Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1870 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 2 שעות, sperial כתב:

אני עשיתי את המעברים האלה. הדירה הראשונה שקניתי עם אשתי נמכרה כ-4 חדרים, למעשה היתה 3.5. חשבנו שתספיק ל-10 שנים. מעשית כעבור 5 שנים מכרנו אותה וקנינו דירת 5 חדרים כיוון שהילד השלישי התדפק על דלתנו (הצעבר היה אחרי עוד שנה ורבע, אבל אני מדבר על העקרון. 

 

לגבי עליויות  החלפת דירה אספר על המעבר האחרון, רק עלויות תיווך, מיסים ועורך דין היו בסדר גודל של 120-150 אש"ח. וזה לדירה  מוזנחת, אילו היינו קונים דירה במצב שמיש היא העתה עולה עוד כמה מאות אלפי ש"ח, כך שה"דמים" האלה היו גדלים בעוד כמה עשרות אלפים. אז נכון ששילמתי לא מעט תמורת השיפוץ, אבל לפחות לא שילמתי עליו מס רכישה ודמי תיווך.

 

תוסיף על זה את ההתעסקות האינסופית של מעבר הדירה עצמו. שבועות של אריזה וחיים בארגזים, התעסקות עם חברת הובלה מגעילה וכל מה שמסביב. אבל כספית אלה סכומים קטנים, כמה אלפי ש"ח למוביל, לחיהורין וכו'.

 

אה. שכחתי. דירה חדשה תצריך החלפת חלק מהריהוט. גם כאן מדובר בסכומים לא מבוטלים, אפילו אם חלק ממנו מגיע מהום-סנטר ואיקאה.

אז נשמע שלא קיבלת החלטות טובות ככ בתחום הדיור, לפי הגישה שלך.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 1 שעה, ChemGuy85 כתב:

 

יש לו"ז לחקיקה מענקים לעצמאיים + הוראת שעה למשיכה מקרנות השתלמות? 

לא לפי שידוע לי 

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם

"הטריק" הוא לא לקנות 3 חדרים , ואז למכור ולקנות 4 ואז למכור ולקנות 5.

הוא לדחות את קניית הדירה עד כמה שאפשר.

 

שכירות ארוכת טווח.

במקום להמר על כמה ילדים יהיו לנו - נבחר לחסוך כסף עכשיו, ולקבל החלטה אחר כך, כשנדע כמה ילדים יהיו לנו.

פורסם

גם עם זה יש בעיות, כי צריך לעבור דירות עם ילדים וזה מייצר אי וודאות. גם לא כולם מתכננים מראש כמה ילדים הם רוצים ו\או בסוף באמת יהיו להם.

 

לא יודע, אולי זה רק אני, אבל אני נזהר מלחלק לאנשים עצות גנריות של מה ואיך לעשות עם החיים שלהם.

 

 

  • רעיון טוב! 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, sperial כתב:

אחרי שעהרתי את התהליך, ואם אתה יכול כלכלית, להתכונן כעת ל-2-3 ילדים זה לא הזוי. אם מדובר בדירות שכורות אתה צודק, אבל העלות של החלפת דירה כה גבוהה עד שעדיף להתחיל עםמ4 ואף 5 חדרים, לפי תחזית הצרכים שלך. אם יש צפי לעבודה מהבית אז בכלל...

בדיעבד כן, ולכן כתבתי מה שכתבתי - עם הסתייגויות: 

 

קודם כל, המפתח הוא מה שכתבתי הבוקר והדגשתי כעת בציטוט של עצמי: אם קיימת יכולת כלכלית. אבל, בהחלט, הדילוג הכפול (מ-3 חדרונים ל-4 חדרים ואז ל-5) עלה לי ביוקר רב. 

 

שוב, המהלך שלי היה בשנות ה-90 שבהן כל שוק הדיור היה שונה לחלוטין מהשוק העכשוי, עד כמה שאני זוכר התוספת לחדר נוסף היתה יותר משמעותית מכפי שהיא היום דירת ה-5 חדרים שקניתי עלתה 66% יותר ממה שקיבלתי תמורת דירת 4 החדרים שמכרתי. המשפחה גדלה הרבה יותר מהר משציפיתי (מאפס ל-3 ילדים תוך 5 שנים) ובעיקר מחיר המשכנתאות היה גבוה בסדרי גודל ממחירן כיום, הרבית הסטנדרטית היתה 6-7% צמודה למדד וההלוואות היו יותר קצרות, כלומר התשלום החודשי היה יחסית גבוה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 6 דקות, sperial כתב:

המפתח הוא מה שכתבתי הבוקר והדגשתי כעת בציטוט של עצמי: יכולת כלכלית.

