Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2684 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מסכים עם כל מה שכתבת, אבל להזכיר את LA באותו משפט עם תחבורה ציבורית זה פשע, אלה אם אתה מגדיר את הובר כתחבורה ציבורית.

זו עיר נוראית מהבחינה הזו.

NYC סיפור אחר.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אני מסכים עם כל מה שכתבת, אבל להזכיר את LA באותו משפט עם תחבורה ציבורית זה פשע, אלה אם אתה מגדיר את הובר כתחבורה ציבורית.

 

לא משנה לי אם זו מערכת הסעת המונים כמו רכבת תחתית או משהו בסגנון של אובר. בסופו של דבר אני זורם על כל פתרון שמאפשר לי להגיע באופן פחות או יותר יומיומי ובכל שעה של היום מ-A ל-B בפחות זמן ו/או כסף מלהחזיק רכב ממוצע משלי, כי כל כזה דבר יגרום להרבה אנשים לוותר על הרכב הפרטי שלהם.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

ברווז - שוב, אי הבנת החומר.

 

מיסים משולמים לקופת האוצר וומוצאים לפי הצרכים*. שום מס אינו "צבוע" למטרה מסויימת, כלומר המס על הדלק אינו מכוון דווקא לכבישים, הוא נכנס לאותו סל שמממן גם את מערכת הביטחון, מערכת החינוך או הישיבות. זאת בניגוד ל"אגרות" שמיועדות למטרה מסויימת. וכמובן שיש עוד מיסים מיוחדים - כגון בט"ל ומס בריאות - שמיועדים למטרות ספציפיות, אינם נגבים על ידי רשות המיסים (אלא על ידי בט"ל) ואמורים לממן מטרות ספציפיות, אם כי האוצר מנסה להניח את ידו לפחות על חלקם (בט"ל).

 

דרך אגב, ספייר, מוניות או אובר לא מורידות עומס מהכבישים. אולי ממקומות החניה.

 

להשוות את חיפה לניו יורק? לא מבין מה הקשר בין מטרופולין של 600,000 תושבים למטרופולין של למעלה מ-20 מיליון. מילא גוש דן (קרוב ל-4 מיליון), אבל חיפה? גם התשתיות בהתאם לכך. ואני רוצה להזכיר לך, שמה שנקרא במנהטן street הוא ברוחב 3-4 נתיבים, השדרות הרבה יותר רחבות. לא בדיוק משהו שאפשר להשוות לערי ישראל. אין ספק שבנית תשתיות התחבורה בארץ בכלל ובגוש דן בפרט מפגרות ב-20-30 שנה ויותר אחרי הצרכים, וסגירת הפער תמשך עוד עשורים, ויש לכך הבה סיבות, חלקן טובות יותר וחלקן פחות. מזכיר לי את המודעה שראיתי אתמול ברשת (דומני ב"קבוצת חובבי היסטוריה" בפייסבוק) של מודעה לחיפוש מהנדסים לפרוייטט הרכבת התחתית בת"א. המודעה מלפני כ-50 שנה.

 

* that said - בדומה לרבים מאד מחברי הפורום, אני מאד לא מרוצה מחלוקת העוגה התקציבית. אני לא יכול לומר שלא נעשה דבר, אבל אין לי ספק שהרבה מאד כספים מגיעים למטרות לא ראויות, ושמטרות ראויות לא מתוקצבות כראוי. אבל מבנה המשטר שלנו גורר את הבעייתיות הזו. בארה"ב יש בעיות דומות, כולל בכיוון ההפוך: תושבים מונעים ביצוע פרוייקטים חיוניים, אם בטענות NIMBY ואם בהצבעה נגד העלאת מיסים לצרכים אלה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לי אין שכן שעובד באלבר.

למעשה - אני לא ממש מכיר את השכנים שלי כי אני לא אוהב להתחבר עם כל אחד.

 

אבל כשחיפשתי רכב עשיתי סיבוב (אפילו לא בעיר שלי- בעיר שאני לא מכיר אף אחד), הגעתי לאלבר ויצאתי עם ספארק בת 3 שנים עם 20K קילומטר יד ראשונה מפרטי.

