Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1870 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 4 דקות, BloodFist כתב:

במידה ויבטלו את הפטור אין שום טעם להמשיך להחזיק מאותו רגע קרן השתלמות ״הלאה״ (ז״א מאותו הרגע בו הכספים חייבים במס), תוסיפו לי את השכר שאתם מפרישים לברוטו, אני לא אפקיד כספים מהברוטו שלי ואשקיע באופן עצמאי...


Sent from my iPhone using Tapatalk

תלוי. אם יחליטו שהמס הוא פחות ממס רגיל על רווח הון, זה עדיין יהיה יותר שווה.

 

לפני 12 דקות, sperial כתב:

לגבי גודל דירות - ההגיון אומר לקנות את הדירה לה תזקק בעוד 8-10 שנים. עלות החלפת דירה כה גבוהה עד שזזה הופך הגיוני גם כלכלית.

איך אתה אוהב הכללות גנריות שיש בהן פתרון להכל בחיים...

אם מדובר במשפחה עם שני ילדים, וברור להורים שלא רוצים עוד אחד - זה משהו אחד.

אם הילדים הם בני 18-20 - זה משהו אחר.

אם מדובר ברווק שמחפש קשר אבל עדיין רוצה לקנות דירה - זה משהו שלישי.

לא בכל נקודה בחיים אתה יודע איפה תהייה עוד 10 שנים, אתה יודע..

 

  • רעיון טוב! 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

אחרי שעהרתי את התהליך, ואם אתה יכול כלכלית, להתכונן כעת ל-2-3 ילדים זה לא הזוי. אם מדובר בדירות שכורות אתה צודק, אבל העלות של החלפת דירה כה גבוהה עד שעדיף להתחיל עםמ4 ואף 5 חדרים, לפי תחזית הצרכים שלך. אם יש צפי לעבודה מהבית אז בכלל...

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מה ההגיון?
בוא ניקח לדוגמא את נהריה (פשוט כי אני מכיר את הבדלי המחירים אז נוח לי).
אתה יכול לקנות דירת 4 או 5 חדרים חדשות, לא בונים 3.
דירת 4 חדרים במרכז העיר תעלה סדר גודל של 1.3, ארנונה 1100 לחודשיים, דירת חמישה חדרים תעלה 1.5 וארנונה תוספת של עוד 100-200 לחודשיים (לא זוכר את המספר המדויק).
ריהוט לעוד חדר שאין לך בו צורך בשנים הקרובות יעלה? (השמיים הם הגבול)....
חוץ מזה שאני, אחי ואחותי גדלנו באותו החדר עד שהייתי בן 10 בערך (אני הבכור) וזה היה אחד הדברים שהכי נהנתי מהם בילדות שלי, אני לא מאמין שכל ילד צריך חדר משלו מגיל אפס (אבל זה האני מאמין שלי).


Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם
לפני 31 דקות, יבגניפ כתב:

תלוי. אם יחליטו שהמס הוא פחות ממס רגיל על רווח הון, זה עדיין יהיה יותר שווה.

גם אם המס יהיה זהה אתה צובר רווחים על סכום יותרגדול  אתה משקיע גם את המיסים שלך ומקבל את הרווחים עליהם.

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ההיגיון כך אני מבין אותו לפי דבריו של Sperial .

עלות הכניסה הראשונית לדירה יכולה להיות מאוד גבוהה.  (התאמות שונות, שיפוצים, טיפול בתקלות שיכול לצוץ, החלפת רהיטים וכד').

ומעבר דירה בכלל זו התעסקות לא קטנה ולא מועטה.

כך שהשדרוג והמעבר מ3 ל-4 או ל-5 חדרים יעלה לא מעט.

 

למעשה מדובר בתכנון לטווח המאוד ארוך.   

אני לא יודע אם אני כל כך בעד. (השכונה יכולה להדרדר, הבניין יכול להדרדר וכו' וכו'...)

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אני עשיתי את המעברים האלה. הדירה הראשונה שקניתי עם אשתי נמכרה כ-4 חדרים, למעשה היתה 3.5. חשבנו שתספיק ל-10 שנים. מעשית כעבור 5 שנים מכרנו אותה וקנינו דירת 5 חדרים כיוון שהילד השלישי התדפק על דלתנו (הצעבר היה אחרי עוד שנה ורבע, אבל אני מדבר על העקרון. 

 

לגבי עליויות  החלפת דירה אספר על המעבר האחרון, רק עלויות תיווך, מיסים ועורך דין היו בסדר גודל של 120-150 אש"ח. וזה לדירה  מוזנחת, אילו היינו קונים דירה במצב שמיש היא העתה עולה עוד כמה מאות אלפי ש"ח, כך שה"דמים" האלה היו גדלים בעוד כמה עשרות אלפים. אז נכון ששילמתי לא מעט תמורת השיפוץ, אבל לפחות לא שילמתי עליו מס רכישה ודמי תיווך.

 

תוסיף על זה את ההתעסקות האינסופית של מעבר הדירה עצמו. שבועות של אריזה וחיים בארגזים, התעסקות עם חברת הובלה מגעילה וכל מה שמסביב. אבל כספית אלה סכומים קטנים, כמה אלפי ש"ח למוביל, לחיהורין וכו'.

