Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2683 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

צודק.

הגרעון נגרם כתוצאה מהחלונות שעלו המון כסף.

אפשר לקצץ ממקומות אחרים אבל מזה נמנעים

(ולקצץ לח''כים מהשכר לא תופס).

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

sronis, הוא גר במרכז הארץ ובמרכז העיר בביניין ושכונה נורמלים לחלוטין. לא מקבל שום סבוסד ממדינה. תעשה ואת החישוב בעצמך, דירה +תשלומים עולה 4000 שקל, עוד 2000 שקל לאוכל(בלי לחסוך) ועוד 2000 שקל לכל הבזבוזים.

לידיעתך בבת ים המשכורת הממוצעת ברוטו למשפחה 11 אלף שקל למשפחה שזה בעצם המינימום, ואני לא מרגיש מאויים על ידי קבצנים בבגדים קרועים שאין להם מה לאכול, עיר נורמלית לחלוטין.

זה מעלה חיוך כשמישהו כותב פה שאנשים עניים כמעט לא יכולים להרשות לעצמם רכב חדש. חביבי, אנשים עניים אלה שלא יכולים להרשות לעצמם עוף בארוחת צהוריים.

פורסם

הסתירה היא שאתה טוען שהמדינה שומרת שהתחבורה הציבורית תהיה נוראית בשביל תשלומי המיסים, ומצד שני כותב שתחבורה ציבורית נוראית גורמת לשלל דברים שפוגעים בתשלומי המיסים (כמו פחות שעות עבודה, פחות שעות פנאי, יותר זיהום אוויר, יותר תאונות וכולי)

 

בנוגע למאיפה המדינה תקח את הכסף: כאמור, הדרך הכי פשוטה היא לעשות offset של ההפרשים באמצעות מיסוי לחלקים הפחות יעילים והיותר מזיקים בתחבורה, ברגע שיש תחבורה ציבורית יעילה, כלומר מיסוי מוגדל על נסועה. לדוגמא במיסוי על דלק (שבכתבה נרשם שצפוי להגיע ליותר מ-20 מיליארד שקל ב-2020).

 

כשאני עומד בפקק באוטו החדש שקניתי כדי לעמוד בפקק בכיף, אני *בטוח* משלם מס על הדלק *היום*. אני *בטוח* משלם מס על הרכב *היום*.

נניח והמדינה מצליחה להוריד את הפקקים ל 0. אני *אולי* אבזבז את הכסף שחסכתי ואעודד עסקים *מחר*. אני *אולי* אתאשפז פחות ואחסוך למדינה את הכסף *מחר*. מבין את ההבדל?

ונשאלת השאלה, גם אם בטווח הארוך זה מתאזן, מאיזה מיליארדים בנו את התחבורה הציבורית?

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם
לא עוקב אחרי העולם.. אם אתה כן, אז תגיד, הדוגמה שהבאת זה הסטנדרט בגרמניה ומדינות אחרות? כי זה בהחלט הסטנדרט כאן.

לא צריך לקום מהכסא. תריץ בגוגל את המחרוזת railroad construction delays. תקבל עשרות פרוייקטים מאנגליה עד אוסטרליה שבהם בניית קוי רכבת מתעכבת בשנים ועולה מיליארדים נוספים. החלף את railroads ל-airports או כל תשתית אחרת ותקבל תוצאות דומות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זה לא קצת עצוב שמתייחסים לממשלה כאל עסק שאין לו *שום* ראיה חברתית, *שום* מחשבה לטווח ארוך, רק רצון למקסם רווחים מחר בבוקר לטווח קצר? כאילו, עם כל הציניות בעולם, אתה לא חושב שיש סיכוי שיש טיפה מחשבה לטווח ארוך ורצון לפתור בעיות ולשפר את המצב באופן כללי באיזשהו גוף ממשלתי? כולם שם רק רוצים לסחוט ממך כל שקל אפשרי כדי לצ'פר את עצמם ואת חבריהם לקואליציה?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
sronis, הוא גר במרכז הארץ ובמרכז העיר בביניין ושכונה נורמלים לחלוטין. לא מקבל שום סבוסד ממדינה. תעשה ואת החישוב בעצמך, דירה +תשלומים עולה 4000 שקל, עוד 2000 שקל לאוכל(בלי לחסוך) ועוד 2000 שקל לכל הבזבוזים.

