Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2683 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רוצים לדעת מה יקרה בלי כל זה? אני נהגתי בבוקרשט, כקיצוניות למה יקרה שכל השערים יפתחו - רוב החניות בחינם, המיסים לא נורא גבוהים ואין מס גודש בכלל בתוך העיר והיעדר אכיפה של חנייה.

 

אתה לא באמת רוצה להשוות אותנו למדינה "סובייטית", נכון? ברוב המדינות המזרח אירופאיות תקבל מצב דומה (גם בקייב למשל התחבורה על הפנים).

האכיפה באמצעות חנייה לא באמת עוזרת, כי התחבורה הציבורית גרועה אז אנשים מעדיפים לנסות את מזלם.

 

ברור שהוא קמצן, והוא לא מוציא שקל מעבר למה שצריך. לא אוכל בחוץ ולא קונה כלום, רק אם חייב. אבל זה הרעיון במשכורות מינימום, שזה אמור להספיק לחיים בסיסים מאוד שצריך לספור כל שקל וכל הוצאה. וכן, דירה "קטנה" בפריפריה, אז איפה אנשים עם הכנסה נמוכה צריכים לגור במגדלים בתל אביב? וכל האחרים צריכים לממן להם את זה? אולי פשוט נהפוך את המדינה לקומוניסטית וכל אחד יקבל את אותה המשכורת? נותנים לאנשים אצבע, הם רוצים את כל היד, מבקשים לממן לאנשים לבעלי הכנסה נמוכה מכוניות חדשות. מה עוד?

 

מסכים איתך - אבל עדיין לא חושב שהוא חי מ-7-8 באזור המרכז. מעריך שהוא חלק מהסטטיסטיקה של 60% מהאוכלוסיה שחיה במינוס.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אבל תפסיק לבכות על כמה אתה עני וכמה אתה נדפק. בסופו של דבר, כמה כאן יצקצקו עם הלשון יחד איתך, אבל מי שימשיך להידפק מהגישה הזאת, זה אתה, ורק אתה.

מי אמר לך כאן בפורום שהוא עני/נדפק ? אולי me5000 הוא עשיר מפוצץ בכסף שפשוט מודע לאוכלוסיות החלשות ורוצה לצעוק את כאבם ?

מאיפה אתה יודע מה עשה בחיים ? אולי השקיע את כל הונו הלך למד והחיים הובילו אותו לאבדון מבחינה כלכלית ?

סתם עצה מפלוני - אל תשפוט אף אחד אף פעם סתם אין אתה יכול לדעת מי עומד מולך ומה עבר.

 

 

אתה צודק, אבל תן לי להסביר: אני לא באמת חושב שממשלת ישראל הולכת מחר בבוקר להעלות מס. אני גם לא בטוח (וזה נאמר מאוד בעדינות) שאם כן תהיה העלאת מס כזו מחר בבוקר, הממשלה תשקיע את המיסוי שיתקבל בתחב"צ.

הכתבה שבגללה נפתח השרשור היא קליקבייט של גלובס על מחקר של בנק ישראל, שמדבר על הצורך בתחבורה ציבורית בטווח הרחוק כדי לא להגיע לקטסטרופה תחבורתית, ומציע העלאת מיסים כדי לממן תחבורה ציבורית כזו. שים לב שמדובר בבנק ישראל (ולא בממשלה), שים לב שמדובר במחקר שזמין בחיפוש קצר בגוגל ולא סתם באיזו הצהרה של פוליטיקאי, ותחשוב על הדיון המיותר שמתנהל פה כרגע ומה זה אומר על יכולת הבנת הנקרא והכרה בסיסית של המציאות השלטונית של חלק מהמשתתפים פה.

 

 

אז שוב - הרעיון (המאוד תאורטי) פה הוא שאם תהיה תחב"צ טובה, תוכל לבחור להשתמש בה במקום לעמוד בפקק. וכדי שהיא באמת תהיה, צריך להשקיע בה כסף שחורג מהיכולת הממשלתית כרגע, ולכן נדרשת העלאת המס. תבין, כולם רוצים מצב שבו יהיה להם בית פרטי, 2 מכוניות והם יגיעו לעבודה ב-20 דקות בלי פקקים. אבל זה הופך להיות פחות ופחות אפשרי עם הזמן, כי חיים פה יותר ויותר אנשים. אז אם האפשרויות (לפחות באזור המרכז) הן מנהטן או לוס אנג'לס, עדיף לבחור במנהטן. זה כל מה שנאמר פה. זה עניין פשוט של הכרה במציאות במקום סיסמאות פופוליסטיות.

