Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3588 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אין צורך להתעצבן. אתה משתמש בנתיב עקיפה לצורך שיוט במהירות גבוהה יותר מהמהירות בנתיב הרגיל, הוא עושה בדיוק את אותו דבר. הוא במהירות גבוהה יותר ממך. אתה מהווה לו מכשול בנתיב, אם אתה במהירות הלא מתאימה, עבור לימני והמתן שיעבור, לאחר מכן חזור לשייט בנתיב העקיפה.

לא אני לא אעבור לימיני כי מעבר לימיני יגרום לרכבים שנוסעים שם לבלום, קריא אני מהווה מכשול בשבילם. יועיל בטובו האדון לחכות שיתאפשר לי לעבור לאמצעי\ימני, בכיף אתן לו לעקוף.

זה הבעיה של הישראלים, לא רואים יותר רחוק מהאף שלהם. "אני רוצה לנסוע 150 ומצידי שזה שמפלני ירד לשול ויתן לי לעבור".

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
יובכל זאת - גם האירופיים קלי הגלגלים מגבילים את המהירות בכבישים המהירים שלהם ל-120-130 קמ"ש למרות שהתחושה היא שהכבישים מסוגלים לשאת הרבה יותר מזה בבטיחות. איני יודע על איזה יסוד מדעי מבוססת ההגבלה, אבל היא מיושמת מפורטוגל עד פינלנד עם חריג על פני כמה אלפי ק"מ בגרמניה, שגם בה יש הדורשים להחיל הגבלת מהירות על כל רשת הכבישים. סה"כ גם באירופה כביש בסגנון של כביש 6 או 431 היה מוגבל ל-120-130 קמ"ש, ובניגוד לישראל, ההגבלה היתה מקובלת על הנהגים ונאכפת בקפדנות. כך גם בכבישים שאינם מהירים - 90-100 קמ"ש לבין עירוניים כפולי מסלולים ו-80-90 קמ"ש לחד מסלוליים, עם קטעים ארוכים של הגבלה יותר נמוכה. וכל זה עם תרבות נהיגה הרבה יותר מפותחת מזו שלנו.

 

ואפילו בקטעים הלא מוגבלים יש מהירות "מומלצת" של 130 קילומטרים לשעה.

 

אני די בטוח שהדבר קשור בכך שהמהירות זו עוד יש יכולת להגיב בזמן אחרי סטיה קלה מהנתיב לכיוון קצה הכביש, וגם מאפשרת להשלים תמרון חירום בתוך גבולות הכביש, וסיבות נוספות כמו הפרשי מהירות מרכבים אטיים ובטיחות פסיבית.

 

דווקא בכביש 6 אני מקפיד על כך במיוחד כי, בניגוד גם לכבישים הנופלים מרמתו, לא תמיד יש גידור ואני ממש לא רוצה שמשתמש דרך אחר יכפה עלי תמרון חירום ב-150 בקטע כביש כזה.

 

ככה שיוצא שברוב הזמן אני אישית נוהג במגבלת המהירות או פחות ממנה בהתאם לתנאים. אני חורג ממנה כמעט ורק בדרכים מהירות (להבדיל מאנשים שהזכירו כאן את כביש הערבה!) וגם אז לא בהפרש ניכר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)
לא אני לא אעבור לימיני כי מעבר לימיני יגרום לרכבים שנוסעים שם לבלום, קריא אני מהווה מכשול בשבילם. יועיל בטובו האדון לחכות שיתאפשר לי לעבור לאמצעי\ימני, בכיף אתן לו לעקוף.

זה הבעיה של הישראלים, לא רואים יותר רחוק מהאף שלהם. "אני רוצה לנסוע 150 ומצידי שזה שמפלני ירד לשול ויתן לי לעבור".

מעבר לימני יגרום לך לבלום, לא לרכבים אחרים. אתה במהירות גבוהה מהם.

 

אישית, בחיים לא מהבהב לאחרים. מעדיף לעקוף מימין במידה והנהג לא מפנה את הנתיב הרבה זמן.

מצד שני, לא מגיע למצב שאני מקבל הבהובים מאחרים. אם אני בנתיב השמאלי, כל כמה שניות העין לכיוון המראה המרכזית לראות אם רכב מתקרב.

