Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במידה ויש אפשרות הייתם קונים טסלה?


CAPOBOSS
שימו לב! השרשור הזה בן 1097 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

די, נטחן כבר הדיון על עלות החלפת הסוללה.

זה עוד מכלול ברכב. זה שיש 8 שנים אחריות לא אומר שביומולדת 8 שלה הסוללה מתפגרת.

יש ירידה בקיבולת לאורך זמן, ובשימוש נכון (לא לטעון עד הסוף, לא להגיע לטמפ' קיצוניות) הירידה הזו מזערית.

גם מנוע בעירה פנימית לא משמר את ההספק שלו אחרי 8 שנים כמו ביום שנולד, ובהתאם גם לא את צריכת הדלק / שמן שלו.

יש טסלות S מ-2012 שנוסעות בלי החלפת סוללה. יש נהגים שמקפידים על טעינה נכונה שמדווחים על 10% ירידה אחרי 6-7 שנים.

 

בגרף המצורף נתונים שטסלה פרסמה ב-2019 שנאספו מכל מודל S ו-X מאז תחילת השיווק.

בציר האופקי אלפי מיילים, כלומר הנקודה הימנית ביותר זה מכוניות שנסעו 320 אלף ק"מ. בעין בלתי מזויינת נראה לי שזה לא יורד מ-85% קיבולת מקורית, גם במקסימום סטיית תקן.

 

בלי קשר לרכב חשמלי, כל מי שקונה רכב יוקרה בן 8 צריך לקחת בחשבון אפשרות לתקלה במכלול שיעלה כמה עשרות אלפים ועלול להיות קשה להשגה.

 

אז מספיק עם סיפורי ההפחדה על זה שביום שלרכב ימלאו 8 שנים הוא יידקר ממחט וייפול לשינה עמוקה של 100 שנה.

 

image.thumb.png.f1401694378ebb024b01b906c9d3a53c.png

עריכה אחרונה על ידי 20VT
  • אהבתי 2

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, TheAvatar כתב:

ב-5 שנים הראשונות יש אחריות יצרן. מה יהיה ב-2026 אלוהים גדול. 

 

בטסלה אחריות מלאה היא 4 שנים, אחריות למכלולי ההנעה (סוללה, מנועים וכו') היא 8 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, הרקוליטו כתב:

שלום 

לא קראתי את השרשור אבל לאון טאובס העלה סרטון נחמד של הטסלה במסלול מוטורסיטי .

אני יחסוך לכם את הבזבוז זמן - למי שיש חצי תא מוח יכול לראות שזו "ביקורת" מכורה מראש. הבן אדם שונא את הרכב עוד לפני הפניה הראשונה. בבלימה הראשונה מסתבר שהבלמים הם כמו תפוח אדמה (מה זה אומר?) אבל הם בכלל בולמי ביצועים של ברמבו. בקיצור, עוד הכפשה סטייל טמקא. בנוסף כמות הקללות על הרכב אינה מגובה כלל בהסברים על למה הטסלה לא טובה. היא פשוט "לא טובה"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שהבחור יודע לנהוג אבל בוא נבין דבר אחד - הוא פשוט רגיל לנהוג על רכב שיש לו מכונת רעש מתחת לתחת. הוא הזכיר שהוא נהג על עוד רכבים חשמליים ולא אהב, אז המסקנה היחידה היא שהווא פשוט לא אוהב רכבים חשמליים. זה בסדר, אבל לא רלוונטי לכלום.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, TheAvatar כתב:

 

יש הערכות גסות מאוד לגבי אורך חיי הסוללה ועלות החלפתה בסוף התקופה. יצרני רכבים חשמליים כולל הסינים נותנים 8 שנות אחריות לסוללה. גם אם נניח שהרכב יהיה שווה 0 שקלים כעבור 8 שנים מדובר בעלות פחת של 22.5 אלף שקל בשנה. לא משהו קיצוני במונחים של אחזקת רכב.  

 

יש בעולם כבר טסלות בנות יותר מ-8 שנים והערך שלהן הוא ממש לא 0.


image.thumb.png.f384e19ff4cd3e6779fcb116d17c33bc.png
 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפתיע כמה שהערך גבוה לרכב כזה ישן.

ברכבים מקבילים של פאר תעשיות הרכב, הירידת ערך בארהב גבוהה יותר אם אני זוכר נכון (עזבתי שם לפני 11 שנה...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, 20VT כתב:

אז מספיק עם סיפורי ההפחדה על זה שביום שלרכב ימלאו 8 שנים הוא יידקר ממחט וייפול

כמו שיש טסלות שנסעו 300 אלף ק"מ ללא החלפת סוללות יש גם טויוטות שנסעו 300 אלף מיילים ללא החלפת מנוע.

מה שקובע זה זמן חיים ממוצע. סוללות לא יחזיקו בממוצע יותר מ 10-15 שנים גם אם תשמור אותם בתנאים אידאליים ותטעין בין %50 ל 70%.

