Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3587 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

החודשים עוברים, צוברים עוד ועוד קמ', והתחושה יותר ויותר גורעת.

 

אני עדיין בשוק מהתאונה שראיתי במו עיניי, נהג עצר במעבר חציה, מכונית לידו נסעה במהירות, לא עצרה במעבר חציה, פגעה בקשישה שעברה בזהירות במעבר החציה, ותאונה קשה.

 

אני עדיין שואלת מדוע אי אפשר ליצור פה תרבות נהיגה [קצת] יותר טובה?

למה שלא נרים את הרגל מהגז, נפתח קצת את הראש, וניצור נהיגה שונה?

 

חזרתי לא מזמן בטיול מאירופה, אני המומה בהשוני בכבישים, ברחובות, בכל מקום.

לא צופרים שמה אלא אם כן זה מקרה חירום, נהג שרוצה להשתלב נותנים לו, לא לוחצים על הגז, אם נהג מתמהמהה אז לא יוצאים מהרכב עם אלת בייסבול, ובכלל, מי מכם לא היה בחול וראה את ההבדל.

 

הבעיה היא שזה עולה בחיי אדם, רכוש, כי ככה זה, שלא מצייתים לחוקים, לא מפעילים שיקול דעת אז נפגעים.

חודש שעבר היינו עדים לתאונה המחרידה בצומת פורדיס.

 

הפורום הזה, שהוא הכביר בתחום הרכב, וקוראים בו המון נהגים, אנא סעו לאט! תפעילו שיקול דעת! וצייתו לחוקים!

פורסם (נערך)

למה אי אפשר? כי זה לא באמת כזה פשוט. זה לא פשוט גם במדינות האירופיות, אשר חרף החזות הנעימה מאוד, יש להן סטטיסטיקת קטל בדרכים שלא הרבה יותר מחמיאה מזו שלנו.

 

למה זה לא כזה פשוט? כי לבעיה כל כך גדולה אין פתרון אחד ויחיד וגם לא שלוש פתרונות ("סעו לאט, תפעילו שיקול דעת וצייתו לחוקים"). הפתרון אינו כלל בהתנהגות אלא באמונות והערכים שמכתיבים אותה.

 

אם האמונה היא שנהיגה היא פעולה פשוטה שכולם יודעים איך לעשותה, אז ההתנהגות (קרי, אופן הנהיגה) תהיה בהתאם. גם להציע פתרון פשטני זו התנהגות שנובעת מהפרדיגמה הזו.

 

אם האמונה היא שפעולת הנהיגה כרוכה במורכבות מסוימת, אז ההתנהגות תתאים את עצמה, הנהג יהיה מרוכז יותר (משמעותי יותר, אולי, מכל שלושת הדברים שציינת גם יחד) וסגנון הנהיגה יהיה דפנסיבי יותר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

אני עדיין שואלת מדוע אי אפשר ליצור פה תרבות נהיגה [קצת] יותר טובה?

התשובה שלי תעצבן רבים, ואני מצטער מראש.

המדינה שאפה לייצור אנטיתיזה לגלות.

בהעדר היכולת של הרוב כאן לראות את האחר, היא הצליחה בגדול.

הבעיה תפתר ביום שבו תעלם האובססיה הלאומיות שלא לצאת פראיירים, ובשביל זה צריך לכל הפחות לפתוח מערכת חינוך חדשה, ולחכות דור.

בהצלחה :)

 

ועוד משהו: לצערי זה לא מפליא שהקריאה הראשונה שלך היא דווקא ״סעו לאט״.

רוב אלו שעוקפים אותי כשאני עצר לפניי מעבר חציה נוסעים יותר לאט ממני.

הדיכוטומיה העצובה הזו לא ממש מבטיחה פחות תאונות.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)
התשובה שלי תעצבן רבים, ואני מצטער מראש.

המדינה שאפה לייצור אנטיתיזה לגלות. בהעדר היכולת של הרוב כאן לראות את האחר, היא הצליחה בגדול.

הבעיה תפתר ביום שבו תעלם האובססיה הלאומיות שלא לצאת פראיירים, ובשביל זה צריך לכל הפחות לפתוח מערכת חינוך חדשה, ולחכות דור.

