Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2683 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

me5000 הכי קל לבוא ולקנוס את האנשים שקצת הצליחו בחיים יותר מאחרים. לא מספיק שעל כל העלת שכר שמעל משכורת ממוצעת מקבלים חצי מזה או פחות לנטו, אז אתה רוצה שגם מס על מוצרים יעלו לפי ההכנסה? לא הגזמת קצת? אנשים עניים בכלל לא משלמים כמעט שום מס על ההכנסה, ביטוח לאומי או ביטוח בריאות ממשלתי, מקבלים את הכל חינם ועוד הטבות נוספות כגון הנחות לישובים והנחות לשכונות של עניים בארנונה וכדומה. בהתחשב לזה שמשכורת מינימום בארץ לא נמוכה בכלל, 5300 שקל וכל בן אדם שיש לו ידיים ורגליים יכול להרוויח אותה, החיים של ה"עניים" בארץ אלה חיים טובים והוגנים.

בהקשר למסים, העלת מס על רכב לא תעזור כי יש מספיק רכבים כבר היום על הכבישים והשינוי היחיד שזה יביא שאנשים יסעו ברכבים ישנים יותר ויסכנו את עצמם ואת האחרים.

המס שצריך לעלות זה מס בלו על דלק, אם יעלו אותו ל10 שקל אנשים יעברו לאוטובוסים, רכבות ואופניים חשמליות.

ושוב פעם לגבי אנשים עניים, זאת פיקציה, אין כמעט אנשים כאלה בארץ, לפחות לא בגלל משכורות. קח לדוגמא משפחה של חבר נשוי+1, מבזבזים חודשית 7-8 אלף שקל, בחישוב פשוט גם אם היו מרוויחים מינימום היה נשאר להם כסף לחסכון.

עריכה אחרונה על ידי Alf3

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
פיספסת (כהרגלך) את כל הנקודה. ואני שואל שוב, קראת את מה שאתה תוקף? או שאתה ממציא דברים? מאיפה אתה יודע מה המחקר מציע? הנה, שלא תגיד שאתה צריך להתאמץ וללכת לגוגל: https://www.boi.org.il/he/NewsAndPublications/PressReleases/Pages/11-2-19.aspx

 

המטרה (מרפרוף קצר) היא להוריד את הנסועה ברכב פרטי כדי למנוע סתימה של הכבישים. זה נכון היום בכמעט כל מטרופולין גדול - ניו יורק, לונדון, פריס, טוקיו, סיאול וכו'. בכל המקומות האלו רק מי שממש עשיר יכול להתנייד ברכב פרטי, וגם זה לא תענוג כזה כדול. הרוב המכריע מתנייד בתחבורה ציבורית, פשוט כי אחרת התנועה נהיית נוראית (קח לדוגמא את לוס אנג'לס או רומא).

 

בקיצור, זו לא שאלה של לזרוק את ה"עניים" לתחבורה ציבורית, יותר הבנה שהדרך היחידה שתעבוד היא תחבורה ציבורית. וכן, זה לא נח כמו רכב פרטי, אבל עדיף חצי שעה בתחב"צ משלוש שעות ברכב.

 

ההצעה שלך (מיסוי עקיף פרוגרסיבי) גם לא ממש ישימה (כי היא מחייבת שהמוכר ידע כמה אתה מרוויח) גם פותחת פתח לרמאויות (כי תמיד אפשר למצוא מישהו "עני" ולרשום את הרכב על שמו תמורת תשלום סמלי) וגם ממש לא תעזור להוריד את כמות כלי הרכב, בדיוק להיפך - כל מי שלא יכל עד היום להרשות לעצמו רכב מיד יקנה אחד, וכל הכבישים יסתמו. אבל מה, אתה תוכל לקנות רכב חדש. שזה הכי חשוב בעולם.

 

לגבי צדק, לא ממש ברור לי איזה צדק יש בזה - למה מי שעבד קשה תוך השקעה עצומה וסיכון כספי צריך להרוויח כמו מי שהלך להפוך המבורגרים במקדונלדס, לא השקיע כלום ולא סיכן כלום? ומעבר לזה, אתה מבין בכלל מה זה קפיטליזם ומה הבסיס הרעיוני מאחוריו? אם לא, אולי כדאי לברר.

