Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4270 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני בהחלט תומך באלה שמצדדים בשעון חום. מנסיון רב אני יכול להגיד שאלה שעצרו את הרכב בגלל שהנורה נדלקה ברוב המקרים , זה כבר היה מאוחר מדי

והתברר שכבר נגרם נזק למנוע.

אני תמיד אומר ללקוחות שלנו לעקוב אחרי התנהגות המחוג של שעון החום כשהכל תקין, ולדווח על התנהגות שונה. כל סטיה מהתנהגות רגילה מצביעה על

תקלה במערכת וזה הרבה לפני שהמנוע הגיע לרתיחה.

מי שנוהג כך חוסך לעצמו הרבה צרות, מהתקעות באמצע הדרך וגרר וכו ( וזה תמיד קורה בזמן הכי לחוץ), ועד הוצאות תיקון גבוהות ולא מתוכננות.

לכן, אני ממליץ בחום כן להתקין שעון חום.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • ספונסר פורום
פורסם

טמפרטורת הדלקות הנורה זהה לטמפרטורת עליית המחוג מקו ה-90, כך שמעקב אחר שעון החום ועצירה כאשר הוא עולה זהה לעצירה כאשר הנורה נדלקת,רק שהנורה בולטת יותר ומיד הנהג מבחין כשהיא נדלקת.

אורן

פורסם

לצערי - הכל מחיסכון נטו.

שעון חום פריט חיוני, וביחד עם נורית חום אדומה (בולטת ככל האפשר) - תהיה אתרעה טובה גם להדיוטות וגם למי שמספיקה לו שנת/שתיים בשעון, מעל מה שרגיל לראות בדר"כ, ע"מ להניח שמשהו אינו בסדר לפני שיגרם נזק.

alfa 156 2.5.

פורסם

אני יכול לשתף אתם מנסיוני עם לנדרובר דיסקברי - לרכב יש בעיית התחממות, וכמובן שהקריאה של השעון המקורי (יש שעון) לא עוזרת.

כמעט כולם מתקינים שעון חום נוסף, עם רגש טמפרטורה שיושב ישירות על ראש המנוע ונותן קריאה. זה לא משנה מה הטמפרטורה שבה רכב הספציפי עובד מאחר ושינוי מיקום הרגש טמפרטורה משנה את הקריאה, הדבר החשוב הוא שינויים בהתנהגות הטמפרטורה. לשעון יש גם זמזם שלא ניתן להתעלם ממנו.

אני יכול להעיד שברכב שלי, אחרי שמכרתי אותו עם השעון הזה, הוא הציל את המנוע.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

אוקיי אז איפה אני יכול להתקין מד חום שיושב על הראש מנוע באזור המרכז ? וכמה זה בערך אמור לעלות ?

פורסם
טמפרטורת הדלקות הנורה זהה לטמפרטורת עליית המחוג מקו ה-90, כך שמעקב אחר שעון החום ועצירה כאשר הוא עולה זהה לעצירה כאשר הנורה נדלקת,רק שהנורה בולטת יותר ומיד הנהג מבחין כשהיא נדלקת.

אורן

בכול רכב 'נורמלי' שבו מותקן שעון חום קיימת גם מנורת התרעה במקרה שהטמפ' חורגת מהסף שקבע הייצרן וגם התרעה קולית ככה זה עוד מהתקופה שהייתה ברשותיי גולף דור 3.

 

הסיבה היחידה שייצרני הרכב לא מתקינים שעון חום בדגמים מסויימים היא בעיקר חיסכון כספי ולא שום דבר אחר.

 

תסביר לי למה כול מכונאי שהכרתי תמיד בודק את הטמפ' בשעון החום כאשר בעל רכב מתלונן על בעיות איבוד נוזל קירור ? כנראה קיים יתרון לשעון חום ?!.

איזה כייף לי :)

פורסם

קודם כל השעון נמצא בלוח שוענים לא בשביל המכונאי אלא בשביל הנהג

 

מסכים עם אורן רוב הנהגים לא שמים לב לשעון הזה וזה נכון שהשעון משקר ולא מראה את הטמפרטורה האמיתית של המנוע בתחום העבודה של המנוע ברוב המקרים ובכלל מערכות קירור היום הרבה יותר טובות ויש פחות תקלות של נזילות טרמוסטט תקול מאוורר לא עובד וכדומה מאשר היו פעם

סתם דוגמא שייהת לי בניסאן עם לקוח הרכב תהחמם לו ויש שעון חום ברכב אבל הוא שם לב לבעיה רק כי המדחס היה מתנתק והיה לו חם ברכב אז התלונה של הלקוח הייתה בכלל בעית מזגן ללמד אותך שהשעון בכלל לא היה רלוונטי אפילו שהציג שהמנוע מתחמם

למי זה ממש מפריע שיתקין שעון וזהו לא סיפור גדול

פורסם (נערך)

לא מסכים עם מי שטוען שלא צריך שעון חום ומספיקה מנורה.