יש התפרקות עצמית של החומרים בתוך הסוללות - תהליכים כימיים שאי אפשר לעצור אותם מרגע שיצרו את הסוללה.

צריך גם לקחת בחשבון שבדרך כלל סוללה שהקיבולת שלה ירדה מתחת ל 80% נחשבת לא שימושית לרכבים חשמליים , לא בגלל הקיבולת אלה בגלל שהיא כבר לא עובדת כמו שצריך (לא יכולה לספק זרם הנדרש, לדוגמה).

כמו מנוע בנזין שעדיין עובד אבל שורף 5 ליטר שמן לאלף ק"מ ולא סוחב.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, TheAvatar כתב:

 

יש הערכות גסות מאוד לגבי אורך חיי הסוללה ועלות החלפתה בסוף התקופה. יצרני רכבים חשמליים כולל הסינים נותנים 8 שנות אחריות לסוללה. גם אם נניח שהרכב יהיה שווה 0 שקלים כעבור 8 שנים מדובר בעלות פחת של 22.5 אלף שקל בשנה. לא משהו קיצוני במונחים של אחזקת רכב.  

תחשיב הפחת לא נכון. בשנה הראשונה זה פחת אפילו קצת נמוך אבל בשנה החמישית זה פחת גבוה מאוד. תבדוק כמה עולה רכב בן 8 שכחדש עלה סכום דומה לטסלה וזה הפחת העודף. הבעלים שישלם אותו יהיה הבעלים הראשון אלא אם ימכור אותו אחרי שנתיים שלוש.

לפני שעה, utsur כתב:

שים לב שכבר התייחסתי למקרה המדובר. ונוסיף כדי להרגיע, זו קבלה לצורך החזר ביטוח. לי יש cx5 שעבר תאונה קלה מאחורה והיה צריך להחליף פגוש אחורי. כמה זה עלה במוסך מורשה, החלפה בפגוש משופץ?...(תופים)... 24 אלף שח לחברת הביטוח של הפוגע. לפי המחיר הזה לא כדאי להחזיק cx5 מחשש של פגיעה בפגוש. ברור לך שזה לא מחיר אמיתי לאדם פרטי. קבלות לביטוח הם תמיד מנופחות ואין להם קשר למציאות.

 

ואפשר להגיד הרבה על טסלה ישראל. שירות לא טוב, קבלת רכב באוהל באשדוד ועוד הרבה דברים. אבל משהו אחד אי אפשר לקחת מהם, עד היום הם הוכיחו שבתמחור הם תמיד הוגנים. גם מחירי מטענים והתקנות, דאגו לביטוח הוגן, מחירי שידרוגים ועוד. הכל היה שקוף ודומה למחירי ארה"ב בתוספת מיסים. כך שאני לא רואה סיבה למה בסוללות המצב יהיה שונה, כלומר בין 6000-7000 דולר היום(זה המחיר שטסלה טוענת) וכמובן שהוא ירד משמעותית. וכמו שכתבתי, תמיד תוכל לשפץ/להחליף במקום אחר. עוד עשר שנים סביר להניח שיהיו הרבה מקומות לכך (כבר היום יש לפחות שניים)

זה לא אותו המקרה. זה בארה"ב.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Lior_Django כתב:


אם הייתי אומר את מה שאני חושב על טסלה היו נותנים לי עשרים downvotes על כל הודעה שלי בפורום 😆

 

קודם כל, אל תתבייש... תגיד מה שאתה חושב ותרשום את דעתך.

אבל .. תשקול מילים,  כלומר תלמד איפה אתה נמצא , באיזה פורום ובאיזה שירשור. 

אתה נמצא בשירשור על טסלה , לכן כעיקרון מי שנמצא פה בשירשור מפנטז וחולם על טסלה.

אתה לא יכול להגזים בירידות עליו..  תעשה את זה בעדינות. 

 

לפני שעה, eitanuch כתב:

כבר יש לך מוניטין שלילי (איך עשית את זה י'גאון?), בשבילך כל תוספת זה בונוס

 

זה כבר תוקן .. עכשיו יש לו 1+ .    כל הכבוד.  

 

לפני שעה, Lior_Django כתב:

 

חחח ורק הגעתי. נכנסתי לאמבוש תמים לגמרי. 

 

בלי לחץ, תבנה את עצמך לאט לאט..  תגיב תרשום ותהנה.  

 

 

 

אני אישית מחזיק 2 רכבים .. אחד צריך תחנת דלק צמודה , אבל יש לו את התפקיד שלו.

השני זה קורלה 2015 עם 95,000 ק"מ, נקנה חדש יד ראשונה. 

מבחינתי הקורולה זה הרכב החסכוני.. 20,000 ק"מ לשנה עולים בדלק כ-10,000 ש"ח. 

הביטוח שלו זול , הטסט זול... וכל הטיפולים מבוצעים לבד,  פחות מ 200 ש"ח לטיפול. 