 

וד"א, אם 20 ברוטו נחשב אצלך לעשיר, אתה חייב לעבוד קצת על הפרופורציות שלך.

 

יאללה, סיימתי את משמרת האכלת הטרולים שלי. שנתברך כולנו בפיקנטו מסובסדת, אמן לו יהי רצון.

 

אהלן , אני יודע שלא ענית לי אבל תקרא את התגובה שלי מעליך כי אני עונה בדיוק לכתבה.

הגישה שלך מעט נאיבית , אם תקרא את התגובה שלך בעוד כמה שנים תבין מדוע.

כל הקטע הוא שאנחנו בישראל - ושוב אכתוב ואגיד שהנושא כאן הוא תירוץ בכדי לעלות מיסים - פשוט מאוד הלכו לכיוון התחבורה כי הכי קל לקחת מפה.

בעוד כמה שנים לא משנה מה יהיה המיסוי על הרכב יהיו פקקים לא נורמלים , ובמקום איזו בלנו חבוטה של משפחה קשת יום תעמוד בפקק בימר מלוקקת שאיזה אבא קנה לבן שלו ובדיוק הם קצת רבו אז הם נוסעים לאותו המקום בשני רכבים שונים.

למה רק לעשירים הפריבילגיה לעמוד בפקק ? למשפחה קשת יום לא מגיע לטייל בשבת ???

במדינה שלנו רכב זו לא פריבילגיה !!

ההצעה לגבי מיסוי לפי גבוהה משכורת היא שגויה אבל הכוונה שלו הייתה כפי שכתבתי אפשר לעשות מדרגות מס לפי שווי הרכבים . ואז מעל 200 אלף לקחת יותר מס.

הפלא ופלא אף אחד לא נפגע והמדינה מתעשרת , אבל העשירים הם לא פרייארים הצחקת אותם שישלמו יותר אחוז מס ממשפחה קשת יום ? מה הם ביטוח לאומי?

ולכן זה לא יצא לפועל כי העשירים שולטים במדינה לא האזרחים.

לגבי הצדק - אין אף אחד בעל דעת שאומר כי אדם העובד קשה (או לא) ומצליח צריך לקבל שכר נמוך אבל כן צריכות להיות מדרגות מס כמו שקיימות קיום.

אין אתה יכול לשפוט גם עובד פשוט מן המניין שאין לו אפשרות לסכן את כספו כמו לאחד אחר שיש לו יציבות כלכלית בבית - זה גם לא מקומנו ואין מה להכנס לזה.

סתם שאלה - אותו אחד שאתה טוען שהלך עבד השקיע וסיכן נגיד ונפל . קורה . האם כעת אינו יכול עוד לשבת מאחורי ההגה ? מכוון שהתרסק כלכלית ?

כל הקטע הוא שניתן לקחת את המס בדרכים אחרות מבלי לפגוע מהותית באוכלוסיות חלשות.

 

עריכה : pooh-bear אני ממש לא בא נגד הדעה שלך , אם משתמע מדבריי כך מחילה .

רק מניח על השולחן דעה אחרת.

ו20 ברוטו זה לא עשיר בשום קנה מידה . האמת שגם נטו לא .

עריכה אחרונה על ידי ts1

זה שאתה אוהב את זה, לא אומר שאתה טוב בזה .

אם תשקיע בזה מספיק זמן תהיה מצויין.

פורסם
אם ניתן היה לדעת כי מיד עם עליית המחיר בהחזקת רכב גם יעלמו כל בעיות התחבורה הציבורית והארץ תהפוך פריז אזי שצעד זה יכול להיווכח כנכון.

אולם , אנחנו גרים בישראל ויודעים בוודאות שהמצב הקיים ישאר , וזהו רק תרוץ לגביית מיסים נוספת בכי לכפר על הגירעון.

משמע השכבות החלשות לא יוכלו להחזיק רכב וגם לא יוכלו להתנייד בתחבורה ציבורית , משמע פחות נגישות למקומות עבודה והחלשת האוכלוסיה החלשה עוד יותר.