לידיעתך בבת ים המשכורת הממוצעת ברוטו למשפחה 11 אלף שקל למשפחה שזה בעצם המינימום, ואני לא מרגיש מאויים על ידי קבצנים בבגדים קרועים שאין להם מה לאכול, עיר נורמלית לחלוטין.

זה מעלה חיוך כשמישהו כותב פה שאנשים עניים כמעט לא יכולים להרשות לעצמם רכב חדש. חביבי, אנשים עניים אלה שלא יכולים להרשות לעצמם עוף בארוחת צהוריים.

 

החבר הזה שלך לא מייצג כלום,

 

נכון להיום מעמדת הפועלים / הבניים במדינה מתחלק ל2 קבוצות , אלה שהספיקו לקנות דירה לפני העליה ב2008 ואלה שלא, מי שהיה צריך לחסוך 200 אלף והיום משלם משכנתא של 3K ומסתדר מצויין עם 11K ברוטו לא יכול להעביר ביקורת על זוגות שמשלמים שכירות של 4K באותו אזור וצריכים לחסוך 400 אלף.

 

בשני המקרים הזוגות/הרווקים מרוויחים את אותו השכר ואמורים להנות מאותה רמת חיים אבל בפועל זה ממש לא ככה.

פורסם
זה לא קצת עצוב שמתייחסים לממשלה כאל עסק שאין לו *שום* ראיה חברתית, *שום* מחשבה לטווח ארוך, רק רצון למקסם רווחים מחר בבוקר לטווח קצר? כאילו, עם כל הציניות בעולם, אתה לא חושב שיש סיכוי שיש טיפה מחשבה לטווח ארוך ורצון לפתור בעיות ולשפר את המצב באופן כללי באיזשהו גוף ממשלתי? כולם שם רק רוצים לסחוט ממך כל שקל אפשרי כדי לצ'פר את עצמם ואת חבריהם לקואליציה?

 

אבל הממשלה הזאת הרויחה את היחס הזה ביושר וזה בהחלט עצוב. כשמחלקים עשרות מיליונים לכל ח"כ שימשיכו להצביע כמו ילדים טובים, איך אתה מצפה שנחשוב עליהם? למפלגת השלטון אין שום מצע. על תקן חברתי הוא רק כחלון ויש לו בערך רק את הקלף של מחיר למשתכן, לא הרבה מעבר.

פורסם

שים לב שלא טענתי את הטיעון הבינארי הקצת סטנדרטי מדי פה; להיפך, טענתי שיכול להיות שהממשלה יכולה מצד אחד להפנות תקציבים למטרות פוליטיות חסרות היגיון (למעט שרידות פוליטית), ובאותו זמן להשקיע גם בפרויקטים לטווח ארוך לרווחת האזרחים. אין סתירה בין השניים.

 

פשוט קצת להכיר במציאות שמורכבת מספקטרום לא קטן בטווח שבין "ד"ר איוול / חסן נסראללה" מחד, לדובון אכפת לי מאידך.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
זה לא קצת עצוב שמתייחסים לממשלה כאל עסק שאין לו *שום* ראיה חברתית, *שום* מחשבה לטווח ארוך, רק רצון למקסם רווחים מחר בבוקר לטווח קצר? כאילו, עם כל הציניות בעולם, אתה לא חושב שיש סיכוי שיש טיפה מחשבה לטווח ארוך ורצון לפתור בעיות ולשפר את המצב באופן כללי באיזשהו גוף ממשלתי? כולם שם רק רוצים לסחוט ממך כל שקל אפשרי כדי לצ'פר את עצמם ואת חבריהם לקואליציה?