 

 

בגדול מיסוי פרוגרסיבי זה רעיון מצוין. בקטן, צריך רק לוודא שבסוף אתה לא חונק לגמרי את כל מי שקצת הצליח להרים את הראש. במילים אחרות - לאזן בין לאפשר לאנשים להצליח ולמסות אותם לפי ההצלחה שלהם.

אני אפילו חושב שיש היום איזה מס נוסף על רכבים מעל סכום מסויים, אם כי די שולי. אבל למסות צריכה לפי הכנסה - זה כבר מגוחך.

 

 

אז שוב, אני (באופן אישי) מאוד בעד מיסוי פרוגרסיבי ונגד "קפיטליזם דורסני" כקונספט, אבל זה עניין מאוד עדין של איזונים. לדעתי הממשלה צריכה לספק בסיס קיום מינמלי, ולאפשר שוויון הזדמנויות כזו או אחר, ומכאן כל אחד אמור לבשל לעצמו את הדייסה שלו.

 

אז אנחנו בעצם חושבים אותו הדבר בערך .

*אם* התחבורה הציבורית הייתה ראויה לשימוש לצרכי משפחה שלמה בשנת 2019 במדינה אין בעיה במיסוי כבד יותר שכן רכב יהפוך מותרות.

מי שרוצה - שישלם. אנחנו לא שם וגם לא נהיה שם עוד 71 שנה.

כמובן שהדיון הזה לא רלוונטי מכוון שהרעיון לא מגיע מהממשלה , אבל הוא יכול היה להגיע ואז הדיון הופך רלוונטי מאוד

וכמובן שאני מסכים מאוד מיסוי פרוגרסיבי צריך להיות מאוזן כפי שאתה טוען ללא פגיעה בשכבות שהצליחו יפה.

מכאן נובע שהטייקונים צריכים לשלם - אבל כפי שכבר טענתי הם לא פרייארים הם מנהלים את המדינה.

ולכן המצב נשאר קיים דור בא דור הולך והארץ לעולם עומדת.

 

 

 

 

 

 

בכללי , האמת שנראה שרוב חברי הפורום מנותקים לחלוטין מהאוכלוסיות המוחלשות ומהתוואי היוםיומי שלהם וכנראה מכאן נובעות הדעות חסרות כל ביסוס שלהם שנראה לכם אשכרה שאנשים חולים יכולים לסכן כסף/להתחיל ללמוד או אנשים שיש להם לפרנס 3 ילדים ועובדים 320 שעות בחודש יכולים ללכת ללמוד תואר לחיים טובים.

ללא עניים אין מעמד ביניים ללא מעמד ביניים איו עשירים ולהפך . המדינה לא רוצה לאבד את מעמד הביניים להפך היא צריכה אותו ולכן שומרת אותו כך בביניים. לא משנה כמה נצ'קצ'ק ומה נכתוב ומה נעשה , כשמדינה תרצה לכפר על הגרעון שנוצר היא תדע לקחת מצויין מכל אחד כך שישאר במקומו העני עני והעשיר עשיר.

זה שאתה אוהב את זה, לא אומר שאתה טוב בזה .

אם תשקיע בזה מספיק זמן תהיה מצויין.

פורסם (נערך)

אני מוכן מחר בבוקר לשלם פי שתיים על אגרת רישוי, פי 2 בלו, פי 2 מיסי רכב, ועוד 10% מס הכנסה אם בתוך 10 שנים יהיה תחבורה ציבורית נורמאלית ויותר משתי מסילות יחצו את ישראל מצפון לדרום.

 

זה לא יקרה. אז תעזבו את המיסים שלי ותנו לי להשאר עם הכסף בפקק.

 

שיפטרו עובדי מדינה ויעזבו אותנו בשקט. מצידי שישרפו גם את ההסתדרות על הדרך.

 

סיפור מהשבוע על עובדי מדינה ששמעתי ממישהו שמועסק כפרילנסר עם חוזה. הוא כתב תוכנית בעברית שהועברה למשרד שהוא עובד בו, וזה שלח אותה לגרמניה, בעברית. הגרמנים החזירו תשובה שיקח להם חודש וחצי לתרגם את המסמך. אותו פרילנסר פנה ל״ראש קשרי חוץ״ באותו משרד, זו הגיבה לו שאין להם מתרגם אבל אין בעיה נחכה חודש וחצי לגרמנים שיתרגמו. בסופו של דבר הפרילנסר תירגם את המסמך לאנגלית תמורת שעות נוספות... ראש קשרי חוץ עלאק.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)

לא הוא לא חיי במינוס, הוא מרוויח 40-50 אלף שקל בחודש. רק הבאתי אותו לצורך דוגמא איך משפחה יכולה להתקיים מסכומים כאלה.

