Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3587 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סליחה מי שטועה פה זה אתה.

 

אני לא אשמה שהמדינה החליטה שבקטע הנל המהירות המותרת תהיה 50.

אני שומרת על הרשיון שלי, ונוהגת על פי חוקי התנועה.

 

אני לא ינהג מהר או בהתאם לקצב שלך כדי שחלילה לא תלטף את דוושת הגז, או חילילה הנסיעה שלך תתעכב בדקה.

 

 

 

המצלמות תורמות או לא זה כבר דיון אחר, ואני מדיינת על התרבות ולא על חוקי התנועה.

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אספר סיפור קטן, לפני כ5 שנים קיבלתי דוח והזמנה למשפט על מהירות.

היכן זה היה? במחלף קוממיות, שנוסעים מחולון לבית ים, בדיוק מול הכניסה לרכבת היום.

המהירות המותרת בקטע זה היא 50 קמ'ש. ולא, לא היה תמרור שמציין זאת.

נסעתי במהירות ונמדדתי על 76 קמ'ש, 71 לאחר הפחתה.

האם נסעת בתוך נחיל רכבים שנסעו באותו קצב איתך או שהכביש היה פחות או יותר ריק?

אני מנחש שהתשובה היא ב', אחרת היינו שומעים בחדשות שמאות נהגים קיבלו דוח ב10 דקות.

ולכן הדוגמא הזו לא רלוונטית לחלוטין למה שכתבתי.

את ממשיכה להתחפר בתוך העמדה שלך ובוחרת להיות צודקת פה מאשר חכמה בכביש.

אם השהות שלך פה היא זמנית אז זה בסדר, תוכלי לספר לשאר העולם כמה חרא פה.

אם את מתכננת להמשיך לנהוג פה בכמה עשרות שנים הקרובות, אז חבל שתסבלי. בשינוי חשיבה קטן תכלי לנהוג ברוגע ובכיף.

הנה עובדה, אני 13 שנה על הכביש עם 20K ק"מ בממוצע בשנה על כל מיני כלי רכב, ולא סובל לרגע..

יום טוב גם לך

פורסם

רציתי להוסיף שאשתי עולה חדשה יחסית (כמעט חמש שנים) ולמרות שהיא נהגת מיומנת עם המון ביטחון, ורגילה לנהוג מרחקים ארוכים בחו״ל, כשהיא צריכה לנהוג פה מחוץ לעיר, היא סובלת.

היא עושה את זה בלי לחשוב פעמיים, אבל עד היום לא מסוגלת להתרגל לאגרסיביות פה בכביש.

פורסם
מעבר לחוקי התנועה שכבודם במקומם מונח, חלק לא מבוטל מ"חוכמת כביש" זה גם לדעת לזרום עם התנועה.

אם את נוסעת 50 בכביש שכולם נוסעים בו 70, את בסדר מבחינת החוק, אבל מעשית את יוצרת הפרעה לתנועה ואז עצבים וחיתוכים לא יאחרו להגיע.

גם אני נוהג רגוע וחסכוני מאוד.. אבל ממש לא שותף לתחושות שאת מתארת פה. הטריק הוא לא להיות יקי על המספרים אלא לזרום עם התנועה.

 

 

תודה יגאל.

לא היית צריך להמשיך את הדיון - סיכמת הכל בתגובה הראשונה.

ואני אהיה הרבה יותר חריף : חלק מהתאונות נובע מתוך צדקנות *#$%#@ כמו של פות"ש. זעם כבישים נובע מהתנהגות כמו של פות"ש ועוד ועוד.

אבל לכו כולכם ו-@#%# אני אסע 90 בנתיב השמאלי, זה חוקי !

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

פורסם

למה לקלל חומד?

ואני לא נוסעת ולא רשמתי שאני נוסעת 90 על הנתיב השמאלי.

 

על הימיני דווקא כן. ויתרה מזאת, אני לא מעיזה לעלות ולו בקמ'ש אחד ל91 קמ'ש.

 

איך אני איתך?:-)

פורסם
את צודקת אבל ממש לא צריכה להיות ממש מופתעת.

קודם כל, ישראל היא לא המדינה היחידה בה תרבות הנהיגה היא ירודה, למרות שיש לנו מקום של "כבוד" במועדון הזה.

 

מעבר לכך, לא צריך לצפות ממי שעומד בתור לרוחב, ממי ששואל ברחוב מה השעה ולא טורח להגיד תודה, ממי שמחבר רמקול ענק לסלולרי שלו בבריכה, ממי שקודח בקיר ב-1 בלילה, ממי שצורח על קופאים בסופר\על מלצרים במסעדה\על דיילים במטוס\על כל דבר ובכל מקום, ממי שיש לו "רק שאלה", ממי ש"כבר היה בתור בבוקר", ממי שממש, אבל ממש! - ממהר לעומתנו שתקועים בפקק רק כי אין לנו מה לעשות, ממי ש"לא יצא פראייר", ממי שחונה בשתי חניות שלא לומר בחניית נכים, ממי שפותח את הדלת שלו לתוך הרכב שלך בלי לחשוב שיש עם זה בעייה ("אחי, גם לי עשו ככה!"), ממי שמרוקן מאפרה על הכביש, ממי וממי וממי וממי...

