Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 21 דקות, PinkDolphin כתב:

ובאירופה גם עכשיו פעם ראשונה שיש דגם של המודל 3 LR RWD

מעניין... זה רק באירופה? אין בסין?
כלומר לא נראה אותו בארץ?

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הם מורידים מחירים בעיקר כי הם יכולים. כאשר אתה מגדיל את כושר הייצור באחוז ניכר, זה אומר שהוצאות התקורה פר יחידת ייצור יורדת ולרוב גם ההוצאות הישירות פר יחידה יורדות. כלומר לייצר טסלה אחת היום עולה להם פחות מלייצר אותה לפני שנה.

 גם אם הנתח שלה באחוזים יורד הביקוש לרכבי חשמל עולה, כך שהדרישה קיימת. טסלה יכלה לנסות להוריד תפוקה ולהתאים את עצמה לעקומת הביקוש, חברות רכב מסורתיות עשו זאת בעבר בעיקר בזמן משברים כלכליים. היא אפילו לא מנסה כי זה נוגד את תפיסת העולם שלה כחברת צמיחה. היא מגדילה ייצור וע"י כך מורידה עלויות ואז היא יכולה להוריד מחירים.

 

באופן אישי, אני חושב שמדובר בפאשלה של טסלה. לא בהורדת המחירים, אני לגמרי בעד זה. טסלה נרדמו בשמירה בהוצאת הטסלה 2 שהיה אמור להיות מחולל הצמיחה הבא שלה., כנראה בגלל פרוייקטים הרבה יותר איזוטרים כמו הסייברטראק והסמיטראק, ולכן הם נאלצים לעשות את זה עם מודל 3 ו y והדרך היחידה היא הורדת מחירים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Uri-G כתב:

איך גדילה של 36% היא לא הגדלת כושר ייצור? למען האמת טסלה ייצרה אפילו יותר. כמה חברות רכב מצליחות להגדיל את כלל כושר הייצור שלהם ב 36% תוך שנה?

המפעלים שלהם לא עבדו ב100% יכולת (אין ניצול של 100% של תשתיות הייצור), לכן הם הצליחו להגדיל את כושר הייצור בצורה כזו מהירה. 

בקרוב הם יהיו ב 100% תפוקה ואז הגידול יהיה כמו כולם (פתיחת מפעילים או שיפורים קטנים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחת שהם הקימו מפעל חדש בסין, מפעל חדש בגרמניה ובקרוב ממה שהבנתי מפעל חדש במקסיקו?
אם מפעל 1 הופך ל-3-4 מה זה עושה לכושר הייצור?

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, farkash7 כתב:

סביר זה עניין אישי. בגדול אני עדיין לא מוצא את זה סביר לקנות רכב ב190K, זה המון כסף ואף פעם לא רכשתי רכב כל כך יקר... יש פה גם עניין של תחביב וחווית בעלות שללא ספק נכנס לשיקולים. בנוסף מחירי המכוניות בשוק הזויים אז זה סוג של דיל קרוקודיל.
לגבי יד 2, אישית לא חושב שלחסוך 20-30K כדי לקנות רכב בן שנתיים אחרי כל מה שתיארתי קודם זה מספיק. אני כבר אעדיף חדש. 50K זה כבר פער שאני מוצא אותו כמספיק כדי לרכוש יד 2.
שוב זו רק דעתי ואולי יש אנשים שיעדיפו לחסוך 30K ולקנות מיד 2 רכב בן שנתיים או פשוט הם צריכים רכב עכשיו ואין להם ברירה.
כל אחד ושיקוליו שלו. אני אמשיך להציע לאנשים הצעות "מעליבות" של 140K ולא ממש אכפת לי מה המחיר שהם פירסמו. כן כן לא לא.

אז וותר. אני עוקב אחרי יד 2 לטסלה מדול 3 די הרבה זמן, אין משהו אפילו קרוב לזה. הכי זול שראיתי היה 170K לרכבים "שחוטים" (בערך 50K בשנה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, farkash7 כתב:

מעניין... זה רק באירופה? אין בסין?
כלומר לא נראה אותו בארץ?