האנשים שנמצאים במינוס הם פשוט לא יודעים להתנהל כלכלית, ברובם קונים שטויות שהם לא צריכים, מפרקים את זה לתשלומים ואחר כך טובעים במינוס והלוואות וזה כמו כדור שלג.

יצא לי לראות אנשים שחסכו סכומים יפים עם משכורות נמוכות, ואחרים עם משכורות מעל הממוצע שטובעים במינוס. למה? כי הם מחליפים טלפונים כל שנה בתשלום חודשי סמלי, קונים שואב אבק דייסון ב13 אלף שקל ל36 תשלומים, ומבזבזים כסף במשחקים בטלפון וכו'. עכשיו גם רוצים רכבים חדשים עם הנחה?

יש בארץ תרבות לתת עזרה לאוכלי חינם וכל אחד מהם חושב שמגיע לו יותר, אפילו שלא הזיז אצבע בשביל זה. פשוט חייב להפסק.

אני עובד קשה, מקבל העלת שכר של כמה אלפי שקלים ומה אני מקבל לנטו? אפילו לא חצי מזה, עכשיו נניח גם יוסיפו מס עקיף על מוצרים, אז כמה מגיע לי נטו מהעלת שכר? רבע או חמישית מהסכום? תודה באמת על הנדבה.

עריכה אחרונה על ידי Alf3

פורסם (נערך)

אחי הקטן (לא כל כך קטן, בן 29) חשקה נפשו במכונית חדשה מהניילונים עקב קבלת הרישיון.

הסברתי לו שחראם על הכסף שגם ככה אין לו ושלא ישתעבד להלוואות ענקיות.

אתמול רכש ניסן מיקרה אוטומטית מסוף 2015 מאלבר עם 18 אלף ק"מ במצב מעולה. ללא תאונות וללא בעיות (את הרכב שידך לו שכן שלי שעובד באלבר).

הבוחן בבדיקה מטעמנו היה בהלם ואמר לו שהרכב ממש חדש (חוץ מהכסתחים הרגילים כמובן ושצריך להחליף מצבר, אבל כבר הוא קיבל שובר להחלפת מצבר מאלבר ואחריות שנהמעל הרכב).

מיותר לציין שהוא קנה את הרכב מתחת למחירון וכמובן בהרבה פחות ממה שמוכרים אותה בחברה או בליסינג 0 ק"מ.

אז הינה, מי אמר שחייב רכב חדש מהניילונים? ותאמינו לי אם הוא היה רוצה לקנות חדש הבנק היה מאשר לו, אבל אני שיכנעתי אותו שפשוט חבל על הכסף ותודה לאל הוא הקשיב לי.

 

לעומתו אני מכיר בחור רווק אחר שמרוויח לא רע אבל אין לו בית והוא הלך וקנה מאזדה 6 דגם מפואר חדשה מהניילונים באזור ה 200 אלף שקל.

לא חבל?

זה הון עצמי של דירת 3 חדרים סבירה בבאר שבע/קרית גת/קרית מלאכי.

אז אנשים לא יכולים להשתעבד להלוואות ענק ולבכות שהמצב פה חרא.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
פורסם

בנק ישראל תמיד ממליץ לעלות מיסים....זה מה שהוא יודע לעשות.

דווקא העלאת מיסים תעמיק את הגרעון בטווח הארוך כי הצריכה תרד ואנשים יצמצמו הוצאות.

רוצים לשפר את מצב הכבישים? תשקיעו בתחבורה ציבורית, נת"צים ותילחמו בשיטת הליסינג האבסורדית על ידי מס על המעסיקים.

אפשר גם לגבות מס על מעסיקים שנותנים חניה לעובדים בגוש דן.

מי שנוסע לתל אביב רואה אלפי רכבים עם נוסע אחד בלבד. על רובם המוחלט מדבקת ליסינג כלשהי.

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם
אחי הקטן (לא כל כך קטן, בן 29) חשקה נפשו במכונית חדשה מהניילונים עקב קבלת הרישיון.

הסברתי לו שחראם על הכסף שגם ככה אין לו ושלא ישתעבד להלוואות ענקיות.

אתמול רכש ניסן מיקרה אוטומטית מסוף 2015 מאלבר עם 18 אלף ק"מ במצב מעולה. ללא תאונות וללא בעיות (את הרכב שידך לו שכן שלי שעובד באלבר).