 

 

בממשלה שלנו יושבות קבוצות חברתיות שעסוקות בלמשוך לכיוון שלהן, לא באמת אכפת להם איך זה ישפיע על האוכלוסיה של הקבוצה שיושבת מולם.

כפועל יוצא, אין ראיה חברתית מאוחדת.

 

יש מחשבות לטווח הרחוק לשפר תחומים כאלה ואחרים, יש נושאים המקודמים ויש שלא, לרוב לא, לפחות בתחומים שהציבור יכול להרגיש בהם שיפור.

מה שכן מתעדכן שנתית זה השכר של חברי הכנסת, על זה כל הקבוצות מסכימות פה אחד בזמן ש:

 

העלאת קצבאות לנכים, לא מאושר.

העלאת קצבאות לניצולי שואה, לא מאושר.

תקציב משרד החינוך, מקצצים.

תקציב משרד הבריאות מקצצים.

תקציב משרד הבטחון מקצצים.

 

כולם עסוקים בלהתייעל חוץ מחברי הכנסת.

פורסם

Dimo החבר הזה בדיוק מייצג את הרוב האלה שלא קנו דירה.

בדגש על זה שמדובר על אנשים "עניים" שמרוויחים משכורת מינימום, בסטטוס הזה הם יכול להרשות לעצמם חיים רגילים, בטח לא עולה בעיה של מחסור באוכל או מצרכים בסיסיים. לכן, לא היתי קורה להם אנשים "עניים", אלא אנשים "פשוטים". אני לא רואה סיבה למה האנשים הפשוטים האלה, בנוסף למה שהם מקבלים היום, הכרית ביטחון כלכלי בצורה של משכורת מינימום ותנאים סוציאלים, יקבלו בנוסף גם הנחות על רכבים. אף אחד לא הולך לממן פה את החיים של כל האנשים הפשוטים האלה, כי זה לפחות חצי אוכלוסיה במדינה.

פורסם
sronis, הוא גר במרכז הארץ ובמרכז העיר בביניין ושכונה נורמלים לחלוטין. לא מקבל שום סבוסד ממדינה. תעשה ואת החישוב בעצמך, דירה +תשלומים עולה 4000 שקל, עוד 2000 שקל לאוכל(בלי לחסוך) ועוד 2000 שקל לכל הבזבוזים.

לידיעתך בבת ים המשכורת הממוצעת ברוטו למשפחה 11 אלף שקל למשפחה שזה בעצם המינימום, ואני לא מרגיש מאויים על ידי קבצנים בבגדים קרועים שאין להם מה לאכול, עיר נורמלית לחלוטין.

זה מעלה חיוך כשמישהו כותב פה שאנשים עניים כמעט לא יכולים להרשות לעצמם רכב חדש. חביבי, אנשים עניים אלה שלא יכולים להרשות לעצמם עוף בארוחת צהוריים.

 

דירה+תשלומים עולה 4000 שקל - אולי, לדירה קטנה בפריפריה ואם מתקמצנים על הוצאות בתשלומים שוטפים. עוד 2000 לקניות - בסדר. מה לגבי הוצאות תחבורה? תקשורת? ביגוד? חינוך, חוגים ופעילויות לילד? (או אם הוא קטן - גנון/גן), ביטוחים? ויש עוד...

אני חושב שמי שטוען שהוא מוציא מעט - שיבדוק אם הוא באמת סופר את כל ההוצאות.

 

כשאני עומד בפקק באוטו החדש שקניתי כדי לעמוד בפקק בכיף, אני *בטוח* משלם מס על הדלק *היום*. אני *בטוח* משלם מס על הרכב *היום*.