 

חבר, אני לא מכיר אותך אבל אתה רק "צועק" כל הזמן ומתלהם בכל שרשור. תוריד הילוך (או יותר נכון- תעלה הילוך- שיירדו קצת הטורים).

תפסיק להתקרבן, זה לא מועיל לך ולא יועיל לך.

ולפני שתכתוב איך כל יושבי הפורום הם אשכנזים עשירים ומנותקים מהעם- אז גם אני מזרחי, לא עשיר בכלל, חי בשכירות ומשלם מזונות. השכלה אקדמאית אין ומשכורת נטו של 5 ספרות גם אין. אבל יודע מה? מסתדרים.

כפי שהבנת אני גם לא רופא אבל הסברה שלי היא שהרבה מחלות נובעות ממרמור עצמי. כיוון שאני מזרחי מסכן וחסר השכלה אז אני לא יכול להרשות לעצמי להיות חולה. אי לכך אימצתי לעצמי מנהג לא להתמרמר ולהתקרבן. מציע לך לנסות זאת.;-)

 

הממורמר היחיד כאן הוא אתה, אם לא שמת לב לא אמרתי מילה אחת על עצמי או על מצבי הכלכלי בכל השרשורים.

אני מדבר בכללי על השכבות החלשות ושגם להן מגיע להנות מרכב ורחמנא ליצלן גם מרכב חדש.

לא סביר שאדם יעבוד כל חייו ולעולם לא יגיע לרכב.

אגב יש מספיק מקומות לקחת מהם מיסים.

להתחיל מלקחת בחזרה את כל אדמות המדינה שקיבוצים השתלטו עליהן למשל.

למסות רכבים שעולים מעל 100k וכו.

אבל הפסקתי לחפש כאן הגיון או חמלה כלפי השכבות החלשות והשקופות.

פורסם (נערך)

me5000 - אתה התחרפנת?

 

למה אתה חשוב שרכב הוא זכות בסיסית? תחבורה - כן. רכב - לא. אז צריך לעשות הרבה כדי לשפר את התחב"צ. לא לחלק מכוניות. דרך אגב - מה הקריטריונים שלפיהם אתה רוצה שיחלקו מכוניות, כדי לסתום את הכבישים עוד יותר? ושכחתי, צריך לתת גם הקצבת דלק של 200 ליטר לחודש וטיפול שנתי על חשבון ציבור משלמי המיסים.

 

הקיבוצים השתלטו על אדמות המדינה? הלו!! תלמד היסטוריה!! ההפך הוא הנכון. הקיבוצים רכשו את האדמות עוד לפני שהיתה מדינת ישראל, ותרמו אותה למדינה לאחר הקמתה.והמדינה השתלטה על אדמות הקק"ל. ואז באה "הקשת המזרחית" ותבעה להשתלט עליהן. אם הקיבוצים לא היו עושים לפני 70 שנה מעשה אצילי ומעבירים את אדמותיהם למדינה כל תובעי הזכויות באדמותיהם היו יכולים לקפוץ עד הגג, ולא היו יכולים לקבל אפילו מ"ר בודד.

 

למסות רכבים מעל 100K? הצחקתני. מתוך אותם 100K לפחות 50K הם מיסים.

 

מספיק להטריל. לפני שאתה כותב כל כך הרבה שטויות תתחיל לבחון את העובדות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ברווז - שוב, אי הבנת החומר.

 

מיסים משולמים לקופת האוצר וומוצאים לפי הצרכים*. שום מס אינו "צבוע" למטרה מסויימת, כלומר המס על הדלק אינו מכוון דווקא לכבישים, הוא נכנס לאותו סל שמממן גם את מערכת הביטחון, מערכת החינוך או הישיבות. זאת בניגוד ל"אגרות" שמיועדות למטרה מסויימת. וכמובן שיש עוד מיסים מיוחדים - כגון בט"ל ומס בריאות - שמיועדים למטרות ספציפיות, אינם נגבים על ידי רשות המיסים (אלא על ידי בט"ל) ואמורים לממן מטרות ספציפיות, אם כי האוצר מנסה להניח את ידו לפחות על חלקם (בט"ל).

