Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במידה ויש אפשרות הייתם קונים טסלה?


CAPOBOSS
שימו לב! השרשור הזה בן 1074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 36 דקות, vadim6385 כתב:

ממליץ לראות את הסדרה צ׳רנוביל.

 

אחלה סדרה. אבל בוא ניישר קו:

 

א. הכור בצ'רנוביל נבנה באיכות סוג ד' ותופעל ברשלנות פושעת

ב. מתחנות כוח פחמיות מתים הרבה יותר אנשים (סרטן, אסתמה), אבל זה לא "מפחיד" כמו כור גרעיני. 

ג. באסון פוקושימה ראינו כמה עמיד כור גרעיני שנבנה כמו שצריך. הכור שם נבנה לפני 40 שנה ועמד ברעידת אדמה פסיכית בסולם 9.0 (הכי חזקה בהיסטוריה של יפן) + צ'ונאמי מאוד, מאוד, מאוד חזק כתוצאה מכך  

 

לפני 36 דקות, vadim6385 כתב:

בלי קשר, אתה לא חושב שעדיף שזיהום אוויר יהיה איפשהו מחוץ לעיר, מאשר בפרצוף שלך?

 

בטח שעדיף. ציינתי את זה מספר פעמים. אבל זה בערך היתרון היחיד של רכב חשמלי על פני רכב בנזין. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, Doron_Z כתב:

לא נכנס לעומק הדיון אבל זה מעולה להגיע לתחנה ולמלא דלק, פעולה שלוקחת 3 דקות ובהנחה שאתה מקבל טווח נורמלי זה הרבה יותר נוח ועדיף מאשר כל הפרוצדורה שצריך להרים עבור תחנות טעינה והתשתיות סביב זה. 

 

 

נשמע כאילו חלק פה מתדלקים כל יום סולר\בנזין, אז 3 דקות זה סבבה...

 

נגיד תיאורטי שהתשתית כבר בנויה ויש מספיק עמדות טעינה, הרכב של ישראל ישראלי הרי לא נוסע כל היום כל יום, הוא יותר עומד מאשר נוסע?

בזמן הזה הרכב יכול להטען, אתה מגיע לחניה תוקע את הכבל טעינה וזהו, אז הרכב יהיה תמיד מספיק טעון.

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Doron_Z כי לא נכון שהמימן לא מזהם. תהליך ייצור המימן מצריך כמויות אנרגיה עצומות, השינוע והאחסנה שלו מצריכות כמויות אנרגיה עצומות (צורך בקירור עמוק מאד), הוא בעייתי ביותר מבחינת בטיחות (כל מכונית עלולה להפוך לאיזה הינדנבורג קטנה, תחנת דלק להינדנבורג בהיקף מלא). מהסיבות האלה הנעה במימן אינה ישימה לשימוש נרחב.

 

הסרטון שהעלה @eladts מפרט זאת יפה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי נגיד וזו לא טרחה גדולה עבור רוב המשתמשים, האם עדיין למלא דלק זה יותר מיידי ונוח במיוחד שלא לכולם תהיה עמדת וטעינה פרטית והם יאלצו לחלוק טעינה עם הציבור? כן יותר נוח ומיידי דלק. לא אומר שזה דיל ברייקר או משהו ברמה הזו, סתם לא מבין איך הוא הציג יתרון של תדלוק מימן כחיסרון, זה הכל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, Doron_Z כתב:

 

לא נכנס לעומק הדיון אבל זה מעולה להגיע לתחנה ולמלא דלק, פעולה שלוקחת 3 דקות ובהנחה שאתה מקבל טווח נורמלי זה הרבה יותר נוח ועדיף מאשר כל הפרוצדורה שצריך להרים עבור תחנות טעינה והתשתיות סביב זה. 

 

לא הבנתי למה אתה מציג כחיסרון משהו שהוא בעצם יתרון גדול בהנחה תיאורתית שמימן לא מזהם כלל ונותן את אותה המידיות והנוחות של רכב מונע בנזין. 

אני מעדיף רכב עם קילומטראז זמין תמיד שאני לא צריך לתדלק לעולם. בשבילי לנסוע לתחנת דלק זה טרחה ואני בכל מקרה לא נוהג הרבה, אבל יש לי חניה פרטית מקורה, אז אולי אני לא דוגמה. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ברור שזו לא דוגמא, בלי קשר אם אין לך איזה רכב בנזין 98 שדורש אקסטרה תשומת לב, התשתיות של תחנות הדלק כל כך טובות ומן הסתם הפעולה כל כך מהירה וחסרת מאמץ שאין שום צורך לסטות כמעט מהמסלול שאתה נוסע בו על מנת לעצור לתדלק לרגע (ואם אתה לא נוסע הרבה אז בכלל זה יהיה איזו פעם בחודש) ולהמשיך הלאה. 

