Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2796 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

א. זה לא חצי מהממוצע. נמוך, אבל ממש לא חצי.

 

ב. בקרת אקלים זה מיותר לעניות דעתי. עוד משהו שעלול להתקלקל. מה זה עושה שאתה לא עושה לבד?

 

ג. מערכת עצור סע היא מצויינת לחסכון בדלק. יש מכוניות שזה עובד חלק, ויש ששם הטכנולוגיה הזאת עדיין לא בשלה. אין לי מושג בייטי.

 

ד. אני מאלה שמשלמים מחירון + למכוניות טובות. לא חושב שזה המקרה הנוכחי. המחירון גבוה מדי ביחס למה שהכסף הזה יכול לקנות לך. אבל אולי אני טועה. לא בדקתי לעומק.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

זה לא חצי מהממוצע הפרטי שעומד על קצת פחות מ20 אלף, זה כן חצי מהממוצע של כל הלינסיגיות למיניהן.

 

רק להבהיר, אני עושה 15 אלף בחצי שנה, ולא מרגיש שאני נוסע המון.

פורסם

בהחלט זה

רכב של מחירון שמור ואיכותי,



חיסרון-יקר לאחזקה

תודה על הסקירה המעניינת בהצלחה ברכב הבא.

פורסם

מקיף 3 וחצי+איתורן זה יקר מאד,ותתפלא על הראפיד

התחילו מ 4K צפונה ההצעות מקיף של הישירים.

(כולל הנחת העדר תביעות ומעל 40)

רכב מצויין אבל מטעמים כלכליים בחרתי למכור,

האחריות שנתיים בלבד מעבר לזה לך תדע כמה יעלה לך תיקון.

אצלך זה גיר ידני מאד אמין,להחזיק אוט' אחרי שנתיים זה מלחיץ.

 

אני בעד המותג,וכתבת סקירה יפה ומהנה לקריאה.

פורסם

אני לא חושב שהביטוח יקר משמעותית ממכוניות אחרות באותה קבוצה. איתוראן עלה כ-300 ש"ח בשנה וכבר לא צריך אותו.

מבחינת עלות טיפולים - שוב, לא משהו חריג לרעה בהשוואה למכוניות אחרות.

 

אחריות? המקרה שלי עם משאבת המים מראה שאחריות רצון טוב בשנה השלשית היא לא סתם סיסמה ריקה מתוכן.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

עם כל הכבוד אני לא מבסס אחריות על רצון טוב רק על אחריות כתובה.

לגבי הביטוח כל חב' הביטוח טוענות שהרכב גניב ולכן מייקרות אותו משמעותית.

בכל מקרה המקיף לטויוטה עלה לי מעל ל 1000 שח פחות.

 

בכל זאת יש כרגע סיכוי שהאחריות תעלה ל 3 שנים.

אני בעד רכישה כי אני אוהב את המותג.

פורסם

אני ראיתי את הסיכום, כתוב יפה ואני רוצה להוסיף את שלי בבקשה והיא לא חיובית.

 

סקודה יטי

מאי 2012 עלתה על הכביש.

יד ראשונה נמכרה במאי 2014 עם 15K על השעון.

היום ביצעתי טסט לרכב ואחרי 3 שנים איתה, אני עומד על 87K.

 

דעתי על הרכב.

 

1) הוא חסון אבל הקורה האמצעית בצד של הנוסע, חוסמת שדה ראייה בצמתי T וקשה לראות מה קורה שם, היא מאוד עבה.

 

2) הפלסטיק אשר עוטף את אבזם החגורה של הנוסע, מקרקש בנסיעה וזה דבר שפשוט..מ-ט-ר-יף אותי!!.

 

3) הגומיות אשר נמצאות על הדלתות - על כל תזוזה של המרכב, נגיד באמפר או כביש משובש או עליה\ירידה ממדרכה, הם מקרקשים וזה מעצבן.