 

 

הבנתי היטב את החומר.

המצב הוא הפוך- כל המטרות צובעות את המיסים. זה לא המיסים שנצבעים למען מטרות מסויימות.

בכתבה הוזכר במפורש, שיש להעלות מיסים ובד בבד לשפר מהכספים הללו את התח"צ.

למדינה יש מטרה - להגדיל הכנסות. הדרך-להחיל מס נסועה על כלל המכוניות בכביש. השיווק- "גודש!" "עומס!" "תח"צ!". בפועל? יוק ברוטב גורנישט חוזר לתושבים שמשלמים את המיסים הללו. כל מה שכן הולך לאוכלוסייה, הולך לפלחים מאד מסויימים ממנה, ומי שמשלם הכי הרבה רואה הכי מעט תמורה.

זו לא יותר מ"כתבה ממומנת" שנועדה למתן, לרכך ולהרגיע מראש מחאה שלחלוטין אמורה להגיע ספונטנית.

הצהרתי על גבי הפורום לפני לא מעט שנים, כשדובר לראשונה על המס הזה, שכאשר הוא יגיע (והיום הזה יבוא), זה יהיה היום שבו אני אזנח את המדינה הזו לאנחות ואעוף מפה למקום אחר. אתם מוזמנים לחפש את ההודעה הזו שלי, לא זוכר באיזה שירשור ובאיזו שנה זה היה. יש גבול לכל דבר, ותכל'ס המדינה הזו עברה אתו כבר ממזמן. כרגע אני עוד פה כי אני עוד מסוגל להתמודד מחד, וזה בעייה עבורי לעזוב מכמה סיבות אישיות אחרות מאידך- ועד לאחרונה לא היו לי חלופות פוטנציאליות, אבל המצב השתנה קצת. לא חסר הרבה לטריגר.

 

מיחמש'תלפים.

לא סביר שאדם ישים את מטרת חייו לקנות אוטו חדש. זה מה שלא סביר פה. רוצה כבודו אוטו חדש? ילך כבודו למצוא עבודה שתכניס לו הכנסה טובה יותר, או יהפוך לרב ויקבל אחד מסובסד מהמדינה. או שיחליף דת, ויהפוך לקבלן בניין שמקבל קצבת אבטלה ומגיע לחתום עם המרצדס שלו בזמן שהוא שולח סמסים לפועלים שלו באייפוןX. או משהו כזה.

 

יש גלידת פיסטוק ליד לשכת התעסוקה של חיפה? מזמן לא הייתי כי אני עובד (קשה יום) לפרנסתי ואני תמה למקרה שראש הממשלה יחליט לבוא ללשכה הנ"ל לביקור.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

דרך אגב, ספייר, מוניות או אובר לא מורידות עומס מהכבישים. אולי ממקומות החניה.

 

זה לא יכול להיות כל הפתרון אבל זה יכול להיות חלק משמעותי ממנו. ואם כבר מוניות - מונית שירות תופסת על הכביש קצת יותר מקום מרכב ו"קצת" פחות מאוטובוס. או שהיא גם לא יכולה להוות חלק מפתרון?

 

לא כל הרחובות בחיפה וירושלים לא יכולים לאפשר כניסה של אוטובוסים. אוטובים, כמו רכבות, יכולים להיות כלי בינעירוני בלבד כאשר בתוך העיר נוסעים מיניבוסים. אבל הרבה יותר קל לתת תירוצים.

 

להשוות את חיפה לניו יורק? לא מבין מה הקשר בין מטרופולין של 600,000 תושבים למטרופולין של למעלה מ-20 מיליון. מילא גוש דן (קרוב ל-4 מיליון), אבל חיפה? גם התשתיות בהתאם לכך. ואני רוצה להזכיר לך, שמה שנקרא במנהטן street הוא ברוחב 3-4 נתיבים, השדרות הרבה יותר רחבות. לא בדיוק משהו שאפשר להשוות לערי ישראל.

 

בחיאת, אל תביך את עצמך. במיוחד כשאתה כותב לאנשים אחרים לבדוק את העובדות לפני שהם כותבים.