 

מבחינה פונקציונלית זה הרבה יותר אידיאלי. כשרכבים חשמליים יהיה ניתן לטעון ב 2 דקות אז ברור שהיתרון יעבור אליהם כי גם תוכל תמיד שיהיה טעון מהבית (משהו שאין בבנזין) וגם יקח כולה דקות ספורות לטעון בחוץ למקרה שאין לך עמדה או שסתם יצא שנתקעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כאילו חלק פה מתדלקים 3 דקות כל יום.

נגיד תיאורטית שהתשתיות מוכנות ויש עמדות טעינה בהישג יד לכל אזרח, הרכב של ישראל ישראלי הרי לא נוסע כל היום כל יום, הרכב עומד יותר מאשר נוסע.

אתה מגיע לחניה ופשוט מחבר לעמדת טעינה והולך לסידורים, הרכב בזמן הזה נטען.

משמע הרכב יהיה לרוב טעון.

 

וגם אם לנסוע לאילת, הרבה עושים עצירה בדרך ולא נוסעים דוך, הפסקה של כמה דקות ואם יטבתה אז עוד יותר זמן, אפשר להטעין את הרכב בזמן הזה.

 

ולנושא הדיון: כרגע לא, אין לי אפשרות להטעין בבית, אלא רק בעבודה. ולא בא לי להשאיר את הרכב בעבודה ואז לחזור על קורקינט הביתה וכשהרכב יטען לנסוע על קורקינט לאסוף אותו.

 

לדעתי בתור רכב שני במשפחה רק להגיע מא' לב' Citroen Ami יכול גם להתאים:

Citroën Ami: Elektrischer Smart-Konkurrent macht mobil | ADAC

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, Doron_Z כתב:

כן ברור שזו לא דוגמא, בלי קשר אם אין לך איזה רכב בנזין 98 שדורש אקסטרה תשומת לב, התשתיות של תחנות הדלק כל כך טובות ומן הסתם הפעולה כל כך מהירה וחסרת מאמץ שאין שום צורך לסטות כמעט מהמסלול שאתה נוסע בו על מנת לעצור לתדלק לרגע (ואם אתה לא נוסע הרבה אז בכלל זה יהיה איזו פעם בחודש) ולהמשיך הלאה. 

 

מבחינה פונקציונלית זה הרבה יותר אידיאלי. כשרכבים חשמליים יהיה ניתן לטעון ב 2 דקות אז ברור שהיתרון יעבור אליהם כי גם תוכל תמיד שיהיה טעון מהבית (משהו שאין בבנזין) וגם יקח כולה דקות ספורות לטעון בחוץ למקרה שאין לך עמדה או שסתם יצא שנתקעת.

יפה, אבל דיברנו מקודם על תדלוק במימן והסברתי למה אין לטכנולוגיה הזו שום יתרון. רכב חשמלי אני יכול פשוט להשאיר מחובר בחניה. 

 

אני אדגים לך חישוב נאיבי: 

בשנתיים האחרונות הרכב שלי עשה 9000 ק"מ. אם היה לי רכב חשמלי עם טווח של 400 ק"מ, הייתי יכול להסתפק ב20 טעינות מלאות!!! זו בדיחה. 

כמובן שבפועל למודל 3 יש טווח יותר גדול אז זה אפילו יותר טוב, אבל במספרים כאלה כבר אין מה לבדוק. כמובן שגם לא הייתי צריך לעשות טעינות מלאות והייתי יכול להסתפק בטעינה איטית בלילה כדי למלא את הקילומטראז המצחיק שאני צריך למחרת. אני היחיד שמשתמש ברכב ככה? אני בטוח שלא. וגם אם כן, הטווח שיש היום מספיק לרוב השימושים הפרטיים. לא שמעתי על אף תלונה מבעלי טסלה בחו"ל על טווח בינתיים וכל התלונות היו כתבות קונספירציה. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצגת תדלוק כחיסרון בעוד שזה דווקא יתרון, פחות עומס על התשתיות הקיימות, ברור שעדיף אם אפשר היה שרכב יתודלק בדלק לא מזהם ולסגור את הסיפור, בלי שאנשים ייתקעו לי בעמדות טעינה ציבוריות ובלי שאני חייב בית פרטי עם עמדה כזו בבית. הכי יעיל זה תדלוק של דקה ועוברים הלאה.