עריכה אחרונה על ידי TurboMan
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יש מקרים ויש מקרים. לפעמים יוצא לי לעקוף שיירת משאיות והנהג שמאחורי לא מרוצה מהמהירות שלי למרות שאני מתקדם משמעותית מהר יותר משיירת המשאיות. אני לא אדחף בכח בין המשאיות כדי לאפשר לו לנסוע אלא הוא יאלץ להמתין שאסיים את העקיפה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

גורמים כמו חום, לחץ, פקקים אינסופיים, בעיות חנייה, בנייה של פרברי שינה במקום ערים עם מקומות עבודה ובילוי, שעות מרובות בעבודה, לחץ בבית, לחץ פרנסה ועוד הופכים את הנהגים הישראלים לאגרסיביים וחסרי סבלנות. אין שום פיתרון למעט פיתוח תחבורה ציבורית ושינוי מוחלט של כל שיטת תכנון הערים בארץ, אבל זה לא יקרה. המצב לא יתחיל להשתפר עד להופעת רכבים אוטונומיים.

 

המלצה שלי תמכרו את הרכב ותעברו לגור בתל אביב. תלכו לעבודה ברגל או תרכבו על אופניים. העלייה במחיר השכירות יתקזז מול חסכון בעלויות אחזקת רכב.

פורסם

שוב, הכל מסתכם בכך שהנתיב השמאלי (כל נתיב שמאלי) אינו נתיב מהיר. הוא נתיב עקיפה.

 

מכאן שגם מי שנוסע במהירות גבוהה (לדעתו או בכלל) צריך לנסוע בימין כשהוא לא עוקף. מאידך, נהג שעוקף, ולו במהירות אטית יחסית, אינו חייב לפנות את הדרך למהירים ממנו, אם כי לפעמים זה פתרון עדיף.

 

וכמובן ש״עקיפה״ איננה רק של רכבים. רכב עומד בשול ולפעמים גם התקרבות למחלף הם עילות טובות מספיק למעבר נתיב לשמאל. במקום לעקוף מכונית עוקפים אזור סכנה אפשרי.

 

אישית, אני ממעט בעקיפת מכוניות. מישהו אמר לי פעם שיש שתי סוגי עקיפות: עקיפות מועילות, ועקיפות שמועילות לאגו. אם לאחר העקיפה אני לא יכול להיעלם לרכב הנעקף לתוך האופק אז זו עקיפת אגו ושווה לשקול אם לעקוף מלכתחילה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

CheneGuy85

נכון, כי בחול אנשים לא עובדים בעבודות לחוצות ולא גרים בפרברי שינה.

חלאס אם הפרופוגנדה החסרת משמעות הזאת. המצב על הכבישים הוא זוועה כי זה החינוך שירשאל ישראלי מקבל. וזה לא משנה אם הוא עובד בתור מנכ"ל אפריקה ישראל או בתור שומר בסופר.

מספיק להעיף מבט על תחומים אחרים, כמו אי יכולת לעמוד בתור כי כולם "אני רק שאלה" או "אבל הייתי פה לפני זה וההיא משם שלחה אותי", או חוסר התחשבות כללית בכל הסובבים את ישראל ישראלי, כי הרי הוא, ישראל ישראלי, מרכז העולם.

 

חן ג.

"אם כי זה לפעמים פתרון עדיף".

מצטער, זה לא. אני לא חייב לנהג מאחורי כלום. אני מחוייב לחוק, ומבחינת החוק אני חייב לחזור לימני, ואני אעשה את זה ברגע שיתאפשר לי. עד אז שיהבהב עם האורות לעצמו בחור של ה*** מצידי.

תבין, זה לא שאני נוסע 120 בשמאלי ובכוונה לא נותן להוא מאחורה לנסוע 150 כי אני חושב שהוא מניאק שעובר על החוק ונוסע 150 בכביש שבו מותר 90. ממש לא. מצידי שיסע 200, אבל אני לא אדחף בכוח לנתיב הימיני, במיוחד אם אני מעריך שזה יכול ליצור מצב מסוכן או יגרום לרכבים בימין לבלום או לסטות. הבעיה היא שההוא מאחורה לא מבין את זה. וממשיך לתפרעה ומנסה לעקוף אותי מימין, ומבין שזה לא מצליח כי הימין עמוס ונוסעים בו פי 2 איטי יותר, ואז הוא עוקף אותי על השול. עכשיו בוא תגיד לי שאני הוא זה שלא בסדר.

פורסם
יש מקרים ויש מקרים. לפעמים יוצא לי לעקוף שיירת משאיות והנהג שמאחורי לא מרוצה מהמהירות שלי למרות שאני מתקדם משמעותית מהר יותר משיירת המשאיות. אני לא אדחף בכח בין המשאיות כדי לאפשר לו לנסוע אלא הוא יאלץ להמתין שאסיים את העקיפה.

