Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2684 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רכב צמוד זה לא מדד לכלום.

אפשר לקחת ליסינג גם עם משכורת של 9-10 בחודש.

 

אני מכיר מכונות ותוכנה,השוק הרבה יותר טוב לבוגרי אוניברסיטה.

בהשוואה לבן אדם ללא השכלה אולי זה המצב,אבל אם כבר

"מבזבזים" 4 שנים על לימודים,עדיף בצורה אופטימלית.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מה נסגר עם הפורום? כל כמה ימים צץ שרשור חדש שמתלונן ומתבכיין על העלאת מיסים, יש צורך במיסים ואם הם לא יגיעו מתחום הרכב הם יגיעו ממקומות אחרים.

אישית כך אני מעדיף למרות שאני חובב רכב, אולי הכסף לא יושקע בתחבורה כמו שאומרים אבל יש בו בהחלט צורך.

אבל כמובן שאנחנו עם ישראל ותמיד רע לנו

 

ואפשר גם לקצץ במקומות עם הרבה שומן. את זה האוצר לא עושה ואם הוא כבר עושה, זה עולה לנו בתשלום אדיר שבגללו מעלים לנו מיסים, כמו המיסוי הירוק שנכון לעכשיו ייקר מספר רכבים ב-10% (ראב4 לדוגמה).

פורסם
אני מדבר באופן כללי על כל הציבור ה*מוחלש *

מי זה הציבור המוחלש?

להעלות מיסים בצורה עיוורת כדי כביכול לשפר את התחבורה הציבורית זה דבר מעוות ביותר.

זו דרך אחת. האחרת היא לא לקיים תחבורה ציבורית מתקציב המדינה ולהפוך אותו לפרטית לחלוטין, ללא השקעת המדינה בתשתיות.

ומין הסתם הראשונים שנפגעים הם העניים שגם היום בקושי מסוגלים לקנות ולהחזיק רכב, שלא לדבר על קניית רכב חדש בכלל.

זאת עובדה שלא ניתן להתכחש אליה.

לא כל דבר שאתה מאמין בו הוא עובדה. העובדההיחידה היא שאתה כותב בתאורים מאוד כללים, בלי להביא אף גיבוי או אסמכתא אחת למלל הארוך והמתבכיין.

מי קבע ש״עניים בקושי מסוגלים להחזיק רכב״? לאיזה עוני אתה בכלל מתייחס? אבסולוטי ברמה של 7$ ביום? יחסי? אחר?

שוב אני לא נגד העלאת מיסים, אני בעד העלאת מיסים על כל רכב שעולה מעל 100k למשל, כי זה בערך הרף העליון של אדם שבקושי שמרוויח שכר מינימום מסוגל לקנות עם הלוואות מימון וכו וכו ויכול להרשות לעצמו.

ואת הרף קבעת על סמך מחקרים אמפיריים?

ולכל אלה שטוענים שרכב חדש זה פינוק, וואלה, אז זה הגיוני שאדם יעבוד כל החיים ולא יוכל לקנות רכב חדש(צנוע לא אומר מרצדס) וזה מבחינתכם בסדר גמור.

New Flash (כי זו רק הפעם העשרים שכותבים לך את זה): כן. זה בסדר גמור שלא כולם קונים רכב חדש.

זה לא קורה כמעט באף מדינה, ובוא רק נגיד שנורא קל להגיד את זה כשאתה נמצא במקום שאתה כן יכול להרשות לעצמך את כל הדברים האלה.

כן? קראת הרבה על כמות הרכבים החדשים בבעלות פרטית במדינות אחרות? יודע לספר מה אחוז האזרחים בישראל שחיים בשכירות אל מול מדינות אחרות? יודע לספר אצל כמה זה מבחירה?

בקיצור לא יזיק לפתח טיפה רגישות כלפי האנשים הפשוטים שמרוויחים שכר מינימום וזהו גורלם.

לא יזיק לדבר לא בסיסמאות. זה גם לא מזיק.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

ושוב פעם לגבי אנשים עניים, זאת פיקציה, אין כמעט אנשים כאלה בארץ, לפחות לא בגלל משכורות. קח לדוגמא משפחה של חבר נשוי+1, מבזבזים חודשית 7-8 אלף שקל, בחישוב פשוט גם אם היו מרוויחים מינימום היה נשאר להם כסף לחסכון.