 

@sperial  כמו שאמרתי אני לא נכנס לזה, זה לא שאני חסיד דלק מימן, רק התייחסתי לעניין הזה של תדלוק מול טעינה ומה עדיף. לא אמרתי או חשבתי שמימן הוא מספיק ריאלי בשלב הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני כשעה, Doron_Z כתב:

כן ברור שזו לא דוגמא, בלי קשר אם אין לך איזה רכב בנזין 98 שדורש אקסטרה תשומת לב, התשתיות של תחנות הדלק כל כך טובות

תרשה לי לחלוק עליך

 

20210403_151418.jpg

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה נקודתית? יש שם רשימה של תחנות בכל הארץ שהתגלו בהן ליקויים. מאמין שהסיבה היחידה שאין עוד תחנות ברשימה היא כי לא בדקו אותן, הרי לא מזקקים דלק לכל תחנה בנפרד. אם יש תקלה אז היא חייבת להיות בהרבה תחנות.

 

https://www.gov.il/BlobFolder/generalpage/gas_stations/he/Fuel_not_standart_march_2021.pdf

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, TheAvatar כתב:

אני לא מאמין שתהיה בעיה מהבחינה הזאת. מה שכן מעניין אם נראה מכוניות חשמליות שמצליחות לנסוע מעל 10 שנים. (סוללה זה רק רכיב אחד מתוך רבים) תחושת בטן שלי אומרת שלא כי מדובר במערכות מאוד מתקדמות ויקרות שלא יהיה קל/כדאי כלכלית לתקן והמכונית תושלח למגרש גרוטאות סטייל טלפון סלולרי/macbook שחלף זמנו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, eitanuch כתב:

למה נקודתית? יש שם רשימה של תחנות בכל הארץ שהתגלו בהן ליקויים. מאמין שהסיבה היחידה שאין עוד תחנות ברשימה היא כי לא בדקו אותן, הרי לא מזקקים דלק לכל תחנה בנפרד. אם יש תקלה אז היא חייבת להיות בהרבה תחנות.

 

https://www.gov.il/BlobFolder/generalpage/gas_stations/he/Fuel_not_standart_march_2021.pdf

 

קודם כל מדברים על קונספט לא על חאפריות ישראלית ואיפה יש ליקויים ואיפה אין, עוד מעט אביא ידיעה על זה שמישהו לא יכול להטעין רכב חשמלי כי רכב בנזין/חשמלי החליט לחנות שם או מישהו אחר שהעמדת הטענה בבית שלו תקולה או עושה קצר אחרי שחאפר ישראלי התקין לו אותה. ליקויים תמיד יכולים להיות ולא על זה הדיון אלא על הקונספט של טעינה נגד תדלוק, תשתית הדלק היא רחבה, מליוני אנשים מתדלקים בלי בעיה על בסיס יומיומי, בטח אם עושים זאת ברשתות המוכרות שיש להן אינספור תחנות בכל חור. מה אתה מביא לי עכשיו איזה פוסט מקבוצה בפייס על בעיה בתדלוק, יש גם תחנות של חאפרים שמוהלים שם מים, נו מה נמכור את הרכב בנזין שלי בגלל זה? למי פאקינג אכפת בהקשר לדיון הזה?

 

ותסמן לי אימוג׳י שלילי כמה שאתה רוצה, תדבר לעניין על הרעיון שבדיון הזה או שתעבור הלאה, הכל טוב לא חייבים בכוח אם הגענו למבוי סתום של חוסר הסכמה. לא הולך להמשיך לפתח את הנושא הצדדי הזה שגלשת אליו עכשיו.

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. קודם כל תירגע, סימנתי את התגובה שלך כי זלזלת במה שכתבתי.

2. מדובר בתחנות דלק של רשתות מוכרות. לפי זה אני מסיק שאפילו לא טרחת להסתכל ברשימה.

3. אנשים פשוט לא יודעים על הבעיות האלה ומגלים נזקים רק אחרי כמה חודשים/שנים.

4. טענת שהתשתית טובה ואמינה, הבאתי לך הוכחה מהעולם האמיתי שהיא לא. החאפריות היא חלק מהתשתית. בתחנות טעינה עוד לא נתקלו בבעיות כאלה (לא חסר בעולם תחנות טעינה).

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...