 

יא חתיכת :brickwall::mad2::bad-word:!

 

סתם...:wink: ברצינות, ממה יש להתעצבן?

 

האמת, יש משהו בדבריך. זו פשוט עוד אמונה או יותר נכון ערך ("חשוב לא לצאת פראייר") שמעצב (בהקשר הזה - לרעה) את ההתנהגות שלנו.

 

מה שכן, אני עדיין מתנגד לרעיון שאמצעי אחד ויחיד, בין אם זה "סעו לאט" ובין אם זה "חינוך ערכי", יהיה פתרון מספק. זה בעיה מורכבת שדורשת מספר רב של דרכי התמודדות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אני רוצה לשתף מנקודת המבט שלי.

כאשר אני נוהג על רכב מסחרי (טנדר) עמוס וכבד.

מן הסתם יכולת התאוצה של הרכב לא מתקרבת לזו של פרייבט ריקה שסוחבת רק את הנהג.

 

אם אני עומד ברמזור לפניה שמאלה בנתיב השמאלי ביותר, כאשר אני פונה אני נכנס לכביש עם 2 נתיבים באותו כיוון.

מכיוון שהייתי בשמאלי אז לאחר הפניה אני נכנס לנתיב השמאלי.

בלמעלה מ- 80 אחוז מהמקרים לא נותנים לי אפילו 4 שניות כדי לעבור לימני.

לא נותנים - הכוונה מיד עוקפים מימין.

כשעוקפים אותי מימין, כלומר נוסעים יותר מהר ממני אין לי אפשרות לעבור נתיב בצורה סבירה שלא כרוכה באילוץ של רכבים בימני להאט.

אז נקודה למחשבה לכל מי שרושם שאין לו סבלנות לרכב איטי וכו'.

תנסו לחשוב איך אתם הייתם מרגישים אם היו מתנהגים אליכם כמו שאתם מתנהגים לרכב שאיטי מכם.

היחס שאני חווה בכביש בקטעים כאלה הוא לא פחות ממחפיר. וזו לא הגזמה.

 

עוד בעיה קשה שאני נתקל בה כשאני נוהג ברכב איטי וכבד -

חותכים אותי בסיום של נתיב השתלבות.

אבל בסיום, איפה שכבר אין מקום לעקוף ומכריחים אותי לפנות את הנתיב, בצורה מאוד לא הגיונית.

 

לפני כמה שבועות הייתי בכפר סבא - במחלף הצפוני השתלבתי לכיוון צפון (כביש 4).

למי שמכיר את המקום - יש בעיקול של המחלף בהתחלה 2 נתיבים שהופכים לאחד ולאחר כמה עשרות מטרים שוב יש 2 נתיבים.

הנהג שהיה מאחורי (נהג כמובן זו מילה שלא מגדירה נכון את מה שהוא עושה מאחורי ההגה) החליט שהוא חייב לעקוף אותי על המחלף איפה שנגמר לו הנתיב כי הוא לא יכול להמתין 4 שניות עד שנגיע למקום שיש 2 נתיבים והוא יבצע עקיפה הגיונית חוקית ובטיחותית. אבל הוא לא הספיק לעקוף ונגמר לו הנתיב. אז הוא החליט פשוט לזרוק אותי מהכביש כלומר שאני אצטרך לרדת עם 2 גלגלים לשוליים. וכמובן גם לקינוח לצפור לי בעצבים על זה שהעזתי לעכב את הוד רוממותו עם רכב הליסינג שלו.

 

אז בבקשה תבינו שלא כולם צעירים, בעלי כישורי נהיגה מאוד חדים ובעלי מכוניות חזקות ומהירות.

תנו קצת מקום גם לאנשים מבוגרים, נהגים לא מנוסים, נהגי רכב מסחרי וכו'. הכביש לא שייך לאף אחד גם עם יש לו VW עם מנוע 2000 או סתם אוטו ליסינג שהוא קורע לו את הצורה כי זה לא שלו והוא ממילא לא ישלם על הבלאי והדלק ויחליפו את הרכב כל 3 שנים.