 

מה? ספר את זה לשליש מהציבור שחי מתחת לקו העוני. לא יודע איך החבר שלך מתנהל בחיים אבל הוא כנראה חי תוך ויתורים מאוד משמעותיים, או נהנה מסיבסודים וחי באמא של הפריפריה. לרוב הציבור, שחי במרכזים הגדולים (גוש דן, ירושלים, חיפה) 7-8 שקל יורד עוד לפני שהתחלת את החודש...

 

שמדינת ישראל תפסיק לשקר לאזרחים.

צפיפות הרכבים בישראל היא מהגבוהות בOECD בעוד כמות הרכבים פר נפש היא מהנמוכות בOECD.

 

המסקנה המתקבלת היא שמצב הצפיפות בכביש נובע בעיקר ממחסור בתשתיות ולא מכך שאנחנו חזירים מפונקים.

 

אתה שוכח פרט אחד מאוד חשוב, וזה גאוגרפיה. ישראל קטנה משמעותית בשטח ממרבית מדינות ה-OECD, ואם היא לא קטנה מהן אז צפיפות האוכלוסיה בה גדולה מהן משמעותית. כשאתה מחבר את זה לעובדה שחלוקת האוכלוסיה בישראל היא מאוד קיצונית אתה מקבל מצב שהוא יחסית נדיר בעולם המערבי (חצי מהאוכלוסיה גרה בגוש דן ועוד יותר עובדים בגוש דן). אילו הייתה לנו מערכת תחבורה ציבורית מפותחת כמו בערים דומות, דיינו. אבל בגלל שאין - אנחנו עומדים בפקק.

 

ומין הסתם הראשונים שנפגעים הם העניים שגם היום בקושי מסוגלים לקנות ולהחזיק רכב, שלא לדבר על קניית רכב חדש בכלל.

זאת עובדה שלא ניתן להתכחש אליה.

שוב אני לא נגד העלאת מיסים, אני בעד העלאת מיסים על כל רכב שעולה מעל 100k למשל, כי זה בערך הרף העליון של אדם שבקושי שמרוויח שכר מינימום מסוגל לקנות עם הלוואות מימון וכו וכו ויכול להרשות לעצמו.

ולכל אלה שטוענים שרכב חדש זה פינוק, וואלה, אז זה הגיוני שאדם יעבוד כל החיים ולא יוכל לקנות רכב חדש(צנוע לא אומר מרצדס) וזה מבחינתכם בסדר גמור.

אותו הדבר לגבי דירה, אדם יעבוד כל החיים ולעולם לא תהיה לו דירה וזה גם נשמע לכם הגיוני.

 

עניים לא אמורים לקנות רכב חדש. רכב חדש זה מותרות. עניים צריכים קודם כל למצוא פתרון להתנהלות בלי רכב - כי בכל מקום בעולם מדובר על הוצאה משמעותית. אם הם חייבים רכב - הם צריכים למצוא רכב משומש בעלות סבירה, כי ההבדל הכספי הוא גדול מאוד.

העלאת מיסים על כלי רכב יקרים יותר כבר מתבצעת וקוראים לה מיסוי ירוק. כאמור - המס המוגדל צריך להיות על הנסועה, לא על הרכישה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם (נערך)
מה? ספר את זה לשליש מהציבור שחי מתחת לקו העוני.

 

מי שחושב ששליש מישראל חי מתחת לקו העוני פשוט אוכל את השקרים של טמקא בלי שום חשיבה ביקורתית. הנתונים האלו לא לוקחים בחשבון את הכלכלה השחורה העניפה שיש בארץ ויותר חמור, מתבססת על "עוני השוואתי". כלומר גם אם הילדים שלך אוכלים טוב, רואים רופא כשצריך, הולכים לבית הספר בבגדים חדשים, ויש להם מקום לישון בו אתם עדיין עניים כי לשכנים יש את כל זה אבל בדירה כפולה בגודל ועפ שתי מכוניות וטיסה לחו"ל פעם בשנה.

 

מדד טוב כדי לקבוע אם אתה "עני" או "עשיר", זה לחשב כמה זמן תוכל להמשיך להתנהל בשוטף אם ממחר בבוקר מפטרים אותך מהעבודה.

וחוץ מזה, התחבורה הציבורית בישראל לא טובה. המדינה כמובן שומרת שתישאר כזאת, כי זה מבטיח את המשך תשלומי המיסים האדירים על רכבים ודלק.