ב-2014 שקניתי את הרכב, היצרן הציע לי החלפה של הגומיות "מחווה של רצון טוב" ושילמתי 1,200 (שילמתי 30% מעלות הגומיות) שקל על 2 גומיות דלתות לצד שמאל וימיו קדימה.

הרעש לא הפסיק, וגם בשעת העבודה גרמו לי נזק לדלת, וקיבלתי את כספי בחזרה.

כיום בערך כל חצי שנה אני צריך לרסס ספריי סיליקון על הגומיות, זה יותר בסדר, אבל מטריד מאוד.

 

4) צריכת הדלק הממוצעת עומד על 1:11 לבין 1:13 בהתאמצות, אין ספק שזה תלוי בנהיגתי שאני מנסה להיות מאוד חסכוני, כי אבי מגיע ל-1:13 בקלות יתרה.

 

5) טרם הצלחתי למצוא תנוחה מתאימה ומספקת ברכב, בין אם בגלל ההגה ובין אם המושב לא הכי נוח.

 

דברים לציון לשבח:

 

1) המזגן ברכב הוא מ-ד-ה-י-ם!!.

אני באתי מעולם של רנו שבו המזגן מקרר אך עוצמתו חלשה והפעלתי אותו על רמה 3 (מתוך 4) והרעש היה בהתאם.

ביטי עם תוספת המיזוג מאחור, הרכב מתקרר מהר, המזגן נפלא!!

 

2) גובה הרכב מאפשר מעבר קל מאוד בשבילים, מדרכות, במפרים גבוהים.

 

3) גיר ידני מעולה, נוח וסל"ד סופר נמוך בגיר שישי, 1,200 סל"ד בערך.

 

שבוע הבא אני מתחיל עבודה חדשה שנמצאת בי-ם, 120 ק"מ הלוך וחזור, 2,400 בחודש ו-30K בשנה.

אני מתלבט אם הרכב יחזיק בסדר עם הקילומטרז' או להחליף.

פרנקופיל מושבע!

פורסם

יופי של סקירה. לי יש ייטי מדגם שלאחר מתיחת פנים והאמת, אני אוהב את שני הדגמים - התנסתי בקודם ולאחר מכן קניתי את השני.

 

לגבי בקרת האקלים: המערכת די כיפית. פתחי האוויר מאחורה - עכשיו אני כבר לא מבין איך עדיין לא בכל רכב עושים את זה. בחום הישראלי - פריט סופרחשוב.

 

לגבי מערכת s&s : איכשהו אצלי זה עובד חלק. יוצא לי לקרוא המון שמערכת הזאת מכעיסה אנשים והם מעדיפים לנתק אותה. אז אני לא מכבה אותה ומסתדר איתה בשלמות - המנוע חוזר לפעול כבר ברגע שאני מחליש את הלחץ על הדוושה.

 

ומה שהפתיע אותי זאת העובדה שהסתדרתי עם המידות של תא המטען אף על פי שעברתי איתו תקופות של עגלת אמבטיה בבגאז׳ ועוד ציודים, ולאחר מכן תקופה של עגלת טיולון + ציוד לים + קניות מהסופר. לא יודע איך, אבל לא היו בעיות. ואנחנו עם שני ילדים.

יכול להיות שזה בגלל שצורה של תא המטען בייטי היא מלבן כמעט ישר וברור בצורתו. כלומר, שטח אחיד.

ואופציה של קיפול מושבים - מצוין! יצאה לי בשתי נגלות להעביר ציוד של להקת רוק קטנה (כולל תופים, רמקולים, מגברים וכו׳!!!).

' (1997) past: Honda Civic 1.4 SE

2016 now: Skoda Yeti 1.2 TSI

פורסם

להוריי יש יטי מ2010, רק עכשיו סגרה 90K.

באמת שהרכב הזה מעולה ומשרת את ההורים שלי וגם את המשפחה (עד לפני שלי ולאחי היה רכב) בצורה נאמנה.

