Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4269 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

 

כפי שאתם יודעים הפיקנטו מגיעה ללא מד חום מנוע ורק עם מנורה כשנדלקת כשהמנוע התחמם כבר,

אני לא יודע למה בחרו לחסוך בעניין הזה כי זה חשוב, עכשיו לשאלתי האם אפשר להתקין בדרך כלשהי מד חום קצת שיראה אסטתי ולא יפגע באחריות יצרן ?

ועוד שאלה כמה זמן לדעתכם לוקח למנוע להגיע לטמפרטורת העבודה שלו אחרי ההתנעה הראשונית בבוקר ?

כי אני יודע שלא כדאי לעבור את ה3 סלד עד שהוא לא התחמם אבל השאלה איך אני יכול לדעת מתי המניע הגיע לחום הנדרש ?

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כמה דקות וזהו.

אין לך נורה שמראה שהנוזל קירור עוד קר,תבדוק בספר רכב.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

כמה דקות זה כמה בערך ? 5,10,20 ? האם זה משנה אם זה הנעה ראשונית של בוקר או שאר ההנעות במהלך היום ?

כי שמתי לב שאני מניע בבוקר הסלד עולה ל2000 ואז יורד ל1500 ובהדרגה ל1000 אבל בשאר ההנעות הוא מיד על 1000 ואז יורד בהדרגה ל750 בערך.

לצערי גם את הנורה הזאת אין לי, חיפשתי היום הספר רכב והאמת לא צריך לבדוק בספר רכב כי אם הייתה כזו היא הייתה נדלקת בכל התנעה ראשונית.

פורסם

בין 5-10.

בבוקר המנוע עוד קר מהלילה לכן יקח טיפה יותר,בצהרים כבר חם יותר לכן הוא יתחמם מהר יותר.

הסלד עובד נכון,בבוקר הוא יהיה גבוהה יותר ויורד,זה תקין.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

  • ספונסר פורום
פורסם

מדוע להתקין שעון חום מנוע.

זה מיותר ומרבית היצרנים זונחים את זה.

 

בשעון חום בלוח שעונים במרבית הרכבים משנות ה-2000 ואילך המחוון אינו שעון המציג את הטמפרטורה האמיתית, כל עוד המנוע בטווח טמפרטורה מסויים בין 70c-110c,משתנה בין יצרן ליצרן, מחוג הטמפ' יעמוד במרכז על 90 מעלות, ורק לאחר שטמפרטורת המנוע תעלה מעל כ-110 מעלות הוא יעבור לאדום, ז"א שהשעון משמש כמנורה, רק שלא עוקבים אחרי השעון בכל רגע, ובמרבית המקרים הנהג לא שם לב לשעון עד שהמנוע נהרס.

נורה אדומה שנדלקת בלוח שעונים תופסת את תשומת לב הנהג מיד וגורמת לו לעצור.

 

אורן בן סימון

פורסם

אני פעם אחרונה קונה רכב בלי שעון חום מנוע. טעות ענקית עשיתי.

במקרה שלי הייתי יכול לחכות 3 חודשים לרכב עם מד חום מנוע בלוח השעונים, במקום זה בחרתי לחסוך זמן ולקבל את הרכב תוך 14 יום. טעות.

 

לגבי הוספת שעון חום, עולה כ- 500 ש"ח כולל החלק, עבודה והתקנת חיישן מוצמד לראש המנוע (ככה שהוא יראה בזמן אמת ולא יהיה תלוי מחשב).

אם (במקרה שלי) אני רוצה להחליף את הלוח ולהתחבר לחיישן חום המקורי, התענוג יעלה לי 800 ש"ח על לוח משומש, לא כולל על עבודה של התאמת האימובילייזר לרכב. תענוג...

 

תעדכן בבקשה מה עשית - אני לא עשיתי כלום.

פורסם

למה טעות?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
מדוע להתקין שעון חום מנוע.

זה מיותר ומרבית היצרנים זונחים את זה.