הבוחן בבדיקה מטעמנו היה בהלם ואמר לו שהרכב ממש חדש (חוץ מהכסתחים הרגילים כמובן ושצריך להחליף מצבר, אבל כבר הוא קיבל שובר להחלפת מצבר מאלבר ואחריות שנהמעל הרכב).

מיותר לציין שהוא קנה את הרכב מתחת למחירון וכמובן בהרבה פחות ממה שמוכרים אותה בחברה או בליסינג 0 ק"מ.

אז הינה, מי אמר שחייב רכב חדש מהניילונים? ותאמינו לי אם הוא היה רוצה לקנות חדש הבנק היה מאשר לו, אבל אני שיכנעתי אותו שפשוט חבל על הכסף ותודה לאל הוא הקשיב לי.

 

לעומתו אני מכיר בחור רווק אחר שמרוויח לא רע אבל אין לו בית והוא הלך וקנה מאזדה 6 דגם מפואר חדשה מהניילונים באזור ה 200 אלף שקל.

לא חבל?

זה הון עצמי של דירת 3 חדרים סבירה בבאר שבע/קרית גת/קרית מלאכי.

אז אנשים לא יכולים להשתעבד להלוואות ענק ולבכות שהמצב פה חרא.

 

כי לכולנו יש שכן שעובד באלבר.

וברור כשקונים מחברת ליסינג נותנים לך רכב במצב מושלם ולא דוחפים לך רכב עם עשרות בעיות שלא מדווחות בכלל בגלל שהרכב נבדק במכון שהוא בקומבינה עם אותה חברת ליסינג, וכי לכולם מתאימה מיקרה.

פורסם
ברור שהוא קמצן, והוא לא מוציא שקל מעבר למה שצריך. לא אוכל בחוץ ולא קונה כלום, רק אם חייב. אבל זה הרעיון במשכורות מינימום, שזה אמור להספיק לחיים בסיסים מאוד שצריך לספור כל שקל וכל הוצאה. וכן, דירה "קטנה" בפריפריה,

 

לא הוא לא חיי במינוס, הוא מרוויח 40-50 אלף שקל בחודש. רק הבאתי אותו לצורך דוגמא איך משפחה יכולה להתקיים מסכומים כאלה.

 

תקשיב, אתה חייב to get your stories straight. וגם שתדע - הקצנות אף פעם לא יעזרו לך להביא נקודה. תיכף תספר לי על מיליונר שחי מקצבת אבטלה.

אנשים שמרוויחים 40-50 אלף שקל בחודש לא חיים מ-7-8 בחודש, ואני חוזר שוב - הוא לא גר במרכז עם ילד וחי מסכום כזה, אלא רק אם הדירה בבעלותו המלאה והוא לא משלם עליה שקל.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם (נערך)
כי לכולנו יש שכן שעובד באלבר.

וברור כשקונים מחברת ליסינג נותנים לך רכב במצב מושלם ולא דוחפים לך רכב עם עשרות בעיות שלא מדווחות בכלל בגלל שהרכב נבדק במכון שהוא בקומבינה עם אותה חברת ליסינג, וכי לכולם מתאימה מיקרה.

 

לפני חודשיים רכשתי רכב מאוטוסנטר. הונדה ג'אז צורה חדשה מסוף 2015 עם 35000 ק"מ. יד ראשונה פרטית מטופלת בחברה. אף אחד לא עזר לי למצוא את הרכב הזה ואני לא מכיר שם אף אחד!!!.

 

לקח לי חודש למצוא את הרכב הזה שאני עם רכב שכור ו - 2 ילדים קטנים שצריך לדאוג לקחת ולהחזיר אותם מהגנים.

 

הסתובבתי חודש בין הסוכנויות וכמעט קניתי חדשה בליסינג 0 ק"מ.

אבל בסוף מצאתי.

אם אתה יודע להתמקח עם הסוכנים, אם אתה בא ממוקד ואומר להם "אני רוצה רכב X עם ק"מ Y ולא משהו אחר" ולא נותן להם לסבן אותך ולהחליט בשבילך, אז אפשר למצוא עסקאות טובות.

הבעיה שאנשים הולכים להתייעץ עם הסוכן שלא תמיד הוא בעצמו מבין במכוניות, ולא בכוונה רעה, כי הוא יודע פשוט רק לערבב אנשים.

מתי היית בים בפעם האחרונה? זוכר את ההוא שמוכר ארטיקים? זה שכל היום צועק "ארטייקקקק ארטייקקק" ו-"אני הולך....זהו אני הולך אין יותר ארטיק"?

