Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה סטינגר - מבחן דרך (לשתי הגרסאות)


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה נכון חד משמעית, אבל לדעתי זה פילוח רחב מדי. כי גם וולוו XC60 הייבריד וגולף R (לא יודע, סתם שתיים שעלו לי לראש. לא בדקתי מחירים וביצועים) פונות למבוססים ממהרים, אבל אני לא יכול לקרוא להן מתחרות "על מלא" של הסטינגר.

הכוונה שלי במתחרה היא מכונית שמציעה פחות או יותר את אותו הדבר, עם הבדלים טכניים מינוריים, כמו עיצוב, איכות חומרים ואבזור. יש דברים קשיחים (שוב, לדעתי) שמונעים ממכוניות להיקרא מתחרות - בעיקר בסיס גלגלים, מחיר, מספר דלתות ויחידת הנעה, ואם לפחות אחד-שניים מהם שונים, לדעתי קשה להכניס אותן לאותה משבצת.

 

אין מה להשוות אותה לשילוש (הקדוש) הגרמני כי שם הסמל והמותג מדבר המון אבל נישה אחת מתחת, אני בהחלט רואה בעלים של וולבו, אלפא, סקודה, אינפיניטי מכניס את הסטינגר למשוואה.

 

אגב, המוחצנות החיצונית שלה היא כזו שאני בכלל לא שולל (למרות ההבדל במספר הדלתות) שהיא פוזלת גם לשוק המוסטאנק/ קמארו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 147
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יפה, אני שמח שאתה מבין שאתה לא נוהג במתחרה.

 

אני כן :lol:

תריץ בדיקה מושקעת ושלח לי את התוצאה לפרטי בבקשה.

 

ואף מילה על Q60s...

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

 

לדעתי ה-Q50 הבכירה של אינפיניטי היא מתחרה יותר מתאימה.

אישית, כשחיפשתי רכב 4 דלתות אז קופה לא נבדקו בכלל.

אבל בטוח שיש אנשים עם סדר עדיפויות שונה.

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזרתי היום מלוס אנג'לס, די התאכזבתי לא לראות אותה כלל על הכבישים...

קולגה שלי שהסיע אותי במשך יומיים, העדיף לפני מספר חודשים לרכוש דודג' צ'ארג'ר על פניה לאחר התלבטות קשה שהוכרעה בגלל כסף (הדודג' זולה בכמה אלפי דולרים) ואני מדבר על המנוע 5.7 ליטר.

ששאלתי אותי איך הוא משווה 5.7 אטומספרי ל-3.3 טורבו, התשובה שלו הייתה: "רואים שנהיית יותר מדי אירופאי, אין תחליף לנפח".

 

אני חייב לספר שבתור נוסע, היה לי די נעים בדודג' - בידוד רעשים טוב, מושבים נוחים ומרווח מצויין, גם במושב האחורי. להבנתי מהמבחן המצויין, הקיה נותנת פתרון דומה בחבילה קצת שונה. מעניין ללא ספק.

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספציפית לדגם ה 280 L&K.

היא קרובה ליוקרתיות אולי בביצועים או במחיר, לא מבחינת סגמנט. רחוק מכך.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רחוק?

למה רחוק?

 

סדאן 5 דלתות, סמי-פרמיום, performance-oriented.

 

המרחק מגיע מיח׳ ההינע (ציל׳ / כ״ס / r/awd) - שזה מרחק ל״פיוריסטים״ אבל לא כ-ז-ה רחוק ללקוחות הפוטנציאליים מעבר לשרתי הפורום.

 

אני חושב שיש נטיה לכתבי רכב לחפש מתחרות שממש 1:1 מבחינת פרמטרים יבשים/טכניים, בזמן שבשוק העניינים הרבה יותר גמישים. לדעתי, הג׳וליה והסופרב לגמרי נמצאות במשבצת ה״תבדוק גם אותן אם אתה מסתכל ברצינות על הסטינגר״, למרות ההבדלים הנ״ל.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מקובע על מותג וזה לא נכון.

