Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3588 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
הייתי באירופה ולא פעם,נסה לעבור מעבר חציה באיטליה.

יש גם ביוטיוב ערוצים על נהגים מטומטים,ערוץ שכולו מבריטניה,האנשים שאמורים להיות הכי מנומסים.

גם בארצות הברית אותו דבר.

גם שדי עם הסטגימה שבחול כולם נוהגים כחוק,יש מדינות שתרבות נהיגה גבוה יותר ויש כאלה שפחות.

אבל עם כול הבני דודים שהיגרו עכשיו לאירופה,לא בטוח שיהיה שם טוב יותר מבחינה זו.

 

יש הבדל ענק בין מקרים בודדים לבין תרבות נהיגה דפוקה.

נהגתי הרבה בצרפת, גרמניה, אוסטריה, שוויץ, צפון איטליה, אנגליה.

את כמות הפעמים שמשהו: צפר, חתך נתיב, נדחף ברמזור, נרדם ברמזור, לא נתן להשתלב בנתיב לנהג אחר אחרי איתות, עקף בנתיב הימני ועוד הרבה תופעות שאתה רואה אצלנו בג'ונגל כול יום, שם אני לא בטוח שתראה בכלל ואם כן תראה אז משהו יוצא דופן שיגיע ליוטיוב

 

לפי דעתי הכול מתחיל בחינוך.

אצלנו מחנכים את הילדים לא להיות פראירים ולקבל את מה שהם רוצים כי הם תמיד צודקים. באירופה מלמדים את הילדים לכבד את האחר.... זה מה שראיתי בביקורים באירופה.

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
מעבר לחוקי התנועה שכבודם במקומם מונח, חלק לא מבוטל מ"חוכמת כביש" זה גם לדעת לזרום עם התנועה.

אם את נוסעת 50 בכביש שכולם נוסעים בו 70, את בסדר מבחינת החוק, אבל מעשית את יוצרת הפרעה לתנועה ואז עצבים וחיתוכים לא יאחרו להגיע.

גם אני נוהג רגוע וחסכוני מאוד.. אבל ממש לא שותף לתחושות שאת מתארת פה. הטריק הוא לא להיות יקי על המספרים אלא לזרום עם התנועה.

יש דיון די גדול על הנושא הזה כבר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
איש יקר...

אולי לך לא יקרה כלום, אולי לי, אולי למליון אחרים.

אבל אולי היא - או אני - או מישהו אחר לא מעוניין להשוות מהירות לא חוקית מכל מיני סיבות? למשל - לא נוח לי כרגע לנסוע על כביש 6 ב-150 קמ"ש כי אולי אני נהג חדש? אולי יש לי שלילה על תנאי? אולי אני לא רוצה לבזבז דלק? לזהם? לחשוש מניידת? לפחד ממצלמה? סתם לא במצב רוח לעבור על החוק?

 

והאם "לא יקרה כלום" זה בעצם צמד המילים האלמותי "יהיה בסדר", שהוביל אותנו עד הלום, האמא והאבא של תרבות הסמוך שלנו?

לדעתי אין צורך להסביר לאחרים שבעצם מומלץ להם לעבור על החוק כי כולם עושים זאת - זה יגרום להם לזרום ולא יקרה כלום.

 

אתה מתחיל להטיף מוסר וזה לא במקום.

 

גם בכביש 6 אין נחיל שזורם ב150.. יש אחוז מסויים, ממש לא הרוב, וגם זה כשהכביש מספיק ריק. במצב כזה היא לא יוצרת הפרעה לתנועה. ברגע שיש נחיל צפוף של רכבים שנוסעים במהירות X והיא נוסעת X-20 אז היא הפרעה לתנועה וכל מה שהיא מתארת יקרה לה.

אז או שתעמוד על העקרונות שלה ותספוג את מה קורה סביבה באופן טבעי, או שתלמד להתמזג בטבע.

יום טוב גם לך

פורסם
את צודקת אבל ממש לא צריכה להיות ממש מופתעת.

קודם כל, ישראל היא לא המדינה היחידה בה תרבות הנהיגה היא ירודה, למרות שיש לנו מקום של "כבוד" במועדון הזה.

