Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היי טק - תתי תחומים בפיתוח


TheBigOne
שימו לב! השרשור הזה בן 3140 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פרופר עניין.

עבדתי בחלק גדול מעולם התוכנה בנישות שמעניינות אותי ולפני 5 שנים מאוד עניין אותי מובייל וזה מה שעברתי לעשות - ברמה גבוהה וקנה מידה גדול (כלומר מליונים על מליונים של משתמשים בכל העולם בפלטפורמה שמורכבת מClient ועד Backend בCloud service וכל מה שבאמצע :))

 

גם מבחינת מעבר לתוכנה - התחלתי גם תואר בהנדסת מכונות שהפסקתי באמצע כי היה פחות מתאים לי.

 

זה שהשכר טוב - מן הסתם מקל , אבל באמת שאני נהנה מהעבודה ומרותק מהתחום.

אני חושב שזו גם הדרך היחידה שמשהו יכול להיות בו טוב באמת (משהו שזה בוער בו ללמוד את זה , לרוב גם אנשים שהתעסקו בכל זה עוד מגיל צעיר מאוד מהרגע שהם גילו מחשב - מעבר ללשחק בו ...)

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

במקרה שלי היה דיי ברור שזה התחום שאני נמשך אליו, עוד מילדות. (הייתי מילדי המירק, ואז קצת האקינג בעולם בלי הגנות)

 

אחרי שירות בתותחנים התחלתי לעבוד בסטארטאפ קטן שהלך וצמח (liveperson) משלב הוילה ותוך כדי עשיתי תואר ראשון.

במהלכו עברתי לעבוד בעוד סטארטאפ (dealtime, לימים שופינג.קום שנקנה ע״י איביי - התעסקתי שם באלגוריתם שמקטלג מוצרים שאין להם מספר מוצר ביחד עם עוד דוקטורנט), ואז פתחתי סטארטאפ בתחום הטלוויזיה האניטראקטיבית עם עוד חברים מהלימודים.

אחרי שפשטנו רגל החלטתי לעבוד בעולם הקורפורייט והצטרפתי למרקורי שנקנתה ע״י hp. זה גילה לי שאני מעדיף סטארטאפים.

אז חיפשתי שוב ומצאתי סטארטאפ קטן, עבדתי בו לבד, וכיום מצאתי את עצמי מנהל הפיתוח.

אנחנו עובדים בתחום הפרסום, אז מליארדי בקשות ביום, זמני תגובה של 20 מילי שניות ומטה, אלגוריתמים סופר חכמים, ארכיטקטורה בענן כמובן ושלל באז וורדס. (אנחנו עוקבים אחריכם בכל רחבי האינטרנט. כן, גם אם כיביתם את העוגיות בבראוזר)

אה, ועשיתי תואר שני תוך כדי - ומהנסיון שלי זאת הייתה קריעת תחת.

מצד שני, אני רואה בוגרים עם שנה - שנתיים נסיון (בוגרי תואר שני, כן?) עם משכורות של 35 אש״ח ומעלה. לא כל מי שיש לו תואר שני מגיע לזה, אבל הטובים שבהם בהחלט.

 

והנה אנקדוטה מעולם הפרסום - אחת החברות הטכנולוגיות הגדולות בתחום בארץ הגיעה למסקנה שהיא מפסידה עסקים בגלל שאין לי צוות אלגוריתמים טוב. הבעיה שלהם שהם לא מצליחים לגייס אנשי אלגוריתמים טובים - כי אין להם אנשי אלגוריתמים טובים.

מסתבר שאלגוריתמאים טובים אוהבים לעבוד אחד עם השני.

 

אני מסכים עם ליביו שהמפתח להצלחה הוא שהתחום בוער בעצמות. אני חושב שהיום לפחות חצי מאלו שעשו איתי תואר ראשון כבר לא עובדים בתחום.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גורל!

 

חמקתי ממנו במשך שנים רבות, בעולם המוסיקה. המחשב היה תמיד במקביל וברקע.