 

בשעון חום בלוח שעונים במרבית הרכבים משנות ה-2000 ואילך המחוון אינו שעון המציג את הטמפרטורה האמיתית, כל עוד המנוע בטווח טמפרטורה מסויים בין 70c-110c,משתנה בין יצרן ליצרן, מחוג הטמפ' יעמוד במרכז על 90 מעלות, ורק לאחר שטמפרטורת המנוע תעלה מעל כ-110 מעלות הוא יעבור לאדום, ז"א שהשעון משמש כמנורה, רק שלא עוקבים אחרי השעון בכל רגע, ובמרבית המקרים הנהג לא שם לב לשעון עד שהמנוע נהרס.

נורה אדומה שנדלקת בלוח שעונים תופסת את תשומת לב הנהג מיד וגורמת לו לעצור.

 

אורן בן סימון

אני אישית לא אקנה רכב ללא שעון חום. שעון חום הוא אינדקציה מצויינת לתקינות מערכת הקירור.

אם מערכת הקירור לא במיטבה כתוצאה מתרמוסטט שנשאר פתוח כאשר הוא צריך להיות סגור ולהיפך אתה תראה את מחוג החום זז מ-90 מעלות כאשר הטמפ' מגיעה ל-107 מעלות צלזיוס גם ברכבים שבהם המחוז נשאר קבוע על 90 מעלות צלזיוס כאשר מערכת הקירור תקינה.

107 מעלות צלזיוס זה עדיין מרחק ביטחון טוב לרכבים שטמפ' נוזל הקירור מגיעה גם ל-115 מעלות צלזיוס כאשר המערכת קירור תקינה.

 

אני רוצה להאמין שרוב האנשים שגולשים בפורום הטכני כן מסתכלים על המחוג מידי פעם כמו שמסתכלים על מהירות הנסיעה.

 

שים לב !

 

הייצרן VW מכר רכבים ברמת איבזור נמוכה ללא שעון חום וברמת איבזור יותר גבוהה עם שעון חום כלומר הכול שאלה של כסף ולא אם צריך או צריך שעון חום.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

yulianx

יצא לי לחשוב על זה , כרגע יש לנו במשפחה ROOMSTER שגם לה אין שעון חום מנוע .

לעומת זאת ברכב השני יש , 3 שנים אני תמיד נוסע באותה בדרך , והכל ניראה תקין . אלא שיום אחד נסעתי באותה העלייה (שהייתי נוסע 3 שנים) ופתאום המחוג של החום עולה מעל הרגיל - הבנתי שמשהו לא בסדר וישר הלכתי לבדוק את הבעיה .

הרי שהמחוג לא הגיע לאיזור האדום , אבל עלה .

פורסם

אצלי בפנדה היה ובמיצובישי אין,לא מרגיש בחוסר.

אם החום מעל הנורמהיש ציפצוף ונורה,סך הכול מי שתיכנן את הנורה אני מאמין בנה ככה שיהיה זמן לעצור.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

קודם כל כמו שמרק ציין כבר השעון יכול להיות אינדיקציה למצב תרמוסטט או רדיאטור. דבר שני אם כבר מתקינים וזה בהחלט נכון להתקין אחד על ראש המנוע.

למיטב הבנתי יש כאלו שניתן לתכנת בהם התראה עם צליל מעל טמפ' מסוימת.

מה גם שלמדידה על הראש עצמו יש יתרון עצום כי אם נקרע צינור מים והחיישן לא טבול במים לצערנו הוא לא מודד אויר. ואתה תיסע ללא מים כלל בלי שום נורת אזהרה.

HU: clarion 786Amp1: jbl 1004 Amp2: sundown audio sae1000d comp': polk audio 5251 db SUB:polk audio sr 12dvc

  • ספונסר פורום
פורסם
אני אישית לא אקנה רכב ללא שעון חום. שעון חום הוא אינדקציה מצויינת לתקינות מערכת הקירור.

