Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במידה ויש אפשרות הייתם קונים טסלה?


CAPOBOSS
שימו לב! השרשור הזה בן 1095 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, f31 כתב:

אם משה נוסע עד אילת ללא הפסקות וכשהוא מגיע לאילת ישר מסתובב לחזור אז כן, הטווח לא מספיק.

אבל אני מאמין שהוא נוהג במשאית ומוביל סחורה, אחרת אין לי הסבר.

 

גם לשימוש הזה יהיה בקרוב מענה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, evc כתב:

ליוסי רווק תל אביבי לא יתאים אף דגם של טסלה כי הם לא מייצרים רכבי סופר מיני וגם למשה שנוסע כל יום לאילת אף דגם של טסלה לא יתאים בגלל הטווח.

 

א) טסלה הולכים להוציא רכב קטן יותר. חוץ מזה, בתור רווק, אף פעם לא עברה לי מחשבה בראש של "הלוואי והייתה לי סופרמיני ולא משפחתית/מנהלים".

 

ב) משה נוסע לאילת בלי הפסקות? הוא לא ירצה לעצור ולנוח? הוא בא לאילת, עושה פרסה וחוזר? מה הבעיה לתקוע סופרצ׳ארג׳רים בתחנות דלק/מרכזים מסחריים/חנויות נוחות בדרך, וגם באילת עצמה, שיטעין בזמן שמשה עושה את מה שהוא עושה באילת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, f31 כתב:

אם משה נוסע עד אילת ללא הפסקות וכשהוא מגיע לאילת ישר מסתובב לחזור אז כן, הטווח לא מספיק.

אבל אני מאמין שהוא נוהג במשאית ומוביל סחורה, אחרת אין לי הסבר.

לא מכיר את משה אבל כשאני נוסע לאילת אם אני עוצר בדרך זה רק להשתין. גם כשאני מגיע לשם לרטוב אני במקומות שאין סיכוי שתהיה עמדת טעינה וכשאני מסיים אני חוזר כשבמקרה הטוב אני עוצר לחטוף משהו לאכול.

ואני לא נוהג במשאית, לא מוביל סחורה ולא קוראים לי משה.

לעשות 600-700 קילומטר ביום עושים לא מעט אנשים ודווקא הם אלה שעושים קילומטרז' גדול. כשאני רואה את מחירי הטעינה שפורסמו , פריסת עמדות הטעינה, עלות סוללות ומחיר הרכב הייתי לוקח סונטה על מודל 3.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, Night Driver כתב:

לא מכיר את משה אבל כשאני נוסע לאילת אם אני עוצר בדרך זה רק להשתין. גם כשאני מגיע לשם לרטוב אני במקומות שאין סיכוי שתהיה עמדת טעינה וכשאני מסיים אני חוזר כשבמקרה הטוב אני עוצר לחטוף משהו לאכול.

ואני לא נוהג במשאית, לא מוביל סחורה ולא קוראים לי משה.

לעשות 600-700 קילומטר ביום עושים לא מעט אנשים ודווקא הם אלה שעושים קילומטרז' גדול. כשאני רואה את מחירי הטעינה שפורסמו , פריסת עמדות הטעינה, עלות סוללות ומחיר הרכב הייתי לוקח סונטה על מודל 3.

צדק. בתור בעלים חדש של מודל 3. מי שמתכנן לעשות באופן תכוף מעל 500 ק״מ ביום עדיף לא היברידית טובה, גם עם חוויה הטסלה עולה עליה לאין שיעור.

הצורך לתכנן את הטעינות ולקוות שעמדת הטעינה שעליה כיוונת לא תפוסה (אם על ידי רכב טוען - לא בעיה, או על ידי רכב שפשוט מתעלם מהשילוט וחונה שם כי יותר קרוב או שפשוט פנוי...) פשוט לא שווה את זה.

 

לכל האחרים שנסיעה של 500 ק״מ רצוף זה מקסימום פעם בחודש, ורצוי בתדירות נמוכה יותר, טסלה זאת חבילה בארץ שפשוט נותנת ערך לכסף וחויה אחרת.

עריכה אחרונה על ידי yoramw
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי החוויה לא חולק עליך. מבחינת כל השאר עוד מוקדם לדעת.

