Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במידה ויש אפשרות הייתם קונים טסלה?


CAPOBOSS
שימו לב! השרשור הזה בן 1103 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גם חשמלית של עוד 8 שנים לא תהיה דומה לחשמלית של היום ואף אחד לא מבטיח לך תמיכה.

 

כשאתה קונה רכב אתה אף פעם לא יודע מה תהיה התמיכה וזמינות החלפים מהיצרן.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המקרה של פלואנס ZE קיצוני מאוד כי בטר פלייס פשטו רגל. בסיטואציה רגילה היבואן מחויב לפי חוק להעמיד מלאי חלפים ל-X שנים. (לא זוכר כמה) מי שמפחד מקריסה דומה מצד טסלה יכול לחכות עד שיגיעו רכבים חשמליים מיצרנים מבוססים יותר ו/או שיחכה עוד 4-5-6 שנים עד ששוק החשמליות יהיה יותר מבוסס. בכל מקרה עולם הרכב צועד לכיון חשמלי השאלה היא אם אתה רוצה להיות early adopter הוא לא. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, EvGriga כתב:

זה צד ג' בלבד, לא חייב מקיף לרכב משומש.

מבין את השיקול, אבל יש כאן סיכון שלא מתומחר בטבלה. יותר נכון היה להוסיף אותו, אבל השינוי לא היה דרמטי אני מניח

לפני 30 דקות, Night Driver כתב:

גם חשמלית של עוד 8 שנים לא תהיה דומה לחשמלית של היום ואף אחד לא מבטיח לך תמיכה.

 

כשאתה קונה רכב אתה אף פעם לא יודע מה תהיה התמיכה וזמינות החלפים מהיצרן.

יש הבדל ענק בין חשמלית שבמהלך חייה אמורה להמחר במיליון יחידות או יותר, לבין חשמלית שאתפלא אם עברה את ה10,000 יחידות לאורך כל חייה.
גם יצרני החלפים והשירות מבינים את זה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שלא מחזיק את הרכב מעל 8 שנים שזה הרוב המוחלט לא צריך להכניס לחישוב את עלות החלפת הסוללה.

 

גם מי שמכניס אותה לא יכול כעת להעריך את העלות שלה עוד 8 שנים.

 

לכן יש להפחית עלויות עודפות לרעת הטסלה.

 

לגבי ירידת הערך, רכב חדש מפסיד יותר אחוזים בירידת ערך מרכב ישן ולכן יש להוסיף עלויות לטסלה.

 

מצד שני במצב הייחודי שנוצר עקב עליית שיעור המס הצפוי, ייתכן שתהיה שמירת ערך טובה יותר לטסלות, לדעתי רק לשנתון 2022 והלאה ולא לשנתון 2021 שרחוק מדי מזמן השינוי (אבל בינתיים המזמינים הראשונים כבר נהנו מהפחתת ירידת ערך עקב עליית מחירים, אבל לדעתי עלייה זמנית ותהיה הפחתת מחירים כבר בהמשך השנה).

 

מצד שלישי הפחתת עלויות הייצור יכולים להוביל להוזלה נגדית במחירים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלייה במס תהיה יותר קיצונית מכל הוזלה נגדית במחירים. מצד שני אם מתישהו תהיה לנו ממשלה שר האוצר הנכנס יוכל להאריך את ההטבות ככה שעליית ערך תיאורטית לשנתונים 2021-2022 אי שם בשנת 2023-2024 זה משהו שלא שהייתי לוקח בחישוב כדאיות רכישה. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספיק שיחליטו למסות את החשמל לטעינה ואתה תקוע עם רכב שלא שווה הרבה.

יעש הרבה נעלמים במשוואה הזו ואף אחד לא יודע מה יהיה עוד שנתיים.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע דבר אחד, חלק  גדול מהכנסות המיסים בארץ זה מיסוי רכב.

המדינה לא תרצה לאבד את תרנגולת הזהב הזו. לדעתי זה גם עניין של זמן עד שיימסו את החשמל לרכב.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר להתעלם לגמרי מבלאי של סוללות

גם אם אתה מוכר אחרי 5 שנים, נגיד. מי שקונה אותה משומשת כבר יצטרך לחשוב שהוא ימכור ללא אחריות על הסוללות.

כל מי קונה טסלה משומשת, סביר להניח שידרוש הנחה מסויימת, מעבר לירידת ערך רגילה של האוטו, בגלל הסיכון שסוללה מאוד יקרה יכולה להתקלקל.

לא חייבים להגזים בנושא, אבל גם אי אפשר להתעלם ממנו לגמרי.

אני הערכתי בלאי הזה ב-2500 שקל לשנה (או  37.5 אלך שקל מחולק ל 15 שנים) כמובן זה לא מודייק, כל אחד יכול להעריך לפי מה שהוא חושב לנכון, גם להתעלם לגרי אם הוא רוצה.

מצבר רגיל 12V גם מוערך עם בלאי של 600 שקל מחולק ל 3/4 שנים.

לכן ס"כ בלאי של שני המצברים בטסלה כ-2650 שקל לשנה.

 

מישהו שאל איך הערכתי ירידת ערך שנתית של לקסוס משומשת - לוקח 13% מהמחיר שלה בשוק יד שנייה(הערכה), למען הפשטות.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, Night Driver כתב:

מספיק שיחליטו למסות את החשמל לטעינה ואתה תקוע עם רכב שלא שווה הרבה.