כן, אם יש לך כסף הכל יותר קל. עצה טובה, תהיו עשירים :)

 

אני אשאר עם הדיעה שלי: עצות גנריות באינטרנט איך לנהל את החיים לא שוות הרבה. אבל זה אני.

 

 

 

  • מצחיק 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

ואז אתה שם את מיטב כספך ואף יותר אולי גם של הוריך, מגדיל את הדירה מחשיבה של 8-10 שנים, וקונה מעבר יכולתך או צרכיך
ואז אתה מתעורר בדירה היפהיפיה שלך מלביש את הילדים נכנסים לרכב ועומדים בפקק מהשכונה עד הגן כולל
או חס וחלילה שכנים סוררים 
@ChemGuy85 מאחורי הקלעים? כלכלני מאקרו שונים (בעיקר בטוויטר, שם אני עוקב) זועקים את זה מאז שהוכרז המענק - שהדולר בדרך למטה

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם (נערך)

והעצה שלי היא לקרוא את המשפט השלם.

 

 

השאלה הגדולה אינה המחיר האבסולוטי של דירות - שעלה מאד במהלך השנים, אלא מה ההפרש בין רכישת דירה עם חדר נוסף כעת (נניח 4 חדרים במקום שלושה), כולל עלות המשכנתא הנוספת, לעומת העלות שאתה צופה למעבר מ-3 ל-4 חדרים בעוד 5 שנים. אם אתה צופה עליה במחיר הדירות, ומביא בחשבון הוצאות נלוות גדולות כפי שאני רואה, הרי שרכישת דירה במבט לטווח ארוך נכונה. אם אתה צופה ירידה במחירי הדירות כמובן שכל התחשיב משתנה לטובת התקדמות בדילוגים.

 

מקס - ההערה שלך נכונה לכל דירה, ותהא זו בת 2 או 6 חדרים, בבניין רכבת משנות ה-50 או בוילה המפונפנת שקנית מקבלן. זו שאלה של מיקום הדירה ומיקום השירותים להם אתה נזקק. 3 פעמים חיפשתי דירה, 3 פעמים פסלתי את אחת השכונות הטובות בחיפה בגלל העומס ביציאה ממנה. ובכל מקרה, חשוב לטווח ארוך. העלות של החלפת דירה כל כך גבוהה בהוצאות שאינן הדירה עצמה עד שכדאי להכניס אותן לתחשיב לטווח ארוך.  כמובן, בהתאם ליכולותיך, גם במקדמה וגם בהחזר ההלוואה. וזה בלי להכנס בכלל לכל מה שמסביב ואינו תחשיב כלכלי, מהובלת הרהיטים ועד העברת הילידם בין בתי ספר.

 

וכמובן שצריך לחזור לאופציה של שכירת דירה. כנראה שלהרבה זוגות צעירים, ולא רק צעירים, זו אופציה עדיפה - גם מבחינת התנהלות כלכלית, גם מבחינת שוק העבודה התזזיתי עם החלפת מקומות עבודה בתדירות גבוהה אצל לא מעט אנשים, ובמצב לא יציב - האפשרות הנוחה יחסית להצטמצם אם יש בכך צורך. התחייבות שכ"ד לשנה אינה התחייבות  למשכנתא ל-30 שנה, והחוזה נגמר בסוף השנה, אתה לא תקוע עם דירה שקשה למכור כי המצב הכלכלי בכל המדינה מזופת ואף אחד לא מוכן לשלם לך את מה שאתה רוצה לקבל ולו כדי לפרוע את שארית המשכנתא.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני בדיוק כל כך מתלבט על תוכניות לקניית דירה (לצד טרנספורטר, אחת הסיבות העיקריות לחזרתי לפורום - כדי להתייעץ אתכם) - אבל לא רוצה לעשות אאוטינג לעצמי יותר מדי
[emoji53]

פורסם
לפני 10 שעות, ChemGuy85 כתב:

מענקים לא עברו חקיקה.

הוראת שעה פטור ממשיכה מקרן השתלמות לא עברו חקיקה וזה לא טוב.

 אני מרגיש שצריך להוציא את הכסף מקרנות השתלמות בדחיפות לפני שה-shit storm האמיתי יתחיל בבורסה בכלכלה העולמית. 

 

לא מצאתי אזכור באתרי החדשות והכלכלה שמזכירים למשהו שקשור לקרנות ההשתלמות או פטור ממשיכה יש לך איזה קישור לזה ?


×
×
  • תוכן חדש...