 

ככה זה סוכני המכירות.

אחי היה באלבר בבאר שבע, ביקש מהם רכב עם ק"מ נמוך וניסו לדחוף לו רכבים עם 100 אלף ק"מ ומעלה.

היה בליס פור יו ניסו לדחוף לורכבים עם קצה שלדה והסוכן השקרן עוד אומר לו שאין לרכב שלדה שזה רשום בפירוש בבדיקה שלהם.

 

דיברתי עם השכן שעובד באלבר בכלל בעיר אחרת (שגיליתי שאנחנו שכנים כשחיפשתי רכב אבל לא היה לו מה להציע לי כי חיפשתי רק הונדה ג'אז), אמרתי לו שמע, אני מחפש כך וכך. יש לך? דבר איתי. אני שם לך מקדמה בטלפון בלי לבלבל את המוח.

וככה זה עבד. אגב הרכב נשלח לאחר השבחה לבאר שבע, בוצעה בדיקה במכון בדיקה מטעמו וקיבל שובר להחלפת מצבר.

 

וככה זה עבד גם בג'אז שלי חיפשתי וחיפשתי וחיפשתי וכמעט התייאשתי. אתה מוזמן לקרוא את חווית הרכישה שלי ולמה דווקא בחרתי בג'אז ולא ברכב אחר חזק יותר/גדול יותר/יקר יותר (אמ.לק: ליבון צרכים אישיים ועמידה בתקציב שהצבתי לעצמי):

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?664748-%D7%94%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%94-%D7%92-%D7%90%D7%96-2015-%D7%A9%D7%A8%D7%A9%D7%95%D7%A8-%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%95%D7%AA%D7%97%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%94-%D7%9E%D7%AA%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%9F

 

 

עכשיו מה זה לכולם מתאימה מיקרה? מה הקשר? מדובר כאן על כל רכב.

תאמין לי שיכולתי לקחת הלוואה ולהוציא ג'אז חדשה מהחברה ב 107K או 97K בליסינג 0 ק"מ. אבל לא רציתי.

 

 

אגב אני במקום אחי קונה רכב עד 20K. מצאתי לו סיריון 2009 מזקנה עם 85000 ק"מ מטופלת עם כל הקבלות!!!!

ב 17000 שקל. אבל הוא לא רצה את הסיריון. אבל אני במקומו לא הייתי חושב פעמיים.

אבל בסדר, העיקר שלא הוציא עכשיו 70K על מיקרה חדשה מהחברה/ליסינג 0 ק"מ.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
פורסם
כי לכולנו יש שכן שעובד באלבר.

וברור כשקונים מחברת ליסינג נותנים לך רכב במצב מושלם ולא דוחפים לך רכב עם עשרות בעיות שלא מדווחות בכלל בגלל שהרכב נבדק במכון שהוא בקומבינה עם אותה חברת ליסינג, וכי לכולם מתאימה מיקרה.

הצעה חדשה: המדינה תסבסד לכולם שכן שעובד באלבר. אחרת, איך נוכל לקנות רכב יד שניה? מה, אשכרה נחפש בעצמנו? ביד2? ונלך לבדיקה? ונתמקח? ונעשה העברת בעלות לבד? ויישור קו? אבל אנחנו עניים, מוחלשים ומודרים, אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר בעצמנו!

 

ואם לא תסכימו שהמדינה תממן שכן שעובד באלבר, אז אתם מנותקים, וצריכים לשלם 5 טריליון אחוז מס על כל דבר שתקנו.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
כי לכולנו יש שכן שעובד באלבר.

לי אין שכן שעובד באלבר.

למעשה - אני לא ממש מכיר את השכנים שלי כי אני לא אוהב להתחבר עם כל אחד.

 

אבל כשחיפשתי רכב עשיתי סיבוב (אפילו לא בעיר שלי- בעיר שאני לא מכיר אף אחד), הגעתי לאלבר ויצאתי עם ספארק בת 3 שנים עם 20K קילומטר יד ראשונה מפרטי.

 

חבר, אני לא מכיר אותך אבל אתה רק "צועק" כל הזמן ומתלהם בכל שרשור. תוריד הילוך (או יותר נכון- תעלה הילוך- שיירדו קצת הטורים).

תפסיק להתקרבן, זה לא מועיל לך ולא יועיל לך.

ולפני שתכתוב איך כל יושבי הפורום הם אשכנזים עשירים ומנותקים מהעם- אז גם אני מזרחי, לא עשיר בכלל, חי בשכירות ומשלם מזונות. השכלה אקדמאית אין ומשכורת נטו של 5 ספרות גם אין. אבל יודע מה? מסתדרים.