מה שנקרא במנהטן (ופחות או יותר בכל צפון אמריקה) "רחובות" זה רחובות שנעים ממזרח למערב. ומה שנקרא "שדרות" זה רחובות שנעים מצפון לדרום. אין שום קשר לרוחב שלהם. למשל, שדרת ווסט אנד (סתם ממבט על המפה) הרבה פחות רחבה מרחוב 86 מערב שחוצה אותה.

 

ובמטרופולין ניו יורק (לא מנהטן, כל העיר ניו יורק) יש 8 ורבע מיליון תושבים ולא 20.

 

מישהו חכם כתב פעם:

מספיק להטריל. לפני שאתה כותב כל כך הרבה שטויות תתחיל לבחון את העובדות.

 

 

ולשאלתך, אני לא משווה את חיפה לניו יורק, אלא מציג את ניו יורק (שמבחינת צפיפות - אגב, צפופה פי 1.5 בערך מתל אביב ופי 2 מחיפה) כעיר צפופה בה גם הגאוגרפיה לא מאפשרת תח"צ נורמלי, אבל עשו תח"צ נורמלי במקום לתת תירוצים.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

ספייר, ספירת הנתיבים אינה המפתח. המפתח הוא בכך שבאמריקה ובארצות אחרות עם מרחבים, מרבית הרחובות רחבים ומאפשרים הפעלת תחב"צ. בערי ישראל הרחובות צרים (בלי קשל לצפיפות האוכלוסין, שקשורה גם בגובה הבניה), ומקשים על התמרון, וגם מיניבוס שעוצר בתחנה סותם את הרחוב לשורה ארוכה של מכוניות - כול ציבוריות - שאחריו.

 

לגבי מספר התושבים במטרופולין ניו יורק - הנתונים מהויקיפדיה. שים לב שכתבתי מטרופולין, לא העיר עצמה. תשוה ת זה לת"א - כ-400,000 תושבים, אבל בגוש דן פי 10, וזה המרחב הנכון להערכת התחב"צ. אבל הנקודה שלי היא שונה לגמרי. מה שעשו בניו יורק - וגם שם הדבר לקח הרבה מאד זמן, ובעשורים האחרונים הואט מאד - הוא לבנות רכבת תחתית ענפה. וזה לא מתאים לכל עיר קטנה או בינונית. דרושה איזה מסה של נוסעים כדי להפוך את העסק למשתלם (ברמת המדינה או האיזור, לא ברמת החברה המפעילה).

 

דרך אגב, בחיפה שינו את מבנה התחב"צ למבנה של קוים מזינים, שחלקם משתמשים במיניבוסים לפחות חלק מהיממה, וקוים עורקיים. ובהתאם לכך הופעלו כרטיסים מוגבלי זמן במקום כרטיסים לנסיעה בודדת כבר לפני די הרבה שנים (שוב, באיחור של עשורים בהשואה לעולם המערבי), אבל המבנה המקובל בעולם של תמחור תחב"צ לפי איזורים\טבעות, כזה שמאפשר להפעיל מערכת במתכונת כזו, הופעל בארץ רק לאחרונה. אני מכיר אותו מהולנד קרוב ל-40 שנה, וכנרה שלא הם המציאו את הגלגל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ספייר, ספירת הנתיבים אינה המפתח. המפתח הוא בכך שבאמריקה ובארצות אחרות עם מרחבים, מרבית הרחובות רחבים ומאפשרים הפעלת תחב"צ. בערי ישראל הרחובות צרים (בלי קשל לצפיפות האוכלוסין, שקשורה גם בגובה הבניה), ומקשים על התמרון, וגם מיניבוס שעוצר בתחנה סותם את הרחוב לשורה ארוכה של מכוניות - כול ציבוריות - שאחריו.