 

כמעט לכל יצרן רכב פרמיום יש דגמי פח ולהרבה יצרנים עממיים יש דגמי פרמיום, או סמי פרמיום.

 

זה הכל מין מקובעות שצריך להשתחרר ממנה, אין "יצרנים", אלא יש רכבים וכל רכב נשפט בפני עצמו.

 

הרי אם אני אגיד לך שלנציה זה יצרן רכבים ספורטיבים אתה מייד תסכים ותגיד "אינטגרלה" בעיניים נוצצות.

אם אגיד לך שסובארו זה יצרן רכבים ספורטיבים, אתה תתגלגל מצחוק.

 

WRX/STI/BRZ לא נחשבות כי בתפיסה האסוציאטיבית של חלק מהאנשים, לאנציה=אינטגרלה, סובארו=לאונה DL.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממתי סקודה זה סמי פרימיום?
לא, כי קיה... [emoji16]

 

ובגירה ענה על השאלה (זה תלוי דגם, לא יצרן)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מקובע על מותג וזה לא נכון.

 

כמעט לכל יצרן רכב פרמיום יש דגמי פח ולהרבה יצרנים עממיים יש דגמי פרמיום, או סמי פרמיום.

 

זה הכל מין מקובעות שצריך להשתחרר ממנה, אין "יצרנים", אלא יש רכבים וכל רכב נשפט בפני עצמו.

 

הרי אם אני אגיד לך שלנציה זה יצרן רכבים ספורטיבים אתה מייד תסכים ותגיד "אינטגרלה" בעיניים נוצצות.

אם אגיד לך שסובארו זה יצרן רכבים ספורטיבים, אתה תתגלגל מצחוק.

 

WRX/STI/BRZ לא נחשבות כי בתפיסה האסוציאטיבית של חלק מהאנשים, לאנציה=אינטגרלה, סובארו=לאונה DL.

אני לא מקובע על מותג, ככה העולם הזה עובד. משלמים כסף על מותג. למה בן אדם קונה סדרה 3 בסיסית נטולת אבזור וחלשה כשבפחות כסף יכול לקנות מאזדה 6 חזקה ומאובזרת? כי מותג. זה פרימיום, בראש ובראשונה.

אחרי המותג, אפשר להיכנס לאיכות הפרימיום. חומרים, הרכבה, בידוד רעשים וכו'. בדיוק מהסיבה הזאת, יש רכבי פרימיום כושלים ורכבים עממיים מאוד יוקרתיים.

פרימיום כושל - אלפא מיטו למשל. מותג פרימיום, אבל רכב כושל בכל מה שקשור לאיכות הרכבה וכו'. מותג יש, כל השאר אין.

עממי יוקרתי - הסופרב. מותג עממי, עם איכות הרכבה טובה ואיכות חומרים טובה.

סוג של ראש לשועלים וזנב לאריות.

שים לב שאני לא מדבר על הצלחה במכירות או לא, אלא הצלחה ב"פרימיומיות" של הרכב. הצלחה מסחרית זה כבר משהו אחר לחלוטין.

סקודה זה מותג עממי וככזה כל הרכבים שלו הם עממיים, ומחירם בהתאם. זה שאתם החלטתם שספציפית רכב אחד של סקודה, או יותר נכון, מנוע אחד ספציפי ורמת גימור אחת ספציפית הופכות אותה לרכב פרימיום, לא הופך את זה לנכון.

גם ההשוואה לסובארו לא רלוונטית שכן רכב ספורט או רכב ספורטיבי נמדדים בצורה שונה לחלוטין מפרימיום.

 

לא, כי קיה... [emoji16]

 

ובגירה ענה על השאלה (זה תלוי דגם, לא יצרן)

איפה אמרתי שקיה זה פרימיום? זה גם לא. להיפך, הבעיה העיקרית של הרכב הזה היא הסמל.

בכל המבחנים שקראתי, כל הזמן חזרו על זה שהרכב מאוד מוצלח מהרבה מאוד בחינות, אבל הבעיה שלו היא הסמל.

למה? כי הוא מתומחר מול מותגי פרימיום, ואנשים שמשלמים כאלה סכומים רוצים לקבל גם את המותג.