 

מעבר לכך, לא צריך לצפות ממי שעומד בתור לרוחב, ממי ששואל ברחוב מה השעה ולא טורח להגיד תודה, ממי שמחבר רמקול ענק לסלולרי שלו בבריכה, ממי שקודח בקיר ב-1 בלילה, ממי שצורח על קופאים בסופר\על מלצרים במסעדה\על דיילים במטוס\על כל דבר ובכל מקום, ממי שיש לו "רק שאלה", ממי ש"כבר היה בתור בבוקר", ממי שממש, אבל ממש! - ממהר לעומתנו שתקועים בפקק רק כי אין לנו מה לעשות, ממי ש"לא יצא פראייר", ממי שחונה בשתי חניות שלא לומר בחניית נכים, ממי שפותח את הדלת שלו לתוך הרכב שלך בלי לחשוב שיש עם זה בעייה ("אחי, גם לי עשו ככה!"), ממי שמרוקן מאפרה על הכביש, ממי וממי וממי וממי...

 

מה לעשות, אנחנו - כמו גם עמים אחרים - כוללים חלק באוכלוסיה שמתנהג כמעט בכל מקום בצורת "אני ואפסי עוד" עם הרבה זלזול באחרים, חוסר סבלנות וחוסר סובלנות. זה די קל להמשיך את ההתנהלות הזו בכביש - צורת הנהיגה במכונית היא שלוחה מדוייקת של האישיות ואת כל השלילי שתיארתי קודם קל לראות בכביש שהוא סביבה קלאסית בה אמורים להתקיים שמירה על חוקים, דיוק, התחשבות, סבלנות. החלק הזה באוכלוסיה אולי לא גדול (למרות שבזה אני ממש לא בטוח), אבל מאוד בולט.

 

הוסיפי לכל זה חינוך מוטורי בסיסי שמאפשר עם קבלת הרשיון פחות או יותר להזיז כלי-רכב ולא הרבה יותר מכך, והנה יש לך תשובה עצובה לשאלה.

 

מדוייק ונכון.

הכביש הארץ ישראלי הוא אחד המקומות הגרועים להיות בהם. אני חושב שמי שהוא לא נהג מקצועי ומודע, עם הרבה ידע בנהיגה ואינסטינקטים טובים ובריאים, סופו שיהיה מעורב בתאונה, במיליון אחוז.

הנהגים הישראלים נחותים ביותר ברמת הנהיגה שלהם, וזה גם פועל יוצא של התרבות והמנטליות האינדיבידואלית של כל אחד ואחד. עד כאן התנסחתי יפה. אם לומר בפשטות: כשרוב עם ישראל הם בבונים/ערסים ו/או חיות אדם, כך גם הנהיגה שלהם נראית. אין פתרון לזה. לא ברור לי מדוע מאשימים את כבוד השר כץ בתאונות הדרכים אינסוף. מה הוא יכול לעשות? להיות בייביסיטר של כל הבבונים?

אני צופה מדי בוקר בתוכנית הבוקר של גיא מרוז ואשתו. הם מקדישים כמה דקות מדי יום לעוד סיפור כזה או אחר של תאונת דרכים, ולמספרים של התאונות/נפגעים/מתים. וכל פעם, גיא מרוז טוען שכץ אחראי להכול. ואני משתגע מזה. מה הוא יכול לעשות? ככה העם שלנו מתנהג בכביש. זו ההתנהגות של רוב העם הזה. נקודה! קטסטרופה זו המילה לתאר את מה שמתרחש בכבישים שלנו.

פורסם
יש הבדל ענק בין מקרים בודדים לבין תרבות נהיגה דפוקה.

נהגתי הרבה בצרפת, גרמניה, אוסטריה, שוויץ, צפון איטליה, אנגליה.

את כמות הפעמים שמשהו: צפר, חתך נתיב, נדחף ברמזור, נרדם ברמזור, לא נתן להשתלב בנתיב לנהג אחר אחרי איתות, עקף בנתיב הימני ועוד הרבה תופעות שאתה רואה אצלנו בג'ונגל כול יום, שם אני לא בטוח שתראה בכלל ואם כן תראה אז משהו יוצא דופן שיגיע ליוטיוב

 

לפי דעתי הכול מתחיל בחינוך.