פורסם (נערך)

לפי דעתי, המון אנשים עושים השלכה בין מהירות לתרבות נהיגה וזה ממש לא נכון. אם אקח את עצמי בתור דוגמא, אני נוהג יחסית מהר, רוב הנסיעות שלי בכבישים בין עירוניים הם במהירויות סביב ה 150 קמ"ש, ולא רק בכביש 6. אבל מצד שני אני נוהג הכי תרבותי שאני יכול, לדעתי (וכן, זו מילה קצת בעייתית בהקשר הזה). מה אני מתכוון בדיוק? אני אמנה פה רשימה של דברים שאני משתדל לעשות או לא לעשות.

 

- לא לצפות לכך שכולם ינהגו במהירות שבה אני נוהג.

 

- לתת לרכבים להשתלב לנתיבים - דוגמאות קיצוניות, אם אני נוסע בשמאלי ורואה רכב שתקוע בימני למשל אחרי משאית, אז להאט בכוונה כדי לתת לו להשתלב, לעיתים גם אם הוא לא אותת (אבל רואים שהוא תקוע, כולנו מכירים את הסיטואציה). עוד דוגמא, לתת לרכב להשתלב לנתיב גם אם הוא "חתך" או עשה קיצור, עדיף לתת לו להשתלב כי אם לא אז יש יותר סיכוי לגרום לאי זרימה של התנועה בכביש.

 

- לעולם לא להבהב עם האורות לרכב ש"נתקע" בנתיב עקיפה (אישית אני לא סובל את הקטע הזה, גם כשזה כביכול "מוצדק")

 

- אם בכל זאת אני תקוע אחרי רכב שנוסע על 100 בשמאלי, אני בד"כ פשוט אעקוף מימין, וידוע לי שזה בניגוד לחוק, אני פשוט חושב שכל עוד אני עושה את זה בצורה בטוחה זה עדיף מאשר להכנס למצב שבו אני נצמד אליו או מנסה איכשהו לגרום לו להבין שהוא מפריע. ראיתי מקרים שמנסים לעשות את זה וזה בד"כ בא או עם הבהוב (מתגבר והולך) של האורות הגבוהים או עם הצמדות מסוכנת, לא מתאים לי.

 

- אין לי בעיה "לזגזג" בין נתיבים כל עוד אני לא "חותך" מישהו או גורם למישהו פאניקה. באופן טבעי אנשים רואים בזגזוג כזה ענין מסוכן (דוגמא קלאסית כביש 6 אחרי המנהרה שם נפתח הכביש ל 4 נתיבים). אני קורא לזה ניצול נכון של הפוטנציאל של הכביש ואם עושים את זה בצורה הגיונית ולא מטורפת אז לדעתי זה בסדר.

 

- מהירות נסיעה לפי תנאי הכביש, הראות וכו' ולא נסיון להצמד לחוק. החוק ברוב המקרים הוא לדעתי מגוחך עד בלתי אפשרי, גם שוטרי תנועה מודעים לענין ולכן אפילו אצלם הרף קצת גבוה יותר מהחוק.

 

- משהו אישי אבל אני לעולם אני לא "דוחף מבטים" לרכב שלידי ברמזור, לא סובל את הקטע הזה.

 

לגבי השוואה לנהיגה בחו"ל: אוסיף שבפעם היחידה שביקרתי בארה"ב ונסעתי שם שבועיים עם רכב שכור, רוב הזמן באזור עירוני בטקסס, ממש נהנתי מהנהיגה שם, ההבדל המשמעותי ביותר שם מבחינתי היה הריספקט שנותנים לרכב אחר, ז"א ברמזורים אין היצמדות לרכב מלפנים, אף אחד שם לא "תוקע מבטים" לרכבים אחרים, הנסיעה בכביש הרגישה הרבה יותר שלווה למרות שהצפיפות לעיתים הייתה גדולה יותר מאשר בכבישים שאני רגיל אליהם בארץ (דרום). למשל אני זוכר בעיקר המון המון רכבים שפרוסים על 4 נתיבים אבל לא ראיתי שם אנשים נוהגים בלחץ לעקוף או נדחפים או חותכים אלא הכל נעשה בתיאום ואדיבות. גם צפירות לא שמעתי שם בכלל. ועוד משהו, אולי ייחודי לטקסס כי הכל שם באמת ענק אבל למשל גם במקומות צפופים יחסית כמו מרכזי קניות, לא ראיתי שם רכבים שנצמדים להולכי רגל, מה שאני מתכוון זה למשל שאם פה בארץ אתה עובר ברגל בחניה של מרכז קניות, רכבים יכולים ממש תכף לדרוך עליך כשמחכים שתזוז, לעומת זאת שם יש כמו ריספקט כזה אולי אפילו קצת מוגזם להולך הרגל, לא ראיתי אף רכב מתקרב למרחק של יותר מחמש מטר מהולך רגל שחוצה את הכביש.