 

לגבי מספר התושבים במטרופולין ניו יורק - הנתונים מהויקיפדיה. שים לב שכתבתי מטרופולין, לא העיר עצמה. תשוה ת זה לת"א - כ-400,000 תושבים, אבל בגוש דן פי 10, וזה המרחב הנכון להערכת התחב"צ. אבל הנקודה שלי היא שונה לגמרי. מה שעשו בניו יורק - וגם שם הדבר לקח הרבה מאד זמן, ובעשורים האחרונים הואט מאד - הוא לבנות רכבת תחתית ענפה. וזה לא מתאים לכל עיר קטנה או בינונית. דרושה איזה מסה של נוסעים כדי להפוך את העסק למשתלם (ברמת המדינה או האיזור, לא ברמת החברה המפעילה).

 

אתה ממשיך להיתפס לניו יורק אחרי שאמרתי פעמיים כבר שהבאתי אותה סתם כדוגמה לעיר צפופה עם תח"צ נורמלי ולא שום דבר מעבר לזה.

 

לגבי ספירת נתיבים, א - אני לא מכיר דרך אחד "למדוד" רוחב של רחוב בהקשר של תחבורה. כי גם אם רוחב הרחוב הוא 200 אבל 190 מזה זו מדרכה ויש רק נתיב אחד לכל כיוון, מיניבוס שיעצור יסתום את הרחוב. ב - אתה התחלת עם ציון העובדה (השגויה) ש"רחוב" במנהטן הוא לפחות ברוחב של 3-4 נתיבת ושדרה רחבה אף יותר. כל מה שעשיתי היה להסביר לך שאין שום קשר בין רוחב/מס' נתיבים לבין כינוי רחוב כרחוב או שדרה.

 

לגבי צפיפות - בניה לגובה זה אחלה, אבל אבל אנחנו לא מדברים על בניה אלא על נסיעה, ובינתיים, לפחות עד שימציאו מכוניות מעופפות, כל המכוניות נוסעות באותו מפלס.

 

ושרבוב המילה "מרחבים" היא דמגוגיה מיותרת. המרחבים של טקסס שבאמריקה רלוונטיים לסמטאות של הברונקס שבאמריקה בדיוק כמו שהם רלוונטיים לרחובות של גבעת שמואל.

 

ולגבי מספר התושבים, אתה לא יכול להשוות בין תפוחים לארנבים ואז להגיד לי שאי אפשר להשוות בין תפוחים לארנבים. תחליט.

 

לפי וויקיפדיה, כמות התושבים ב"Tel Aviv District" מה שזה לא יהיה, היא 1.4 מיליון, בגוש דן היא 3.8. וב"מטרופולין חיפה" הוא 924 אלף. אני לא יודע מאיפה הבאת את הנתון של 600K. אולי התכוונת לאיזור שוויקיפדיה מתייחסת אליו כ"אורבן"? והשוות אותו לאיזור עם הגדרה אחרת לחלוטין של ניו יורק?

 

יתרה מזו, להשוות מטרופולין, במיוחד את זה של ניו יורק, זה חוטא למציאות (בלשון המעטה) כשלא רק שמדובר במטרופולין הכי גדול (מבחינת שטח) בעולם, אלא שגם קצת פחות מחצי מהתושבים (8 מתוך 20 מיל') באותו מטרופולין מרוכזים בקצת יותר מ-3% מהשטח (1,213 מתוך 35K ק"מר) ואותו מטרופולין כולל גם מקומות כמו דיג'ימון קאונטי או משהו כזה, שבכלל נמצא בפנסילבניה ויש בו אוכלוסיה של 3 וחצי אנשים, ובנוסף אליו עוד 17! מחוזות שבכלל לא שייכים למדינה ניו יורק (לעומת 13 בסך הכל אשר כן שייכים אליה).

 

ולהגיד "זה לקח זמן" זה דרך אחרת להגיד "זה אפשרי". ואני לא מדבר על מה ספציפית עשו איפה, אלא על העובדה שאפשר לעשות, ברור שזה לוקח זמן ועולה כסף, אבל גם במקומות קשים אפשר. אצלנו, מעדיפים לתת תירוצים.