תכלס, אנחנו במצב של משבר תחבורתי עמוק. הכמות שאנשים מבזבזים בפקקים פשוט נוראית. זה כמובן בא על חשבון זמן עם המשפחה, שינה, בילויים, עבודה וכו'.

גם אם הם היו רוצים להשתמש בתחבורה הציבורית, אין אלטרנטיבה כזאת. מספר המקרים שנסיעה בתחב"צ באמת חוסכת כסף או זמן הם בודדים.

אני למשל גר בחיפה. לפעמים מציעים לי משרות במרכז על "קו רכבת". אני דוחה אותם על הסף אפילו שמדובר בהבדלי שכר של 5-6 אלפי שקלים לטובת המרכז.

שר התחבורה הנוכחי אמנם עושה המון, לא בטוח שזה יספיק כדי לתקן את המצב. אני באמת חושב שאנחנו ב"מלחמת יום כיפור" של התחבורה הציבורית.

עריכה אחרונה על ידי SurfHigh

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

וחוץ מזה, התחבורה הציבורית בישראל לא טובה. המדינה כמובן שומרת שתישאר כזאת, כי זה מבטיח את המשך תשלומי המיסים האדירים על רכבים ודלק.

 

אתה סותר את עצמך. מצד אחד אומר שהמדינה שומרת שהתחבורה הציבורית תהיה גרועה כי זה מבטיח תשלומי מיסים, ומצד שני מתאר (במדויק) את ההפסדים כתוצאה מהמשבר התחבורתי - שמשפיעים באופן ישיר על התשלומים למדינה.

 

החצי השני של דבריך הוא הנכון, ולמדינה יש אינטרס גדול מאוד לשפר את התחבורה הציבורית בישראל וכתוצאה את התחבורה כולה. אם אנשים תקועים פחות בפקקים, אז הם יבלו יותר זמן בבילויים (=הוצאת כסף ותשלומי מס מוגדלים) והם היו מקבלים עבודות שדורשות מהם יותר נסיעה ונותנות להם 5-6 אלפי שקלים יותר (=תשלומי מס מוגדלים). יש עוד שורה ארוכה של יתרונות כמו שיפור בפריון העבודה, פחות תאונות דרכים וכדומה.

אל תדאג למדינה - אם תשלומי המיסים ירדו בגלל שאנשים קונים פחות מכוניות ונוסעים פחות ברכב פרטי ויותר בתח"צ, המדינה תדע יפה מאוד לקחת את הכסף ממקור אחר...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

"כמה זמן תוכל להתנהל אם מפטרים אותך?"

האם משולמים לי דמי אבטלה?האם יש דירה ורכב בבעלותי או הלוואות?

או שמדובר בכמה זמן ייקח לי לכלות את כל החסכונות?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

כלכלנים בכירים (עומר מואב) העלו רעיונות יותר טובים לדעתי, אגרות גודש ומיסוי חניה ממעסיק לפי מחיר החניה באיזור, שניהם יהוו פתרונות יותר ממוקדים לבעית הצפיפות.

פורסם
אתה סותר את עצמך. מצד אחד אומר שהמדינה שומרת שהתחבורה הציבורית תהיה גרועה כי זה מבטיח תשלומי מיסים, ומצד שני מתאר (במדויק) את ההפסדים כתוצאה מהמשבר התחבורתי - שמשפיעים באופן ישיר על התשלומים למדינה.

 

החצי השני של דבריך הוא הנכון, ולמדינה יש אינטרס גדול מאוד לשפר את התחבורה הציבורית בישראל וכתוצאה את התחבורה כולה. אם אנשים תקועים פחות בפקקים, אז הם יבלו יותר זמן בבילויים (=הוצאת כסף ותשלומי מס מוגדלים) והם היו מקבלים עבודות שדורשות מהם יותר נסיעה ונותנות להם 5-6 אלפי שקלים יותר (=תשלומי מס מוגדלים). יש עוד שורה ארוכה של יתרונות כמו שיפור בפריון העבודה, פחות תאונות דרכים וכדומה.

אל תדאג למדינה - אם תשלומי המיסים ירדו בגלל שאנשים קונים פחות מכוניות ונוסעים פחות ברכב פרטי ויותר בתח"צ, המדינה תדע יפה מאוד לקחת את הכסף ממקור אחר...

לא הבנתי איפה הסתירה. דלק שנשרף זה מס ישיר למדינה. רכב חדש זה מס ישיר למדינה.

ברור שגם באוצר מבינים שבטווח הארוך אם לא יהיו פקקים זה יפחית עלויות אחרות למדינה. אבל זה רחוק, והמדינה צריכה את השקל שלך היום.