 

מה לעשות, אנחנו - כמו גם עמים אחרים - כוללים חלק באוכלוסיה שמתנהג כמעט בכל מקום בצורת "אני ואפסי עוד" עם הרבה זלזול באחרים, חוסר סבלנות וחוסר סובלנות. זה די קל להמשיך את ההתנהלות הזו בכביש - צורת הנהיגה במכונית היא שלוחה מדוייקת של האישיות ואת כל השלילי שתיארתי קודם קל לראות בכביש שהוא סביבה קלאסית בה אמורים להתקיים שמירה על חוקים, דיוק, התחשבות, סבלנות. החלק הזה באוכלוסיה אולי לא גדול (למרות שבזה אני ממש לא בטוח), אבל מאוד בולט.

 

הוסיפי לכל זה חינוך מוטורי בסיסי שמאפשר עם קבלת הרשיון פחות או יותר להזיז כלי-רכב ולא הרבה יותר מכך, והנה יש לך תשובה עצובה לשאלה.

 

תגובה לעניין, באמת כל הכבוד. עם נהגים כמוך הייתי רוצה לנהוג.

פורסם (נערך)

קיצר הבנתי,

את יוצאת מנקודת הנחה שאת בסדר והעולם דפוק.

באת לפה רק בשביל לקבל אמפתיה וכל נקודת מבט שונה משלך היא "שטויות" (לדברייך).

תמשיכי לסבול.. איחלתי לחייל בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם

אני מסכים עם יגאל בנושא.

גם אצלי בעיר יש כביש מסויים שאני תמיד נזכר בו שהמהירות המותרת בו היא 50 קמ"ש, ללא סיבה שעולה לי לראש, אך ניתן לסוע בו גם 100 ללא בעיה (גם 120, אבל נשאר בתחום הסביר לכביש עירוני).

אמנם המהירות המותרת היא 50, כאשר אני נתקע שם מאחורי מישהו שנוסע לפי התמרור (אין אפשרות לעקוף ברוב הכביש) אני לא צופר, כי מה לעשות, זה מה שרשום בתמרור אבל אני בהחלט מרגיש את סבלנותי פוקעת מהר מאוד.

נהגים אחרים לא כלכך סבלנים ואז נוצרת התופעה של האגרסיביות שמתארת פותחת השרשור.

 

בכל מקרה, למעט במקומות שאני עוד לא מכיר, אני לא נוסע לפי השילוט אלא לפי תנאי הדרך.

פורסם (נערך)
אני מסכים עם יגאל בנושא.

גם אצלי בעיר יש כביש מסויים שאני תמיד נזכר בו שהמהירות המותרת בו היא 50 קמ"ש, ללא סיבה שעולה לי לראש, אך ניתן לסוע בו גם 100 ללא בעיה (גם 120, אבל נשאר בתחום הסביר לכביש עירוני).

אמנם המהירות המותרת היא 50, כאשר אני נתקע שם מאחורי מישהו שנוסע לפי התמרור (אין אפשרות לעקוף ברוב הכביש) אני לא צופר, כי מה לעשות, זה מה שרשום בתמרור אבל אני בהחלט מרגיש את סבלנותי פוקעת מהר מאוד.

נהגים אחרים לא כלכך סבלנים ואז נוצרת התופעה של האגרסיביות שמתארת פותחת השרשור.

 

בכל מקרה, למעט במקומות שאני עוד לא מכיר, אני לא נוסע לפי השילוט אלא לפי תנאי הדרך.

 

גילוי נאות, תקווה, משאת נפש: גם אני הייתי שמח אילו המהירות המותרת בכבישי ישראל היתה גבוהה יותר.

 

אבל... תן לי שנייה להבין -

כל תופעת האגרסיביות שבכבישי ישראל נובעת רק כי מישהו מעדיף לנסוע 50 קמ"ש בעיר או 90 קמ"ש במסלול הימני מחוץ לעיר? אתה רציני?

 

לגבי פקיעת סבלנותך, זו באמת בעייה. האם אתה אחד מאלה שמתפוצץ להם הווריד בגלל מישהו שהחליט לנסוע 50 קמ"ש בעיר ואח"כ תחתוך אותו או אותי בפנייה הבאה רק כי לא נרגעת? וסתם כדי לסבר את האוזן, אתה נוסע לא לפי השילוט אלא לפי תנאי הדרך - נגיד, תמרור אין כניסה אבל לא באות מכוניות ממול, זה הולך? 250 קמ"ש (הגבלה אלקטרונית, סורי) בכביש 6 בלילה כי יש רק קצת מכוניות, הולך? 100 בכביש עירוני שאיזה סתום החליט שהמקסימום בו הוא 50, ללא סיבה אמיתית כמובן - זה הולך אני מבין.