 

ועוד משהו שאני זוכר ממש טוב משם, שבתמרור "עצור" שם החוק הוא ג'נטלמני כזה של FIFO, ז"א שיש עצור לכל הצומת ומי שמגיע ראשון הוא גם זה שאמור לעבור ראשון, ואני רק יכול לתאר לעצמי מה היה קורה אם בארץ היו מיישמים כזה חוק, כל צומת הייתה הופכת לג'ונגל. אותו כנ"ל לגבי הפניה חופשית ימינה או פניה חופשית שמאלה כשאין רכבים ממול, בארץ זה לא היה תופס בגלל האופי הישראלי, וכל כך חבל, תחשבו על כל הפעמים שאתם עומדים באדום ברמזור שמאלה כשרק לאלה שממול יש ירוק אבל אף אחד לא נוסע.

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

לבחור שהגיב מעלי, שמע קטע..

נהגתי בשוויץ קרוב לחודש, שם נורא מקפידים על המהירות המותרת בכבישים, וגם ישנה רמת אכיפה מטורפת.

לא פעם מצאתי את עצמי בסיטואציה שבה אני נמצא באוטובאן על השמאלי נוסע 110 (היכן שמותר נניח 120),

מגיח רכב מימני, שבבירור מעוניין לעקוף - ומה הוא עושה? מאיט. נותן לי הזדמנות לעבור לימני.

כמובן שמיד עברתי לימני. הבחור עבר לשמאלי ועקף. וזו בדיוק תרבות הנהיגה שצריך לשאוף אליה לדעתי.

 

מה שאתה עושה, ולא אני לא בא להתחסד - זיגזוגים ״בטוחים״ עם עקיפות מימין בשילוב נסיעה (לא רק בכביש 6) מהירויות גבוהות מאוד - זו נהיגה מסוכנת שאין לה שום קשר לתרבות נהיגה.

2015 - Mazda 3 Spirit - 2.0L

פורסם (נערך)

בואו נבהיר משהו לגבי "עקיפה מימין". אם אתה בנתיב עקיפה ויש רכב פרטי אטי יותר לפניך, האם תעקוף מימין?

 

אם תגיד "לא", אז אני אשאל: מה קורה כאשר אתה בנתיב הימני ומתקדם מעט יותר מהר מרכב (פרטי) שנמצא בנתיב משמאלך?

 

האם תאט ותחכה שהוא יעבור ימינה? האם תעבור שמאלה (מאחוריו) ותאותת לו לרדת ימינה? האם תעבור שני נתיבים כדי לעקוף אותו משמאל?! כנראה שגם התשובה לזה תהיה "לא."

 

אז מה בעצם ההבדל? מבחינת המחוקק הרי אין הבדל. מבחינת הסיכון הכרוך בפעולה אין הבדל, מלבד הסיכון הכרוך בעצם מעבר הנתיב לימין.

 

אז למה כשאתה מראש בימין זה בסדר לחלוף ליד רכב אטי יותר, אבל כשאתה בשמאל אז "אסור" לעבור ימינה ולבצע את אותה פעולה בדיוק?

 

הסיבה שאנחנו שומרים ימין היא שאנו יושבים בשמאל הרכב ולכן מודעים יותר למתרחש לצדנו מאשר למה שמתרחש אי-שם מעבר לכל תא הנוסעים מימין. בעבר אפילו לא טרחו להרכיב שם מראות.