 

אם ישפרו את פריסת עמדות הטעינה ויפתחו אותה לתחרות המשוואה לטובת הטסלה וחברותיה תשתנה לטובתן אבל כיום בעלות טעינה מהירה של כ 25 אגורות לקילומטר לא רואה מה השוס הגדול פרט לחוויה השונה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, TheAvatar כתב:

25 אג' לקילומטר?! וואו זה המון. אז מה ההתלהבות סביב הרכבים האלה? 

25 אגורות זה תעריף המקסימום שאני מכיר לטעינה מהירה. 

יש חברות כולל טסלה שמציעות טעינה מהירה בחצי ואף פחות מזה.

בנוסף טעינה ביתית (שהיא לפחות עבורי, מעל 90% מהשימוש, עולה בערך מרבע (לפי חישוב ראשוני שלי 7 אגורות לק״מ).

 

אין ספק שכרגע שוק עמדות הטעינה הציבוריות בחיתולים וצריך להשתפר ולהתיעל אבל מאמין שזה ישתנה כבר ב2021 בעקבות תשומת לב שטסלה הביאה איתה.

 

ודרך אגב, לא מכיר רכב בנזין שעושה אפילו 0.25 אגורות לק״מ בנסיעה אמיתית, אולי ההברידיות הטובות מתקרבות לזה

עריכה אחרונה על ידי yoramw
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם בצחוק. תעריף מקסימום של 25 אג' לקילומטר הוא משמעותית יותר זול מצריכת דלק של סופר מיני ידנית שנוסעת על 85 קמ"ש בנתיב הימני. שלא נדבר על זה שעלויות טיפול שוטפות ברכב חשמלי הן כמעט אפסיות בהשוואה למכונית עם מנוע בעירה פנימית. בימינו טיפול 15,000 ק"מ הכי בסיסי במוסך מורשה זה גיהוץ של 700 - 800 שקל לפני צורך להחליף ברקסים. 

 

רכב חשמלי: 

 

חשמל - 0.25 אג' לקילומטר 

טיפול קטן - 0 אג' לקילומטר (אין) 

 

רכב בנזין ניקח רכב סופר חסכוני שעושה 1/17. 

 

דלק - 0.35 אג' לקילומטר

טיפול קטן (לפני ברקסים) אחת ל-15,000 ק"מ - 0.053 אג' לקילומטר

 

סה"כ 0.40 אג' לקילומטר 

 

כמעט כפול מרכב חשמלי. וזה כאשר מחשבים לפי מכונית סופר דופר חסכונית כמו טיוטה יאריס היברידית. אם תעשו חישוב לפי משפחתית טיפוסית שעושה 1/13 ביום טוב תקבלו שכל קילומטר עולה 0.46 אג' לפני טיפולים. 

 

בקיצור רכב חשמלי לוקח בנוקאאוט. הבעיה היא התשתיות. 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואיפה עלות הסוללה שנגמרת אחרי כ 8 שנים?

קודם כל היברידיות מוציאות קרוב ל 1:20 (בקארוק דיזל אני עם ממוצע 17 קמ"ל. אל תשכח שגם חשמליות לא מגיעות לטווח המוצהר).

 

כשאתה עושה את התחשיב אפילו בהזנחת הסוללה ההפרשים לנסועה ממוצעת אתה עומד על הפרש של כ 8 אגורות לקילומטר. פחות מ 100 שקל בחודש לנסועה ממוצעת.

עכשיו שכל אחד יעשה את החשבון שלו אם ה 100 שקל בחודש שווים לו את ההגבלה של רכב חשמלי ואת הסיכון בעלות הסוללה.

 

גם לגבי עלויות הסוללות היום עדיין לא מדברים על עלות פינוי וטיפול בסוללה המתה. אני מאמין שכשהרכבים החשמליים יתחילו להזדקק להחלפות סוללות בכמויות גדולות יותר גם זה יגיע בדיוק כמו חובת פינוי השמנים במוסכים.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח שמשה גר בחיפה ומוכר ציוד צלילה באילת :)

 

הטווח התיאורטי של המודל 3 lr (טווח ארוך) של 580 ק"מ הוא בפועל במהירות של 120 קמ"ש 440 ק"מ.

 

אבל משה גם לא יכול להטעין סוללה של טסלה כל יום ל- 100 אחוז ולפרוק אותה ל- 0 אחוז כי היא תהרס.