למה להעשיר את המדינה על חשבון העניים ? הרי המיסוי הנוסף לא יזיז לעשירים ויפגע בצורה קשה בעניים.

חסר מקומות שניתן לקחת מהם מיסים ? שיגדילו את האחוזים במדרגות המס הגבוהות .

רעיון נפלא נתן לפני me5000 ניתן ליצור מדרגות מס בעת קניית הרכב , רוכש רכב מעל 200 אלף ישלם מס כפול.

פשוט מאוד - לוקחים מאיפה שקל .

 

ריגשת ב2 התגובות שלך, תודה!

נמצא הצדיק בסדום.

לכל שאר האטומים המיתממים והמצקצקים למינהם... להעלות מס כדי שאנשים לא יוכלו להרשות לעצמם רכב ואז כביכול יהיו פחות רכבים על הכביש...זה לא שיהיו פחות רכבים, יהיו פחות עניים על הכביש , כי מין הסתם מי שיש לו ההעלאה לא תזיז לו והשכבות המבוססות ימשיכו לקנות רכבים.

אז מי נפגע מכל הסיפור הזה אם לא האדם החלש?

זה לא להאמין שאתם מסרבים להבין/לקבל עובדות פשוטות אלה.

ואם כבר אתם בשוונג...

למה לא להעלות את מחירי התרופות? כי חלאס נמאס מעומסים בקופות החולים, שימותו קצת עניים על הדרך זה ידלל את מספר החולים ויקל על העומסים.

 

אני בעד להעלות מיסים שלא תטעו.... לעשירים בלבד.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
רכב בלה בלה בלה עניים בלה בלה בלה מיסים בלה בלה בלה לא היה לי כח להקשיב בלה בלה בלה.

 

עצה אישית לי אליך - במקום להתרכז בכמה הכל ח#א, לפתוח עוד שירשור על איך דופקים את העניים, ולחכות לסטאלין שיבוא ויעשה את כולם שווים, תתרכז באיך אתה יכול לשפר את החיים אישית לעצמך. לא למעמד הפועלים, לעצמך. תחשוב על עצמך, זאת לא מילה גסה.

 

יעשה לך טוב לקחת מימון ולקנות אוטו חדש? לך על זה. תמצא תחביב או משהו. תכבה את הטלוויזיה ותסגור את הפייסוש והאינסטוש. תטייל ותראה נופים. תלמד לעשות משהו שיקדם אותך, או לפחות יעסיק אותך. תחפש עבודה חדשה. הסביבה גורמת לך לתחושה כזאת? תמזער את המגע איתה למינימום אפשרי.

 

אבל תפסיק לבכות על כמה אתה עני וכמה אתה נדפק. בסופו של דבר, כמה כאן יצקצקו עם הלשון יחד איתך, אבל מי שימשיך להידפק מהגישה הזאת, זה אתה, ורק אתה.

 

אגב, הייתי מת עכשיו להחזיר את היונדאי 2018 ליסינג, ולהגיע למצב שבו אני יכול להתנייד במשהו ישן ומעפן בלי שזה יפגע לי באיכות חיים.

 

זה הפרוייקט הבא שלי.

 

עריכה:

 

הנה, מצאתי לך משהו. אנגלית אתה יודע? או שגם את זה הטייקונים מנעו ממך?

 

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

אם תעלה מיסים לעשירים בלבד הם יילכו מפה.

גם ככה 3/4 מהאנשים שלמדו מקצוע מכניס חושבים על לעזוב.

תישאר פה אחלה מדינה של עניים בלבד,ואז לא יהיה מי שיסבסד.

 

לא מבין את הגישה הקומוניסטית הזו.

לאף אחד לא מגיע שום דבר מעבר למה שיש לו.

וכן,משפחה ענייה תצא לטייל בפארק שקרוב לבית כי רכב זה יקר ומשפחה עשירה ייסעו לאותו מקום ב4 רכבים שונים סתם כי בא להם.

 

במקום לבכות שאין לך ומגיע לך תעבוד קשה על להעלות את רמת החיים-זה אפשרי ומכיר אנשים שעשו את זה.