עריכה אחרונה על ידי X9500

The older you get, the better you used to be

פורסם
אני מסכים עם יגאל בנושא.

גם אצלי בעיר יש כביש מסויים שאני תמיד נזכר בו שהמהירות המותרת בו היא 50 קמ"ש, ללא סיבה שעולה לי לראש, אך ניתן לסוע בו גם 100 ללא בעיה (גם 120, אבל נשאר בתחום הסביר לכביש עירוני).

רק להדגיש (שוב)

לא אמרתי שזה בסדר סתם לסוע מהר כי הכביש מאפשר..

אמרתי שזה לא חכם להוות מכשול בתוך נחיל רכבים זורם.

יום טוב גם לך

פורסם

igal_zeltser + mill3r - ע"פ הנכתב על ידכים בשרשור וכנראה התנהגותכם בכביש,

אתם חלק באוכלוסיה שמתנהג כמעט בכל מקום בצורת "אני ואפסי עוד"



עם הרבה זלזול באחרים, חוסר סבלנות וחוסר סובלנות.

זאת כפי שרשם בתחילת השרשור - X9500

#9.



פותחת השרשור Revitalush - תמשיכי לנהוג כפי שאת עושה זאת כיום.

כאחד שמעורב בתחום הנהיגה הספוטיבית ובמהירויות גבוהות

שחברי הפורום הנכבדים: igal_zeltser + mill3r לדעתי לא חוו עדיין.

 

בכבישי הארץ וברחבי מדינות העולם אני שומר על החוק

ובהתאם לכך גם על חוקי הנהיגה על פי הנוהג המקומי.

 

במשך 43 שנות נהיגה לא עברתי במודע את מהירות המותרת.

גם לא מרשה לעצמי לחנות את רכבי במקום אסור.

כך שלא זכיתי עדיין לקבל דו"ח תנועה.

ולמרות הנהיגה ע"פ החוק, לא הייתי מעורב בתאונה דרכים.

כך גם חינכתי את ילדי לשמור על כל חוק בכל תחום.

 

כנראה שאת חברי הפורום המתלהמים עליך לא חינכו כראוי.



מכבד את כל הנכתב על ידך -

"אני נוהגת בצורה חסכונית, אך לא מעכבת את התנועה,

לא עולה על המהירות המותרת, אך גם לא נופלת ממנה,

נוהגת תמיד בנתיב הימיני, שומרת על חוקי התנועה".

המשיכי לנהוג כך.

פורסם (נערך)

קודם כל בואו לא נצא על פותחת השרשור מבלי שראינו את נהיגתה.

 

אני מעדיף לזרום עם התנועה גם אם זה כרוך ב״לעגל״ קצת את המהירות כלפי מעלה.

 

אבל אם היא לפחות נוהגת בימני ולא ממש זוחלת אז אני מאמין שזה מקובל פה על רובנו.

 

לדעתי אתה סתם מגזים. אנחנו לא אחת המדינות הגרועות בעולם מבחינת נהיגה. אמנם זה רחוק מלהיות גן עדן, אבל פרופורציות זה דבר חשוב. הגזמה ואובר-דרמטיות זה חלק מהמאפיינים של הישראלי המצוי שחושב אני ואפסי עוד.

אתה צריך להפסיק לראות תכניות טלוויזיה שמעצבנות אותך, רק תרוויח מהמהלך הזה.

הכל ברוח טובה, כן?

 

הוצאת מלים מפי.

 

אני נותן לכל הנרגנים לנהוג בכבישי סין דקה אחת.

דקה!

 

יודע מה, אם רחוק להם? שילכו לסיציליה.

 

אם הם ממשיכים להתאונן אז זו נרגנות לשמה. רוב האנשים כאן, גם אם לא רוב מספיק גדול, נוהגים סביר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

שרשור אחר שרשור טוחנים את אותו הנושא בדיוק: מי נוסע באיזו מהירות איפה.

 

בחייאת האל הטוב שבשמיים. ביום שבו יפסיקו לחתוך אותי בכל פקק אלו שאין להם זמן, שיותר מנהג אחד בערך יעצור לפניי בכל "עצור", שרוכבי דו"ג ילמדו לכבד משהו פרט למצוות ה-"אל תעצור" וכו' וכו', אפשר יהיה לדבר על הבעיה הכי פחות אקוטית בכבישי ישראל - מהירות.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.

×
×
  • תוכן חדש...