Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך - פיאט 500X - כמו כולם אבל אחרת


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 307
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

והפנדה זה פשוט בדיחה עצובה, הרכב מגיע די ערום ביחס לסטנדרט של הקטגוריה ועדיין דורשים עליו 60 אלף ש"ח. דאצ'יה מציעים רכב מאובזר הרבה יותר ומרווח יותר תמורת 55 אלף ש"ח.

 

אל תשווה תפוחים לאגסים. את הפנדה יש להשוות ל-i10 (מבחינת מתחרה לגיטימית ולא מבחינת מה אפשר לקנות באותו סכום).

 

מעיון במפרטים של שתיהן (גרסאות ה-60 אלף) ממש השבוע, לא זכור לי הבדל מהותי.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפרטים, נתוני מכירות, מבחנים מחו"ל.

כל זה נתוני ניירת.

מישהו מכם נהג ברכב עם ציפיות של קונה רכב בסגמנט הזה?

לא מעניין את רוב הקונים של הגיפונים התנהגות מושחזת או גיר רובוטי....

חשוב המותג, שמירת ערך ופוזה.

אישתי שקלה את רכישתו, סיבוב קצר של רבע שעה גרם לי לפסול מייד.

הרכב הכי לא נוח שנסעתי בשנים האחרונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשווה תפוחים לאגסים. את הפנדה יש להשוות ל-i10 (מבחינת מתחרה לגיטימית ולא מבחינת מה אפשר לקנות באותו סכום).

 

מעיון במפרטים של שתיהן (גרסאות ה-60 אלף) ממש השבוע, לא זכור לי הבדל מהותי.

ליונדאי יש אבזור בטיחותי עדיף - 6 כריות אוויר לעומת 4 כריות אוויר בפנדה. ברקסים מאחור ביונדאי הם דיסקים ובפנדה תופים. (לא יודע עד כמה זה מהותי)

גם בתחום האבזור יש יתרונות קלים ליונדאי כמו מערכת מקורית, שליטה מההגה, מושב אחורי שמתקפל 60/40 ולא כמקשה אחת, נתוני היצרן מספרים גם על צריכת דלק טובה יותר במעט.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שרלוונטי זה ציון בטיחות ולא מספר הכריות; הברקסים חסרי משמעות; מערכת זה עניין של 500 שקל; ליונדאי הבסיסית אין שליטה מההגה.

 

סך הכל הן די שקולות.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שרשום באתר שלהם, תגיד להם לתקן.

כריות זה רלוונטי מאחור. לי זה פחות רלוונטי. למי שמסיע מאחור אנשים זה רלוונטי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק לגבי השליטה, טעיתי. ועדיין, הן חבילות שקולות למדי מבחינת אבזור. הכף לא נוטה בצורה ברורה לטובת אחת מהן להערכתי.

 

הסנדרו זה כבר סיפור אחר (מבחינת מה אפשר לקנות בכסף) ואכן שם האבזור מרשים יותר בצורה משמעותית.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משוחד זה נכון, ברור לי שה-I10 היא ממובילות הקטיגוריה ומספקת חבילה טובה וכדאית (גם הסובארו ליאונה בשעתו הייתה כזו) אבל מנהיגה בשתיהן ומחיים עם אחת מהן-הפנדה, אני יכול לומר ברמה גבוהה של וודאות מבחינתי (סובייקטיבי לחלוטין) שהחיים עם הפנדה נעימים ומיוחדים יותר, היא נהדרת בעיר וטובה מחוצה לה, קשה לי להצביע על משהו ספיציפי שעושה לי את זה, אולי העיצוב המרענן בפנים, אולי צורת הישיבה הגבוהה "על" המושב שכל כך טובה לגב שלי, אולי מוט ההילוכים הממוצב אידיאלי לרכב כזה ואולי זה רק אני...כל הקטיגוריה היא אוסף של פשרות, אין אף אחת מושלמת, זה די טבעי במחיר הזה.אם אחשוב על יתרון אחד אמיתי שיש ליונדאי (או הפיקנטו) זה הביקוש הטוב כיד שניה, מה שקשה לומר על השאר (פנדה, סיטיגו/מיי/אפ וכיו"ב).אגב, כחובב המותג (שזוכה להרבה יותר תשומת לב מחלקו בשוק הרכב) יש להודות שאכן יש בעיית תמחור, לטעמי זה הדבר שהרס את השוק של הפנדה שהייתה אמורה להיות להיט מכירות במחיר הנכון. לא ברור לי מדוע רכבים שעושים שימוש במכלולים וותיקים שמזמן (מזמןןןן) החזירו את עלויות הפיתוח ואמצע הייצור המיוחדים (פנדה, 500, פונטו למשל) נמכרים כל כך יקר? פיאט תמיד הייתה טובה (והרבה פעמים הטובה ביותר) בייצור מכוניות עממיות, פשוטות וזולות, לא היו לה מתחרים (טופולינו, בלילה,פיאט 500, 600, 127, אונו, פונטו) ולא ברור מה קרה שם.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה לכשלון של הפנדה ובכלל של דגמי פיאט היא מדניות התמחור של היבואן.

היבואן מתחיל בתמחור לא רלוונטי של הדגמים.

מה שזה עושה זה הורג את הדגם (וגם את המחירון).

אף אחד לא שקל את הפנדה במחירה הקודם, היא כבר לא רלוונטית מבחינת רוב הישראלים כי היא פשוט לא נכנסת כשיקול בבחירת הרכב. שכחו אותה כי לאורך זמן ארוך היא הייתה פשוט לא במשחק.