בסין יש והיה, אא״ט.
לגבי הארץ, לא יודע. גם באירופה, בשלב ראשון הם ימכרו אותו רק לציי רכב, לפי הידיעה שראיתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, Uri-G כתב:

הם מורידים מחירים בעיקר כי הם יכולים. כאשר אתה מגדיל את כושר הייצור באחוז ניכר, זה אומר שהוצאות התקורה פר יחידת ייצור יורדת ולרוב גם ההוצאות הישירות פר יחידה יורדות. כלומר לייצר טסלה אחת היום עולה להם פחות מלייצר אותה לפני שנה.

 גם אם הנתח שלה באחוזים יורד הביקוש לרכבי חשמל עולה, כך שהדרישה קיימת. טסלה יכלה לנסות להוריד תפוקה ולהתאים את עצמה לעקומת הביקוש, חברות רכב מסורתיות עשו זאת בעבר בעיקר בזמן משברים כלכליים. היא אפילו לא מנסה כי זה נוגד את תפיסת העולם שלה כחברת צמיחה. היא מגדילה ייצור וע"י כך מורידה עלויות ואז היא יכולה להוריד מחירים.

ממש לא. אף אחד לא מוריד מחיר רק כי עלויות הייצור הוזלו.
אם אפשר להמשיך למכור באותו מחיר, זה מה שחברה תעשה כדי להגדיל את הרווח הכולל, גם היא מצליחה לייעל ייצור (ולא כל שכן חברת מניות בורסאית כמו טסלה, שההנהלה שלה מחוייבת חוקית למקסם את הרווחים לבעלי המניות. לאו דווקא רווחים לטווח קצר, כמובן).
לגבי מוצרים קיימים חברה מורידה מחירים כשהיא חייבת, לא כשהיא יכולה.
תימחור הוא כמובן חלק מאסטרטגיה עסקעת, אבל שינויי מחיר תכופים ובלתי צפויים (לא בתקופות SALE או סוף שנת דגם) מעצבנים לקוחות, במיוחד לגבי מוצרים יקרים כמו מכוניות (בלי להיכנס להשפעה של זה על מי שכבר קנה). פורומי רכב אמריקאים מלאים שנים קיטורים על דילרים כי הם משנים את המחירים כל הזמן, ולקוח לא יכול לעשות סקר שוק בלי להיכנס למיקוח עמוק על כל רכב מועמד.
טסלה שינתה מחירים בארה״ב 5 פעמים בפחות מ-4 חודשים, ועכשיו שומעים בארה״ב את אותם תלונות עליהם (כולל אנשים שבגלל זה לבד פוסלים את המותג).

אני צימצמתי מאד את הקניות שלי באמזון כשהם התחילו עם שינויים במחירים של כמעט כל המוצרים, לא רק פעם בכמה שבועות, אלא פעם בכמה שעות או דקות, ולהציג מחיר שונה ללקוחות שונים באותו רגע (וראיתי את זה בעיניים מספר פעמים). במצב כזה, אין לי דרך לעשות הערכה מהו מחיר השוק הסביר למוצר, ואז אני פשוט לא קונה.

טסלה יכלה להוריד מחירים בעיקר כי הרווח הגולמי שלה היה מראש מאד גבוה (אא״ט 25%-30% ליחידה, תלוי בדגם). נכון ללפני הקורונה, מותג הרכב המסורתי עם הרווח הגולמי הכי גבוה היה פורשה, עם 15%.  אם אני זוכר נכון, ליונדאי/קיה זה היה אחוזים בודדים.

ציטוט

באופן אישי, אני חושב שמדובר בפאשלה של טסלה. לא בהורדת המחירים, אני לגמרי בעד זה. טסלה נרדמו בשמירה בהוצאת הטסלה 2 שהיה אמור להיות מחולל הצמיחה הבא שלה., כנראה בגלל פרוייקטים הרבה יותר איזוטרים כמו הסייברטראק והסמיטראק, ולכן הם נאלצים לעשות את זה עם מודל 3 ו y והדרך היחידה היא הורדת מחירים.