 

אף אחד לא יסבסד לך רכב,ואף אחד לא ימסה אנשים כתלות בהכנסה.

אם עושה לך טוב לבכות,שיהיה לך לבריאות.

 

לגבי ביטוחי בריאות,

היחידים שלא נדפקים מהמצב הנוכחי הם עניים.

מעמד ביניים-עשירים גם ככה משתמשים ברפואה פרטית ומשלמים עליה בנוסף למס החודשי.

 

אתה מתייחס ל20 אלף בחודש כאל הרבה כסף.

זה סכום נחמד,אבל זה לא הרבה ואנשים לא קונים מרצדס מהסכום הזה.

גם אם זה השכר נטו(אומר שהברוטו סביבות ה35)-מאפשר לקיים משפחה בצורה סבירה.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

קצת מיסוי על רכבי יוקרה לא יגמור את המבוססים+ / עשירים

 

רוצים להכניס רכב ירוק? נעשה עליו קופה.

 

רכבים קטנים למועטי יכולת? יאללה נגזור גם עליהם.

 

קטנועים ובטוחים? הכי קל!

 

וככה טורפים את כל העוגה ומשאירים אותה שלמה.

 

ואם פתאום מגלים שיש איזה ביס בעוגה,אין בעיה!

 

מוצאים בשניה איזה היטל על החלשים.

פורסם

אתה כנראה שוכח שאצל אותם עשירים כנראה עובדים אנשים.

תעלה את המס על המרצדס שלו הוא יידע לייעל עוד קצת את העסק ולפטר עובדים או להעלות מחירים ללקוח.

תהיה בטוח שהוא האחרון שייפגע מזה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

במקום למצוא אלטרנטיבות חכמות ויעילות לשיפור התחבורה הציבורית,כרגיל במדינתנו,הממשלה אומרת בואו נדפוק עוד מיסים ,כל זאת במדינה שגם ככה המיסים הגבוהים בעולם,ולא רק בתחום הרכב.

 

ולפי חלק מהתגובות פה,הציבור עוד אומר תודה על שרוצים להשחיל לו אלמנט לתוך הכיס..פשוט לא ייאמן!.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

צריך כסף בשביל לתכנן ולבנות תח"צ יעילה, לא? נראה שחילקו את כל הכסף למקורבים ולחברים ולמשכורות של טפילים על הציבור ולא נשאר מספיק בשביל לתכנן מערך תח"צ יעיל, אז צריכים עוד מיסים. ככה זה בישראל.

עצה אישית לי אליך - במקום להתרכז בכמה הכל ח#א, לפתוח עוד שירשור על איך דופקים את העניים, ולחכות לסטאלין שיבוא ויעשה את כולם שווים, תתרכז באיך אתה יכול לשפר את החיים אישית לעצמך. לא למעמד הפועלים, לעצמך. תחשוב על עצמך, זאת לא מילה גסה.

 

אמן.

 

המדינה מספקת לך כלים להתפתח ולצמוח כדי שבין היתר תוכל להרשות לעצמך לשלם על פינוקים כמו רכב חדש.

כדי לקיים את התנאים האלה צריך מימון שמגיע ממיסים. אפשר להתווכח עד אינסוף מה צריך להיות גובה המיסים או על מה צריך או לא צריך להטיל מס, אבל בסופו של דבר מיסים זה חובה. זו המציאות, ובכל מדינה בעולם יש עשירים ועניים.

עזוב את כל המצקצקים והאטומים ותתעסק בעצמך כדי לא לגמור בצד של העניים.

 

לא כדאי להעביר את זה למגילת יוקר המחייה בקום לפתוח כל יומיים שרשור חדש?

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אהלן , אני יודע שלא ענית לי אבל תקרא את התגובה שלי מעליך כי אני עונה בדיוק לכתבה.

הגישה שלך מעט נאיבית , אם תקרא את התגובה שלך בעוד כמה שנים תבין מדוע.

אתה צודק, אבל תן לי להסביר: אני לא באמת חושב שממשלת ישראל הולכת מחר בבוקר להעלות מס. אני גם לא בטוח (וזה נאמר מאוד בעדינות) שאם כן תהיה העלאת מס כזו מחר בבוקר, הממשלה תשקיע את המיסוי שיתקבל בתחב"צ.