לדעתי צריך את שתיהם.

 

אורן, לגבי מה שאתה אומר זה ביזיון שמוכרים רכב עם שעון חום ברזולוציה של (חם-בינוני-קר).

במיוחד שהיום הכל ממוחשב.

 

יש לי רכב ישן, היו בעיות, שעון חום מדוייק וטוב יכול להציל מנוע.

עריכה אחרונה על ידי nir100
פורסם (נערך)

ברור ששעון החום כמו מד הדלק מיועדים לנהג ולא למכונאי. שעון החום לא 'משקר' אלא מתוכנן להציג טמפ' קבועה של 90 מעלות צלזיוס בגבולות מסויימים.

הביטוי משקר עלול להטעות את חלק מהגולשים.

 

הדוגמאות שאתה ואורן מגישים לנו :oops: על מקרים שבהם לקוחות הגיעו עם רכבים שהתחממו מעבר לטמפ' המותרת אינם רלוונטיות לדיון. יישנם נהגים רבים אשר ממשיכים לנהוג עם מנורת ABS דולקת או check engine דולקת וגם אם תתקין ברכב צ'קלקה בלוח השעונים גם זה כנראה לא יעזור לנהגים מסויימים כי כול עוד הרכב נוסע בצורה תקינה זה מצויין.

 

אותי לא תשכנעו ששעון החום מיותר. אם ייצרני הרכב היו מתקינים שעון לחץ שמן וטמפ' שמן מנוע הייתי שמח.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

אז אל תשתכנע כי אנחנו לא מנסים רק מציגים את המצב כנראה כפי שיצרן רואה זאת כי אנחנו אלו שנתקלים בלקוחות עם התקלות

מנורה דולקת מעט מאוד לקוחות יתעלמו משעון חום הרוב יתעלמו

שעון שקרן זה הביטוי לשעון שלא מציג את הנתון האמיתי בכוונה ולא בגלל תקלה

פורסם

לא אני ולא אתה יודעים איך הייצרן רואה זאת והאם באמת הסיבות שאתה ואורן ציינתם הם אלה הסיבות שהייצרן בגללן החליט ברכבים מסויימים לא להתקין מד חום.

דבר אחד ברור שעון חום יקר יותר ממנורת לד מסכנה לכן אפשרות זו לפי דעתי היא אשר מנחה את הייצרן.

 

למה בניסאן NOTE אין שעון חום ובגו'ק וקשקאי באותם שנים פחות או יותר יש שעון ?

איזה כייף לי :)

פורסם

דעתי בעיניין:

 

הורידו בחלק מהדגמים מחווני טמפ' בלוח שעונים משתי סיבות:

 

1: זה נתון שלא חיוני לתפעול הרכב.

את רוב האנשים לא מעניין להסתכל על שעון שרוב הזמן מראה אותו דבר.

 

במקום זה מעדיפים לראות מד סל"ד. (שגם לא חיוני לתפעול הרכב עם גיר אוטומטי, אבל לפחות הוא כל הזמן זז).

 

בעבר היו נפוצים מחווני טעינה, לחץ שמן, מדי גדישה איפה שזה רלוונטי - הכל ירד והוחלף בנורות ביקורת פשוט מכיוון שלבן אדם מן השורה אין מה לעשות עם המידע הזה.

 

 

2. חיסכון בעליות ייצור, שיקול משני. אם היו רוצים לחסוך בסעיף הזה היו מורידים את המד סל"ד לפחות בקטגוריות הזולות. אבל לא עושים את זה, סימן שזה לא עולה כ"כ יקר.

 

 

פורסם

כאשר מתמחרים עלויות ייצור של רכב גם סוג הציפוי של הבורג הכי קטן נלקח בחשבון. בורג או אום שעברו רק תהליך של השחרה (השחמה) או במינוח הנפוץ

בורג שחור כהגנה בפני קורוזיה הרבה יותר זול מבורג שעבר ציפוי אבץ או קדמיום או כול ציפוי אחד.

 

לדעתי השיקול העיקרי הוא עלויות והשאר משני.

 

למה הורידו בדגם אחד ובדגם אחר לא ?

 

למה בכול גולף הכי סטנדרטית קיים שעון חום ובפולו לא ?

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...