ידיד אמת עזר לי לבצע את הסוויץ׳ ומשם התגלגלתי לתכנות מהדלת האחורית.

המניע לשינוי היה כלכלי בבסיסו עם ראייה קדימה לקראת הילדים שהיו אז רק באופק,

אבל אני אוהב את העבודה.

 

מבחינתי, כתיבת קוד זה שילוב של מכונאות (איתור פתרונות) ו״לכלוך ידיים״ עם מידה הגונה של חשיבה אבסטרקטית,

ומיעוט תיאוריות מנותקות ואידיאולוגיה. זה תחום הרבה יותר יצירתי מהתדמית שלה הוא זכה בתרבות הפופולרית,

ובדיוק כמו הלחנת מוסיקה, אתה סוחב את זה אתך מעבר לשעות העבודה, בראש.

 

מי שפתר באג תוך כדי (או בגלל??) ישיבה על האסלה מכיר את ההרגשה, בקיצור.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התעניינות - על פי מה בחרתם את המקצוע / תחום שאליו בסופו של דבר פניתם? משיכה או כלכלי/נדרש נטו?

 

פייר? כאן מכרתי את עצמי כמו זו..... :|

התחלתי הנדסת חשמל בטכניון, ובמהלך התואר עשיתי שיפט עקב החיבה שלי לתחום התוכנה וכך סיימתי תואר בהנדסת מחשבים (תואר משולב של הפקולטה לחשמל והפקולטה למדמ"ח). לקראת סיום התואר הבנתי שמבחינת עניין, אני נוטה לכיוון של אלגוריתמים ובכלליות high level sw (כמובן שיש עוד איזה מליון תתי-תחומים, אני מדבר 'בגדול' מול החלוקה של chip design - rt/embedded - high levek), היות וסיימתי עם ממוצע מעל 90 ואני לא איזה יצור אנטי-חברתי, לא דאגתי להעסקתי העתידית.

בשנה האחרונה לתואר תפס אותי המתרגל שלי מקורס מע' הפעלה (שלקחתי שנה לפני כן), שאל אותי מה אני עושה כיום. בזמנו עבדתי בQualcomm והיה לי שם סבבה והכל אבל אני מאלו שתמיד קשובים לרחשי הסביבה, וכאמור כבר אז הבנתי שהרצונות האישיים שלי נוטים לכיוון high level sw ולא embedded של חברות החומרה.

מפה לשם הוא סיפר לי על הסטארט אפ שהוא נכנס אליו לפני חודשים ספורים, Annapurna Labs. אחרי ששאלתי אותו פעמיים אם אנפורנה זה לא שם של כוכבת פורנו (רכס הרים בנפאל, מסתבר) שמעתי עוד קצת על מי הקים וכו' (אביגדור וילנץ, למי שמכיר) והשתכנעתי לבוא לשמוע. עשו לי ראיון אחד והחליטו שהם מעוניינים, והפגישה הבאה היתה עם המנכ"ל בבית קפה ליד הטכניון. מפה לשם החלטתי שלמרות שלא רציתי חברת embedded, זו הזדמנות גדולה מכפי שבא לי לפספס... סטארט אפ מצד אחד, גב רציני מאוד מאידך, וכל העסק היה עדיין די בחיתולים (היו קיימים כחצי שנה).

השנה כשעליתי על מטוס לחופשה במאיירהופן (מאז שניסיתי גלישת סנובורד, התמכרתי, מאחל לעצמי להגיע למצב של 2 חופשות בשנה כי 1 just doesnt cut it) קיבלתי טלפון שמספר שאמאזון רכשו אותנו, מה שגרם לי להזכר בשעשוע בכל אותן שיחות עם איזה חבר hater שלי מהחברה הקודמת שכל הזמן גיחך בבוז כשדיברתי על אופציות.