אצלנו מחנכים את הילדים לא להיות פראירים ולקבל את מה שהם רוצים כי הם תמיד צודקים. באירופה מלמדים את הילדים לכבד את האחר.... זה מה שראיתי בביקורים באירופה.

קטסטרופה זו המילה לתאר את מה שמתרחש בכבישים שלנו.

Couldn't have said it better myself

פורסם
אתה מתחיל להטיף מוסר וזה לא במקום.

 

גם בכביש 6 אין נחיל שזורם ב150.. יש אחוז מסויים, ממש לא הרוב, וגם זה כשהכביש מספיק ריק. במצב כזה היא לא יוצרת הפרעה לתנועה. ברגע שיש נחיל צפוף של רכבים שנוסעים במהירות X והיא נוסעת X-20 אז היא הפרעה לתנועה וכל מה שהיא מתארת יקרה לה.

אז או שתעמוד על העקרונות שלה ותספוג את מה קורה סביבה באופן טבעי, או שתלמד להתמזג בטבע.

 

מי שמטיף מוסר זה אתה. לא אני הצעתי לפות"ש לעבור על החוק כדי שזה לא יעצבן מישהו אחר, ובכלל, "לא יקרה כלום" אם תעשי את זה. אני ממליץ על התוכנית המלאה - אם כבר להתמזג עם הטבע הישראלי, אז למה לא עד הסוף - לחתוך, לא לאותת, לעצור איפה שרוצים ומתי שרוצים... הכי טוב, הכי בטוח והעיקר שזה טבעי ועם כולם.

The older you get, the better you used to be

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
מדוייק ונכון.

הכביש הארץ ישראלי הוא אחד המקומות הגרועים להיות בהם. אני חושב שמי שהוא לא נהג מקצועי ומודע, עם הרבה ידע בנהיגה ואינסטינקטים טובים ובריאים, סופו שיהיה מעורב בתאונה, במיליון אחוז.

הנהגים הישראלים נחותים ביותר ברמת הנהיגה שלהם, וזה גם פועל יוצא של התרבות והמנטליות האינדיבידואלית של כל אחד ואחד. עד כאן התנסחתי יפה. אם לומר בפשטות: כשרוב עם ישראל הם בבונים/ערסים ו/או חיות אדם, כך גם הנהיגה שלהם נראית. אין פתרון לזה. לא ברור לי מדוע מאשימים את כבוד השר כץ בתאונות הדרכים אינסוף. מה הוא יכול לעשות? להיות בייביסיטר של כל הבבונים?

אני צופה מדי בוקר בתוכנית הבוקר של גיא מרוז ואשתו. הם מקדישים כמה דקות מדי יום לעוד סיפור כזה או אחר של תאונת דרכים, ולמספרים של התאונות/נפגעים/מתים. וכל פעם, גיא מרוז טוען שכץ אחראי להכול. ואני משתגע מזה. מה הוא יכול לעשות? ככה העם שלנו מתנהג בכביש. זו ההתנהגות של רוב העם הזה. נקודה! קטסטרופה זו המילה לתאר את מה שמתרחש בכבישים שלנו.

לדעתי אתה סתם מגזים. אנחנו לא אחת המדינות הגרועות בעולם מבחינת נהיגה. אמנם זה רחוק מלהיות גן עדן, אבל פרופורציות זה דבר חשוב. הגזמה ואובר-דרמטיות זה חלק מהמאפיינים של הישראלי המצוי שחושב אני ואפסי עוד.

אתה צריך להפסיק לראות תכניות טלוויזיה שמעצבנות אותך, רק תרוויח מהמהלך הזה.

הכל ברוח טובה, כן?

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
מי שמטיף מוסר זה אתה. לא אני הצעתי לפות"ש לעבור על החוק כדי שזה לא יעצבן מישהו אחר, ובכלל, "לא יקרה כלום" אם תעשי את זה. אני ממליץ על התוכנית המלאה - אם כבר להתמזג עם הטבע הישראלי, אז למה לא עד הסוף - לחתוך, לא לאותת, לעצור איפה שרוצים ומתי שרוצים... הכי טוב, הכי בטוח והעיקר שזה טבעי ועם כולם.

אתה צודק, אתה צדיק וקדוש מעונה.

אני שטן פורע חוק ומדרדר ילדות רכות לסמים וזנות.