 

זה מקרה ממש ממש ממש שכיח.

אני רואה את זה כל יום, בין אם זה קורה לי או למישהו אחר.

 

CheneGuy85

נכון, כי בחול אנשים לא עובדים בעבודות לחוצות ולא גרים בפרברי שינה.

חלאס אם הפרופוגנדה החסרת משמעות הזאת. המצב על הכבישים הוא זוועה כי זה החינוך שירשאל ישראלי מקבל. וזה לא משנה אם הוא עובד בתור מנכ"ל אפריקה ישראל או בתור שומר בסופר.

מספיק להעיף מבט על תחומים אחרים, כמו אי יכולת לעמוד בתור כי כולם "אני רק שאלה" או "אבל הייתי פה לפני זה וההיא משם שלחה אותי", או חוסר התחשבות כללית בכל הסובבים את ישראל ישראלי, כי הרי הוא, ישראל ישראלי, מרכז העולם.

 

חן ג.

"אם כי זה לפעמים פתרון עדיף".

מצטער, זה לא. אני לא חייב לנהג מאחורי כלום. אני מחוייב לחוק, ומבחינת החוק אני חייב לחזור לימני, ואני אעשה את זה ברגע שיתאפשר לי. עד אז שיהבהב עם האורות לעצמו בחור של ה*** מצידי.

תבין, זה לא שאני נוסע 120 בשמאלי ובכוונה לא נותן להוא מאחורה לנסוע 150 כי אני חושב שהוא מניאק שעובר על החוק ונוסע 150 בכביש שבו מותר 90. ממש לא. מצידי שיסע 200, אבל אני לא אדחף בכוח לנתיב הימיני, במיוחד אם אני מעריך שזה יכול ליצור מצב מסוכן או יגרום לרכבים בימין לבלום או לסטות. הבעיה היא שההוא מאחורה לא מבין את זה. וממשיך לתפרעה ומנסה לעקוף אותי מימין, ומבין שזה לא מצליח כי הימין עמוס ונוסעים בו פי 2 איטי יותר, ואז הוא עוקף אותי על השול. עכשיו בוא תגיד לי שאני הוא זה שלא בסדר.

 

מילות כדורבנים.

פורסם

בעיקר מטריד אותי, שלא מאפשרים לך לעבור נתיבים ולהכנס ולפנות ימינה או שמאלה.

עשית טעות ופיספסת את הפנייה? מאוחר מדי? אכלת אותה!

מי שיש לו רכב שעושה מתחת ל- 9 שניות ל-100 רק הרוויח.

פורסם
לא אני לא אעבור לימיני כי מעבר לימיני יגרום לרכבים שנוסעים שם לבלום, קריא אני מהווה מכשול בשבילם. יועיל בטובו האדון לחכות שיתאפשר לי לעבור לאמצעי\ימני, בכיף אתן לו לעקוף.

זה הבעיה של הישראלים, לא רואים יותר רחוק מהאף שלהם. "אני רוצה לנסוע 150 ומצידי שזה שמפלני ירד לשול ויתן לי לעבור".

לא זאת לא הבעיה של הישראלים.

ישראלי ממוצע לא נוסע ב-150.

 

אתם ממשיכים לנהל דיון סרק, כאילו עברתם איזה תהליך חינוך מחדש בסגנון מה שקרה לגיבור של "התפוז המכני", רק שבמקום הסרטונים שהראו לו שם, שמעתם נאומים של "אור ירוק".

 

ואני, אלוהים יודע למה, ממשיך להצביע על זה פעם בעמוד.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אז 130. זה לא באמת משנה.

 

יש קורלציה בין התפרעות ומהירות ממש מוגזמת (לא סיבתיות אלא קורלציה).

אני לא רואה הרבה אנשים שמחוץ לכביש 6 נוסעים על מהירות כזאת ומתחשבים בשאר התנועה.

לרוב זה אותם אנשים שמזגזגים, חותכים ובכלליות שמים בולבול על כולם.

 

גם על 110 זה גבולי להבהב למישהו בזמן שהוא עוקף משאית בכביש 75.

פורסם

הבעיה עם מה שאתם אומרים היא שאתם נהגים נורמטיביים שיחזרו לימני בסוף העקיפה, בזמן שהרבה נהגים הם לא כאלה.

ברוב המקרים, אני נוהג כמו שאתם אומרים- נותן לרכב שלפני לסיים את העקיפה ולא "מלחיץ" אותו בהצמדות או הבהובים באורות, אבל ברוב המקרים אני צריך לעשות את זה בכל מקרה אחרי שהוא סיים את העקיפה כדי להחזיר אותו לימני.