איזה קטע, מזכיר לי קצת פרימיום...

 

נראה לי שאפילו סקודה בעצמם לא מתייחסים לסופרב 280 כרכב פרימיום.

אם הסופרב 280 הייתה רכב פרימיום, היו מציבים אותה במבחנים מול היוקרתיות בדרך קבע ולא סתם בתור "האופציה האחרת" כמו שרבים מהמגזינים בעולם עושים.

 

הסופרב מאוד איכותית, מאוד חזקה, באמת רכב מצוין. היא בהחלט נותנת תחושה של פרימיום, בצורה כזאת שאם היה סמל אחר על הגריל, לרגע לא הייתי חושב שזה רכב עממי. אבל בדיוק בגלל הסמל, היא פשוט לא יכולה להיות בסגמנט הזה.

 

אני מת להבין על סמך מה החלטתם שה"סקודה סופרב עם 280 כ"ס וברמת האיבזור הבכירה" היא פרימיום, אבל ה"סקודה סופרב עם 220 כ"ס ובאותה רמת איבזור" היא לא פרימיום.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...

נראה לי שאפילו סקודה בעצמם לא מתייחסים לסופרב 280 כרכב פרימיום.

אם הסופרב 280 הייתה רכב פרימיום, היו מציבים אותה במבחנים מול היוקרתיות בדרך קבע ולא סתם בתור "האופציה האחרת" כמו שרבים מהמגזינים בעולם עושים.

...

אני מת להבין על סמך מה החלטתם שה"סקודה סופרב עם 280 כ"ס וברמת האיבזור הבכירה" היא פרימיום, אבל ה"סקודה סופרב עם 220 כ"ס ובאותה רמת איבזור" היא לא פרימיום.

איפה הדלוריאן? לא משנה, הנה תזכורת:

הגיעו ימות המשיח אם סקודה נחשבת נישה אחת מתחת לשילוש הגרמני יחד עם וולוו ואלפא...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

ספציפית לדגם ה 280 L&K.

 

היא קרובה ליוקרתיות אולי בביצועים או במחיר, לא מבחינת סגמנט. רחוק מכך.

 

רחוק?

למה רחוק?

 

סדאן 5 דלתות, סמי-פרמיום, performance-oriented.

...

 

אז רוברט טען שהגיעו ימות המשיח אם אנשים אשכרה חושבים שסקודה נמצאת ״משבצת אחת מתחת לטריו יחד עם וולבו ואלפא״, בגירה הזכיר באיזה דגם מדובר, אתה טענת שהיא רחוקה מהסגמנט של הרכבים הנ״ל, ואני טענתי שלא.

אמנם השתמשתי במילה שמבצעת טריגרינג לעתים (״סמי-פרמיום״ - יענו קרוב לסגמנט אבל עדיין לא שם), אז אם זה מקל על ההכלה של הטיעון: הכוונה היא שאם יש ספקטרום - אז הסקודה (והסטינגר, והג׳וליה, והוולבו) נמצאות קרוב יותר ל״פרמיום״ מאשר ל״עממי״. אפשר להחליף את ״סמי פרמיום״ ב״עממי פלוס״ אם זה יותר נוח לקריאה.

 

לסיכום ובצורה נקודתית, יחד עם הוצאת המילה הבעייתית, לדעתי:

1. סקודה 280 אכן מתחרה בג׳וליה ובוולבו

2. אם חבר בודק את הסטינגר ומתייעץ איתי מה עוד שווה לבדוק: הייתי אומר שקודם כל Q50, אבל גם ג׳וליה 280 וסקודה 280 שוות בדיקה (כי אני מניח שהוא לא מחפש מיתוג, אלא פרפורמנס סדאן עם תחושה ״עממית-פלוס״)

 

אז עם מה אתה לא מסכים..?

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. סקודה סופרב 280 לא מתחרה בג'וליה ולא בוולוו. שים לב שאתה מתייחס לדגם ספציפי עם רמת אבזור ספציפית כשאתה מדבר על סקודה, כאשר כשאתה מדבר על הג'וליה אתה מדבר רק על דגם ספציפי ללא ציון רמת אבזור או מנוע, ואז עם וולוו אתה מדבר ברמת מותג. המון בלאגן.