מסכים לחלוטין. כיון שהמטרה המוצהרת שלהם היא להיות חברת מכוניות גלובלית, העדיפות היתה צריכה להיות להתחיל לתכנן רכב קטן עוד ב-2018, כדי שיהיו אבות טיפוס מוכנים ב-2021 -- גם אם לא ברור מראש שזה כלכלית נכון להיכנס לייצור המוני; תמיד אפשר להשהות את זה.
רוב הנהגים בעולם נוהגים על רכב בסגמנט C ומטה, ולא סדאן. לטסלה לא יהיה מה להציע להם עד תחילת 2026 או סוף 2025 במקרה הטוב.
זה היה פי 100 יותר חשוב מלהתקשקש עם ה-Roadster 2 (רכב תדמיתי שרלוונטי רק שמייצרים 10 מליון רכבים בשנה), או ה-סייברטראק (מוצר שמוגבל לשוק אחד בלבד), או משאית הסמי -- תחום שאין לטסלה שום מושג או נסיון בו, וגם לא במכירה ושירות לציים מסחריים, ואכן הם מאחרים אחרי כולם. אין להם עדיין מוצר מוגדר למרות ההכרזות (אין שום מפרט ציבורי).
מאד חבל, כי בהחלט היו להם המשאבים לזה. אבל זה מה שקורה שמנכ״ל מתייחס לחברת ענק כאילו היא סטארטאפ של 30 עובדים, ומשקיע בה אחוז קטן מזמנו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק הפוך.

טסלה יצרו מותג, אתה לא יוצר מותג עם רכב עממי... אתה גם לא מרוויח הרבה כסף על מכירת רכב עממי ולכן להתחיל ביוקרה ולרדת למטה זו הגישה הנכונה.

עכשיו כשהם מותג, והם יביאו לעולם רכב זול, הוא יהיה הרבה יותר "נחשק".

 

מחירים ורווחיות זה נחמד, אבל לחברה עם שאיפות כמו שלהם, ובעל בית משוגע, זה פחות משנה אם הוא מסיים את השנה עם רווח של X או 2X, כלומר ברור שזה משפיע, אבל מה שיותר משפיע זה להגיע לקצב ייצור ומכירות של מיליונים בשנה, ולכן בשלב הזה של המותג צריך מכירות-מכירות-מכירות וזה הכי חשוב.

הם בונים את העתיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, huber כתב:

אז וותר. אני עוקב אחרי יד 2 לטסלה מדול 3 די הרבה זמן, אין משהו אפילו קרוב לזה. הכי זול שראיתי היה 170K לרכבים "שחוטים" (בערך 50K בשנה).

מוזר. יש לא מעט רכבים בלוח עם נתונים טובים משתיארת שמפורסמים ב165K.
רכבים עם 30K ק"מ או פחות מיד ראשונה.
שוב אולי כולם רמאים לא בדקתי מעבר ללשלוח להם "הודעה מעליבה".
אף אחד מהם לא הגיב אז כנראה שאני לא בלופ שהם נמצאים בו.
נו טוב, לא אבדה גדולה. נסיעת מבחן קבעתי לתחילת מאי, אני מחכה להכנס לחלון הזמן של שבועיים מנסיעת המבחן ככה אוכל לבטל אם לא ימצא חן בעיני ונזמין רכב חדש (בתקווה שהצד הקמצן באישיות שלי לא ירד מזה ברגע האחרון).
 

לפני שעתיים, GTאי כתב:

טסלה יצרו מותג, אתה לא יוצר מותג עם רכב עממי...

מותג הם יצרו כבר כשהשיקו את המודל S ובטח את המודל 3.
הם כבר מזמן לא בשלב הזה. הם בשלב של להעביר אותך לרכב חשמלי. מבחינתם כל אדם שעובר לרכב חשמלי כנראה לא יחזור אחורה.
לאסטרטגיה הזו רכב זול ונגיש היה עוזר מאוד.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...