Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3587 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לכל המגיבים שהגיבו בעדי אני מודה לכם מאוד.

שאר המגיבים די הורידו לי את הבטחון העצמי בנהיגה, לא הבנתי מדוע ולמה אני צריכה לעבור על החוק ולנהוג על פי דעתם. רק בכדי שלא יתעכבו, יאחרו, וכדו׳.

 

החוקים במדינה שלנו צריכים תיקונים, כגון מצלמות המהירות שלא מוכיחות את הטענה הבטיחותית שלהם, למרות שלעיתים כן, או מהירות מותרת שבחלק מהכבישים לא מוצדקת.

גם תרבות הנהיגה פה היא לא בשמים, למרות שכן, יש מדינות שזה יותר גרוע.

 

תודה רבה לכם. הבטחון העצמי שלי בנהיגה נשמר.

 

נ.ב מישהו הציע לי לקנות גז פלפל, אני חושבת שזה יהיה מצויין במידה ואיזה משוגע יצא עליי בכביש בגלל שהוא התעכה דקה עד שהגיע ראשון לרמזור.

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אין סיבה שתעברי על החוק כדי "לשמח" מישהו אחר, גם אשתי בדיוק כמוך נוהגת לפי החוק, לא עולה על המהירות המותרת אך גם לא יורדת ממנה, כך היא מרגישה יותר בטוחה בעצמה בזמן הנהיגה ואני מעודד אותה להמשיך כך ואף אומר לה שתשים פס על כל מי שצופר או מהבהב מאחורה, אם הוא ממהר אז שימצא הזדמנות לעקוף כל עוד היא נוסעת לפי החוק.

אבל, וזה לא אמור לסתור את מה שאמרתי קודם, יש גבול לכך, יש מקומות בהם נסיעה לפי החוק אמנם שומרת על הרשיון אך צריך להתחשב גם בשאר משתמשי הדרך.

דוגמא אחת זה עקפיה בסגנון משאיות בכביש 6 שאחת נוסעת 80 והשניה עוקפת אותה ב81 במשך 5 דקות וחוסמות את 2 הנתיבים.

הדוגמא הכי טובה שיש לי זה כביש הערבה, שהחלק מהקטעים שלו לא מאפשר עקיפה.

אני נוסע הלוך-חזור לצפון עם הרכב (אני גר באילת, נוסע לנצרת עילית דרך הערבה) בערך כל שבועיים, יוצא לי להתקע לא מעט מאחורי סבא אדיש או בחורה חסרת בטחון או סתם אזרח שומר חוק שנוסעים 90 ומאחוריהם פקק של אנשים (כולל אותי) שלא רוצים שנסיעה של 3.5 שעות תתארך יותר ממה שהיא צריכה.

בכביש כזה ארוך יש מקום להתחשב באחרים, לבצע עצירה קצרה, לתת לאנשים לעבור ולהמשיך הלאה.

אני מניח שאין אחד שלא נסע בכביש הזה וכולכם יודעים מה מהירות התנועה שם בדרך כלל.

כאשר אני נוסע בשיירה וכולם נוסעים 120-130 עם מרווחים קבועים ובמהירות קבועה ופתאום נתקעים מאחורי "אזרח שומר חוק", זה מתסכל וגם מצמצם את מרווחי הבטיחות כי כל אחד מתחיל לחפש מקום לעקוף.

פורסם

כאשר ישראל ישראלי יושב בקונצרט , הנימוסים שלו לעילא ולעילא.

 

כאשר הוא בכביש הוא נוהג כפי שהוא נוהג.

 

כלומר ברומא תתנהג כרומאי.

 

הנסיעה שלך רויטל היא בהתאם לחוק, וזה נהדר כביכול אבל...

 

היא לא בהתאם לתנאי הדרך, ותנאי הדרך הם שכולם נוסעים יותר מהר, בקטעים מסויימים , וזחילתך, יוצרת לך סיכונים .

 

גם למשתמשים האחרים , אבל הם לא צריכים לעניין אותך.

 

לכן ככל שתנהגי במהירות מסביבך כך תהיי בסיכון מופחת.

 

כמובן, אם מהירות של 110 קמ"ש בכביש של 90 קמ"ש היא למעלה מיכולותיך, שפרי את יכולותיך.

 

כמובן שאינך צריכה לסגל לך הרגלי נהיגה רעים , כמו התנחלות בשמאל, זיגזוג בין נתיבים ועוד רעות חולות שבינן לבין נהיגה בטוחה אין דבר וחצי דבר.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

כמובן, אם מהירות של 110 קמ"ש בכביש של 90 קמ"ש היא למעלה מיכולותיך, שפרי את יכולותיך.

