Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4065 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז אחרי כמה שנים טובות על קורולה מיושנת משפחתומטית שעברה אליי מההורים התחדשתי לפני כ-3 חודשים ברכב ידני ראשון

 

אחרי חיפושים לא פשוטים שכללו מגרשים והרבה אנשים פרטיים:

נבחר האקסמפלר שהכי קרץ לי - סיאט איביזה 1.4 ידנית (לא TSI) מבציר 2011 - סקירה אישית בקרוב!!

 

כיוון שמדובר ברכב הידני הראשון שלי, אשמח לקבל עצות לאיך נוהגים נכון ברכב ידני.

לפי מה שאני זוכר משיעורי נהיגה בכביש מהיר כשמגיעים לרמזור מעבירים לניוטראל ועוצרים עם הברקס (במקסימום מורידים לרביעי)

 

משיחה עם חבר של אבא, הוא טוען שצריך להוריד את כל ההילוכים למטה עד העצירה

 

אשמח לשמוע את דעתכם

תודה!

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

החבר של אבא שלך אמר נכון,בעת הבלימה כדאי גם להוריד הילוכים בהתאם,על מנת שאם הרמזור יתחלף או תצטרך להאיץ הרכב כבר יהיה בהילוך הנכון.

בעמידה ברמזור בהחלט כדאי להעביר לניוטרל.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

תודה!

 

בנוסף לזה כדי לשמור על המנוע והגיר אני מעביר הילוכים ב30K סל"ד, האם זה תקין או שאפשר למשוך עוד קצת?

פורסם

הכול תלוי בתנאי הכביש,אם אתה בעליה,מישור או ירידה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

בעליות מושכים יותר,בירידות פחות ובמישור סוג של אמצע,עם הזמן אתה תקשיב למנוע ותרגיש האם אתה מעביר הילוכים מוקדם מידי ואז אתה תרגיש מן רטט או שאתה סתם מושך יותר מידי.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

לא רואה טעם להוריד הילוכים אחד אחד, זה די מיותר בעיניי. כשתכיר את הרכב כבר תדע בערך לאיזה הילוך להיכנס, וזה לוקח בידיוק חצי שניה להכניס להילוך הנכון. כשאתה בהאטה פשוט תשאר בהילוך שאתה נמצא בו עד עצירה או כמעט עצירה ואז תשלב לניוטרל. במידה ואתה מאט אך עדין במהירות סבירה, ואתה נמצא על חמישי (שהוא הילוך גבוה מדי למהירות), פשוט תצא מההילוך ותכנס להילוך המתאים עם קצת גז כדי לאזן סל"ד.

 

 

פורסם

לא צריך להסחיף אם אתה נניח בשלישי במהירות של כ 50 קמש . אין טעם להתחיל להוריד לשני וראשון .תאט את הרכב ותוציא לניוטראל , זה עניין של כמה שניות . לדעתי סתם בלאי מיותרת למערכת ההילוכים והקלאצ. כמובן שאם אתה במהירות גבוהה ואתה קרוב לצומת ואתה רוצה להעזר בהילוך לבלימה זה אפשרי, אבל במצב רגיל זה מיותר.

פורסם
לא רואה טעם להוריד הילוכים אחד אחד, זה די מיותר בעיניי. כשתכיר את הרכב כבר תדע בערך לאיזה הילוך להיכנס, וזה לוקח בידיוק חצי שניה להכניס להילוך הנכון. כשאתה בהאטה פשוט תשאר בהילוך שאתה נמצא בו עד עצירה או כמעט עצירה ואז תשלב לניוטרל. במידה ואתה מאט אך עדין במהירות סבירה, ואתה נמצא על חמישי (שהוא הילוך גבוה מדי למהירות), פשוט תצא מההילוך ותכנס להילוך המתאים עם קצת גז כדי לאזן סל"ד.

 

זה מה שאני עושה עכשיו.

זה בריא לרדת מ5 ל3 אם המהירות מתאימה והשתמשתי בברקס כדי לאזן?

פורסם

אין שום בעיה לדלג בין הילוכים כאשר המהירות תואמת על מנת לא ליצור עומס על הגיר ובמנוע. לקראת עצירה אני לא ממליץ להוריד לשני וראשון כי הרגשת הבלימה בהילוכים האלה היא לא חלקה ונעימה אלא אם אתה במהירות אפסית. אני אישית בולם עם ההילוכים עד שלישי ומשלישי לניוטרל.

פורסם

אם נסעת על 110 בחמישי והגעת לרמזור נניח, אתה מתחיל להאט וירדת ל-10 קמ"ש ופתאום הרמזור התחלף לירוק (ואתה עדין על חמישי), לא יקרה כלום אם תכניס לשני ותסע. את האיזון של הטורים עושים עם הגז.

 

אגב, נסיעה בניוטרל לא עושה נזק לאוטו, היא פשוט מסוכנת במידה ותצטרך כוח זמין בחצי שניה שלא יהיה לך להעביר הילוך (במקרים שלא עלינו). מה שכן, מישהו פעם הראה שהיגררות בניוטרל שורף יותר דלק מאשר מלתת לרכב להאט כשהוא בתוך הילוך.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...