הכתבה שבגללה נפתח השרשור היא קליקבייט של גלובס על מחקר של בנק ישראל, שמדבר על הצורך בתחבורה ציבורית בטווח הרחוק כדי לא להגיע לקטסטרופה תחבורתית, ומציע העלאת מיסים כדי לממן תחבורה ציבורית כזו. שים לב שמדובר בבנק ישראל (ולא בממשלה), שים לב שמדובר במחקר שזמין בחיפוש קצר בגוגל ולא סתם באיזו הצהרה של פוליטיקאי, ותחשוב על הדיון המיותר שמתנהל פה כרגע ומה זה אומר על יכולת הבנת הנקרא והכרה בסיסית של המציאות השלטונית של חלק מהמשתתפים פה.

 

בעוד כמה שנים לא משנה מה יהיה המיסוי על הרכב יהיו פקקים לא נורמלים , ובמקום איזו בלנו חבוטה של משפחה קשת יום תעמוד בפקק בימר מלוקקת שאיזה אבא קנה לבן שלו ובדיוק הם קצת רבו אז הם נוסעים לאותו המקום בשני רכבים שונים.

למה רק לעשירים הפריבילגיה לעמוד בפקק ? למשפחה קשת יום לא מגיע לטייל בשבת ???

במדינה שלנו רכב זו לא פריבילגיה !!

אז שוב - הרעיון (המאוד תאורטי) פה הוא שאם תהיה תחב"צ טובה, תוכל לבחור להשתמש בה במקום לעמוד בפקק. וכדי שהיא באמת תהיה, צריך להשקיע בה כסף שחורג מהיכולת הממשלתית כרגע, ולכן נדרשת העלאת המס. תבין, כולם רוצים מצב שבו יהיה להם בית פרטי, 2 מכוניות והם יגיעו לעבודה ב-20 דקות בלי פקקים. אבל זה הופך להיות פחות ופחות אפשרי עם הזמן, כי חיים פה יותר ויותר אנשים. אז אם האפשרויות (לפחות באזור המרכז) הן מנהטן או לוס אנג'לס, עדיף לבחור במנהטן. זה כל מה שנאמר פה. זה עניין פשוט של הכרה במציאות במקום סיסמאות פופוליסטיות.

 

ההצעה לגבי מיסוי לפי גבוהה משכורת היא שגויה אבל הכוונה שלו הייתה כפי שכתבתי אפשר לעשות מדרגות מס לפי שווי הרכבים . ואז מעל 200 אלף לקחת יותר מס.

הפלא ופלא אף אחד לא נפגע והמדינה מתעשרת , אבל העשירים הם לא פרייארים הצחקת אותם שישלמו יותר אחוז מס ממשפחה קשת יום ? מה הם ביטוח לאומי?

ולכן זה לא יצא לפועל כי העשירים שולטים במדינה לא האזרחים.

בגדול מיסוי פרוגרסיבי זה רעיון מצוין. בקטן, צריך רק לוודא שבסוף אתה לא חונק לגמרי את כל מי שקצת הצליח להרים את הראש. במילים אחרות - לאזן בין לאפשר לאנשים להצליח ולמסות אותם לפי ההצלחה שלהם.

אני אפילו חושב שיש היום איזה מס נוסף על רכבים מעל סכום מסויים, אם כי די שולי. אבל למסות צריכה לפי הכנסה - זה כבר מגוחך.

 

לגבי הצדק - אין אף אחד בעל דעת שאומר כי אדם העובד קשה (או לא) ומצליח צריך לקבל שכר נמוך אבל כן צריכות להיות מדרגות מס כמו שקיימות קיום.

אין אתה יכול לשפוט גם עובד פשוט מן המניין שאין לו אפשרות לסכן את כספו כמו לאחד אחר שיש לו יציבות כלכלית בבית - זה גם לא מקומנו ואין מה להכנס לזה.