דבר שני, כשאומרים לי "אל תדאג" אני מיד דואג. קח כתבה:

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001242144

כל תקציב המדינה עומד על פחות מ 400 מיליארד ש"ח. כלומר מיסוי תחום הרכב הוא שמינית(!) מהתקציב.

נניח שההכנסות ירדו "רק" ב 10 מיליארד, מאיפה המדינה תקח את הכסף?

 

"כמה זמן תוכל להתנהל אם מפטרים אותך?"

האם משולמים לי דמי אבטלה?האם יש דירה ורכב בבעלותי או הלוואות?

או שמדובר בכמה זמן ייקח לי לכלות את כל החסכונות?

0 הכנסות. תוך כמה זמן תכלה את החסכונות.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם (נערך)

גם הפקקים עולים כסף ולא מעט.

 

לא ממש מבין מה המדד הזה בא לייצג.

ואם אין לי חסכונות? או שבדיוק קניתי דירה או שרק נכנסתי לשוק העבודה.

לפי ההגדרה הזו,בן אדם עם שכר קבוע וחסכון קבוע יתעשר משנה לשנה.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

הפקקים עולים כסף, אבל זאת עלות עקיפה, והכסף מהמיסוי על הפקקים נכנס לכיס מיד.

ולגבי מה שרשמת על המדד, אתה צודק. הבנת נכון.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

אגב, פרוייקטים מסוג זה נוטים לחרוג בתקציב ובלו"ז בכל העולם. לדוגמא - נמה"ת החדש של ברלין, שמאחר לפחות ב-10 שנים, וזו סתם דוגמא למדינה "מפגרת".

 

לא עוקב אחרי העולם.. אם אתה כן, אז תגיד, הדוגמה שהבאת זה הסטנדרט בגרמניה ומדינות אחרות? כי זה בהחלט הסטנדרט כאן.

פורסם
"כמה זמן תוכל להתנהל אם מפטרים אותך?"

האם משולמים לי דמי אבטלה?האם יש דירה ורכב בבעלותי או הלוואות?

או שמדובר בכמה זמן ייקח לי לכלות את כל החסכונות?

 

מדובר בכמה זמן ייקח לך לכלות את כל החסכונות, כן.

 

לא הבנתי איפה הסתירה. דלק שנשרף זה מס ישיר למדינה. רכב חדש זה מס ישיר למדינה.

ברור שגם באוצר מבינים שבטווח הארוך אם לא יהיו פקקים זה יפחית עלויות אחרות למדינה. אבל זה רחוק, והמדינה צריכה את השקל שלך היום.

דבר שני, כשאומרים לי "אל תדאג" אני מיד דואג. קח כתבה:

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001242144

כל תקציב המדינה עומד על פחות מ 400 מיליארד ש"ח. כלומר מיסוי תחום הרכב הוא שמינית(!) מהתקציב.

נניח שההכנסות ירדו "רק" ב 10 מיליארד, מאיפה המדינה תקח את הכסף?

 

 

0 הכנסות. תוך כמה זמן תכלה את החסכונות.

 

הסתירה היא שאתה טוען שהמדינה שומרת שהתחבורה הציבורית תהיה נוראית בשביל תשלומי המיסים, ומצד שני כותב שתחבורה ציבורית נוראית גורמת לשלל דברים שפוגעים בתשלומי המיסים (כמו פחות שעות עבודה, פחות שעות פנאי, יותר זיהום אוויר, יותר תאונות וכולי)

 

בנוגע למאיפה המדינה תקח את הכסף: כאמור, הדרך הכי פשוטה היא לעשות offset של ההפרשים באמצעות מיסוי לחלקים הפחות יעילים והיותר מזיקים בתחבורה, ברגע שיש תחבורה ציבורית יעילה, כלומר מיסוי מוגדל על נסועה. לדוגמא במיסוי על דלק (שבכתבה נרשם שצפוי להגיע ליותר מ-20 מיליארד שקל ב-2020).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
[מחקר חדש של הבנק מעריך כי הדרך להימנע מכשל תחבורתי היא לייקר את הרכישה והשימוש ברכב פרטי במקביל להוזלה של התחבורה הציבורית • עוד עולה מהמחקר כי דווקא הכניסה של רכבים המסתמכים על אנרגיה ירוקה אחראית במידה רבה על העומס בכבישים

בוודאי! צריך להצדיק את "מס הנסועה" המתוכנן.