 

מומלץ להטעין בין 10 אחוז ל- 90 אחוז (ויש אומרים בין 20 ל- 80 אחוז).

 

כלומר אם משה יסע במהירות 120 קמ"ש (כי עם טסלה זה מביך לנסוע פחות :(), מהטווח של 440 ק"מ ישאר לו רק 352 ק"מ.

 

הטווח הזה מספיק להגיע לאילת בקושי מתל אביב אבל לא מחיפה, אבל נניח שלמשה אין בעיה לעצור בדרך על קוראסון וקפה ויטעין רק את ה- 100 ק"מ החסרים (ועמדת הטעינה תהיה ריקה) וזה יצריך ממנו זמן הטענה סביר.

 

בדרך חזרה משה יצטרך שוב להטעין את הרכב מ- 0 עד 100 אחוז וזה דורש זמן הטענה ממושך יותר בעיקר בעמדת טעינה ציבורית שמאיטה את ההטענה מעל 80 אחוז יתרום להרס הסוללה ושוב משה יצטרך להטעין גם בדרך והפעם כבר לא יתחשק לו קוראסון.
 

עם דגם ה- sr הטווח במהירות הנ"ל הוא 344 ק"מ ולאחר הפחתת 20 אחוז עקב טעינה מ- 10 עד 90 אחוז כבר ישאר טווח של 275 ק"מ שגם מתל טביב לא יספיק.

 

(משה יכול לבצע בכל כיוון 2 הטענות של 60 אחוז נניח כדי למנוע טעינה ופריקה מלאות וכך לא לפגוע בסוללה, אבל לא נראה לי שהוא יהיה מרוצה מזה :()).

 

משה הוא לא מקרה אופייני אבל הוא מקרה שבו טסלה לא מתאימה לו.

 

לגבי הסוללה של טסלה, קראתי מידע סותר.

 

במקום אחד כתבו שבשנה הראשונה ישנה ירידה של 4-5 אחוז ואחר כך של 3 אחוז כל שנה. 

 

כלומר לאחר 4,5 שנים ירידה של 15 אחוז ומי שירכוש טסלה משומשת לאחר 5 שנים צריך להוריד מהטווחים הנ"ל 15 אחוז וגם אצלו תמשיך הירידה.

 

מצד שני קראתי על טסלות שגם לאחר הרבה שנים היתה ירידה של כמה אחוזים בלבד.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, Night Driver כתב:

ואיפה עלות הסוללה שנגמרת אחרי כ 8 שנים?

 

נעלם. ברכב בנזין יש גם לא מעט נעלמים בעלויות אחזקה כגון גיר שיכול להתקלקל, מנוע נשפך, טורבו שמפסיק לעבוד, רדיאטור נוזל ועוד. 

 

לפני 8 דקות, Night Driver כתב:

קודם כל היברידיות מוציאות קרוב ל 1:20 (בקארוק דיזל אני עם ממוצע 17 קמ"ל. אל תשכח שגם חשמליות לא מגיעות לטווח המוצהר).

 

כשאתה עושה את התחשיב אפילו בהזנחת הסוללה ההפרשים לנסועה ממוצעת אתה עומד על הפרש של כ 8 אגורות לקילומטר. פחות מ 100 שקל בחודש לנסועה ממוצעת.

 

8 אג' לקילומטר לפני הוצאות טיפולים. תוסיף טיפולים ותגיע ל-15-16 אג' לקילומטר פער לטובת רכב חשמלי. 

 

לפני 8 דקות, Night Driver כתב:

עכשיו שכל אחד יעשה את החשבון שלו אם ה 100 שקל בחודש שווים לו את ההגבלה של רכב חשמלי ואת הסיכון בעלות הסוללה.

 

בנוגע למגבלות זה אכן חומר למחשבה, אבל סיכונים של בלתמ"ים גדולים קיימים גם ברכב בנזין. (והרבה יותר מחושיים) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קטונתי מדעת להעריך את עלות הסוללה בעוד 8 שנים. אני אופטימי שככול שהרכב החשמלי יהיה נפוץ יותר, העלויות דווקא ירדו. מה שבטוח הוא שהעלויות שצוטטו בכמה מעיתוני היום בארץ מנופחות אפילו היום.

