Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במידה ויש אפשרות הייתם קונים טסלה?


CAPOBOSS
שימו לב! השרשור הזה בן 1101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה דוחף כאן לדיון שונה בתכלית ..

סך הכל התחיל משאלה תמימה על האם תקנו טסלה או לא ואיכשהו הגענו לתלונות על תחנות דלק ..

ולי סימנת שלילי על הבעת דעה שונה משלך. (ולא זלזלתי..)

לפני 3 שעות, eitanuch כתב:

אני מעדיף רכב עם קילומטראז זמין תמיד שאני לא צריך לתדלק לעולם. בשבילי לנסוע לתחנת דלק זה טרחה ואני בכל מקרה לא נוהג הרבה, אבל יש לי חניה פרטית מקורה, אז אולי אני לא דוגמה. 


הסוללות של טסלה אינן מתרוקנות עם הזמן ? (וחייבים ללכת לנקודת טעינה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, Lior_Django כתב:

בהקשר לסוללות,

זה ממש נשמע כמו פתרון פשוט על סף הילדותי. כאילו חשבו איך נניע את הרכב ואמרו "נתקע המון מצברים ונשפר אותם". זה גם לא נשמע לי ישים לאורך זמן..

ילדותי, פחות או יותר כמו לסמן למישהו חדש יחסית שלילי על דעה מבלי לנמק.

 

אני מסכים, הדיון גלש לגמרי מהנושא.

 

בהקשר להודעה שלך, סימנתי אותה בגלל מה שכתבת בציטוט, שזה כמובן לא נכון ואפילו לא הסברת למה זה לא ישים. סתם זרקת מילים כמו "ילדותי" בזמן שמסתובבות בעולם כמה עשרות מליוני מכוניות חשמליות.

 

לגבי ההודעה האחרונה, כמו שהזכרתי, אני לא דוגמה כרגע. בכל אופן, הטווח שמכוניות חשמליות מציעות כיום לא מגביל בכלל לרוב הצרכים היום יומיים ועם תשתית טעינה שתוקם עם הזמן לא תהיה לאף אחד בעייה להטעין.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, eitanuch כתב:

1. קודם כל תירגע, סימנתי את התגובה שלך כי זלזלת במה שכתבתי.

2. מדובר בתחנות דלק של רשתות מוכרות. לפי זה אני מסיק שאפילו לא טרחת להסתכל ברשימה.

3. אנשים פשוט לא יודעים על הבעיות האלה ומגלים נזקים רק אחרי כמה חודשים/שנים.

4. טענת שהתשתית טובה ואמינה, הבאתי לך הוכחה מהעולם האמיתי שהיא לא. החאפריות היא חלק מהתשתית. בתחנות טעינה עוד לא נתקלו בבעיות כאלה (לא חסר בעולם תחנות טעינה).

 

לא זילזלתי אלא יותר ביטלתי את הכיוון שלקחת אליו את הדיון, אנחנו מדברים פה על קונספט ובכלל על משהו תיאורתי שעדיין לא קיים בכלל (תדלוק במימן) אז מה הכיוון הזה רלוונטי?

 

כשאני מדבר על תשתית טובה הכוונה היא שמאוד מאוד נפוצה ברמה שלא צריך לטרוח אפילו בשבילה, לא משנה מה מצב הדלק שלך ולאן אתה נוסע לא תהיה בעיה על הדרך (לא נסיעה ספיישל או משהו) להתקל בתחנת דלק, לעצור 3 דקות ולהמשיך בנסיעה.

 

מבחינת הלינק שהבאת? בטל בשישים, אין לי מה לבחון אותו לעומק מדי כי זה לא דיון שמעניין אותי לפתח, אני נוהג עשרות שנים וכך גם הוריי ובערך כל הפורום הזה ועם ישראל, החלפנו עשרות רכבים, גרתי בדרום, במרכז ותדלקנו כולנו בערך בכל הארץ, אחוז האנשים שבאמת נפגע ממשהו שקשור לתדלוק הוא שולי ולא רלוונטי לדיון שלנו, כמו שלא רלוונטי בעיות אפשריות שיהיו סביב תקלות נקודתיות בטעינת רכבים על מנת לבטל את הקונספט או למנוע ממישהו לקנות רכב חשמלי, זה הכל.

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה רק עניין של זמן עד שנשמע על מכות/דקירות/יריות בעמדות טעינה ציבוריות כי מישהו שם את הרכב שלו בטעינה והלך לקניון ל-3 שעות. חכו עד שאנשים יסעו לטיול ארוך בצפון/דרום ואז יגלו שבעמדת טעינה הנידחת בכביש 90 יש תור של עוד 20-30 מכוניות חשמליות וכל מכונית צריכה 30 דקות טעינה לפחות. 