מדינת ישראל צריכה להתאים את המדיניות הקיימת בתחום רכישות הרכב והשימוש בו כדי להימנע ממצב של כשל תחבורתי גורף - כך ממליץ בנק ישראל במחקר חדש, שכתב ד"ר יואב פרידמן מחטיבת המחקר בבנק.

רגע. הבנק ביצע מחקר לגבי העלאת מיסים? זה כמו לתת לדג לשמור על הדגן, לא? האין הוא צפוי להרוויח ממהלך שכזה?

המחקר ממליץ למדינה לאמץ מדיניות שמשלבת בין תמריצים להאטת קצב הגידול של הנסיעה במכוניות הפרטיות, ובכללם הגדלת ההשקעה בשיפור התחבורה הציבורית והעלאת המיסוי על הנסיעה ברכב פרטי - כלומר "מס נסיעה" - ובין התאמת ההשקעה בכבישים לקצב הגידול בביקוש.

2 חלקי המשפט האלו, לא הולכים יד ביד. ואיזה חלק יחסי של התקציב יושקע בכל אחד מהחלקים? תחב"צ = 1 ש"ח, השקעה בכבישים חולבים ומניבים = 2 מליארד?

 

 

לדברי המחקר, "כניסת המכוניות ההיברידיות והחשמליות צפויה להביא לירידה נוספת בעלות של ק"מ נסיעה ולהמשך עידוד הנסיעה ברכב פרטי. כניסתם של רכבים אלו לשוק היא מהירה - במחצית הראשונה של 2018 חלקן של המכוניות ההיברידיות במכוניות הנוסעים החדשות עמד על יותר מ-15%, לעומת 4% בלבד ב-2016 - ולכן חיוני לשנות את המדיניות, כלומר לייקר את הנסיעה ברכב פרטי ולשפר את תשתית התחבורה הציבורית במטרה לעודד את צמצום השימוש ברכב פרטי".

אהם. אם יוחלט לשפר את התחבורה הציבורית, באופן מהותי, ברחבי המדינה- אל תדאגו, רוב הנהגים לא יוכלו לנהוג בכביש גם ככה בגלל כל החפירות הצפויות.

 

המחקר קובע כי מעבר להשפעת מדיניות המיסוי וירידת מחירי הרכבים המיובאים, הצפיפות בכבישים עלתה בשני העשורים האחרונים גם בעקבות תהליכים כלכליים. עם תהליכים אלו נמנות העלייה ברמת החיים והתרחבות התעסוקה במקביל לפיזור האוכלוסייה. העלייה ברמת החיים תורמת לגידול בצפיפות הכבישים דרך העלייה ברמת המינוע (מספר כלי רכב פרטיים ל-1,000 נפש), וזאת בנוסף לעלייה בצפיפות שתורם הגידול המהיר של האוכלוסייה.

 

יש לי מחשבה. תחילה של רעיון.

מה יקרה אם, חלילה, יצליבו נתונים בצורה איכותית שם במשרדי הממשלה?

תהיו איתי לרגע. תעקבו אחריי.

לאחרונה, הממשלה רודפת אחרי ההון השחור. סבבה.

מה יקרה אם, נניח, יצליבו נתונים בין משרד העבודה ומשרד התחבורה?

מה יקרה אם יגלו, נניח, מקבלי קצבות מכל סיבה שהיא (נכים 200% שלא יכולים לעבוד, אנשים שחיים מקצבאות שקשורות לדתות ולא עובדים, שלל מצהירים שאין להם הכנסה ועובדים בשחור בשלל עבודות, שוחרי קסמים וכדומה) שרכשו רכב ושהם עובדים איתו בזמנם הפנוי כדי להרוויח כסף בזמן שהם מקבלים קיצבאות?

גם הון שחור, גם הורדת רכבים ונהגים מהכבישים, חגיגה בסנוקר...

אוי, חלום שחלמתי.

יעילות שכזו במדינת ישראל, לא תהיה לעולם.

ומר ישראל ישראלי, אזרח שומר חוק, עובד לפרנסתו בשכר שחוק ולא הולם את הניסיון והידע, יצטרך להמשיך ולממן במחירים עולים וגואים את שלל האוכלוסיות שהזכרתי לעיל ובבוא העת לא יהיה די כסף בביטוח לאומי לקצבת הזיקנה המבישה גם ככה שלו.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.


×
×
  • תוכן חדש...