Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3588 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברור לכולם שהמהירות בה נוסעים היא לא המהירות שכתובה בתמרורים.

 

והמשטרה הרימה את רף האכיפה במצלמות כדי להתאים את החוק למציאות.

 

אולי הם מבינים דבר אחד או שניים שאנחנו לא מבינים, והשד של המהירות הוא לא כזה שד.

 

וכבר שנו חכמינו מלפני 1000 שנה ויותר

 

בית דין = המחוקק

 

אין גוזרין גזירה על הצבור, אלא אם כן רוב הצבור יכולין לעמוד בה. קודם הנהגת תקנות וגזירות, על בית דין לבדוק אם רוב הציבור יכול לעמוד בה. עבודה זרה לו, א

 

עיקרון זה מנחה את בעלי הסמכות להתקין תקנות ולגזור גזרות או להנהיג מנהגים.

לאור עיקרון זה, כל אימת שנראה לבית דין לגזור גזרה, לתקן תקנה או להנהיג מנהג, עליו לברר ולדעת אם רוב הציבור יכולים לעמוד בהם, אם לאו.

למשל: אף על פי שאמרו חכמים, שאסור לגדל בהמה דקה בארץ ישראל, משום שמירה על השדות, לא אסרו גידול בהמה גסה. חכמים ידעו, שבאיסור לגדל בהמה דקה יכול רוב הציבור לעמוד, מפני שאפשר להביא בהמה דקה מחוץ לארץ; אבל באיסור גידול בהמה גסה - רוב הציבור אינו יכול לעמוד בגזרה, מפני שאי אפשר להביא בהמה גסה מחוץ לארץ.

 

אם גזרו בית דין גזרה על הציבור, מתוך שסברו שרוב הציבור יכולים לעמוד בה, ואחר שנגזרה הגזרה פקפקו בה העם ולא פשטה ברוב הקהל –

לדעת הרמב"ם (הלכות ממרים, פרק ב, הלכה ו), הגזרה בטלה, ואין רשאים לכוף את העם לנהוג על פיה. ( תרתי משמע )

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ישה - לציבור אין בעיה למוד בגזרות אם הן נאכפות. מדוע גרמני בפורשה יקפיד על המהירות המותרת עד כד קמ"ש בודד, יקפיד לנהוג בנתיב הימני ויפנה את הדרך גם לאיזטה? יש לך שני מרכיבים:

1. חינוך.

2. אכיפה.

בישראל שני אלה הוכים ומתרופפים עם השנים.

מקצוע האזרחות עובר פוליטיזציה, מפחיתים את החינוך להבנת החוק ושמירתו ומסיטים את הדגשים לכיוונים פוליטיים, בדרך כלל ימניים (שרי חינוך "שמאלנים" כמו שולמית אלוני ויוסי שריד דווקא הדגישו את החינוך הדמוקרטי, והציות לחוק הוא חלק ממנו).

ולגבי אכיפה, אנחנו רואים את ההדרדרות. כנראה שנוח לממשלה לא לתקצב את המשטרה, אולי כדי לדלל קצת את שורות האסירים החשובים מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ספריאל

 

אינך כנראה מבין.

 

כאשר המחוקק קובע משהו בלתי הגיוני, שהציבור אינו יכול לעמוד בו , מבטלים את הגזירה ולא אוכפים אותה.

 

וזה בדיוק מה שקרה למצלמות המהירות.

 

העלו את הרף למהירות גבוהה מאוד כדי ללכוד רק את החריגים, ולא את רוב הציבור.

 

ניתן לעשות ניסוי ולבטל את התמרורים של המהירות בכביש 6.

 

האם לדעתך פתאום כולם יסעו במהירות של 150 קמ"ש?

 

מודיע לך שלא!!

 

הרוב ייסעו במהירות הנוחה להם כ 110-130 קמ"ש , בדיוק כמו שהם עושים כיום.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

הבעיה אינה כביש 6.הבעיה היא דרכים עירוניות, שבהן המגבלה אינה נובעת ממגבלות הרכב או הנהג אלא ממגבלות הסביבה, קרי הולכי רגל, רוכבי אופניים וחבריהם. מבחינת הנהג אין שום בעיה לנהוג בכביש עירוני כפול נתיבים ב-80 קמ"ש, הרכב לא יסטה והנהג יראה את הרמזור האדום מוקדם מספיק כדי לעצור בזמן, אבל הולך הרגל תמיד יכול להפתיע אותו (ועם החינוך הישראלי וא יעשה זאת במקום ובזמן הפחות צפויים).