סתם שאלה - אותו אחד שאתה טוען שהלך עבד השקיע וסיכן נגיד ונפל . קורה . האם כעת אינו יכול עוד לשבת מאחורי ההגה ? מכוון שהתרסק כלכלית ?

כל הקטע הוא שניתן לקחת את המס בדרכים אחרות מבלי לפגוע מהותית באוכלוסיות חלשות.

אז שוב, אני (באופן אישי) מאוד בעד מיסוי פרוגרסיבי ונגד "קפיטליזם דורסני" כקונספט, אבל זה עניין מאוד עדין של איזונים. לדעתי הממשלה צריכה לספק בסיס קיום מינמלי, ולאפשר שוויון הזדמנויות כזו או אחר, ומכאן כל אחד אמור לבשל לעצמו את הדייסה שלו.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

נתחיל מזה שחלק מהמגיבים פה מתבלבלים, או לא יודעים;

 

בנק ישראל הוא יחידה נפרדת מהאוצר, ולמעשה מכל מוסדות המדינה האחרים, וזה בכוונה ככה, כדי שלא תהיה השפעה או שליטה עליו במוקדי ההחלטות (קרי - האוצר). ומי ששמע את שר האוצר הנוכחי מתבטא על היחסים בינו לבין הבנק, מבין שזה כך.

 

כפועל יוצא, יש החלטות שהבנק מבצע (כמו העלאת\הורדת ריבית ע"י וועדה שמתכנסת לעניין) באופן עצמאי וללא קבלת אישור, ומצד שני יש המלצות שהבנק מפיץ (שבדומה למבקר המדינה), אין להן שום משקל מעשי כיוון שעל מדינת ישראל להחליט האם ליישם אותן או לא. וכמו ההמלצות של מבקר המדינה, אתם מבינים בדיוק כמה מההמלצות של בנק ישראל מיושמות.

 

ועכשיו, 5000me - תראה את זה:

 

20190212_064209.jpg

 

אותו נושא, עיתון אחר (כלכליסט). נכון שלא היית פותח שרשור אם היית רואה את הכותרת הזו?

 

כל העניין לא קשור לעניים או עשירים. יש גודש מכוניות במדינת ישראל וצריך לצמצם אותו. על הדרך, צריך לשפר את התח"צ עשרות מונים. זה קרה בכל מקום בעולם הנאור, וזה צריך לקרות גם כאן.

 

ובחייאת רבאק, כל עני יכול להכנס גם היום לכל סוכנות יונדאי ולקנות i10, אז על מה הבכי? אתה רוצה שאני אספר לך איך קנו מכוניות פעם, כשאני הייתי צעיר, וכמה זה עלה לך? מכוניות - גם חדשות - זולות יותר מאי פעם. מי שלא יכול לקנות, שלא יקנה.

פורסם
צריך כסף בשביל לתכנן ולבנות תח"צ יעילה, לא? נראה שחילקו את כל הכסף למקורבים ולחברים ולמשכורות של טפילים על הציבור ולא נשאר מספיק בשביל לתכנן מערך תח"צ יעיל, אז צריכים עוד מיסים. ככה זה בישראל.

 

אמן.

 

המדינה מספקת לך כלים להתפתח ולצמוח כדי שבין היתר תוכל להרשות לעצמך לשלם על פינוקים כמו רכב חדש.

כדי לקיים את התנאים האלה צריך מימון שמגיע ממיסים. אפשר להתווכח עד אינסוף מה צריך להיות גובה המיסים או על מה צריך או לא צריך להטיל מס, אבל בסופו של דבר מיסים זה חובה. זו המציאות, ובכל מדינה בעולם יש עשירים ועניים.

עזוב את כל המצקצקים והאטומים ותתעסק בעצמך כדי לא לגמור בצד של העניים.

 

לא כדאי להעביר את זה למגילת יוקר המחייה בקום לפתוח כל יומיים שרשור חדש?

 

כסף כבר יש ,5 מיליארד לתת לחרדים יש בשליפה,אפילו הבנק עצמו הגדיר את המניע להצעה שלהם כמנוף להורדת התנועה בכבישים ללא קשר לשום מניע אחר.