הבלאגן הזה הוא מהסיבה הפשוטה שאתה מנסה להצדיק למה הסקודה מתחרה בפרימיום, כאשר היא לא.

היא לחלוטין יכולה להיות מתחרה על כיסו של הלקוח כאשר הוא שואל את עצמו מה לעשות עם 250K ש"ח. היא לא יכולה להיות מתחרה בפרימיום כאשר באים להשוות נתוני מכירות או לבצע מבחן השוואתי, אלא אם המבחן בודק מה אפשר לקנות ב250K ש"ח.

 

אני אשאל שוב, למה הסופרב 280 כן מתחרה, אבל ה220, באותה רמת אבזור של ה280, לא?

2. די עניתי על זה ב-1, אבל נחזור על זה.

אם אתה בא לשאול מה לקנות ב250K, אז כן, הסופרב והסטינגר יכולות להיות בדיוק באותה משבצת עם סדרה 3, ג'וליה, וכל השאר

אם אתה בא לבדוק נתוני מכירות, אתה צריך להישאר נאמן לחלוקה לסגמנטים. ההגדרות האלה הן לא סתם, הן סיבה לקחת עוד כסף.

 

אתה, וכל בן אדם אחר שבא לו, יכולים בשמחה להשוות בין איזה רכב שבא לכם ובין איזה סגמנט שבא לכם, אם ההשוואה היא לצורך בדיקת נתוני מכירות, אזי אתם טועים ובגדול.

אין דבר כזה עממי פלוס, אין דבר כזה סמי פרימיום. אלפא זה לא עממי, אלפא זה פרימיום. אמנם פרימיום שמתקשה להתחרות בסגמנט אבל עדיין פרימיום.

סקודה זה לא פרימיום וגם לא סמי פרימיום. זה מותג עממי שכל רכביו עממיים. במקרה של הסופרב החדה פשוט יצא להם רכב ממש טוב, זה הכל. זה לא הופך אותה לרכב פרימיום, זה לא הופך את סודה למותג פרימיום, וזה לא הופך את הסופרב למתחרה של ג'וליה/סדרה 3/אאודי A4 וכו'.

 

הסופרב 280 איכותית, חזקה, מאובזרת, מבצעת. הכל טוב. אם היה לה סמל אחר על הגריל, היא לא הייתה עולה 250K. אה רגע, יש כזה, קוראים להם אאודי. אופס.

בדיוק מהסיבה הזאת יונדאי הפרידו את ג'נסיס למותג נפרד, כי אי אפשר לעשות דגם פרימיום אחד כשכל המותג מבוסס על רכבים עממיים.

בגלל זה טויוטה הקימו את לקסוס, ניסאן הקימו את אינפיניטי, והונדה הקימו את אקורה.

אין דבר כזה דגם פרימיום עם סמל עממי על הגריל.

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.

אני אשאל שוב, למה הסופרב 280 כן מתחרה, אבל ה220, באותה רמת אבזור של ה280, לא?

נכתב עוד מההודעה הראשונה

סדאן 5 דלתות, סמי-פרמיום, performance-oriented.

 

אני לא יודע למה אתה דוחף כאן השוואות נתוני מכירות, או למה הודעה אחר הודעה אתה מסביר לי שסקודה אינה רכב פרמיום למרות שמעבר שלא רשמתי את זה, בהודעה האחרונה אשכרה הבהרתי שזו ממש לא הטענה. קיצר אתה תוקף איש קש, והגענו לנקודה בה ניכר שזו לא אי הבנה, אז אחתוך כאן ברשותך.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובינתיים היום, במציאות הלא חלופית של הפורום אלא במציאות האמיתית, של אנשים בשר ודם, רוכש חדש התחדש בסטינגר שהשתדרג מ....ג'וליה.

 

תבינו שלא כל החוכמה נמצאת בידיים שלכם וזה שמישהוא מכם חושב משהוא, לא אומר שזו האמת הצרופה ואין בילתה!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...