כפי שהבנת אני גם לא רופא אבל הסברה שלי היא שהרבה מחלות נובעות ממרמור עצמי. כיוון שאני מזרחי מסכן וחסר השכלה אז אני לא יכול להרשות לעצמי להיות חולה. אי לכך אימצתי לעצמי מנהג לא להתמרמר ולהתקרבן. מציע לך לנסות זאת.;-)

פורסם

וואי וואי וואי לאן הלכתם..? אולוהים ישמור.

ג'אזים מאלבר? מיקרות? רווקים מילניורים עם קצבת זקנה? וואט דה פאק?

 

 

הכתבה שפות"ש קישר אליה, וההצעה של בנק ישראל להעלות מיסים כדי שיהיה אפשר להשקיע בתח"צ היא מאוד בעייתית.

למה? כי בואו שניה נלך אחורה. מאז שאני זוכר את עצמי, התחבורה הציבורית בישראל היא די תחת. ואני אומר את זה בחיפאי לשעבר, מטרופולין גדול עם תחב"צ של שבעה ימים בשבוע ובשנים (10-15? לא יודע) האחרונות גם כמעט 24/7 או לפחות 24/סופ"ש עם קווי לילה. הבעיה היא חוסר דיוק, תדירות נמוכה, מסלולים ארוכים ונסיעות שלוקחות פי 3 ו-4 במקרה הטוב מאשר עם רכב. אשתי, משתמשת תחב"צ מאוד כבדה בעברה קיללה את האוטובוסים בכפ"ס והסביבה ליטרלי כל יום עד שעברה לאופניים.

 

אז על זה שצריך לשפר את התח"צ אין וויכוח. רק מאיפה מביאים את הכסף? ממיסים כמובן, על מי נטיל את המיסים האלה? על מי שמשתמש בתשתית הזו - בעלי רכבים (שזה לא רק חברי CF אלא גם בעלי מוניות, חברות הסעים, מפעלים עם משאיות ובעצם כל מי שמתנייד לא ברגל/קורקינט/אופניים/מרבד מעופף) באמצעות מס על דלק, מס על חלפים, ובחלק מהמקרים גם מס רכישה ומע"מ (חוץ מעסקים). עד כאן - פייר, הגיוני. אני משתמש בתשתית הזאת הרבה יותר מאשר אשתי שהולכת ברגל, לכן אין סיבה שהיא תשלם על זה אותו דבר כמוני. יש את ה"כתף" המינימלית שכולנו שמים (מס הכנסה) ויש מיסים נוספים שמושתים על מי שעושה שימוש ב"מוצר".

 

הבעיה היא אחרת - הבעיה היא שכבר עשו את זה המון פעמים. התחילו בתהליך הורדת מס רכישה על רכבים, ואז הקפיצו אותו חזרה עם בדיחה בשם מס ירוק, הוסיפו מס בלו על דלק והעלו אותו אינספור פעמים, הוסיפו מס יוקרה על מכוניות מעל 300 אש"ח, הקפיצו את מחירי הביטוח לדו"ג, מעלים כל כמה שנים את מחיר הטסט, מחירי המכוניות (נומינלית וריאלית) וכמות המסירות עולים ולכן גם ההכנסה ממס הרכישה גדלה.

 

ועם כל זה, האם מצב התח"צ השתפר? האם הכסף מכל המיסים לעיל אכן הולך לשיפור התשתיות, תדירות הקווים ומספר האוטובוסים? לא. הבעיה היא שהממשלה שלנו (לדורותיה) מאמצת איזה תוכנית גרנדיוזית לשפר איזה אספקט ע"י שפיכת עוד כסף - לוקחת את הכסף ואז מתחלפת ממשלה או ששוכחים מהתכנית או אלף וארבע דברים שונים, הכסף נכנס ל-Pool של התקציב, מנותב למקומות אחרים, וכל משתמשי הכבישים (תח"צ ורכב פרטי) נשארים עם החשבון והז** ביד.

 

האם להעלות את המיסים (גודש, דלק, ביטוח/טסט ע"פ קמז') כדי לשפר את התח"צ ולהוריד את העומס? כן. כן כן כן! כל יום כן.

אבל זה כן רק אם זה חד-חד ערכי. אם מעלים את המס - לשפר את התח"צ. אם לא משפרים את התח"צ - לא להעלות את המס. אל תעלו לי את המס ואז תיזכרו שאין XYZ בישיבה/הסתדרות/מזנון הכנסת ותנתבו את הכסף לשם (במקרה הטוב. המקרה הגרוע זה אשכרה כסף שהולך לשחיתות שלטונים וכסף לקמפיינים).