 

על נושא מצלמות המהירות אני בכלל לא מדבר, זו שערוריה בפני עצמה ולא בגלל מגבלות המהירות, שבהשואה לכבשים דומים באירופה סה"כ לא בלתי מקובלות. ז"א יש כבישים שיכולים לקבל עוד 10-20 קמ"ש, אבל סה"כ רוב מגבלות המהירות דומות למקובל בכבישים דומים בעולם התרבותי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ישה, צריך להיות איזון מסוים בין מה שהמחוקק מחליט ומה שהאנשים רוצים.

וגם צריך להתחשב בנזק שנגרם על ידי העבירה והנזק של האכיפה (למשל לעצור אזרח נורמטיבי על שימוש במריחואנה בבית, בלי להזיק לאף אחד. זה לא מועיל לכלום לעצור אותו).

 

הרי אם יהיה פתאום גל רציחות אז תבטל את החוק שאוסר על זה?

לא!

 

צריך לשנות את חוקי המהירות במקומות מסוימים ולהעלות את המהירות, אבל זו לא הבעיה הכי גדולה שיש בכביש.

 

שלושת הבעיות הכי גדולות הן:

 

- בריונות והרגשה של "מגיע לי" והתפרעות תוך כדי שדורכים על אחרים ועושים סוג של טרור.

- אנשים שמתעסקים עם הטלפון או דברים אחרים בזמן הנהיגה.

- אנשים שלא חושבים בשום רמה על השאר, גם אם הכוונה שלהם היא לא רעה (אלו שנשארים בשמאלי באיטיות, נוהגים עם אורות גבוהים או נורות שרופות ולא מאותתים).

 

המהירות היא לא הבעיה בפני עצמה. תוסיף לזה בריונות ויש לך תאונות.

פורסם

*ממשיך לדפוק את הראש בקיר :brickwall::brickwall::brickwall:*

 

למה אתם כל כך נעולים על התעסקות במהירות?! זו לא הבעיה בכבישי ישראל. זה הנושא הכי פחות אקוטי ומהותי לכל מה שקורה כאן.

צאו מרגשי הנחיתות של "אין לי רכב מהיר לא סופרים אותי" או מהפרופגנדה המפגרת של "אור ירוק".

 

מחר בבוקר, כשאתם יוצאים לנהוג, נסו לספור כמה נהגים בממוצע אתם רואים עוצרים ב"עצור", לפני מעבר חציה, נותנים זכות קדימה, מאפשרים להשתלב. אחר כך תשימו לב כמה נהגים בממוצע עוברים באדום. אחר כך תסתכלו על נהגים מקצועיים ולבסוף על רוכבי דו"ג.

כשכל זה ייפתר, אפשר יהיה לדבר על המשוגעים האלו שחוצים את אילון ב-150 קמש.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

יבגני, אתה מערבב מין בשאינו מינו :confused:.

הפוסט של שייך לשרשור המקביל.

אין ספק שנושא התנהגות הנהג הישראלי המצוי - זו הקרויה בלשון צבאית "סוציומטית", שלא לדבר על עבירות מסוכנות מחייבות התיחסות, אבל פות"ש מתלוננת על ההתיחסות אליה כאשר היא מצייתת לחוק בעניין המהירות, אז בינתיים נתרכז כאן בבעיה זו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ספריאל, אני לא מערבב כלום, לפחות לא הפעם :)

 

היא מתלוננת על נהגים שנוהגים בפראות. העניין הוא שיש סטראוטיפ של נהג פראי, וזה בהכרח מתקשר אצל רבים למהירות.

בפועל, זה סטראוטיפ ותו לא. אולי רויטלוש לא מבינה את זה (כמו רבים אחרים בכבישי ישראל, כולל החבר מהשרשור המקביל), אבל האגרסיביות בכבישי ישראל כמעט אף פעם לא באה לידי ביטוי באספקט של המהירות.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

תכל'ס יבגני צודק.

יש אנשים שבאים מחנים ישר כמו סרגל, ואז מגיעים פרחחים במאזדות וחונים עקום לידם. ביזיון.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

מתמקדים בנושא המהירות כי כרגע הוא סלע המחלוקת, אבל כפי שכותב ספריאל, המחלוקת היא סביב הציות לחוק. היום לעצור בתמרור עצור ולא לחצות קו הפרדה רצוף הם עדיין קונזנזוס; מי יודע, אולי בעוד עשור יהיו דיונים גם סביב עצירה בעצור? "...מה פתאום אתה עוצר בעצור ומעכב אותי? זה בכלל אתה הבריון... אז מה אם המחוקק קבע, זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה..."