 

אז אמנם זה לא חוכמה לדבר בדיעבד, אבל אין בי חרטות על כך שהלכתי עם ה"מוח" ולא עם ה"לב". היום אני אמנם מתכנת ב-C אבל מיישם את הראיית עולם שלי בתחום התוכנה גם כשאני כותב Low level drivers. ומי יודע, אולי עוד מס' שנים אלך על הרפתקאה חדשה בתחום אחר...

 

בעבודה אגב, אני ממש לא סובל. יש טאסקים שאני אוהב ואחרים שלא, אבל אני נוטה להאמין שככה זה בכל מקום. מה שנחמד בחברות קטנות יחסית זה המגוון שאתה נחשף אליו, הדינאמיות האפשרית במעבר בין צוותים, והיכולת להשפיע על אופי העבודה שלך ואופי הפרוייקט שאתה עובד עליו.

 

בגדול הייתי ממליץ לך להתכוונן לפי עניין, אבל להיות פתוח לכל הצעה שתשמע. בנוסף, לשיטתי, ככל שאנחנו צעירים יותר כך שווה יותר לנסות להתברג בחברות קטנות - הפרש של 5,000 ואפילו 10,000 בשכר ברוטו, הוא כלום לעומת ההפרש בין אופציות שמתממשות. מצד שני אני תמיד אהבתי 'הימורים' והכיוון הפחות סולידי הזה כנראה לא מתאים לכל אחד.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

בנקודה הזו שהדיון נגמר - הייתי רוצה להקפיץ כדי להתייעץ (:

 

התחלתי שנה שלישית במדעי המחשב, כבר חצי שנה שאני עוסק בפיתוח, ב C#, לא עם טכנולוגיות מפוצצות אבל בהחלט משהו שתרם לי באופן אישי - ועדיין אני נהנה מהאתגרים - אציין שהם לא רבים בעבודה אבל בשביל הניסיון הבנתי שצריך לעשות הכל ( משרות פיתוח לסטודנטים זה לא משהו שמוצאים בכל יום ).

הגעתי לשלב בלימודים שיש מגוון גדול של קורסי בחירה - חלקם מעניינים וחלקם לא, ואני מרגיש שאני קצת הולך לאיבוד, הייתי שמח לשמוע מה אתם חושבים. בעיניי ככל הניראה הבחירה בקורסים יכוונו למקומות עבודה כאלו או אחרים, אלא אם כן מישהו חושב כאן אחרת...

בגדול - אני יכול להגיד שהרבה דברים מעניינים אותי ומצאתי את עצמי רוצה להירשם ליותר קורסים ממה שאני יכול ( פיתוח משחקים, מובייל, סייבר, ביג דאטה, IOT, WEB ומה לא.. ) וכניראה גם יותר ממה שהמוח יכול להכיל. כמו שציינתי, אני מרגיש שאני הולך קצת לאיבוד בין הרצון שלי לדעת הרבה לבין ההבנה, שממה שאני יודע, "הכי טוב" לתפוס נישה ובאמת לדעת אותה בצורה טובה מאוד, ולווא דווקא לדעת המון תחומים אבל בכל תחום להיות חצי כוח.

איך בשלב הזה בוחרים עם מה ללכת? האם בשלב הזה כדאי לנסות לטעום מכל העולמות ולהגיד שמאוחר יותר יהיה לי את הזמן להחליט? ( סה"כ צעיר :D, שנה אחרונה לתואר ועוד לא בן 25 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי יניב,

קצת קשה לעזור בלי לדעת מה התכנים של הקורס.

כמו כן, חשוב לציין שכל ידע שאפשר לרכוש בקורס אפשר לרכוש גם לבד ולא חסר מאיפה.

ברגע שכבר יש לך ניסיון את אף אחד לא מעניין איזה קורסים בחרת.

תשאף להתנסות בכמה שיותר אתגרים בעבודה.

 

בהצלחה!

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלח לי את הקו"ח שלך בהודעה פרטית, מאמין שאוכל לעניין אותך עם מגוון תפקידי פיתוח בחברת אבטחת מידע שקיימים בה גם תחומי פיתוח High-Level ולא מעט Low-Level ב-C.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כן, חשוב לציין שכל ידע שאפשר לרכוש בקורס אפשר לרכוש גם לבד ולא חסר מאיפה.