 

מבחינתי יש 3 תנאים מינימלים מצטברים לרכישת רכב חשמלי:

 

1. מחיר מקביל לרכב בנזין באותו גודל/כוח/אבזור 

2. טווח ריאלי (עם מזגן וחום קיץ) של 500 - 600 ק"מ לפחות

3. עמדת טעינה פרטית בבית או מינימום עמדת טעינה במשרד

 

בלי זה count me out. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה הפקה, אבל בתור נהג הוא בהמה ישראלית טיפוסית. היה כל כך קשה להוציא את הרכב לכביש מהיר וללחוץ שם על הגז? הוא היה חייב לדפוק תאוצה מ-50 ל-100 פלוס בלב ישוב?  הוא צריך לקבל שלילה בפרצוף. גועל נפש. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, TheAvatar כתב:

רק עניין של זמן עד שנשמע על מכות/דקירות/יריות בעמדות טעינה ציבוריות כי מישהו שם את הרכב שלו בטעינה והלך לקניון ל-3 שעות. חכו עד שאנשים יסעו לטיול ארוך בצפון/דרום ואז יגלו שבעמדת טעינה הנידחת בכביש 90 יש תור של עוד 20-30 מכוניות חשמליות וכל מכונית צריכה 30 דקות טעינה לפחות. 

עד שכל זה יקרה סביר להניח שיפתחו עוד תחנות טעינה. זה כמו להגיד לפני 30 שנה שעוד מאט כולם יעמדו בתור בקניון  דיזינגוף סנטר, כי אין קניונים בארץ.

לטסלה יש קנסות למי שנשאר אחרי סיום טעינה.  אני מאמין שעוד חברות יאמצו את המודל הזה, כי זה כסף קל. מעבר לכך, לרוב החברות יש עמדות טעינה איטיות וזולות  ליד העמדות המהירות. כך שסביר להניח שמי שרוצה להיות 3 שעות בקניון יעדיף עמדה איטית.

עריכה אחרונה על ידי utsur
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, utsur כתב:

זה כמו להגיד לפני 30 שנה שעוד מאט כולם יעמדו בתור בקניון  דיזינגוף סנטר, כי אין קניונים בארץ.

 

אין שום קשר בין הדברים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה באופק שום טכנולוגיה מהפכנית של סוללות, השיפורים תמיד יהיו בצעדים קטנטנים, עוד רבע אחוז פה ושם, עוד שיפור בתכנון של הטעינה וכיו"ב.

בנוגע לזיהום שנגרם לכאורה מזריקת סוללות - נזרקת פה לא מעט דיסנאינפורמציה. כל הליתיום ממוחזר היום. המתכת פשוט יקרה מדי. מה עלות המחזור כיום ועד כמה כלכלי הסיפור עכשיו ובעתיד - את זה אני לא יודע.

 

הפרדוקס טמון בכלל בביצועים, אם תשאלו אותי. כל הרעיון של מכונית חשמלית היה להשיג את אותם ביצועים בפחות אנרגיה, ברגע שאתה יוצר מכוניות חזקות יותר כל רעיון החיסכון הולך לפח. הפרדוקס של הפרדוקס הוא העובדה שלא הצליחו למכור מכוניות חשמליות עד שטסלה שלפו את קלף הביצועים...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, hans כתב:

הפרדוקס טמון בכלל בביצועים, אם תשאלו אותי. כל הרעיון של מכונית חשמלית היה להשיג את אותם ביצועים בפחות אנרגיה, ברגע שאתה יוצר מכוניות חזקות יותר כל רעיון החיסכון הולך לפח. הפרדוקס של הפרדוקס הוא העובדה שלא הצליחו למכור מכוניות חשמליות עד שטסלה שלפו את קלף הביצועים...

 

תתפלא, אבל דוקא טסלה מודל 3 צורכת פחות חשמל מניסאן ליף.


image.thumb.png.39a77138adeb336fb45e90c2cdbc66a5.png
 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מאמין שתהיה בעיה מהבחינה הזאת. מה שכן מעניין אם נראה מכוניות חשמליות שמצליחות לנסוע מעל 10 שנים. (סוללה זה רק רכיב אחד מתוך רבים) תחושת בטן שלי אומרת שלא כי מדובר במערכות מאוד מתקדמות ויקרות שלא יהיה קל/כדאי כלכלית לתקן והמכונית תושלח למגרש גרוטאות סטייל טלפון סלולרי/macbook שחלף זמנו.