יעש הרבה נעלמים במשוואה הזו ואף אחד לא יודע מה יהיה עוד שנתיים.

 

מסכים. בסופו של דבר עלויות שימוש ברכב חשמלי יגיעו לעלויות שימוש ברכב בנזין, אבל כנראה מי שיקפוץ לבריכה היום יוכל ליהנות מ-2-3 שנים של שימוש זול יותר. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, EvGriga כתב:

גם 2,3 ו4 אני לוקח בחשבון - הנה דוגמת חישוב.

החישוב לפי 14 אלף ק"מ בשנה.

הוצאות חשמל לטסלה לפי צריכה של 150 W/km, עם יעילות טעינה של 85% וכוללות גם עלות עמדת טעינה של 5000 שקל מחולק ל-15 שנים

image.png.4017b3aabea4fb24bfac93055d558fe9.png

Wtf?!

אני ממש אבל ממש לא מבין את הטבלה שלך.

ירידת ערך - איך טסלה יורדת לאפס וללקסוס נשאר ערך. אם אנשים לא יקנו טסלה בגלל סוללה אף אחד גם לא ישלם ללקסוס היברידית בגלל סוללה. מעבר לכך רכב עם 300 כס, דינמי הרבה יותר מלקסוס , משומש זול יקרוץ להרבה יותר חובבי רכב תפרנים מאשר לקסוס, גם עם סוללה מוגבלת/דרוש שיפוץ. למען האמת ירידת הערך של הטסלה שנתת הוא יותר ממחיר הטסלה בסוף תקופה!!! וגם... טסלה היא היום הרכב הכי שומר ערך בארה"ב, אין סיבה שזה לא יקרה גם בארץ.

 

מימון - איך מימון ללקסוס היקרה יותר עולה פחות מחצי! מעלות מימון טסלה זולה יותר. 

 

ביטוח - איך ביטוח של לקסוס יקרה יותר עולה יותר מטסלה הזולה יותר. מעבר לכך שאם חישבת שהלקסוס שומרת על הערך שלה והטסלה לא. זה אומר שהביטוח יהיה עוד יותר זול לטסלה בטווח הארוך כי היא מאבדת ערך. תחליט מה אתה רוצה שהטסלה תאבד או לא תאבד ערך.

 

טיפולים - של טסלה יותר זולים. רוב הטיפולים של טסלה ניתן לעשות לבד. טסלה מספקת סירטונים איך לעשות את זה. 

 

מצברים/סוללות - מחיר סוללות 50kw של טסלה לפי מה שמפורסם הוא 6000-7000 דולר היום והמחיר אמור לצנוח עוד הרבה יותר בעשור(הערכות מדברות על 80% ). למען הסדר הטוב, הייתה החלפה אחת בתשלום של סוללה של טסלה, למישהו שנסע עם טסלה בשטח שעלתה 17k דולר, אבל זה למישהו שהרס גם את תושבת הסוללה(לא יודע אם זה כלל פגיעת שסי אבל יכול להיות) וזו הייתה גרסת lr שגדולה ב 50% נפח מסוללת sr+. בנוסף, כל פטנט שיש לטסלה על הסוללה יפוג תוך 15 שנה כך שניתן יהיה להחליף לסוללות תחליפיות יותר זולות. וכמובן כבר היום יש משפצי סוללות שמשפצים סוללות בחצי מחיר מסוללה חדשה(וגם המחיר הזה ירד).

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, utsur כתב:

מצברים/סוללות - מחיר סוללות 50kw של טסלה לפי מה שמפורסם הוא 6000-7000 דולר היום והמחיר אמור לצנוח עוד הרבה יותר בעשור(הערכות מדברות על 80% ).

https://www.currentautomotive.com/how-much-does-a-tesla-model-3-battery-replacement-cost/
 

 

"קצת" יותר מ 7000$ ועוד בארה"ב. אצלנו יש לך עוד מס שמכפיל את המחיר. לפי 3 שעות העבודה שהם נוקבים שם רק העבודה תעלה יותר מ 3500 ש"ח.

 

כולם מדברים על מחירי ארה"ב אבל אנחנו לא חיים שם. אצלנו זה חלק חילוף לרכב וזה לפני שדיברנו על ההובלה המאוד יקרה של סוללות.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, utsur כתב:

רידת ערך - איך טסלה יורדת לאפס וללקסוס נשאר ער

באמת לא הבנתה - השווה היא בין טסלה חדשה (לכן ירידת ערך 0), ללקסוס משומשת עם ירידת ערך של 63%.

לגבי ביטוח - ללקסוס שלי יש רק ביטוח צד ג', אפשר להוסיף עוד 1500 שקל בשנה כדי לתמחר את הסיכון אבל זה לא ישנה הרבה. כל החישובים הם לשנה בודדת עם ירידת ערך ממוצעת של 13% מדי שנה לשני המכוניות - כל אחד לפי המחיר שלה. נכון - ירידת ערך של מכונית חדשה יותר גדולה מירידת ערך של מכונית משומשת.

אם הייתי עושה השווה בין שני מכוניות חדשות - טסלה הייתה יותר זולה, אבל זה לא רלוונטי עבורי כי אני לא  שוקל לקנות לקסוס חדשה ודגם ההיברידי לא נמכר יותר בארץ.

כל מטרת החישוב הייתה כדי להבין האם כדאי לי כלכלית לעבור לטסלה חדשה במקום לקסוס משומשת שלי.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1103 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...