 

אה. שכחתי. דירה חדשה תצריך החלפת חלק מהריהוט. גם כאן מדובר בסכומים לא מבוטלים, אפילו אם חלק ממנו מגיע מהום-סנטר ואיקאה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני כשעה, ChemGuy85 כתב:

בכל אופן מעדיף לא לתת להם להפסיד את הכסף שלי. 

 

כמו שהמליצו לך קודם, אתה יכול לנהל את הקרן דרך ira. תקבל הזדמנות להפסיד את הכסף בעצמך, תוך שמירה על הפטור ממס.

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
פורסם
לפני 13 דקות, sperial כתב:

רק עלויות תיווך, מיסים ועורך דין היו בסדר גודל של 120-150 אש"ח

נשמע לי שעשו עליך קופה יפה.

 

לי קנייה ומכירה עלו כמה עשרות בודדות של שקלים.

 

כשאתה זוג צעיר בדירה ראשונה ל 5-6 שנים אתה לא משקיע בשיפוץ אלא צובע לבד ומסדר כמה דברים קטנים. כל ההוצאות שציינת פרופורציוניות לגודל הדירה. כשאתה קונה דירה יקרנץה יותר גם ההוצאות גבוהות יותר.

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

מה לעשות, תיווך זה בערך 2.4%. בגלל בלעדיות זה גם במכירה. עכשיו תחשוב על כך שסכום העסקות ביחד בערך 3.5 מלש"ח ותקבל, רק דמי תיווך בערך 80 אש"ח, עוד למעלה מ-20 אש"ח מס רכישה, עורך דין וקצת רווחים של הבנק על משכנתא קצרה ותגיע לפחות ל-120 אש"ח.

 

אם אתה מצליח למכור ולקנות בלי מתווך זה משמעותית פחות כסף, אבל באזורים שבהם מכרתי וקניתי זה היה בלתי אפשרי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 4 שעות, ChemGuy85 כתב:

מענקים לא עברו חקיקה. הוראת שעה פטור ממשיכה מקרן השתלמות לא עברו חקיקה וזה לא טוב. אני מרגיש שצריך להוציא את הכסף מקרנות השתלמות בדחיפות לפני שה-shit storm האמיתי יתחיל בבורסה בכלכלה העולמית. 

לפי מה שבנתי הפטור על הקרנות תוכל למשוך 10000 בחודש ללא פגיעה את זה מצניעים 

דבר שני מחר רוצים להעביר את המענק "לכל אזרח" בחקיקת בזק 

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם (נערך)
לפני 59 דקות, malcishua כתב:

כמו שהמליצו לך קודם, אתה יכול לנהל את הקרן דרך ira. תקבל הזדמנות להפסיד את הכסף בעצמך, תוך שמירה על הפטור ממס.

 

לא תודה מעדיף את הכסף אצלי בחשבון. משהו בוויב של הבורסה האמריקאית מזכיר מאוד את הוויב שהיה בסוף שנות ה-90 לפני פיצוץ בועת ההייטק. אגב, מחירי הזהב והכסף עפו לשמיים זה גם סימפטום למשהו לא טוב מאחורי הקלעים. אם תסתכל על התנהגות של זהב וכסף ב-70 השנים האחרונות תמיד היה זינוק מחירים בזמן משברים כלכליים (השפל הגדול, המשבר הכלכלי בשנות ה-50, המשבר הכלכלי בסוף שנות ה-80, משבר 2008)

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 27 דקות, yor2 כתב:

לפי מה שבנתי הפטור על הקרנות תוכל למשוך 10000 בחודש ללא פגיעה את זה מצניעים 

דבר שני מחר רוצים להעביר את המענק "לכל אזרח" בחקיקת בזק 

 

יש לו"ז לחקיקה מענקים לעצמאיים + הוראת שעה למשיכה מקרנות השתלמות? 

פורסם
לפני 37 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

לא תודה מעדיף את הכסף אצלי בחשבון. משהו בוויב של הבורסה האמריקאית מזכיר מאוד את הוויב שהיה בסוף שנות ה-90 לפני פיצוץ בועת ההייטק. אגב, מחירי הזהב והכסף עפו לשמיים זה גם סימפטום למשהו לא טוב מאחורי הקלעים. אם תסתכל על התנהגות של זהב וכסף ב-70 השנים האחרונות תמיד היה זינוק מחירים בזמן משברים כלכליים (השפל הגדול, המשבר הכלכלי בשנות ה-50, המשבר הכלכלי בסוף שנות ה-80, משבר 2008)

 

סבבה, מי מכריח אותך להשקיע אותו בבורסה האמריקאית? או בכלל במשהו? תעבור ל-ira ותשאיר את הכסף במזומן (פיקדון עם ריבית קבועה אפסית). או תקנה איזו תעודה שצמודה לשקל, או איזה אג״ח מדינה. מה שבא לך. לפחות תשמור על הפטור ממס.


×
×
  • תוכן חדש...