טסלה מודל S תחגוג 10 בשנה הבא, חלקן עם מאות אלפי ק״מ. ככל הידוע לי הן לא בשלבי גסיסה מתקדמים.
מכיר מישהו עם אחת בת 8 שעשתה קרוב ל300,000 ק״מ שנוסעת כמו חדשה, ואיבדה אחוזים בודדים מיעילות הסוללה.
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע זה תענוג לעשירים (כמו מרבית הדברים בישראל), בהמשך הדרך אולי כשחלק מהרכבים החשמליים יוזלו זאת תהיה אפשרות ריאלית, למרות שגם אז אפשרות הטעינה בבית נותנת בעייתית למי שאין בבעלותו חנייה פרטית (ולא סתם חנייה פרטית אלה חנייה פרטית של בית פרטי, כזאת בטאבו בבניין משותף לדוגמא לא מהווה פתרון כרגע) אז כן טסלה זה רכב חלומות אבל לא בישראל. 
כתבתי בעבר, לאבא של חבר היה לו רנו חשמלי כלשהו, החניה הייתה תת קרקעי, של כמה קומות, ממש כמו שקניון תכלס.
גם למזלו החניה שלו הייתה צמודה לקיר, אז התקינו לו את העמדת טעינה שם, אבל מאמין שהיו יכולים לעשות בכל מקום בחניון.
לא מבין למה פתאום עושים מזה כזה סיפור, קראתי פה כבר ששכנים מתנגדים, ש "קשה" לחבר את העמדת טעינה לבית ישירות..
החניה הזאת הייתה קומה -2 ו הדירה שלהם קומה 6 לדעתי, ולא הייתה בעיה כלשהי, ןאני מדבר על 2011/2013, לא על 2021...

בנוסף לזה, זוכר שפעם נסענו עם החבר, ו כאשר הסוללה הייתה ריקה, ניגש לעמדה איפשהו בכביש, ניכנס עם הרכב, היינו צריכים להמתין בצד, ו איזה מכונה החליף לו את הסוללה.

לא מבין למה בטסלה זה לא ככה.

אז לא צריך חניה פרטי בבית פרטי, כן צריך חניה פרטי כלשהי, ולא סתם חניה ברחוב, זאת באמת בעיה.

לגבי מה שמישהו כתב פה על החיי הסוללה, הם באמת יקרות, וזאת בעיה, השאלה מה קורה עם האחראיות של הסוללה אם היד ראשונה מוכר את הרכב אחרי 3 שנים, כי נותנים ל8, הבן אדם שקונה ממשיך לקבל את האחראיות מ טסלה או לא?

Enviado desde mi SM-G975F mediante Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@kurko1992 כנראה שאתה מדבר על הפלואנס ZE של Better Place, שהיתה בעלת טווח קצר (סביב 150 ק"מ), אבל היתה לה אפשרות להחלפת סוללה באחת מבין 20-30 תחנות החלפה שהיו פרושות  ברחבי הארץ. הטכנולוגיה הזו הלכה לאיבוד עם קריסת בטר פלייס ב-2013 מצד אחד, ועם הופעת סוללות עם טווח 300-500 ק"מ וטעינה מהירה מצד השני.

 

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, hans כתב:

אני לא רואה באופק שום טכנולוגיה מהפכנית של סוללות, השיפורים תמיד יהיו בצעדים קטנטנים, עוד רבע אחוז פה ושם, עוד שיפור בתכנון של הטעינה וכיו"ב.

בנוגע לזיהום שנגרם לכאורה מזריקת סוללות - נזרקת פה לא מעט דיסנאינפורמציה. כל הליתיום ממוחזר היום. המתכת פשוט יקרה מדי. מה עלות המחזור כיום ועד כמה כלכלי הסיפור עכשיו ובעתיד - את זה אני לא יודע.

 

הפרדוקס טמון בכלל בביצועים, אם תשאלו אותי. כל הרעיון של מכונית חשמלית היה להשיג את אותם ביצועים בפחות אנרגיה, ברגע שאתה יוצר מכוניות חזקות יותר כל רעיון החיסכון הולך לפח. הפרדוקס של הפרדוקס הוא העובדה שלא הצליחו למכור מכוניות חשמליות עד שטסלה שלפו את קלף הביצועים...

התקדמות הסוללות היא ממש לא בצעדים קטנים:

-עלות הסוללות ליחידת אנרגיה ירד בכמעט 90% בעשור האחרון.

-נפח סוללות ליחידת אנרגיה קטן בשני שליש בעשור

-טווח רכב חשמלי ממוצע הכפיל את עצמו בעשור

  • אהבתי 2
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...