זה לנושא החיכוך האישי שנוצר פה בינינו.

 

לנושא השירשור, אני חוזר ואומר פעם אחרונה. חוק או לא חוק, אם היא יוצרת הפרעה לתנועה, יחתכו אותה, יצפרו לה ויעקפו אותה בפרעות. היא יכולה לחיות עם זה, לקבל את זה או להתמרמר על זה אבל זו עובדה.

או פשוט לעשות שינוי חשיבה קטנטן ולנהוג בצורה שתבטיח את הביטחון שלה ושל שאר משתמשי הדרך. אין מה לעשות, לפעמים זה אומר לחרוג במעט מהחוק (אגב לא תראה נחיל רכבים בארץ או בעולם שבו כולם חוטפים דוח) למרות שלחלק פה זה נשמע טאבו, אבל הרוב המוחץ והמוחלט עושה את זה.

 

בתור רוכב אופנוע לא מעט שנים שעבר כמה וכמה הדרכות מקצועיות אני יכול לומר לך שההמלצה הגורפת לרוכבים מפי כל אנשי המקצוע היא לרכב מעט מעל מהירות התנועה, או לכל הפחות במהירות התנועה. לעולם לא מתחת למהירות התנועה, אף איש מקצוע לא מדבר על החוק. זה עניין של בטחון אישי שנכתב בדם.

 

אבל אל תתן לי לבלבל אותך עם העובדות, הרבה יותר קל להיות צודק בפורום מאשר חכם בכביש.

 

ניתן להמשיך להטיף לי, אני את המסר שלי לפותחת השירשור העברתי.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם
אתה צודק, אתה צדיק וקדוש מעונה.

אני שטן פורע חוק ומדרדר ילדות רכות לסמים וזנות.

זה לנושא החיכוך האישי שנוצר פה בינינו.

 

לנושא השירשור, אני חוזר ואומר פעם אחרונה. חוק או לא חוק, אם היא יוצרת הפרעה לתנועה, יחתכו אותה, יצפרו לה ויעקפו אותה בפרעות. היא יכולה לחיות עם זה, לקבל את זה או להתמרמר על זה אבל זו עובדה.

או פשוט לעשות שינוי חשיבה קטנטן ולנהוג בצורה שתבטיח את הביטחון שלה ושל שאר משתמשי הדרך. אין מה לעשות, לפעמים זה אומר לחרוג במעט מהחוק (אגב לא תראה נחיל רכבים בארץ או בעולם שבו כולם חוטפים דוח) למרות שלחלק פה זה נשמע טאבו, אבל הרוב המוחץ והמוחלט עושה את זה.

 

ניתן להמשיך להטיף לי, אני את המסר שלי לפותחת השירשור העברתי.

 

מה פתאום חיכוך אישי? מותר לא להסכים. לא טענתי שאתה שטן, לא טענתי שאני צדיק הדור, לא מטיף לך מוסר.

 

ממליץ לך בנימוס, כדי שלא תעלב, לקרוא שוב בעיון את מה שכתבה פות"ש. לא כל מה שאמרה שם נסוב סביב מהירות או הפרשי מהירות. ייתכן שגם אתה ואני כנראה זורמים עם התנועה (ומשני צידי החוק) ולמרות זאת חוטפים מנחת זרועם של מיטב נהגינו ונהגותינו.

The older you get, the better you used to be

פורסם
לדעתי אתה סתם מגזים. אנחנו לא אחת המדינות הגרועות בעולם מבחינת נהיגה. אמנם זה רחוק מלהיות גן עדן, אבל פרופורציות זה דבר חשוב. הגזמה ואובר-דרמטיות זה חלק מהמאפיינים של הישראלי המצוי שחושב אני ואפסי עוד.

בוודאי, אם אמת המידה שלך זה מדינות כמו הודו או סין.

בכל השוואה לאירופה או ארה״ב אנחנו קטסטרופה, וזה לא עניין של הלקאה עצמית.

פורסם

שרשור שני בפחות משבוע שמחלקים כאן את האנשים לקטגוריות שלא קיימות במציאות.

לא כל מי שנוסע מהר דורש מהסובבים לשמור על הקצב שלו.

לא כל מי שנוסע לאט עושה את זה בנתיב הימני, בלי להפריע לתנועה.