 

אבל עזוב, אתה צודק. כדי שתוכל להגיד שהטופוגרפיה של חיפה בעייתית אפשר גם לכופף את חוקי הפיזיקה.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

את נתוני חיפה לקחתי מהויקיפדיה באנגלית בערך Haifa. אבל בא לא נהיה קטנוניים, כיון שבמדינות שונות מגדירים מחוזות בדרכים שונות, אז ההשואה גסה מאד. העיקר הוא שמדובר בסדרי גודל אחרים. לגבי ת"א אכן התיחסתי לגוש דן, ושוב, האם מדובר ב-2 או 4 מיליון תושבים הוא עניין של היכן מעבירים את הקוים, אני בכלל לא בטוח שיש הגדרה פורמלית (אני מודה - לא בדקתי).

 

לגבי מרחבים ורוחב של כבישים - אני מדבר על רוחב המיסעות, בלי לדבר על המדרכות. בערים האמריקאיות והקנדיות שבהן ביקרתי מרבית הרחובות - בודאי הקצת יותר ראשיים - הם בני 3-4 נתיבים מרווחים, לא האילוץ הישראלי של רחוב שמחולק לנתיבים שאי אפשר לשמור על נסיעה בתוכם, וגם זה על חשבון הצרת המדרכות. דרך אגב, גם בערים היותר גדולות באירופה המצב דומה, הרבה מאד רחובות צרים. אבל האירופים החלו לבנות מערכות הסעת המונים במאה ה-19, כך שיש בהרבה ערים בסיס יציב שזוכה גם להרחבה. הדוגמא הקלאסית היא ברלין, שכבר ב-1926, כאשר עדיין היתה קבוצה של עיריות נפרדות, דאגה לבניית מערכת תחבורה שתקשר את כל העיריות המרכיבות אותה, וגם לאחד את התפעול והתשלום. אנחנו בקושי מגיעים לזה ב-2019, ודווקא מפצלים את התפעול.

 

לגבי מה שקורה אצלנו - כפי שאמרתי עושים, ולא מעט. אבל באיחור גדול. מה שהיה צריך להתבצע בשנותה-60 או ה-70 קורה עכשיו. חלק מזה זו המחלה הישראלית של חוסר תכנון לטווח ארוך - חלק מתרבות האלתור, חלק מהצורך הפוליטי של השרים לגזור סרטים, חלק זו השליטה של האוצר על המשרדים המקצועיים וכיפוף הידיים, חלק הביורוקרטיה האין סופית, חלק הם ההליכים המשפטיים - בקיצור, כל המחלות של החברה הישראלית מתנקזות לתכנון וביצוע פרוייקטים תחבורתיים בכלל ותחבורה ציבורית בפרט.

 

דרך אגב - הטופוגרפיה של חיפה בעייתית מבחינה זו שהיא כמעט לא מאפשרת בנית רחובות ישרים, או עם עקומות מתונות. כל מה שאינו עורק הוא כביש מפותל, כך שאפילו אם הנתיבים ברוחב סביר (בקנה מידה ישראלי) כל רכב שאורכו מעל 4.5 מ' יחתוך עיקולים גם אם ננהג על ידי הנהג הקפדן ביותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אם כל הכבוד לחיפה לאף אחד לא אכפת מחיפה. גם מי שגר בחיפה עובד הרבה פעמים בתא.

למה אין תחב"צ נורמאלית בכל גוש דן? מי ישמע מה זה ת"א, 2-3 קווי מטרו לאורך וסיימת את העיר. נעמיס את כל הבירוקרטיה של מדינת ישראל, כל תחלואי הממשלות, כל הקומבינות, כל הג'ובים ואני עדיין לא מבין איך ב-50 שנה (נתעלם מה-20 שנה הראשונות של המדינה) לא הצליחו להרים פה קו, אפילו קו אחד. יש שם בעיה של טופוגרפיה? 10 עזתים עם מקל חפירה חפרו מנהרות לכל חור בעוטף בכמה שנים. מה שונה תא מעזה? זה חוף ים וזה חוף ים.

 

בוא גם תסביר לי בבקשה איך כל התירוצים האלה משתלבים עם דבר אחד פשוט, יותר פשוט ממטרו, רק זוג מסילות מסכנות חוצות את ישראל מצפון לדרום ,כן כן יש מקומות שיש יותר אבל לאורך כל התוואי לא. הבריטים ב-20 שנות מנדט סללו יותר מסילות כאן ממה שאנחנו סללנו ב-70 שנה, וזה היה בפיסת אדמה שמחר יכלה ללכת לפח.