נניח והמדינה מצליחה להוריד את הפקקים ל 0. אני *אולי* אבזבז את הכסף שחסכתי ואעודד עסקים *מחר*. אני *אולי* אתאשפז פחות ואחסוך למדינה את הכסף *מחר*. מבין את ההבדל?

ונשאלת השאלה, גם אם בטווח הארוך זה מתאזן, מאיזה מיליארדים בנו את התחבורה הציבורית?

 

אני מתכוון למיסוי מוגדל על הדלק, יותר ממה שמשלמים היום.

אם המדינה מורידה את הפקקים ל-0, באותה השניה קורים הדברים הבאים:

* אתה עובד יותר יעיל ומייצר יותר פריון

* אתה סובל פחות מזיהום אוויר וכתוצאה בריא יותר - פחות עומס על המדינה שמספקת לך שירותי בריאות

* יש לך יותר זמן פנוי לבילויים ואתה שמח יותר באופן כללי (כי לא היית תקוע שעה בפקק) - אז אתה מבלה יותר

* אנשים מבלים פחות זמן בכביש ולכן יש פחות תאונות

* ויש עוד...

 

אל תחשוב ש"המדינה" לא מבינה את זה. היא מבינה טוב מאוד. זה פשוט מאוד יקר לתקן בעיות תחבורה, וזה תהליך ארוך שרוב הפוליטיקאים לא מוכנים לחתום עליו כי הם לא יזכו לקצור את הפירות...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

בתל אביב המצב הוא בר אנושי בגלל שלא נוח/זול להיכנס עם האוטו לעיר - בתל אביב זה נאכף בעיקר באמצעות חנייה(החניונים יקרים, החניה בכחול-לבנים על הפנים והאכיפה של החניה היא מאוד קפדנית), בנוסף כפי שציינו פה מוצע פתרון מסויים בדמות הנתיב המהיר עם השאטל - שגם לי יצא להשתמש בו והוא פשוט מעולה.

 

 

רוצים לדעת מה יקרה בלי כל זה? אני נהגתי בבוקרשט, כקיצוניות למה יקרה שכל השערים יפתחו - רוב החניות בחינם, המיסים לא נורא גבוהים ואין מס גודש בכלל בתוך העיר והיעדר אכיפה של חנייה.

 

המצב התעבורתי בעיר הזאת הוא פשוט בגדר מחדל - הכבישים גדושים במכוניות בצורה בלתי פוסקת, מרגיש כמו משחק "ראש-אוור" אחד גדול(מכוניות מתפרצות לצמתים בשילוב כמות תנועה שהיא פשוט לא נורמאלית) יוצרת סיטואציה שאי אפשר לזוז מטר - לראייה? נסיעה של 4 קילומטר בתוך העיר לקחה לי שעה ועשרים(!) ובכמה פעמים שונות שניסיתי לבצע דרכים שונות בעיר.

 

בנוסף היעדר אכיפת החנייה מייצר מצב שרכבים זרוקים בכל פינה(על מדרכות חוסמות מעבר, בתוך ההשלבויות ובקצה הצמתים) - גיהנום תעבורתי מטורף.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

ברור שהוא קמצן, והוא לא מוציא שקל מעבר למה שצריך. לא אוכל בחוץ ולא קונה כלום, רק אם חייב. אבל זה הרעיון במשכורות מינימום, שזה אמור להספיק לחיים בסיסים מאוד שצריך לספור כל שקל וכל הוצאה. וכן, דירה "קטנה" בפריפריה, אז איפה אנשים עם הכנסה נמוכה צריכים לגור במגדלים בתל אביב? וכל האחרים צריכים לממן להם את זה? אולי פשוט נהפוך את המדינה לקומוניסטית וכל אחד יקבל את אותה המשכורת? נותנים לאנשים אצבע, הם רוצים את כל היד, מבקשים לממן לאנשים לבעלי הכנסה נמוכה מכוניות חדשות. מה עוד?


×
×
  • תוכן חדש...