 

אין לי בכלל ספק.

הבעיה טמונה בחוסר הזמן שמצתבר משילוב עבודה ולימודים ( יש לי זמן למטלות במסגרת הקורסים וללמידת תכנים שקשורים בקורסים - אבל פחות זמן להתעסק בדברים אחרים ).

ברגע שכבר יש לך ניסיון את אף אחד לא מעניין איזה קורסים בחרת.

מבחינתי בחירת קורסים רלוונטים לעבודה מסויימת נותנת יתרון ( הרי כאילו קיים ניסיון כלשהו בתחום הזה, גם אם זה היכרות עם סביבות עבודה שונות ), האם לא בהכרח שכך יהיה?

 

 

כרגע מצאתי שמה שמעניין אותי זה שילוב של ביג דאטה וסייבר. בגלל כל יוצאי היחידות הצבאיות עם נסיון משמעותי בתחום, אני לא ממש בלב שלם עם זה, אני מרגיש שאולי אני מפספס דברים אחרים שיכול להיות ששם אוכל למצוא יותר נקודות יתרון על פני אחרים ( אולי הגישה שלי לא נכונה שאני חושב על זה מהשלב הזה, אם מישהו חושב אחרת אשמח לשמוע ).

עריכה אחרונה על ידי yaniv572
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביג דאטה וסייבר/אבטמ/מניעת הונאות זה שילוב מדהים ברמת המדע בידיוני, אך כמו שאמרת זו די קליקה של יוצאי יחידות צבאיות ושל מי שמתעסק מזה מגיל ינקות.

 

אם זה ממש תופס אותך, לא הייתי פוסל למרות הקושי.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת שפת תכנות, js זה הדבר החם לדעתי. גם תכנות ל client שתפס תאוצה חזק בגלל המכשירים הניידים.

וגם ל server עם nodejs.

 

רואים גם את התקנים של js רצים במהירות אחרי שהשפה היתה בתרדמת. Es6 בדרך ומדברים כבר על Es7.

כמובן שזה רק הוייב הנוכחי, והכל מאוד דינאמי. כל פעם שאתה חושב שיש דבר שיתפוס לשנים הקרובות, מגיעה טכנולוגיה אחרת וטורפת את הקלפים.

 

אני יכול להגיד שבתור מתכנת c#, .net וכו', הרגשתי בתכנות js כאילו הכל הרבה הרבה יותר זורם ופתוח. כמובן שיש לזה גם חסרונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון לעכשיו יש דרישה מוגברת ל-js. בצד השרת זאת אולי אופנה חולפת,

בצד הדפדפן זה לא יחלוף בקרוב. קשה מאוד למצוא אנשים שבאמת מכירים js לעומק.

 

כך או כך, הביקוש ל-client side גבוה עד גבוה מאוד, זה תחום מסובך

ואני מכיר המון מתכנתים שמסרבים לעסוק בו בגלל שאשכרה צריך לוודא שדברים נראים טוב לעין

בנוסף להתעסקות הרגילה בג'ונגל של js.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים לגמרי שזה תחום מסובך, נראה לי שהרבה יותר מ server. ב client צריך לדאוג להרבה נקודות קצה, ובנוסף לתת למשתמש את מגוון האפשרויות להציג ולערוך נתונים, לבצע ולידציות מתאימות, לטפל בשגיאות, לשלוח את הנתונים לשרת, לקבל חזרה, לסנכרן את התצוגה עם המודל ועוד ועוד.

וב web כל זה נעשה עם js שיש בה הרבה אפשרויות לא לעבוד נכון.

תוסיפו לזה html+css שגם הם עדיין לא פאר היצירה ותקבלו אפשרות לבלאגן אחד גדול.

 

עוד מגמה שרואים אותה בהרבה משרות - full stack developer. כלומר מפתחים שעושים הכל, client, server כל השכבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...