Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4067 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
זה זניח מבחינת דלק, ואת הבלאי של הבלמים אתה מעביר לקלאץ', עכשיו בוא נחשוב מה עולה יותר, זוג רפידות או קלאץ'? (במקרה שלי למשל - קלאץ' עולה פי 9), ברכבים זולים יותר פי 4-5).

אתה רציני ? חחחח על איזה בלאי של הקלאץ אתה מדבר? שום קלאץ לא יהרס מהסיבה שמורידים הילוך לטובת האטה ..

פורסם
אתה רציני ? חחחח על איזה בלאי של הקלאץ אתה מדבר? שום קלאץ לא יהרס מהסיבה שמורידים הילוך לטובת האטה ..

 

תלוי לאיזה הילוך אתהציורד ובאיזו מהירות!

פורסם
נהיגה נכונה ובריאה ביותר למיכלולי הרכב היא שימוש בהילוכים לבלימה. כמובן שצריך לדעת לעשות זאת על מנת לא לגרום לנזק ולבלאי גבוה והורדת ההילוכים צריכה להיעשות במהירויות המתאימות לכל הילוך.

 

אתה צודק - כשמדובר במשאיות מעל שמונה טון...

 

במכונית, התרומה של בלימת המנוע בהורדת הילוך להאטת הרכב זניחה. עדיין כדאי להוריד הילוכים - אבל לא בשביל בלימת מנוע אלא פשוט בשביל להישאר תמיד בהילוך מתאים.

 

ההבדל הוא במהירות המנוע שבה מורידים הילוך, וכמובן שהבלאי מושפע מכך.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אני דווקא הייתי מרגיש את הבלימות ע"י הורדת הילוכים בין אם זה לפני רמזור או בירידות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

כוונתי היתה שהבלמים הם האמצעי שנועד להאטת הרכב וברכב שאינו כבד - ביכולתם לעשות זאת בקלות. מערכת ההנעה נועדה לשמירה על מהירות הרכב ולא להאטה. גם בירידה אתה לא מאט עם ההילוכים אלא משתמש בהם כדי לשמור על מהירות הרכב.

 

לא התכוונתי שבלימת מנוע היא בהכרח חלשה. להיפך: ככל שהיא חזקה יותר, כך גרוע יותר! זה עוד כוח האטה שאינו נחוץ, וקשה יותר למנן אותו בצורה מדויקת: אתה יכול להקטין את הלחץ על הבלמים ואת כוח העצירה ברבע, אבל אתה לא יכול להוריד רבע הילוך...

 

התוצאה היא שבמהלך הבלימה עוצמת ההאטה מתגברת (מעבר לרצוי) עם כל הורדת הילוך ואז דועכת חזרה, כך שההאטה אינה אחידה. אתה סתם מטלטל את הרכב (ואת נוסעיו), מקטין את יציבותו והופך את האטתך לפחות צפויה לנוהגים מאחוריך.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

בירידות כמובן שיש שימוש בבלמים פשוט הורדת הילוכים נודעה לצבירת מהירות בקצב איטי יותר.

נכון שיש טילטול קטן לפעמים אבל לא בצורה מפריע,אני תמיד נהגתי כך.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
שאתנ לוחץ על דוושת הקלאצ אתה מפריד את רפידת הקלאץ מגלגל התנופה. במצב הטיבעי שלה ללא קלאץ לחוץ היא מיסתובבת.כשהיא צמודה לגלגל התנופה ביחד עם השמש.

 

אכן , השמש מסתובבת ומחוברת באופן קבוע לגלגל התנופה . האצבעות לוחצת באופן קבוע על הקלאצ . וכאשר אתה לוחץ על הדוושה אתה דוחף את המיסב שלוחץ על מרכז השמש הוא משחרר את הלחץ ודחוף את האצבעות הרחק מגלגל התנופה וכך הקאלצ מתנתק מהגלגל.

בקיצור צרפתי את הסרטון שממחיש זאת יותר טוב מכל הסבר מילולי.

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

אני רק שאלה

אני נמצא ב80-90 קמ"ש הילוך 5, תכף צריך לפנות ימינה לעיקול שאני יעבור אותו ב50 קמ"ש. האם זה בסדר שאני מאט(תוך כדי שההילוך ה-5 משולב) יורד למהירות 60-50 קמ"ש ומשלב הילוך 3? אני לא מוריד הילוך הילוך ולכן שואל.

תודה

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

פורסם
אני רק שאלה

אני נמצא ב80-90 קמ"ש הילוך 5, תכף צריך לפנות ימינה לעיקול שאני יעבור אותו ב50 קמ"ש. האם זה בסדר שאני מאט(תוך כדי שההילוך ה-5 משולב) יורד למהירות 60-50 קמ"ש ומשלב הילוך 3? אני לא מוריד הילוך הילוך ולכן שואל.

תודה

כן... כל עוד המהירות תואמת להילוך

פורסם

דארקמן, נתנו לך את האופציה לבחוש באיזה סדר שבא לך, אז תבחש!

לעבור הילוך הילוך בהאטות זה פשוט מיותר.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם (נערך)
אתה רציני ? חחחח על איזה בלאי של הקלאץ אתה מדבר? שום קלאץ לא יהרס מהסיבה שמורידים הילוך לטובת האטה ..

אני מאד רציני, קלאץ׳ הוא כמו הבלמים, חלק מתכלה, בכל שילוב שלו אתה שוחק אותו עוד קצת, כמובן שאין דין העברת הילוכים זריזה לזינוק בעליה עם רכב מלא.

לא רשמתי בשום שלב שהקלאץ׳ יהרס מהעברת הילוך, אבל יש לו אורך חיים מסויים שאפשר להאריך אותו מבלי לגרוע מהנהיגה.

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

צריך להבדיל בין הורדת הילוכים לטובת האטה (שמתאפיינת בהורדת הילוך בסיבובי מנוע גבוהים) לבין הורדת הילוכים שנועדה פשוט להשאיר את הרכב בהילוך שיאפשר להאיץ בכל רגע נתון, שמתבצעת במהירות מנוע נמוכה יותר.

 

העומס על המצמד הוא בהתאם.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...