פורסם

למישהו מהמגיבים פה יצא להשתמש בנתיב המהיר בכניסה לתל אביב מירושלים?

 

אני לא מדבר על הנסיעה בנתיב (שמיועדת לעשירים), אלא בשירות של תשאיר את האוטו במגרש מחוץ לתל אביב

ותיכנס בשאטל חינם לתל אביב.

 

כבר בשעות מוקדמות המגרש כבר עמוס במכוניות, שבעליהם העדיף להשאיר אותם מחוץ לעיר ולהיכנס באוטובוס,

מה שאומר שכן.. אנשים כן יעדיפו להשאיר מכוניות מחוץ לעיר במחיר מסויים.

 

הבעיה שבישראל לא מחפשים לפתור בעיות אלא רק לייצר פרוייקטים מאוזנים.

בנתיב המהיר ניסו לבנות פרוייקט שמחזיק את עצמו .. הגבייה מהנהגים שבוחרים לנסוע מאפשרת להפעיל את האוטובוסים חינם.

 

אם באמת היה חשוב למדינה להקטין את כמות המכוניות שנכנסות לתל אביב... מה שהיה צריך לעשות זה להקים מגרשי חנייה

ענקיים מחוץ לערים ולהפעיל אוטובסים לתוך העיר.... זה היה מהיר ופשוט יחסית.

אבל זה יעלה כסף.. וברגע שלכל מגרש כזה מנסים להצמיד פרוייקט שגם יכניס כסף אז זה פשוט לא קורה.

פורסם
מין הסתם העלאת המיסים פוגעת רק בשכבות החלשות.

העלאת מיסים פוגעת בכל מי שמשלם מס. מן הסתם אתה טועה, כי אתה חי בעולם בינארי של עניים-עשירים. אין אמצע. אין שום דבר מעבר.

מין הסתם שמי שיסע יותר בתחבורה ציבורית ויסבול ולא יסע בנוחות ברכב פרטי אלה השכבות החלשות.

תחבורה ציבורית לא משמשת רק את ההומלסים מהשרשור האחר שלך. היא לא אמורה לשמש רק אותם. ישנם גם לא מעט אנשים שמתניידים באופניים וכו', בטח בערים הגדולות.

אופס מה גם ככה אפשר להוריד את מספר כלי הרכב? אכן כן. וגם אם לא, לפחות יושג צדק כלשהו.

לא, אי אפשר. כי נמכרים בערך פי עשר יותר רכבים של מותגים זולים. ואגלה לך עוד סוד: חלק מהעשירים שאתה כל כך שונא מתניידים דווקא במותגים עממיים לחלוטין.

הכי קל לפתור את כל בעיות המדינה על גב השכבות החלשות.

לא חושב. הכי קל זה לפתוח מלא שרשורים הזויים בקארספורום.

 

שאלו אותך בשרשור אחר, ולא ענית, אבל בן כמה אתה? כי שוב, אם אתה מטריל, אז אחלה. זה כיף. אבל אם אתה רציני, אז אני גם לגמרי בעד גישה סוציאל דמוקרטית וכו'. אבל לא ברמה של לספר לעצמי שאני חי בספר של צ'ארלס דיקנס וכולם סביבי או לורדים עשירים, או עניים שחיים מפרוסת לחם ביום. בוא, בכל זאת יש גם מציאות כלשהי שם בחוץ.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

1) אם יעלו את המיסים על הרכבים מי שיפגע זה לא עניים, אלא מעמד הביניים. אותו הכי אוהבים לדפוק במדינה. עניים לא יכולים לרכוש רכב חדש. וזה לא יעלה את מחירי הגרוטאות משמעותית, אם בכלל.

 

2) זה לא יפתור שום בעיה של פקקים ועומס, הכל מס שפתיים.

 

3) לפני שעושים מהלך של מיסים, חייבים תחבורה ציבורית ברמה של מדינות מפותחות ושעובדת 24/7 ולא תח"צ של מדינת עולם שלישי.

 

4) עדיף לקצץ חצי מהתקציב של אוכלי החינם בבנק ישראל שלא יהיה מי שיפלוט שטויות על חשבונינו.


×
×
  • תוכן חדש...