מבחינת תקלות - פעמיים נשרף מצת ופעמיים הוחלפו קלאצים (פעם אחת במסגרת הריקול ופעם שנייה לקראת סוף האחריות המורחבת)

החסרון היחיד זה תא המטען הקטן שכאשר נסענו לחופשת היינו צריכים לשים דברים במושב האחורי בין הרגליים.

איכות הבנייה והחומרים מאוד טובה לדעתי, אין לי מושג על איזה קרקושים מדברים פה.

המחליף אולי יהיה הקארוק או איזה קרוסאובר היברדי.

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

הגיע הזמן לעדכון - הייטי עברה טיפול שנה רביעית או 60K ק"מ

 

בשנה האחרונה, הייטי עברה 13K ק"מ ונכנסה לטיפול כאשר מונה המרחק המצטבר עומד על 52,800 ק"מ. לא היו דברים חריגים השנה, וצריכת הדלק המשיכה להיות מצויינת (13.9 ק"מ/ל' בממוצע).

 

טיפול 60K הוא טיפול גדול בו מוחלפים המצתים ומסנן האויר של המנוע (פעם ב-60K במנוע הזה), בנוסף למסנן אבקנים (מזגן) וכמובן שמן ומסנן.

היייטי הוכנסה היום למוסך אוטובדק בשעה 07:30, הטיפול החל ב-07:45 והסתיים כעבור שעה.

 

עלות הטיפול ייקרה מאד והסתכמה ב-2100 ש"ח (כולל מע"מ).

 

לפי הוראות יצרן, טיפול כזה אמור להימשך כשעתיים, כך שרק עלות העבודה היא 590 ש"ח

שמן - שמן קסטרול סינטטי 5W-40 בעלות 216 ש"ח

מצתים עולים 528 ש"ח (לרביעייה)

מסנן אויר מקורי מאד יקר ועולה 270 ש"ח

 

כל המחירים הנ"ל לפני מע"מ.

 

הוצא לי מסנן אויר חלופי, אך החלטתי להשתמש במקורי.

מצתים אף הם מקוריים (אין OEM) וביקשתי מסנן אבקנים חליפי.

השמן הרגיל שמשתמשים במוסך הוא מתוצרת חברת ZIC, אך העדפתי הפעם את השמן הסינטטי של קסטרול (מסדרת מגנטק).

הצעת המחיר כללה תכשיר מסיר פיח (בעלות של 98 ש"ח ללא מע"מ), אך תכשיר מסוג זה לא יעיל במנועים עם הזרקה ישירה ולכן ביקשתי להסיר אותו מהטיפול.

 

הרפידות עדיין מקוריות (לפי מצבם, הם יכולים להגיע בכיף ל-90K ק"מ)

מצבר עדיין מקורי וגם כל הנורות הן אותן נורות שיצאו מהמפעל. בהמשך השנה אני מתכנן להחליף צמיגים בפעם הראשונה.

 

אמשיך לעדכן בפעם הבאה.

 

כאמור עלות הטיפול מאד יקרה, גם בהשוואה לטיפולים קודמים. אני התלבטתי האם לעבור לטפל ב"רון" אך בסופו של דבר החלטתי להישאר עם "אוטבדק" בו אני מטפל כבר 9 שנים (הייטי היא המכונית השלישית המטופלת בו). זהו מוסך מקצועי מאד ושירותי, ומבחינתי המחיר מגלם פרמיה לכל תקלה לא צפויה אשר כרוכה בהשתתפות של היצרן. אני מתכנן להחזיק את הייטי כ-6 שנים, כך שאם אני מגלם את עלות הטיפול הנ"ל לאורך כל תקופת האחזקה, ההשפעה על העלות החודשית היא לא מהותית.

 

זהו עד העדכון הבא.

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

×
×
  • תוכן חדש...