Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במידה ויש אפשרות הייתם קונים טסלה?


CAPOBOSS
שימו לב! השרשור הזה בן 1074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 15 שעות, hans כתב:

אני לא רואה באופק שום טכנולוגיה מהפכנית של סוללות, השיפורים תמיד יהיו בצעדים קטנטנים, עוד רבע אחוז פה ושם, עוד שיפור בתכנון של הטעינה וכיו"ב.

המחקר והתעייה בתחום מתקדמים כיום בסוללות מצב מוצק שבעלות יכולת אגירת אנרגייה יותר מכפולה ביחס למה שיש היום. חברת פולקסווגן השקיעה בquantomscape שמפתחת סוללות כאלה, ובינתיים הם עומדים בכל הדדליינים. בקצב הזה, תוך שנה שנתיים יש לנו סוללות עם טווח כפול, אם לא יותר, ממה שיש היום. 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמות הקילומטרז' שאני עושה בשנה נמוכה כדי שיהיה כדאיי בשבילי לקנות טסלה, אולי רכב אחר אבל כרגע במלאי הקיים בארץ גם לא.

בהנחה ויש לי מלא כסף עשרות מיליונים... גם אז לא אקנה טסלה אלא משהו חשמלי אחר 🏎️

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק גדול מרוכשי סטלה זה לפוזה נטו. (מכיר חלק קטן) הם לא נוהגים הרבה (כל היום עובדים, אין להם זמן)

אבל גם נסיעות קצרות, עושות להם טוב לשהות ברכב כזה. על סיפוק לא ניתן להתווכח, גם שהוא בניגוד להיגיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.4.2021 בשעה 22:27, adi89 כתב:

שהBRZ שלך היא כאילו ספורטיבית אבל גם בהאצה מהמקום וגם מבחינת מרכז כובד והתנהגות כביש היא הרבה פחות טובה מהטסלה בכל פרמטר כמעט :)

 

גם סילברדו יותר מהיר בהאצה, בהחלט רכב ספורט משובח.
אני חושב שאתה לא מבין מהי מהות הBRZ (וגם מיאטה לצורך העניין), תקרא קצת בנושא.

העולם לא מסתכם ב0-100, אתה מוזמן לבוא למסלולים בארץ ולראות את זה.

 

וכן, יש בבעלותי BRZ, אין לי שום בעיה לרכוש טסלה ואני לא עושה את זה כי הטסלה לא מספיק מעניינת לנהיגה מבחינתי.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yogev20 כתב:

חלק גדול מרוכשי סטלה זה לפוזה נטו. (מכיר חלק קטן) הם לא נוהגים הרבה (כל היום עובדים, אין להם זמן)

אבל גם נסיעות קצרות, עושות להם טוב לשהות ברכב כזה. על סיפוק לא ניתן להתווכח, גם שהוא בניגוד להיגיון.

בתמחור הנוכחי טסלה היא בחירה מאוד מושכלת. במחיר מאוד קרוב למחירי רכב ",עממי" , מקבלים רכב יותר מפואר, יותר מהיר, יותר מאובזר והרבה יותר זול לתחזוקה.

יש כאלה שקונים בשביל הפוזה, אבל את זה אפשר להגיד על הרוב הכמעט מוחלט של במוו, אאודי, מרצדס וכו' ולהם זה עולה הרבה יותר כסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.4.2021 בשעה 10:46, Doron_Z כתב:

 

צודק, יצרניות רכבי הספורט חסרי מושג, פורשה, פרארי ובמקרה הצנוע יותר הזה סובארו, פספסו את הגאונות שבלדחוף סוללה במשקל של חצי טון מתחת לרכב כדי לשפר דינמיות והתנהגות. חסרי מושג תאמין לי, מזל שטסלה באה לגאול את עולם רכבי הספורט עם הפטנט הזה. 

 

טסלה לא רכב ספורטיבי. אבל פיספסת בגדול כל היצרניות הספורטיביות הגדולות כבר הציגו סופרקאר חשמליות.

 

מה לעשות שלהפיק 1000 כ"ס מחשמל ה-ר-ב-ה יותר קל ופשוט.