לא מבין את הקשר ליכולת. מאחר ואתה גם משדל אותה לעבור על החוק, אתה גם מוכן לשלם את הקנס ולקחת על עצמך את הנקודות, במקרה והיא תיתפס?
פורסם

אני משדל את רביטל לנהוג במהירות שבה נוסעים כולם.

 

וכפי שאת כולם לא תופסים, כך לא יתפסו אותה.

 

אם היא תיסע לבד בכביש 6 ב 150 קמ"ש כאשר אחרים נוסעים 130 , אז יש סיכוי שייתפסו אותה , או לא.

 

ואני אחראי בקושי על עצמי, אז לקחת אחריות גם על רביטל.

 

אני ממליץ לה מה לעשות, מבחינה בטיחותית , היתר זה באחריות שלה.

 

אני אפילו לא אצא אליה באמצע הדרך, לכן מבחינתי היא יכולה לחסוך את אמצעי ההגנה שהוצעו לה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
לכל המגיבים שהגיבו בעדי אני מודה לכם מאוד.

שאר המגיבים די הורידו לי את הבטחון העצמי בנהיגה, לא הבנתי מדוע ולמה אני צריכה לעבור על החוק ולנהוג על פי דעתם. רק בכדי שלא יתעכבו, יאחרו, וכדו׳.

 

בטחון עצמי בנהיגה לא מקבלים מהתכתבות בפורום, אלא ע"י סגירת אלפי, עשרות אלפי ומאות אלפי קילומטרים מאחורי ההגה (יש כאלה שגם זה לא עוזר להם, ועדיין מפחדים לנהוג ביום חול או מחוץ לעיר).

 

אם ציפית לקבל רק תגובות מפרגנות לחיזוק ביטחון עצמי, מתנצל.

 

זה לא פייסוש ולא אינסטוש, איפה שאפשר לפרסם תמונה בבגד ים ולקבל מבול לייקים ותגובות בסגנון "חחח".

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ישה - ישראל סבא בסבבא של

:grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin:



ממך לא ציפיתי להדיח את פותחת השורות לעבור על חוקי התנועה.

אתה "משדל את רביטל לנהוג במהירות שבה נוסעים כולם.

וכפי שאת כולם לא תופסים, כך לא יתפסו אותה".

 

באם בסביבתך מסתובבים עברינים התנהג כמוהם.

כלומר: באם מסביבך עבריני תנועה תנהג בדיוק כמותם,

לנסוע מעבר למהירות החוקית המותרת

גם באם קיימת מגבלת מהירות ע"פ שלט או חוק.

הרי לא יתפסו אותה.

לא חשבת שמגבלת מהירות אי בהתאם לתנאי/סוג הדרך -

עיקולים, שטח עירוני, סוג הכביש וכו..

 

פורסם

שלט 30 קמ"ש לפני בית ספר מכובד עלי

 

שלט של 110 /120 בכביש 6 זה צחוק מהעבודה ( לא המפלגה ).

 

והעם לא טיפש

 

העם נוסע בהתאם לתנאי הדרך ברוב המקרים ולכן המהירות האמיתית בכביש 6 היא + 20 קמ"ש מאשר המחוקק הנאור קבע.

 

למה ללכת רחוק

 

נכתב לאחרונה כי בפרוייקט המצלמות העלו את רף האכיפה כי אחרת כל העם היה מתחיל ללכת ברגל.

 

אז אולי במקום להעלות את רף האכיפה, יתאימו את המהירות למציאות ולא להיפך.

 

שוב לדעתי , נסיעה שלא בהתאם לתנאי הדרך היא מסוכנת וכאשר כולם נוסעים 110 קמ"ש ואתה נוסע 90 קמ"ש אתה מזמן לעצמך צרות, או לאלה שסביבך, בטח ובטח כאשר מדובר בכביש חד נתיבי.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ישה, בתוך עמנו אנו חיים, וגם אני לא בדיוק מקפיד על המהירות המותרת, נניח בכביש 22.