 

אתה יכול להיות אגואיסט שלא שם לב לסביבה, גם אם אתה נוהג במהירות המותרת, אבל לא מפקיד על שום חוק אחר, וזה נכון לגבי מאות ואלפי נהגים שאני רואה בכל יום.

 

אתם מדברים על "זגזוג". זו תופעה שבכלל לא הייתה קיימת, אם כל אלו שרוצים לנסוע לאט היו שומרים על הימין, חוזרים לשם אחרי עקיפה, לא נרדמים, לא מדברים בטלפון, לא חושבים שהם שוטרים ממחלקת המוסר או כל דבר אחר. ובאפן לא מפתיע, רוב הנהגים שאני שומע צופרים, או לא עוצרים ב"עצור" או כמעט דורסים הולכי רגל, אלו דווקא אותם הנהגים שנוסעים הכי לאט שרק אפשר כשהכביש פתוח.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

כמה שטויות נאמרות פה.

מה זאת אומרת להתאים את הקצב? ואז מה? לעבור על החוק?

כביש שש המהירות הממוצאת לדעתי היא 130-150, אז צריך לנהוג במהירות הזאת?

אני נוהגת, ואני שוב חורזת על זה, בהתאם למהירות החוקית!

אם הכביש מתיר 70, אני נוהגת בהתאם לקצב 70\60\50, אך לא 90\100\110.

 

המהירות המותרת היא המלצה במידה ואין מצלמה, זאת המציאות.

 

אספר סיפור קטן, לפני כ5 שנים קיבלתי דוח והזמנה למשפט על מהירות.

היכן זה היה? במחלף קוממיות, שנוסעים מחולון לבית ים, בדיוק מול הכניסה לרכבת היום.

המהירות המותרת בקטע זה היא 50 קמ'ש. ולא, לא היה תמרור שמציין זאת.

נסעתי במהירות ונמדדתי על 76 קמ'ש, 71 לאחר הפחתה.

 

ועכשיו אני שואלת אתכם, בקטע הזה המהירות הזאת היא אפשרית? לא. כיום נוסעים לפחות ב70-80 קמ'ש.

 

מאז למדתי לא לנסוע בהתאם לקצב, אלא בהתאם לחוק.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זאת דוגמה מעולה שמראה את התרומה האפסית ואף שלילית של מצלמות המהירות לבטיחות בדרכים ורמת הנהגים.

ה"חינוך" שקיבלת מהאירוע הפך אותך לנהג פחות טוב, כזה שלא נוהג ביחס לסביבה אלא עם הראש בקיר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לדעתי אתה סתם מגזים. אנחנו לא אחת המדינות הגרועות בעולם מבחינת נהיגה. אמנם זה רחוק מלהיות גן עדן, אבל פרופורציות זה דבר חשוב. הגזמה ואובר-דרמטיות זה חלק מהמאפיינים של הישראלי המצוי שחושב אני ואפסי עוד.

אתה צריך להפסיק לראות תכניות טלוויזיה שמעצבנות אותך, רק תרוויח מהמהלך הזה.

הכל ברוח טובה, כן?

 

הוא לגמרי לא מגזים, טיילתי במספר מדינות באירופה ובכולם נהגתי, יש פער בלתי נתפס באדיבות/מקצועיות/תחושת הרוגע בנהיגה שם לעומת הנהיגה בארץ. צפצופים הם משהו נדיר (וזו לא צורת דיבור, פשוטו כמשמעו). אין חיתוכים/עקיפות מסוכנות/נסיעה פראית בתוך העיר/עקיפות בפקקים ברמזורים והישארות בנתיב השמאלי בכביש מהיר זה מחזה שרואים לעיתים רחוקות וגם אז מספיקה התקרבות של רכב אחר כדי שהנהג "יתאפס" ויחזור חזרה לנתיב הימני. לא נעים לנהוג בכבישי ישראל, זו האמת העצובה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כמובן שהוא מגזים. אתה לעומת זאת לא מגזים. לא נעים זו הגדרה הרבה יותר מדויקת מקטסטרופה, כמו שהוא מתאר את הנהיגה פה.

שימוש בדרמות מיותרות זה חלק מלהפוך את המצב ליותר לא נעים ממה שהוא כבר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.


×
×
  • תוכן חדש...