העניין הוא שכאשר אני כן "מלחיץ" נהג בזמן שהוא עוקף, כמעט תמיד הוא חוזר לימני בסוף העקיפה.

"ai motoare capul doare"

פורסם

אם הוא סיים את העקיפה ולא חזר לימני, אז Fuck him!

 

זה גרוע כמעט באותה מידה כי הוא באמת סוציומט.

 

הבעיה היא עם אלו שבזמן העקיפה רק רוצים שאתה תאיץ, כשאתה כבר במהירות סבירה לחלוטין.

היה לי אחד כזה לפני 5 שנים שזכור לי היטב.

 

היינו בפקק בכביש החוף בגלל עבודות בכביש.

שנינו בנתיב הימני.

התחיל לזוז הפקק ואני האצתי.

העניין הוא שסובארו ג'אסטי מפסיקה להאיץ ב140. הוא לא הבין את זה ופשוט התחיל להבהב בלי הפסקה תוך שהוא נצמד אלי.

מה הבעיה? שבנתיב הימני כולם באותה מהירות שאנחנו נוסעים כי כולנו יצאנו מאותו פקק, אז אני לא יכול לזוז מהנתיב וגם לא יכול להאיץ.

פורסם

Benor

אני איתך!

פעם נסעתי 10 קילומטר כשפיספסתי יציאה מכביש מהיר. כמה אנשים יופתעו פה, אם אגיד להם שראיתי לא פעם נהג עושה רווס בכביש מהיר (על השול לפחות) בשביל לחזור ליציאה שפיספס?

 

RedLabel

יש אנשים שיחזרו לימין אחרי עקיפה.

יש אנשים שלא ואם תעשה להם פעם אחת עם האורות הם יחזור.

ויש כאלה שגם אם תעשה להם 10 פעם עם האורות ותיצמד לאגזוז שלהם - לא יחזרו.

עכשיו תשאל את עצמך מה אתה מרויח בזה שאתה עושה 10 פעם היבהוב אורות ונצמד לתחת של זה שמלפניך? שהוא פתאום יבלום ב 110 ואתה חס וחלילה תכנס בו? או שתלחיץ אותו והוא בכוח יעבור לימיני וחס וחלילה יגרום לתאונה? או שתגיד fuck it ותעקוף אותו על שול?

 

לא אני לא מצדיק את זה שנוסע 110 על שמאלי כשהוא היה יכול לחזור לימיני. אבל זה שמהבהב עם האורות 20 פעם, נצמד לתחת שלו או עוקף על שול - הוא זה שבריון מבין השתיים. והוא זה שיוצר מצב מסוכן בכביש בשבילו ובשביל אחרים.

 

איך אוהבים להגיד פה בפורום? בכביש אל תיהיה צודק, תיהיה חכם. כן אתה תתקל באנשים סוציאומטית שלא יתנו לך לעבור ב 150 בשמאלי. אולי כי הם סוציאומטית, אולי כי הם מטומטים ולא יודעים את החוק, ועוד 1001 סיבות. עשית לו היבהוב פעמיים עם האורות והוא לא הבין את הרמז? תרגיעה, תוריד מהירות. אתה לא שומאכר במסלול. תחכה ומקסימום תעקוף אותו מימין כשתיהיה אפשרות.

פורסם
אז 130. זה לא באמת משנה.

זה משנה, כי אתם, במלוא הכבוד, מציפים, במצטבר עם השרשור המקביל, כבר כ-15 עמודים את הפורום ברגשי נחיתות לא מבוססים.

 

הממהרים הם מיעוט מאוד מצומצם בישראל.

 

אלו שיסעו ב90 - 100 באילון, אבל לא יחשבו אפילו על לעצור לפני מעבר חציה או ב"עצור" הם הרוב.

 

אבל זה ממשיך להיות מעגל שאני מנסה לשבור, ללא שום סיכוי להצלחה. הפורום הזה, אפילו שהוא פורום של חובבי רכב ונהיגה, משקף את המדינה והחברה שאנחנו חיים בתוכה. ועבור כל אדם ממוצע כאן להתעלם מ"עצור" אפילו לא נתפס כעבירה, אבל לנסוע ב-150 קמש זה להיות "משוגע אגרסיבי".

 

ממש לא מפתיע שמספר ההרוגים בתאונות הדרכים כאן עולה משנה לשנה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.

×
×
  • תוכן חדש...