 

תרצו או לא כל תעשיית הספורט תעבור לחשמל אין היגיון לייצר מנוע V8 סופר מסובך במקום חשמלי פשוט.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, yd b-4 כתב:

 

טסלה לא רכב ספורטיבי. אבל פיספסת בגדול כל היצרניות הספורטיביות הגדולות כבר הציגו סופרקאר חשמליות.

 

מה לעשות שלהפיק 1000 כ"ס מחשמל ה-ר-ב-ה יותר קל ופשוט.

 

תרצו או לא כל תעשיית הספורט תעבור לחשמל אין היגיון לייצר מנוע V8 סופר מסובך במקום חשמלי פשוט.

 

 

לא פספסתי כלום חבר, אני לא אומר שלא יהיה מעבר לחשמל גם בתחום הספורט - בגלל אותה פשטות שאתה מדבר עליה וגם כי השוק (הפרטי לפחות) בסוף מאלץ את זה, אני כן אומר שלייחס לטסלה יתרונות דינאמיים בגלל מרכז כובד נמוך שמגיע מאילוץ (סוללה של חצי טון שתקועה שם) זה קצת מצחיק. 

 

ברכב ספורטיבי כל המושג הזה של משקל הוא חשוב, היתרון של מרכז כובד נמוך מתפספס אם זה אומר שהוספת משקולת ענקית מתחת, אחרת - גם פרארי/פורשה וכו' שיש להן מסורת של עשרות שנים בתחום היו תוקעות ממזמן משקולת עם תוספת חצי טון בשביל "מרכז כובד נמוך" אם זה היה מטיב עם הרכב ושווה את המשקל שנוסף. 

 

בקיצור אתה מבין שטסלה לא רכב ספורטיבי ובטח שלא עם התנהגות עדיפה דינאמית על רכב כמו ברז וזו היתה מטרת ההודעה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני כשעה, utsur כתב:

יש כאלה שקונים בשביל הפוזה, אבל את זה אפשר להגיד על הרוב הכמעט מוחלט של במוו, אאודי, מרצדס וכו' ולהם זה עולה הרבה יותר כסף

דווקא בטסלה אין עיצוב של פוזה כמו במותגי יוקרה, היא נראית פחות מרשימה ואין לה אפקט שופוני. לדעתי זה יתרון.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים לסמל עצמו יש את ה"פוזה" או את היוקרה/התשומת לב שזה מביא איתו, יש דגמים של אאודי שלא נראים טוב יותר במילימטר מקיה או טויוטה והם בינוניים למדי (Q2 לדוגמא) אבל הם מגיעים עם סמל אאודי וזה מספיק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק, הסמל משדר יוקרה לא העיצוב החיצוני. מי שמחזיק סטלה זה בהחלט פוזה מושכת עניין ותשומת לב.

 

זה כמו עשירים מבוגרים (לא מתעשרים צעירים) שנוהגים במרצדס ישנה, אבל זה עדיין מרצדס. 

או שעון ממש פשוט מראה מכל כיוון, חוץ מהסמן שמטבע עליו. (רולקס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, yd b-4 כתב:

 

טסלה לא רכב ספורטיבי. אבל פיספסת בגדול כל היצרניות הספורטיביות הגדולות כבר הציגו סופרקאר חשמליות.

 

מה לעשות שלהפיק 1000 כ"ס מחשמל ה-ר-ב-ה יותר קל ופשוט.

 

תרצו או לא כל תעשיית הספורט תעבור לחשמל אין היגיון לייצר מנוע V8 סופר מסובך במקום חשמלי פשוט.

 

 

זה יקרה לא רק בגלל הקלות בהפקת הכוח, אלא גם הזמינות שלו, ובאופן כללי בגלל הכיוון של התעשיה. מה שמונע כרגע, עם הדגש על כרגע, רכבי ספורט אמיתיים חשמליים זה משקל הסוללות (מרכז כובד זה טוב ויפה, אבל רצוי שיהיה פחות כובד). זה יקרה, וזה לא כזה רחוק מאתנו.

 

טסלה, ספציפית, לא רכב ספורט. היא רכב מעולה, כנראה, עם אחלה ביצועים, שזה נהדר ל-average joe שרוצה לפצות עם פתיחות רמזורים על חיסרון במימדים מסוימים. או סתם בשביל הכיף, למי שזה עושה לו את זה. לא הופך אותה לפחות לגיטימית, פשוט גם לא הופך אותה לרכב ספורט. תפוחים לתפוחים, מאד פשוט.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.4.2021 בשעה 22:27, adi89 כתב:

שהBRZ שלך היא כאילו ספורטיבית...והתנהגות כביש היא הרבה פחות טובה מהטסלה...