 

יודעים מה? מעבר לעניין הציות הסלקטיבי לחוק שבעייתי בעייניי, יש פה עוד עניין. נעזוב את החוק. נניח שאין הגבלות מהירות יותר, והמחוקק משאיר את המהירות לשיקול דעת הנהגים לפי תנאי הדרך.יש פה איזו הנחה סמויה ברוח "חוכמת ההמונים" שעמישראל נוסע במהירות הנכונה לתנאי הדרך וכולם צריכים ליישר קו. לדעתי זו הנחה בעייתית מאוד. עמישראל נוסע 90-100 ויותר בכבישים בין עירוניים חד-מסלוליים עם תנועה זורמת וראות מצויינת קילומטר קדימה. עד כאן בסדר. הבעיה שעמישראל מממשיך לנסוע אותם 90-100 בכבישים חד-מסלוליים מפותלים, חשוכים, עמוסים, צרים, עם קו הפרדה רצוף ועבודות בכביש לאורך קילומטרים כולל מעקפים, מדרגות ובורות תוך שימת *** מוחלטת על תמרורי 70 כל הדרך.

 

אז עכשיו אנשים אמורים לשים נפשם בכפם ולנסוע במהירות שלא מתאימה לדרך, רק כי הם לא במהירות של כולם?

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

פורסם
מתמקדים בנושא המהירות כי כרגע הוא סלע המחלוקת, אבל כפי שכותב ספריאל, המחלוקת היא סביב הציות לחוק. היום לעצור בתמרור עצור ולא לחצות קו הפרדה רצוף הם עדיין קונזנזוס; מי יודע, אולי בעוד עשור יהיו דיונים גם סביב עצירה בעצור? "...מה פתאום אתה עוצר בעצור ומעכב אותי? זה בכלל אתה הבריון... אז מה אם המחוקק קבע, זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה..."

 

אבל כבר היום אני מרגיש מטומטם כשאני עוצר בעצור. כבר היום יש נהגים שיצפרו לי או יעקפו אותי בפרעות כי לטענתם (כנראה כן, אני לא יודע מה עובר להם בראש), אני מעקב אותם בגלל שאני עוצר בתמרור עצור במקום שבו הוא כנראה לטענתם (שוב כנראה, לא יודע מה עובר להם בראש) לא נחוץ.

 

אני לא אצטדק ואגיד שאני נוהג במהירות החוקית. וכן מעצבנים אותי אנשים שנוסעים 70 בכביש שבו אפשר לנסוע 70 על פי החוק. אז לפחות תסעו בנתיב הימני. וכן אני עוקף אותם מימין. מצד שני גם מעצבן אותי אותו אחד שעושה לי עם האורות, כשאני בשמאלי על 120 בכביש שבו מותר לנסוע 90 וכולם נוסעים 90 (חוץ מהנתיב השמאלי). וזה לא כי אני ביריון ולא רוצה לתת לו לנסוע 150, אבל בחיית אין לי לאן לזוז כי משמאלי יש שול (במקרה הטוב) ומימיני יש רכבים שנוסעים 90. אז מצטער תיאלץ לחכות.

 

אבל שוב. מהירות היא לא הבעיה.

הרבה אנשים נוהגים בצורה כזאת כאילו לא אכפת להם מהחיים שלהם ושל הסובבים אותם. כמה אנשים נהרגו על חצית קו הפרדה רצוף? כמה תאונות היו על אי עצירה בתמרור עצור? אפילו אני הייתי מעורב באחת. ה 2-3 שניות הכי מפחידות בחיים שלי.

אנשים מקפידים ללכת לאוטודיפו לקנות שלט של "תינוק באוטו" אבל נוהגים כאילו התינוק שלהם בן-אלמוות.

 

זה לא קטע של עקרונות. זה לא קטע של תרבות. זה לא קטע של חוק. וזה לא קטע של התאמה למצב הדרך. מדובר פה בחיי אדם. בחיים שלכם ובחיים של אנשים אחרים. אם גם את כבוד לחיים של אנשים אחרים איבדנו, אז מה יש בכלל לדבר על שמירת נתיב נסיע או עצירה בתמרור עצור.

פורסם
מצד שני גם מעצבן אותי אותו אחד שעושה לי עם האורות, כשאני בשמאלי על 120 בכביש שבו מותר לנסוע 90 וכולם נוסעים 90 (חוץ מהנתיב השמאלי). וזה לא כי אני ביריון ולא רוצה לתת לו לנסוע 150, אבל בחיית אין לי לאן לזוז כי משמאלי יש שול (במקרה הטוב) ומימיני יש רכבים שנוסעים 90. אז מצטער תיאלץ לחכות.

אין צורך להתעצבן. אתה משתמש בנתיב עקיפה לצורך שיוט במהירות גבוהה יותר מהמהירות בנתיב הרגיל, הוא עושה בדיוק את אותו דבר. הוא במהירות גבוהה יותר ממך. אתה מהווה לו מכשול בנתיב, אם אתה במהירות הלא מתאימה, עבור לימני והמתן שיעבור, לאחר מכן חזור לשייט בנתיב העקיפה.


×
×
  • תוכן חדש...