לא צריך לסבסד רכב לכל פועל, לא צריך מיסוי פרוגרסיבי של מליארד אחוז ולא צריך שיוסי ישלם יותר מחיים על בדיוק אותו מוצר. כל מה שצריך זה לקחת כסף ולהשמיש אותו למטרה שלשמה לקחו אותו מלכתחילה.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

ספייר - תוציא את הביטוח מהמשוואה, זו הוצאה משמעותית (אתמול שילמתי 5000 ש"ח לשנה הקרובה לביטוח רכב), אבל לא מס.

 

לגבי תשתיות התחב"צ - אכן בעייתיות. חלק מזה נובע מהגיאוגרפיה והטופוגרפיה של ערי ישראל, וחיפה היא דוגמא מצויינת: טופוגרפיה הררית ומרכז (ולא רק מרכז) העיר בנוי כבישים צרים, מפותלים וחלקם תלולים. לא bus friendly. וגם מרכזי ירושלים ותל אביב בנויים רחובות צרים שמצד אחד אינם מתאימים לאוטובוסים, מצד שני קשה לבנות בהם נתיבי אופניים כיון שאין כל כך מה לגלח מנתיבי הרכב המנועי. אז חלק מהפתרון הוא תחתית יקרה שזמן הבניה שלה ארוך, חלק "החרמת" נתיבים לטובת תחב"צ וחלק מעבר לאוטופוס. להגיד שלא נעשה דבר יהיה שקר. כבר כמה עשורים שרכבת ישראל זוכה לפיתוח נרחב ונבנים פרוייקטים רבים. הוזכר ה-P+R בגוש דן - להבנתי, לאור הצלחת הנתיב המהיר מנתב"ג מתוכננים פרוייקטים דומים בעוד כמה כניסות לגוש דן. אבל בישראל, כמו בישראל, הביורוקרטיה כבדה והתהליכים מתמשכים.

 

דרך אגב, כחיפאי מרחם אמו, אני מכיר את נושא התחב"צ היטב. התחב"צ בלילות ובשבתות מוגבל, יש 1-2 קוי לילה שפועלים בסופ"ש בלבד, התחב"צ בשבת דלילה מאד (קוים בודדים, מתחילים לפעול מאוחר ותדירות נמוכה), ויש אזורים שאינם מחוברים. אז נכון שביום המנוחה אפשר לדלל את התחב"צ, אבל לנתק שכונות שלמות או להגיע לאוטובסים בתדירות כל כך נמוכה זה כבר מוגזם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
כל מה שצריך זה לקחת כסף ולהשמיש אותו למטרה שלשמה לקחו אותו מלכתחילה.

זה בדיוק מה שהממשלה עושה. אבל ב-ד-י-ו-ק.

ההבדל היחיד הוא בשיווק...:-D:cry:

שהממשלה מודיעה שזה מיועד לא'-ב'-ג', כשבפועל זה הולך לB, B , קמפיינים, שכר הח"כים, תנאים לח"כים, תנאי שכר משודרגים לח"כים, שכר משודרג תנאים לח"כים, וכ-6 שקלים חדשים תוספת לקצבאות זיקנה.

כשמדברים על העלאת מחירים\מיסים, אנשים שומעים את מה שאומרים להם לגבי מדוע זה נחוץ.

אני כבר למדתי לשמוע "כי סיבות" ולדעת שיש הבדל בין הסיבה, הגורם והתוצאה.

"צריך לשפר את מצב התחבורה הציבורית, התקציב יגיע ממיסים נוספים". "כי סיבות, צריך לגבות עוד כסף" -> מתוכנן בפועל מהלך שונה לגמרי שאמור להזרים כספים נוספים למדינה שלא יעבור חלק אם יבוא "OUT OF THE BLUE" -> תוצאה: מושת מס נסועה ללא התנגדות הציבור, או התנגדות קלה ביותר.