מכיר יוגי-הו שהיה בערוץ הילדים פעם?

שמתי לך קלף מלכודת.

Nigga What? : bptcg

  • רעיון גרוע 2
  • מצחיק 3

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיחות ועוד שיחות כאילו אין ידע בעולם על טסלה. יש כבר יותר מעשור של נתונים.
ועוד יותר יש ביקורות במגזינים, וסירטונים ביוטיוב של בעלי מכוניות אחרי כמה שנים של בעלות. אז אני לא מבין על מה עדיין יש להתווכח.

אני נהגתי על מודל S והיה הרכב דיילי שלי לכמה ימים בארה"ב, וחברים/ות שלי שם משתמשים בו דיילי כבר שנים.
כל מה שכתבו בביקורות מגזיני רכב - נכון. אם עשרות כתבי רכב ותיקים, שנהגו כבר על כל דבר עם מנוע והגה, כתבו פחות או יותר את אותן נקודות חוזק וחולשה - הסטטיסטיקה לא משקרת.
טסלה זה רכב:
- יקר
- מפנק
- סובל מאיכות הרכבה לא גבוהה
- סמי-ספורטיבי, כלומר נותן כח בלתי ניתן להשוואה, התנהגות כביש מרשימה למדי לנהג החובב ויכולת הרבה מעבר למה שהנהג הישראלי הממוצע יודע למצות. אבל לא רכב ספורט טהור, לאניני בנזין וחיבור ישיר לכביש. כנראה לא תראו הרבה טסלה במסלול (בעיקר בגלל שלא תישאר לנהג סוללה לחזור הביתה).
- מוגבל ומבוקר מרכזית. לא סתם יש השוואה תכופה לאייפון. כמו אפל, טסלה חושבת שהיא יודעת יותר טוב מהלקוחות מה טוב להם. מקובל? תקנה. לא מקובל? תקנה אנדרואיד.
כמו אפל, בתמורה לפשרה בנקודה הקודמת הם מפצים במאפיין הכי חשוב:
- מספק חווית נהיגה ובעלות (ownership experience) שכרגע לא קיימת בשום רכב אחר. עם דגש על כרגע. אין ספק שזה לא יישאר ככה לאורך זמן.

 

------------------

כל ענייני חיי סוללה / מחיר / ירוק / ייצור חשמל הם עניינים של כלכלה. בכלכלה יש יתרון לגודל. מה שיש להרבה אנשים - נהיה זול ויעיל.
פעם טלויזיה דקה וגדולה היתה מוצר יוקרה. היום קונים בסופר. פעם טלפון עם מסך איכותי גדול, סוללה חזקה ומצלמה טובה היה יקר. היום אפשר לקנות סיני בזול.

טכנולוגית, אין בכלל על מה לדבר שלהעביר את ייצור האנרגיה שהאנושות משתמשת להנעה, ממליוני תאי בערה קטנים שמותקנים בכל מכונית, לאמצעי ייצור מרכזיים (תחנות כח, ולא משנה בכלל איזה סוג) זה יותר יעיל בטווח הארוך.
מבחינה הנדסית תמיד יותר קל לתת פתרון אחד יעיל וגדול במקום מרכזי ולהפיץ את האנרגיה בצורת חשמל, מאשר לייצר אותה במיליון מנועים קטנים. יותר מזה - את הפתרון המרכזי אפשר יהיה לשדרג / להחליף לירוק במשך הזמן, בלי צורך לשנות כלום במכוניות. יעילות המרת אנרגיה מחשמל לתנועה במנוע טסלה 3 היום היא 96%. אין לאן לעלות מזה (לשם השוואה, מנוע בעירה הוא באזור ה-25% יעילות, שאר ה-75% הופכים לחימום הסביבה). אז נשאר רק לייעל את ייצור והפצת החשמל, וזה בכלל לא קשור למכונית, ולכן ניתן לשיפור מתמשך באפס עלות ישירה לצרכנים.