בנוסף מניח שיהיה אפשרות החלפה חלקית/שימוש בסוללת מרכבים שירדו מהכביש וכדומה למי שמחפש את שיא החיסכון.

 

אני כן יודע שרכבים שנוסעים הרבה (וגם בכאלה שלא) ברכבי בנזין יש עלויות אחרות שצריך לתמחר כמו עלות גיר DSG או החלפה/שיפוץ מנוע שכנראה בטווח זמן זה הסבירות שיקרה היא רחוקה מ0.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשאלת הפתיחה - כן הייתי רוכש טסלה מודל 3 (כנראה LR)
האמת ששנה שעברה ממש רציתי, אבל לפי המומחים (כן מסתבר שגם המומחים לפעמים טועים) מחיר של טסלה היה צפוי לעלות (לכשתגיע בזמן לא ידוע) 300 אלף ש"ח!

החלטתי לוותר ורכשתי קופרה חדשה (מצ'מפיון ביותר מ200 אלף ש"ח) בידיעה שאחזיק את הרכב שנים רבות.

בדיעבד, אם הייתי יודע, הייתי מחכה עם האקובוסט הנפלאה שהיתה לי 😒

אני מסכים שזה לא רכב לכל אחד

אבל למישהו כמוני שנוסע כל יום לעבודה 70 ק"מ, יש לו חניה פרטית בבית (לא ברחוב) והיה לו כסף פנוי לרכב חדש... זו היום קניה משתלמת by far

אם היו מאפשרים לי טרייד-אין, הייתי מחליף לטסלה ללא ספק

 

אין החותם מעיד על גיסתו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, yoramw כתב:

אני כן יודע שרכבים שנוסעים הרבה (וגם בכאלה שלא) ברכבי בנזין יש עלויות אחרות שצריך לתמחר כמו עלות גיר DSG או החלפה/שיפוץ מנוע שכנראה בטווח זמן זה הסבירות שיקרה היא רחוקה מ0.

ברור שיש בלת"מים והסיכוי לנזק יקר בגלל חוסר תשומת לב ברכב בעירה פנימית יותר גבוה אבל גם העלויות הן בסדרי גודל אחרים.

 

בוא ניקח החלפה של מנוע וגיר קומפלט. אתה תכגיע לסביבות ה 15,000 עד 20,000 מקסימום. סוללה עולה פי כמה מזה (וגם מנועים חשמליים מתים לפעמים, ציריות נגמרות גם ברכב חשמלי וגם בו יש בלמים שמחזיקים הרבה יותר אבל נגמרים בשלב כלשהו. אוטו זה לא רק יחידת הנעה).

גם לא יודע אם בכלל קיים שוק חלפים תחליפיים לחשמליות. זה תחום שעדיין חדש לכולם וממילא אתה לא יכול (וכנראה שבשנים הקרובות גם לא תוכל) להכניס טסלה לתיקון במוסך משה (לא זה עם המשאית שעובד בקו לאילת) ובניו.

 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-5 שנים הראשונות יש אחריות יצרן. מה יהיה ב-2026 אלוהים גדול. 

 

לפני שעה, vadim6385 כתב:

ב) משה נוסע לאילת בלי הפסקות? הוא לא ירצה לעצור ולנוח? הוא בא לאילת, עושה פרסה וחוזר? מה הבעיה לתקוע סופרצ׳ארג׳רים בתחנות דלק/מרכזים מסחריים/חנויות נוחות בדרך, וגם באילת עצמה, שיטעין בזמן שמשה עושה את מה שהוא עושה באילת.

 

חשש שלי שאני אגיע לסופרצ'ארג'ר ואראה תור של עוד 20 טסלות/חשמליות שמחכות לטעינה. הסיבה לכך שקצב פריסת תשתיות לעולם לא ידביק את קצב עליית מכוניות על הכביש. מספיק שהרבה מכוניות יתנקזו לנקודה אחת כמו שקורה הרבה בחגים/סופ"שים ויש בעיה רצינית. לכן כל עוד מכונית חשמלית לא נותנת לי לפחות 350-400 ק"מ ריאליים היא לא אופציה עבורי. 

 

אם הייתה לי אפשרות לקנות את ה-MG ב-130 אלף עם טווח של 400 ק"מ הייתי רץ לסוכנות וזורק את השטרות על השולחן. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1095 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...