 

היום יש מראה בצד ימין, וגם אם היא לא תמיד מכסה אותו שדה ראיה כמו השמאלית או שהנהג פחות מודע אליה, ברור שהסיכון בעקיפה מימין הוא לא מה שהוא היה בזמן שבו נחקק החוק.

 

אז ברור שעקיפה מימין עדיין מסוכנת יותר, אבל האם היא פחות מסוכנת מאשר פעולות נלוזות שנועדו "לפנות" נהג מן הנתיב השמאלי, או מסדרת פעולות ההאטה ומעברי הנתיב הדרושים כדי לעקוף אותו משמאל?

 

חשוב להדגיש שאם רכב כבד יותר נמצא בנתיב שאינו הימני, זה בעיה אחרת. אני מעדיף לעבור שני נתיבים שמאלה מאשר לחלוף מימין לרכב כזה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

בהקשר הזה של עקיפה מימין, אוסיף כמה דברים ששכחתי לציין בפוסט למעלה.

 

- אני לעולם לא אעקוף מימין לפני שנתתי לרכב שנוסע בנתיב עקיפה במהירות איטית "הזדמנות ארוכה מספיק" לחזור לנתיב הימני. ז"א שאם לצורך הדוגמא בנתיב הימני נוסעת משאית על 90 ובשמאלי רכב עוקף אותה על 95 אני לעולם לא אעקוף את הרכב הנ"ל מימין, אלא רק אחרי שהוא עבר את המשאית בהרבה והיה לו מספיק זמן לחזור לימין. בענין הזה אני מקפיד מאוד כי אני גם מודע לסיכון הכרוך בעקיפה מימין.

 

- לגבי רכבים כבדים, אכן אינני עוקף מימין משאיות ואוטובוסים כי אני מודע לבעיתיות של שדה הראיה לרכבים אלו. מה שכן, ממה שיצא לי לראות לפחות, נהגי משאיות ואוטובוסים מודעים למהירותם הנמוכה יחסית ובד"כ לא נתקעים בנתיב השמאלי סתם שלא לצורך.

 

באופן כללי, אני מאמין שרובנו איפשהו ומתישהו נתקלנו במישהו שפשוט לא זז מנתיב העקיפה, ולא משנה על כמה הוא נוסע ומה תנאי הדרך, הוא פשוט לא יחזור משם. בכלל אני אישית חושב שהישראלים קצת עצלנים בכל מה שקשור למעבר נתיבים, למשל המון פעמים בכביש 6 קורה לי שמישהו נוסע בשמאלי, עוקף משאית ואני אחריו, אבל הוא לא יחזור לימיני ל 30-40 שניות, כי אז הוא יצטרך שוב לצאת לעקיפה, למרות שב 30-40 שניות האלו אני יכול לעקוף אותו פעמיים, זו פשוט עצלנות.

 

יש מושג מעולם הטיסה דווקא (וספציפית טיסה קרבית) שנקרא SA - Situational Awareness - מודעות מצבית. לדעתי זה משהו שחשוב מאוד ללמד נהגים חדשים, ז"א תמיד תהיה מודע למה יש מסביבך, גם אם הכביש נוח יחסית ואפילו נראה ריק, תעיף מידי פעם מבט במראות, גם לימין גם לשמאל, תבדוק אם יש מישהו מאחריך שרוצה לעבור ואתה מפריע, תבדוק אולי מישהו עוקף מימין שלא תופתע, ובכלל תהיה מודע למצב סביבך, אני חושב שאם כולם היו מודעים למה קורה סביבם, המון מקרים כאלו של הבהובים או נסיונות פראיים להזיז מישהו בכוח מהנתיב השמאלי היו נמנעים.

 

-

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

רוב הישראלים שאני נתקל בהם בכביש ממש לא מודעים למה שקורה סביבם, ואם כן זה כדי לעשות מעשה טיפשי.

אתה מבקש יותר מידיי. :lol:

 

לגבי עקיפה מימין, אם אני נמצא כבר בנתיב השמאלי, ורכב תקוע שם, לרוב אני אחכה מאחוריו כמה שניות כדי לתת לו הזדמנות לעבור(בלי להצמד/להבהב וכו'). אם הוא לא עובר והכביש פנוי - עוקף מימין.