----------------

לגבי השאלה המקורית האם היית קונה טסלה היום, היא לא שונה בהרבה מהשאלה האם היית קונה היום סקודה אוקטביה RS, או האם היית קונה היום רנו קנגו, או כל רכב אחר. אלה הנתונים של הרכב נכון להיום, יש מי שזה שזה מתאים לצרכים והיכולות שלו, ויש מי שלא. מי שרוצה רכב זול לרכישה - לא בשבילו. אגב, גם מי שרוצה יוקרתי וייחודי - לא בשבילו. מודל 3 יש בכבישי קליפורניה כמו שיש מאזדה 3 בארץ. בנתונים של טסלה בארץ אני מנחש שגם פה זה לא יהיה רכב מיוחד ויוקרתי, ועוד שנה שנתיים אף אחד לא יעיף מבט שני עליהן מרוב טסלה 3 לבנות בגירסת בסיס שיהיו על הכביש.

 

עריכה אחרונה על ידי 20VT
  • אהבתי 3

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסרטון שהביא כאן אדי.טי.אס, הבחור שעשה חישוב מצא שמבחינת הזיהום עצמו, שבהרבה מהמדינות מכונית היברידית יותר "ירוקה" מאשר כזו הנשענת רק על סוללות.

 

לפחות לפי מה שהבנתי.

 

החישוב יותר מורכב מזה חשמלי או לא, כי צריך לשקלל את הזיהום הנוצר מיצירת כל מכונית (מסתבר שהכנת סוללה מזיקה לסביבה), את מספר השנים והנסועה שהרכב עושה/ייעשה ועוד..

 

לא אומר קביעה לכאן או לכאן. רק מציין את מורכבות העניין..

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Lior_Django
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Doron_Z כתב:

 

לא פספסתי כלום חבר, אני לא אומר שלא יהיה מעבר לחשמל גם בתחום הספורט - בגלל אותה פשטות שאתה מדבר עליה וגם כי השוק (הפרטי לפחות) בסוף מאלץ את זה, אני כן אומר שלייחס לטסלה יתרונות דינאמיים בגלל מרכז כובד נמוך שמגיע מאילוץ (סוללה של חצי טון שתקועה שם) זה קצת מצחיק. 

 

ברכב ספורטיבי כל המושג הזה של משקל הוא חשוב, היתרון של מרכז כובד נמוך מתפספס אם זה אומר שהוספת משקולת ענקית מתחת, אחרת - גם פרארי/פורשה וכו' שיש להן מסורת של עשרות שנים בתחום היו תוקעות ממזמן משקולת עם תוספת חצי טון בשביל "מרכז כובד נמוך" אם זה היה מטיב עם הרכב ושווה את המשקל שנוסף. 

 

בקיצור אתה מבין שטסלה לא רכב ספורטיבי ובטח שלא עם התנהגות עדיפה דינאמית על רכב כמו ברז וזו היתה מטרת ההודעה. 

 

עדיף משקולת במרכז הרכב ממשקולת בחזית הרכב. למה אתה חושב פרארי, לבמבורגיני וכו' מייצרות מכוניות עם מנוע מרכזי? ברור שבהשוואה ל-BRZ המודל 3 כבדה, אבל זו לא השוואה הוגנת. תשווה מול BMW סדרה 3 ותגלה שההבדל במשקל די שולי. מודל 3 LR שוקלת 1847 ק"ג ו-M340i שוקלת 1800 ק"ג. יש בהחלט אנשים שלוקחים טסלה למסלול כדי שיקימו עבורם סופרצ'רג'ר במסלול.

 

לפני 10 שעות, sperial כתב:

@kurko1992 כנראה שאתה מדבר על הפלואנס ZE של Better Place, שהיתה בעלת טווח קצר (סביב 150 ק"מ), אבל היתה לה אפשרות להחלפת סוללה באחת מבין 20-30 תחנות החלפה שהיו פרושות  ברחבי הארץ. הטכנולוגיה הזו הלכה לאיבוד עם קריסת בטר פלייס ב-2013 מצד אחד, ועם הופעת סוללות עם טווח 300-500 ק"מ וטעינה מהירה מצד השני.

 

גם טסלה הקימה בעבר עמדת החלפת סוללות למודל S אבל די מהר ירדה מהרעיון.
 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...