מבחינת מחיר לא רואה איך טסלה תעלה לי יותר זול מהקורולה,  אם הייתי חושב שהקטע של החשמל יהיה יותר זול אז בקלות הייתי לוחץ על הקליק וקונה טסלה. 

אבל,  הקורולה עושה את העבודה , יש חלקים בשפע ובזול לכל תחזוקה. 

הרכב לא ראה מוסך כבר 3 וחצי שנים ,  אישית , אולי עוד כמה שנים שארצה לרכוש רכב חדש יכול להיות שרכב חשמלי יהיה השיקול.

אבל אני יותר מתחבר כבר לרכבים היברידים שניתן לטעון אותם בבית (פלאג אין   PHEV ).. או בקיצור חשמלי מלא + גנרטור קטן לטעינה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, EvGriga כתב:

כמו שיש טסלות שנסעו 300 אלף ק"מ ללא החלפת סוללות יש גם טויוטות שנסעו 300 אלף מיילים ללא החלפת מנוע.

מה שקובע זה זמן חיים ממוצע. סוללות לא יחזיקו בממוצע יותר מ 10-15 שנים גם אם תשמור אותם בתנאים אידאליים ותטעין בין %50 ל 70%.

צודק אבל זו לא הנקודה. אני לא חושב שלרוכשי טסלה פוטנציאליים יש שאיפות לשבור שיאי אמינות של טויוטה.

השאלה היתה להבנתי האם צריך לשקלל במחיר של טסלה יד 2 החלפת סוללה אחרי 8 שנים, ובגלל זה מי שרוכש אחת בעצם מחזיק "פצצה מתקתקת" של ירידת ערך.

 

התשובה להבנתי היא "לא" באופן גורף, בהנחה שציפיות המוכר והקונה והמחיר שנקבע לוקחים בחשבון קיבולת לא חדשה.

אגב, בניגוד להספק וצריכת דלק של מנוע בעירה שהם קשים למדידה, קיבולת הטעינה הנוכחית של הסוללה בק"מ מוצגת כל הזמן בממשק משתמש... כך שקיבולת הסוללה המופחתת ידועה לשני הצדדים בזמן המכירה.

 

בכל מקרה כמו שכתבתי בשתי ההודעות הקודמות שלי בשרשור הזה, כל דיון בטסלה הוא לא דיון תיאורטי של ציפיות, הוא דיון על נתונים.
יש נתונים של עשור כמעט, והנתונים מדברים לטובת טסלה (כמו המחירים שפורסמו פה למודל S משומשות), והמכוניות של היום רק יותר טובות מאלה שנמכרו לפני עשור.

  • אהבתי 1

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום 
לא קראתי את השרשור אבל לאון טאובס העלה סרטון נחמד של הטסלה במסלול מוטורסיטי .

אעלק נחמד. בוא, לאון טאובס הוא נהג הבית של צ'מפיון (ועוד מותגים) ובפרט של קופרה (ועושה את כל יחסי הציבור שלהם). יש לו אפילו חוזים של פרסומות עם תחנות דלק, ותכלס הוא חי מרכבים שעולים על המסלול. ביקורת צריכה להיות מאוזנת וזו ממש לא. עזוב את זה שלאחרים לא פחותים ממנו היו הרבה יותר דברים טובים להגיד על ה-P במסלול, אבל אפילו מילה אחת טובה לא? לא הגיוני...
יש לי הערכה ליכולות הנהיגה שלו, אבל הוא בסה״כ עוד אחד מבעלי האינטרסים שפתחו עליהום על טסלה מהרגע שהושקה פה.
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, robertf כתב:


אעלק נחמד. בוא, לאון טאובס הוא נהג הבית של צ'מפיון (ועוד מותגים) ובפרט של קופרה (ועושה את כל יחסי הציבור שלהם). יש לו אפילו חוזים של פרסומות עם תחנות דלק, ותכלס הוא חי מרכבים שעולים על המסלול. ביקורת צריכה להיות מאוזנת וזו ממש לא. עזוב את זה שלאחרים לא פחותים ממנו היו הרבה יותר דברים טובים להגיד על ה-P במסלול, אבל אפילו מילה אחת טובה לא? לא הגיוני...
יש לי הערכה ליכולות הנהיגה שלו, אבל הוא בסה״כ עוד אחד מבעלי האינטרסים שפתחו עליהום על טסלה מהרגע שהושקה פה.

נחמד לדעת שהוא נהג הבית של צמפיון. מבלי להכיר את הבחור הזה ישר הבנתי שיש פה מניע כלכלי ללכלך על טסלה. הוא אשכרה נהג על הטסלה 5 שניות ופסל אותה. פשוט בושה לפי דעתי שאנשים קוראים לסרטון הזה ביקורת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Lior_Django כתב:

אם הייתי אומר את מה שאני חושב על טסלה היו נותנים לי עשרים downvotes על כל הודעה שלי בפורום 😆

 

מה אתה חושב על טסלה?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1097 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...