 

ובכל זאת - גם האירופיים קלי הגלגלים מגבילים את המהירות בכבישים המהירים שלהם ל-120-130 קמ"ש למרות שהתחושה היא שהכבישים מסוגלים לשאת הרבה יותר מזה בבטיחות. איני יודע על איזה יסוד מדעי מבוססת ההגבלה, אבל היא מיושמת מפורטוגל עד פינלנד עם חריג על פני כמה אלפי ק"מ בגרמניה, שגם בה יש הדורשים להחיל הגבלת מהירות על כל רשת הכבישים. סה"כ גם באירופה כביש בסגנון של כביש 6 או 431 היה מוגבל ל-120-130 קמ"ש, ובניגוד לישראל, ההגבלה היתה מקובלת על הנהגים ונאכפת בקפדנות. כך גם בכבישים שאינם מהירים - 90-100 קמ"ש לבין עירוניים כפולי מסלולים ו-80-90 קמ"ש לחד מסלוליים, עם קטעים ארוכים של הגבלה יותר נמוכה. וכל זה עם תרבות נהיגה הרבה יותר מפותחת מזו שלנו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ישה, בתוך עמנו אנו חיים, וגם אני לא בדיוק מקפיד על המהירות המותרת, נניח בכביש 22.

 

ובכל זאת - גם האירופיים קלי הגלגלים מגבילים את המהירות בכבישים המהירים שלהם ל-120-130 קמ"ש למרות שהתחושה היא שהכבישים מסוגלים לשאת הרבה יותר מזה בבטיחות. איני יודע על איזה יסוד מדעי מבוססת ההגבלה, אבל היא מיושמת מפורטוגל עד פינלנד עם חריג על פני כמה אלפי ק"מ בגרמניה, שגם בה יש הדורשים להחיל הגבלת מהירות על כל רשת הכבישים. סה"כ גם באירופה כביש בסגנון של כביש 6 או 431 היה מוגבל ל-120-130 קמ"ש, ובניגוד לישראל, ההגבלה היתה מקובלת על הנהגים ונאכפת בקפדנות. כך גם בכבישים שאינם מהירים - 90-100 קמ"ש לבין עירוניים כפולי מסלולים ו-80-90 קמ"ש לחד מסלוליים, עם קטעים ארוכים של הגבלה יותר נמוכה. וכל זה עם תרבות נהיגה הרבה יותר מפותחת מזו שלנו.

 

כל מילה בסלע!

פורסם

לדעתי כל הרכבים כאן צריכים להיות סגמנט D ומעלה, עם קרוז קונטרול ובקרת אקלים כאיבזור חובה.

 

אוטו גדול כופה עליך סגנון נהיגה רגוע ונינוח, חלונות סגורים ובקרת אקלים מנתקים אותך מהסביבה (גם לרכבי מנהלים יש בד"כ בידוד רעשים איכותי יותר), וצריכת דלק גבוהה גורמת לך לשים קרוז קונטרול על 90-100, ולהזדחל בנתיב הימני.

 

צריך שיהיה גם מנוע אטמוספרי גדול (2-2.5 ליטר), רצוי 8 שסטומים, וגיר אוטומטי 4 הילוכים מיושן, שבניסיון האצה אומר לך "עזוב אותי באמאש'ך".

 

ומושבים נוחים כמו הספה מול הטלוויזיה בבית.

 

ככה כולם ינהגו רגוע, וכמות התאונות תרד.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

עדיף גיר רציף , שיתן אופי מסורס לדוושת הגז לא משנה כמה לוחצים עליה והרבה רעש מנוע בהאצה שיצור תחושה לא נעימה אצל הנהג.

פורסם

ישה - ישראל סבא בסבבא של

:grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin:



ממך לא ציפיתי להדיח את פותחת השורות לעבור על חוקי התנועה.

אתה "משדל את רביטל לנהוג במהירות שבה נוסעים כולם.

וכפי שאת כולם לא תופסים, כך לא יתפסו אותה".

 

באם בסביבתך מסתובבים עברינים התנהג כמוהם.

כלומר: באם מסביבך עבריני תנועה תנהג בדיוק כמותם,

לנסוע מעבר למהירות החוקית המותרת

גם באם קיימת מגבלת מהירות ע"פ שלט או חוק.

הרי לא יתפסו אותה.

לא חשבת שמגבלת מהירות אי בהתאם לתנאי/סוג הדרך -

עיקולים, שטח עירוני, סוג הכביש וכו..

 

 

אלה הם העובדות בשטח. הרוב המכריע של הנהגים, לא מקפיד לשמור על המהירות המותרת, "עברייני תנועה".

אתה ורוויטל יכולים להמשיך להיות צודקים, שומרי חוק ולטפוח לעצמכם על השכם, זה עדיין לא ישנה את העובדה הזאת.

 

כשהייתי נהג חדש, לא עברתי את המהירות המותרת.