אם מערכת הקירור לא במיטבה כתוצאה מתרמוסטט שנשאר פתוח כאשר הוא צריך להיות סגור ולהיפך אתה תראה את מחוג החום זז מ-90 מעלות כאשר הטמפ' מגיעה ל-107 מעלות צלזיוס גם ברכבים שבהם המחוז נשאר קבוע על 90 מעלות צלזיוס כאשר מערכת הקירור תקינה.

107 מעלות צלזיוס זה עדיין מרחק ביטחון טוב לרכבים שטמפ' נוזל הקירור מגיעה גם ל-115 מעלות צלזיוס כאשר המערכת קירור תקינה.

 

אני רוצה להאמין שרוב האנשים שגולשים בפורום הטכני כן מסתכלים על המחוג מידי פעם כמו שמסתכלים על מהירות הנסיעה.

 

שים לב !

 

הייצרן VW מכר רכבים ברמת איבזור נמוכה ללא שעון חום וברמת איבזור יותר גבוהה עם שעון חום כלומר הכול שאלה של כסף ולא אם צריך או צריך שעון חום.

 

מרק היקר, מניסיוני הגדול אני יכול לומר שבמרבית המקרים, הנהג לא מסתכל על השעון,ולאחר שהרכב מגיע למוסך עם מנוע תפוס לאחר לעיתים, הוא נשבע שהמחוג לא עלה...

 

גברת כהן מחולון לא יודעת מה הטפרטורה צריכה להיות וגם כשהשון עולה היא לא שמה לב, אך כשנורה אדומה נדלקת זה מדליק אצלה נורה אדומה, והיא עוצרת.

 

כתבתי כבר שמעל טמפרטורה מסויימת המחוג אכן עולה,אך גם אם הנהג מביט מדי פעם,זה כבר מאוחר, מתי זה מדי פעם? כל 10 דקות? כל 5 דקות?

 

חלק מהיצרנים מייצרים מערכת עם2 נורות,כחולה לטמפרטורה של מתחת ל65 מעלות ואדמה לטמפרטורה של מעל ל110(בערך).

 

העובדה היא,שמרבית היצרנים נוטשים את מחוג הטמפרטורה.

אורן

פורסם (נערך)

שלום

דווקא רעיון לא רע להתקין שעון חום מנוע. היום רוב היצרנים מסתמכים על חום במים החוזרים .

ומה קורה אם יש פיצוץ ויש רק אדים ? כנראה שתגלה שהחום עלה באיחור מצער.

 

התקנתי כזה והוא גם מגיע זמזם שניתן לתחנות (אם החום עולה מעל X או יורד מתחת ל Y)

ברגע שהחום עולה הזמזם מתחיל לזמר בעוצמה כזו שאתה לא יכול להתעלם מזה. במקור נועד למקררים תעשייתיים.

ממליץ לך לפנות ליבואן של dexcell בירושלים. 450 ש"ח המדחום אצלך. תסביר לבחור למה אתה צריך אותו.

עובד על 12V . מחבר את הרגש לבורג ראש מנוע ושלום על ישראל. אין פגיעה באחריות.

אופציה נוספת , אם הרכב שלך חדש אז יש סיכוי שיש לו מד ראש מנוע :התקן OBDII משדר : חפש על זה ברשת. לחבר את זה לאפליקציה מתאימה ויש לך את אותו אפקט...

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם
אצלי בפנדה היה ובמיצובישי אין,לא מרגיש בחוסר.

אם החום מעל הנורמהיש ציפצוף ונורה,סך הכול מי שתיכנן את הנורה אני מאמין בנה ככה שיהיה זמן לעצור.

קצת לא סומך על הצפצוף והנורה, כי אני לדוגמא נוסע ברכב תמיד עם ווליום גבוה, אני לא צריך לנהוג ולחשוש שמא הנורה תדלק מתישהו

זה חסכון מיותר של יצרן.

Opel Adam S 2017


×
×
  • תוכן חדש...