 

מה שעצוב אצל הפנדה היא שהרכב ביחס לקטגוריה היה הכי מוצלח לאורך זמן כרכב. אם היבואן היה מנצל את הבאז כשהושק הדגם, ונותן תמחור אטרקטיבי שמעמיד את הפנדה בתחרות ישירה מול שאר המיניס מתחילת הדרך. אז הדגם הזה היה נכנס למכלול השיקולים של רוכשים.

לך שאל היום לקוח פוטנציאלי ששוקל לקנות מיני האם הוא שקל את הפנדה. סיכוי לא רע שהוא לא ידע על מה אתה מדבר.

 

הבאז שקיא יצרו לעצמם עם שינמוך הקטגוריה של הספורטאז' שווה המון כסף במונחים של פרסום. אין לי ציפיות שסמל"ת ימציאו כאן קטגוריה של "מיני סופר זולה", אבל לפחות שהרכב ימוצב מבחינת מחיר מול המתחרות שלו. אם זה נעשה עכשיו זה כבר מאוחר מהסיבה שרשמתי קודם.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-100K בכלל יהיו תורים מיד אליהו עד יגאל אלון ומצומת מורשה עד הסוכנות ברעננה. בנוסף - בגדול, אתה הרי מדבר באוויר כי לא רק שלא נהגת בה (אולי ישבת בה) אלא שגם לא תקנה אותה אם היא תעלה 70K.

לפני זמן מה ערכתי נסיעת מבחן בדגם המאובזר יותר של ה 500X ואולי בגלל עודף לחץ אויר, אולי בגלל ג'אנטים בגודל מוגזם בגירסה הזו, הנסיעה התגלתה כבלתי נוחה בעליל. וזה מעט מוזר במיוחד כשנגשתי לנסיעה הזו עם זכרון מנסיעה בדגם דומה בחו"ל שהיה הרבה פחות נוקשה ומטלטל. קצת לא ברור לי הענין הזה ומטריד הרבה יותר לטעמי משאלת התימחור שאחרי הכל אינו יוצא דופן בגובהו יחסית לקונקורציה, לפחות לגבי אלו שאצלם השם הזה אינו מעורר בחילה, שהרי כפי שאבחנת אלו עם הבחילה כנראה לא יגעו באוטו הזה גם אם המחיר ברופיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

די עם השטויות של שנאה ובחילה, במחיר הנכון קונים אלטו ודאציה, אז לא יקנו פנדה?

 

100% שאלה של אך ורק מחיר!

 

בכלל פיאט (כתאגיד) משחק פה משחק מסוכן ביותר (לדעתי), כל התאגיד נשען על זללני דלק, כרגע, מחיר הדלק משחק לידייהם אבל נסיקה של הדלק לכיוון ה 80-100 והם חוזרים לנקודת ההתחלה של קרייזלר לפני 8 שנים!

 

העובדה שחברות אנרגיה ענקיות ובנקים מרכזיים עוברים להפסדים מהתנדפות ההשקעות שלהם ומתזרים שנמוך ב 80% מצפי ההכנסות אומרת שהנפט יכול ללכת רק לכיוון אחד, למעלה או ש 2008 היה משחק ילדים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני זמן מה ערכתי נסיעת מבחן בדגם המאובזר יותר של ה 500X ואולי בגלל עודף לחץ אויר, אולי בגלל ג'אנטים בגודל מוגזם בגירסה הזו, הנסיעה התגלתה כבלתי נוחה בעליל.

 

לא נסעתי בלאונג'. הפופ סטאר (17'') לא זכורה לי כלא נוחה במיוחד, יכול להיות באמת שהאשם בחישוקים. האמת שאני בכלל לא חובב חישוקים גדולים וגם ה-17'' מוגזמים עבור מכונית משפחתית לטעמי.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

15 היו אופטימליים מבחינת עלות לשקל, היית מחליף רביעיה ספורטיבית ב 2000 ש"ח ומבסוט על הצמיגים שלך.

 

היום ברכב ספורטיבי להחליף רביעיה זה משכורת חודשית (ולא שכר מינימום).

 

קונספירציה מעצבנת של יצרני הרכב והצמיגים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

גם דרישות הבטיחות גרמו למכוניות לתפוח ואף אחד לא רוצה לשווק מכונית שנראית כמו עגלת קניות, אז מגדילים ג'אנטים.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נסעתי בלאונג'. הפופ סטאר (17'') לא זכורה לי כלא נוחה במיוחד, יכול להיות באמת שהאשם בחישוקים. האמת שאני בכלל לא חובב חישוקים גדולים וגם ה-17'' מוגזמים עבור מכונית משפחתית לטעמי.

האמת, יבואן דביל, אין משהו אחר שיסביר את ההנחה הסבירה שלא מעט לקוחות זונחים את האוטו הזה רק בשל איכות הנסיעה המטרידה של רכב המבחן, לפחות זה בו אני נהגתי והלא ממילא מעטים אלו שיזמינו דווקא את הדגם המאובזר והיקר, אז מה הטעם לנסות ולהרשים אותם במבחר גימיקים שלא יהיו ברכב בו הם מעונינים ולספק להם בו בזמן חווית נסיעה פשוט לא נוחה ( כל זה כמובן בהנחה הגיונית שהדגמים קטני החישוקים יהיו נוחים יותר ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...