לקח לי שבוע להבין שיהיה לי יותר בטוח לנהוג לפי תנאי הדרך וקצב התנועה, מאשר לנהוג במהירות החוקית ו"למשוך" אליי עברייני תנועה שלא שומרים מרחק, חותכים ועוקפים בצורה מסוכנת. בעיניי קנס על מהירות מתגמד לעומת הסיכונים הכרוכים בשמירה על מהירות חוקית ולא מותאמת לקצב התנועה.

פורסם
ישה, בתוך עמנו אנו חיים, וגם אני לא בדיוק מקפיד על המהירות המותרת, נניח בכביש 22.

 

ובכל זאת - גם האירופיים קלי הגלגלים מגבילים את המהירות בכבישים המהירים שלהם ל-120-130 קמ"ש למרות שהתחושה היא שהכבישים מסוגלים לשאת הרבה יותר מזה בבטיחות. איני יודע על איזה יסוד מדעי מבוססת ההגבלה, אבל היא מיושמת מפורטוגל עד פינלנד עם חריג על פני כמה אלפי ק"מ בגרמניה, שגם בה יש הדורשים להחיל הגבלת מהירות על כל רשת הכבישים. סה"כ גם באירופה כביש בסגנון של כביש 6 או 431 היה מוגבל ל-120-130 קמ"ש, ובניגוד לישראל, ההגבלה היתה מקובלת על הנהגים ונאכפת בקפדנות. כך גם בכבישים שאינם מהירים - 90-100 קמ"ש לבין עירוניים כפולי מסלולים ו-80-90 קמ"ש לחד מסלוליים, עם קטעים ארוכים של הגבלה יותר נמוכה. וכל זה עם תרבות נהיגה הרבה יותר מפותחת מזו שלנו.

 

יפה כתבת,

 

מאוד מעניינות התגובות שבעיקרן הנקודה שיש לנסוע בהתאם למהירות מסביבך גם עם זה מעל המהירות המותרת.

סוג של נצחון יצר ההשרדות על כוחו של שלטון החוק.

 

אולי זכור לחלקכם לפני כמה שנים נתפס מפכל משטרת התנועה של בריטניה נוהג מעל המהירות המותרת בכביש מהיר.

עד סוף אותו היום הוא התפטר מתפקידו והתפטר ממהמשטרה.

במסיבת העיתונאים הוא אמר '' מיש שחי במדינת חוק לא יכול לבחור איזה חוק לקיים ואיזה לא''. התנצל, הסביר שעשה טעות וכו וכו.

 

מעניין שאנשים שומרי חוק מצליחים ליישב עם עצמם את אי הציות לחוקים מסוימים (בהסבר כמובן שאלו חוקים דביליים, טפשיים, לא נכונים. גזרה שהציבור לא יכול לעמוד בה וכו.).

 

מתקיימת בישראל ארוזיה מתמשכת בשלטון החוק (ובחירה לאיזה חוק לציית הוא רק ביטוי נוסף לעניין זה) . לי לקח כשמונה שנים ומרחק של כחמשתלפים קמ כדי להבין קצת יותר איך ולמה.

 

ארוזיה זו מתקיימת במקביל ברמת החוק, ברמת השלטון הדמוקרטי, וקוראת במקביל ליחס המחפיר שמקבל כל מי שנקרא הזולת.

כשהייתי קרוב ובתוך כל זה לא ראיתי את הדברים.

 

כמובן שגם בתנאים אידאלים הנהיגה תהיה דומה לפורטוגל, ספרד, איטליה וכו. אבל לדעתי יש כמה רבדים נוספים, הרי איננו עם ככל העמים בסופו של יום.

פורסם

לירן, חבל שאתה עושה הכללות -

"הרוב המכריע של הנהגים, לא מקפיד לשמור על המהירות המותרת".



 

ממרום שנותי ונסיוני התעבורתי בארץ ובחו"ל -

כולל בנהיגה מהירה (מאוד) במקומות/אתרי נהיגה תחרותיים

ששם זה לא נוגד את חוקי התעבורה המקומיים.

 

גם בארצנו ניתן לנסוע כחוק על כל המשתמע מכך -

ציות לתמרורים, ציות לסימון ע"ג הכביש,

נהיגה תואמת את תנאי השטח - נהיגה עירונית/ראות תוואי הכביש ועוד...

 

במידה ויצא לך לנהוג בחו"ל בוודאי סיגלת לעצמך את מנהגי המקום

ונהנית במהלך נהיגתך יותר מאשר בכבישי ארצנו.

 

תאמין לי כי התלתן הירוק שלי רוצה להתאים את עצמו למהירות של

רכבים אחרים אך אני כנוהג ברכב - יודע לרסן אותו למהירות המותרת בחוק.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...