אנחנו אולי שואפים לקיים כאן תרבות נהיגה, אבל בכל זאת אנחנו לא נמצאים באירופה.

אותו דבר אם אני בימני והוא אחד משמאלי. אני לא אעבור שני נתיבים שמאלה כדי לעקוף. רוב הסיכויים שפשוט אאט קצת כדי שלא ייבהל.

פורסם

לגבי רכב כבד - איני משוכנע הנהגים מודעים לסיכון שבנהיגתם בנתיב שאינו הימני ביותר, אבל הם מודעים לאכיפת העבירה, כנראה יחסית מוקפדת (נו, יחסית קל לעצור משאית איטית). יש בתקנות סעיפים ספציפיים לגבי נהיגת משאיות בנתיבים הימניים.

 

לגבי המתנחלים בשמאל - המצב ממש מגוחך. יש, למשל, ביציאת "פז" מכביש 22 נתיב השתלבות (מכביש 75) משמאל. המתנחלים נכנסים אליו באופן כמעט אוטומטי כק כדי לגלות שהוא מסתיים כעבור 100 מ'.

 

אישית אני משתדל לא לעקוף מימין, אבל אם איזה מתנחל חולמני לא מוכן להאי או לפנות את הנתיב האמצעי או השמאלי אני פועל באחת משלוש דרכים, לפי המצב:

1. בכביש דו נתיבי - עוקף מימין, ולפני העקיפה צופר צפירת אזהרה קצרה.

2. בכביש תלת נתיבי, אם המתנחל באמצעי - עובר שני נתיבים ועוקף משמאל, ואז חוזר שוב שני נתיבים לימני (אם התנאים מאפשרים זאת).

3. בכביש תלת נתיבי, אם המתנחל בשמאלי - עוקף בימני ביותר, כלומר עם הפרדה של נתיב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

משהו ששמתי לב אליו,

מאז שכביש מספר 1 הפך לתלת נתיבי, התנועה מתקיימת בשני הנתיבים השמאליים בלבד.

כבר יותר מפעם אחת נסעתי בכביש ובקטע החדש פשוט נשארתי בנתיב הימני לכל אורך הדרך. לא נתקלתי ברכב אחד אפילו שנסע בימני, והכביש לא ריק!

יש בעייה שאנשים חושבים שהנתיב הימני הוא לפראיירים או השד יודע מה. הבעיה לא רק בכביש הזה, אבל זה היה לי בולט.

פורסם
משהו ששמתי לב אליו,

מאז שכביש מספר 1 הפך לתלת נתיבי, התנועה מתקיימת בשני הנתיבים השמאליים בלבד.

כבר יותר מפעם אחת נסעתי בכביש ובקטע החדש פשוט נשארתי בנתיב הימני לכל אורך הדרך. לא נתקלתי ברכב אחד אפילו שנסע בימני, והכביש לא ריק!

יש בעייה שאנשים חושבים שהנתיב הימני הוא לפראיירים או השד יודע מה. הבעיה לא רק בכביש הזה, אבל זה היה לי בולט.

 

אכן!! :)

 

אני מרגיש את זה מאוד בנסיעות לאזור המרכז בכביש 6, אחרי המנהרה של בן שמן, הכביש מתרחב ל 4 נתיבים וכמעט תמיד הנתיב הימני הוא הריק ביותר, זה באמת מדהים הקטע הזה. ואפילו נהגים שעוקפים בשמאלי, אחרי העקיפה במקום לחזור לנתיב הימני ביותר הם חוזרים לאחד האמצעיים עם עדיפות לשמאלי מביניהם, כאילו שהנתיבים הימניים מקוללים (והם אכן בד"כ הפנויים ביותר :lol:)

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

נכון לכל כביש תלת (ומעלה) נתיבי בישראל.

אחד הדברים שמדהימים אותי ב-22 - בקטעים שמצפון למחלף אתא צפון שמירה סבירה (אם כי לא גרמנית) על נהיגה בימין. מדרום לאתא צפון - הימני הפנוי ביותר, אבל גם הרבה מאד עקיפות פרועות מימין עם זגזוגים. אפילו נהגי אגד "מקפידים" לנהוג בשמאלי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...