 

 

הסיבה להכל היא שהמדינה קודם כל לא בראש שלה להשתמש במיסים כמו שצריך, אבל הכי חשוב: היא פשוט לא יודעת לתכנן כלום כמו שצריך. בכל פעם שהיא נוגעת במשהו הוא פשוט לא מבוצע. כביש 6 עובד רק בגלל שהיא לא התערבה בו. הרכבת לירושלים לא עובדת כי את החלק שלה היא לא ביצעה. הסינים באו חפרו מנהרות בכלום זמן והמדינה אפילו לא קנתה קרונות וקטרים... אין שם מישהו שיכול לפתוח אמזון ולהזמין קרונות וקטרים?

 

בגלל זה אני תמיד אמליץ למי שיכול לשלם כמה שפחות מס בכל דרך שהיא, ואני תמיד אתנגד להעלאות מיסים, אני פשוט יודע שזה כמו לזרוק כסף לפח.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

פרקש, אתה לא מכיר את חיפה, הרי תל אביב היא מרכז היקום.

 

לגבי תחלואי המערכת, פירטתי אותם. המחשבות על מטרו בת"א עלו כבר בשנות ה-60 אבל נחסמו פעם אחר פעם (ודרך אגב, באותן שנים בחיפה כבר פעלה רכבת תחתית קישרה את מה שהיה אז שלושת המרכזים העיקריים של העיר). גם הקו שבניתו מתבצעת בימים אלה היה אמור להיות מטרו, אבל משרד האוצר אנס את המתכננים להפוך אותו לרק"ל עם קטע תת קרקעי במרכז העיר. עד כמה שאני מבין הקוים הבאים כבר אמורים להיות מורו, כלומר בהפרדה מפלסית לכל ארכם. אני לא רוצה להכנס לכל העיכובים שנגרמי מסיבות ביורוקרטיות ומשפטיות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

האמת שאני לא גר בתא ולא עובד בה. לא מזלזל בחיפה (מכיר את אמיל, כמה ברים וסמי עופר, האצטדיון, לא מעבר) פשוט נתפסת עליה ועל בעיות הטופוגרפיה שלה, אז אני אומר עזוב את חיפה, בוא נסתכל על העיר הכי מעניינת בישראל (מה לעשות זו המציאות). שם אין תירוצים. בירוקרטיה וכו וכו זה תירוצים. יש בירוקרטיה בהרבה מקומות. זה פשוט חוסר יכולת ביצוע. אם היה איזה קו אחד מסכן או שניים הייתי אומר בירוקרטיה. שיש 0 זה חוסר יכולת. כנ"ל מסילות הרכבת והקרונות. וכנ"ל כל תחום אחר שהמדינה מנהלת.

 

חוץ מזה אם יש בירוקרטיה והכל לוקח 50 שנה למה אתם לוקחים לי את המיסים עכשיו? סיימו עם הבירוקרטיה, תשכרו קבלן אח של מישהו עם "מכרז" ואז תעלו מיסים.

מה זה פה? שוטף מינוס 50 שנה?

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

מה שקרה בת"א הוא שהיה קבלן, והמדינה גילתה שהקבלן הזה נכשל בכל דבר, עד שהלאימה את הפרוייקט. מאז זה התחיל לזוז. האם הקצב מספק או לא? צריך לשאול כמה מהנדסי כרייה סיניים. אבל במקרה זה דווקא המדינה היא שמזיזה את מה שהקונסורציום של כמה חברות ענק בין לאומיות לא הצליח לעשות (איני יודע למה).

 

דרך אגב - התירוץ - או הסיבה - לדחיה של עשורים היה מחסור בכסף. אבל מדינת ישראל דווקא מקצצת במיסים, ויש לנו שר אוצר שלא אכפת לו מהכלכלה, העיקר שהמיסים לא יעלו (עבור לשרשור הטבק המתגלגל).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...