 

מה שאני רואה פה, זה את הדבר ההזוי הבא: אני משלם מס על הדלק שאני קונה (בלו), אני משלם מע"מ על המס שעל הדלק שאני קונה, ואני משלם מס על השימוש בדלק שאני קונה ומשלם עליו מס שמשולם עליו מס. האם אני אראה שינוי במרחב הציבורי שיכול להצדיק את זה? לא מאמין. התשתיות ימשיכו להיות גרועות (למעט בכבישים המהירים, שם מוצבות כל מצלמות המהירות), התחבורה הציבורית תמשיך לקרטע ברוב הערים (אני די מחריג את חיפה, אין לי הרבה תלונות כלפי התחב"צ בעיר הזו, המצב לא רע לדעתי אם כי יכול להשתפר), מחירי הדלק יעלו "כי סיבות" (הנפט העולמי\הגז\עלויות שינוע\עלויות הפקה שהתייקרו כי הנפט העולמי התייקר...\צריך מיטה בצוללת שמותקנת על המטוס\צריך מטוס בתשתית שחופרים מתחת לירושליים שלא ברור לאף אחד עבור מה היא נועדה\העלאת שכר לח"כים במקביל להעלאת קצבת הזקנה ב-6 שקלים\גלידה פיסטוק בוונצואלה\ תבחרו אחת), ואיך שהוא ומשום מה אנשים ימשיכו לקנות מכוניות 0 ק"מ בליסינג תוך שיעבוד עצמם לדעת, גם אלו שאין להם אפשרות ממשית לממן את זה בלי להיכנס לסיחרור כלכלי שצופה בין היתר את עליית מחירי הדלק...ומס הנסועה המתוכנן להיות על כלל הרכבים בארץ (מה שיעלה גם את מחיר התחב"צ, אבל לא ניכנס לזה).

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
ספייר - תוציא את הביטוח מהמשוואה, זו הוצאה משמעותית (אתמול שילמתי 5000 ש"ח לשנה הקרובה לביטוח רכב), אבל לא מס.

 

בסוף הכל מס. אתה משלם X, מתוכו הולך Y למיסים שהחברה (ביטוח) משלמת על ההכנסה. אם אתה משלם 2X, המיסים על זה עולים באותו שיעור. זה מס עקיף באופיו, אבל מגיע ישירות מהמשתמשים בכביש.

 

לגבי תשתיות התחב"צ - אכן בעייתיות. חלק מזה נובע מהגיאוגרפיה והטופוגרפיה של ערי ישראל, וחיפה היא דוגמא מצויינת: טופוגרפיה הררית ומרכז (ולא רק מרכז) העיר בנוי כבישים צרים, מפותלים וחלקם תלולים. לא bus friendly. וגם מרכזי ירושלים ותל אביב בנויים רחובות צרים שמצד אחד אינם מתאימים לאוטובוסים, מצד שני קשה לבנות בהם נתיבי אופניים כיון שאין כל כך מה לגלח מנתיבי הרכב המנועי. אז חלק מהפתרון הוא תחתית יקרה שזמן הבניה שלה ארוך, חלק "החרמת" נתיבים לטובת תחב"צ וחלק מעבר לאוטופוס. להגיד שלא נעשה דבר יהיה שקר. כבר כמה עשורים שרכבת ישראל זוכה לפיתוח נרחב ונבנים פרוייקטים רבים. הוזכר ה-P+R בגוש דן - להבנתי, לאור הצלחת הנתיב המהיר מנתב"ג מתוכננים פרוייקטים דומים בעוד כמה כניסות לגוש דן. אבל בישראל, כמו בישראל, הביורוקרטיה כבדה והתהליכים מתמשכים.

 

לא. מתנצל. זה לא יותר מתירוץ ואני לא מקבל אותו. גם בלוס אנג'לס וניו יורק יש רחובות צרים, גם ברומא יש סמטאות וגם ב-הכנס עיר כאן- יש טופרגפיה הררית. שם, איכשהו הצליחו למצוא פתרון לייצר תח"צ יעיל. רק אצלנו האוטובוסים רחבים וארוכים מדי, הרחובות צרים מדי וזה מה יש אבל תביאו עוד כסף ואחרי זה אולי נחשוב מה לעשות איתו. לא מתאים אוטובוסים? תפעילו מיניבוסים, מוניות קטנות ומצידי אפילו את Grab (נראה לי שככה קוראים לזה), מקבילה דוג"ית לאובר או גט-טקסי.

 

ה"טופוגרפיה והגאוגרפיה" הם תירוצים שמאכילים אותנו כדי שאחרי שכבר העלו את המיסים ולא הוציאו שום פרויקט לפועל נוכל להנהן ולהגיד "הממ... כן, צודקים, באמת בעייתי. נו טוב, נמשיך לנסוע באוטו".

 

פרוייקטים מתוכננים זה מילים ריקות. כל הזמן מתככנים דברים, הבעיה שפותרים היום את הבעיות של לפני 15 שנה, ולוקחים מיסים בשביל תקציבים של פרוייקטים ל-15 שנה הבאות.

Ford Focus estate ; Subaru XV


×
×
  • תוכן חדש...