים נותנים 8 שנות אחריות לסוללה. גם אם נניח שהרכב יהיה שווה 0 שקלים כעבור 8 שנים מדובר בעלות פחת של 22.5 אלף שקל בשנה. לא משהו קיצוני במונחים של אחזקת רכב.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, EvGriga כתב:

באמת לא הבנתה - השווה היא בין טסלה חדשה (לכן ירידת ערך 0), ללקסוס משומשת עם ירידת ערך של 63%.

לגבי ביטוח - ללקסוס שלי יש רק ביטוח צד ג', אפשר להוסיף עוד 1500 שקל בשנה כדי לתמחר את הסיכון אבל זה לא ישנה הרבה. כל החישובים הם לשנה בודדת עם ירידת ערך ממוצעת של 13% מדי שנה לשני המכוניות - כל אחד לפי המחיר שלה. נכון - ירידת ערך של מכונית חדשה יותר גדולה מירידת ערך של מכונית משומשת.

אם הייתי עושה השווה בין שני מכוניות חדשות - טסלה הייתה יותר זולה, אבל זה לא רלוונטי עבורי כי אני לא  שוקל לקנות לקסוס חדשה ודגם ההיברידי לא נמכר יותר בארץ.

כל מטרת החישוב הייתה כדי להבין האם כדאי לי כלכלית לעבור לטסלה חדשה במקום לקסוס משומשת שלי.

עכשיו הבנתי 😅 ומסכים. למי שיש רכב משומש , שהוא מרוצה ממנו, שכבר ספג את רוב ירידת הערך, אין ספק שאין סיבה כלכלית להחליף לטסלה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי utsur
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

https://www.currentautomotive.com/how-much-does-a-tesla-model-3-battery-replacement-cost/
 

 

"קצת" יותר מ 7000$ ועוד בארה"ב. אצלנו יש לך עוד מס שמכפיל את המחיר. לפי 3 שעות העבודה שהם נוקבים שם רק העבודה תעלה יותר מ 3500 ש"ח.

 

כולם מדברים על מחירי ארה"ב אבל אנחנו לא חיים שם. אצלנו זה חלק חילוף לרכב וזה לפני שדיברנו על ההובלה המאוד יקרה של סוללות.

שים לב שכבר התייחסתי למקרה המדובר. ונוסיף כדי להרגיע, זו קבלה לצורך החזר ביטוח. לי יש cx5 שעבר תאונה קלה מאחורה והיה צריך להחליף פגוש אחורי. כמה זה עלה במוסך מורשה, החלפה בפגוש משופץ?...(תופים)... 24 אלף שח לחברת הביטוח של הפוגע. לפי המחיר הזה לא כדאי להחזיק cx5 מחשש של פגיעה בפגוש. ברור לך שזה לא מחיר אמיתי לאדם פרטי. קבלות לביטוח הם תמיד מנופחות ואין להם קשר למציאות.

 

ואפשר להגיד הרבה על טסלה ישראל. שירות לא טוב, קבלת רכב באוהל באשדוד ועוד הרבה דברים. אבל משהו אחד אי אפשר לקחת מהם, עד היום הם הוכיחו שבתמחור הם תמיד הוגנים. גם מחירי מטענים והתקנות, דאגו לביטוח הוגן, מחירי שידרוגים ועוד. הכל היה שקוף ודומה למחירי ארה"ב בתוספת מיסים. כך שאני לא רואה סיבה למה בסוללות המצב יהיה שונה, כלומר בין 6000-7000 דולר היום(זה המחיר שטסלה טוענת) וכמובן שהוא ירד משמעותית. וכמו שכתבתי, תמיד תוכל לשפץ/להחליף במקום אחר. עוד עשר שנים סביר להניח שיהיו הרבה מקומות לכך (כבר היום יש לפחות שניים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1075 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...