Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4271 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

גברת כהן מחולון לא יודעת מה הטפרטורה צריכה להיות וגם כשהשון עולה היא לא שמה לב, אך כשנורה אדומה נדלקת זה מדליק אצלה נורה אדומה, והיא עוצרת.

 

כתבתי כבר שמעל טמפרטורה מסויימת המחוג אכן עולה,אך גם אם הנהג מביט מדי פעם,זה כבר מאוחר, מתי זה מדי פעם? כל 10 דקות? כל 5 דקות?

 

חלק מהיצרנים מייצרים מערכת עם2 נורות,כחולה לטמפרטורה של מתחת ל65 מעלות ואדמה לטמפרטורה של מעל ל110(בערך).

 

העובדה היא,שמרבית היצרנים נוטשים את מחוג הטמפרטורה.

אורן

אצלי יש שעון ברכב אבל כמו שכתבת, בהרבה מקרים זה לא עוזר הרבה,

גברת אשתי לא יודעת מה הטמפרטורה וגם אם תשים לה הרבה נורות דולקות היא בכלל לא תשים לב שמשהו נדלק, הייתי יושב בבית ורועד מפחד כל פעם שהיא הייתה נוסעת עם הרכב. והאמת שבדיוק כמו שכתבת גם לי קרה שכהבטתי בשעון ברכב זה כבר היה כמעט מאוחר מידי.

עד שהתקנתי בקר טמפרטורה שאפשר לכוון שיצפצף כהוא עובר טמפרטורה שאני קובע. כיוונתי אותו פעם אחת . ובשלוש שנים האחרונות הוא הציל את המנוע לפחות פעמיים, ובנוסף עזר לעלות על בעייה במערכת הקירור עוד לפני שהיא התפרצה.

 

ממליץ לכולם להתקין בקר כזה :

התקנת בקר טמפרטורה למנוע

 

ייתרונות נוספים של הבקר הזה -

- הוא מראה את הטמפרטורה בדיוק של עשירית המעלה,

- מראה את הטמפרטורה האמיתית - ואין לו את המנגנון המטופש שמראה חום מנוע תקין בטווח די גדול של טמפרורות. זה בלבל אות קצת בהתחלה ואפילו חשדתי שהשעון שמותקן ברכב קצת דפוק, עד שהבנתי מה קרה.

- הוא לא תלוי בהמצאות נוזל הקירור, ויתריע גם אם הנוזל דלף

עריכה אחרונה על ידי martines
  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אצלי יש שעון ברכב אבל כמו שכתבת, בהרבה מקרים זה לא עוזר הרבה,

גברת אשתי לא יודעת מה הטמפרטורה וגם אם תשים לה הרבה נורות דולקות היא בכלל לא תשים לב שמשהו נדלק, הייתי יושב בבית ורועד מפחד כל פעם שהיא הייתה נוסעת עם הרכב. והאמת שבדיוק כמו שכתבת גם לי קרה שכהבטתי בשעון ברכב זה כבר היה כמעט מאוחר מידי.

עד שהתקנתי בקר טמפרטורה שאפשר לכוון שיצפצף כהוא עובר טמפרטורה שאני קובע. כיוונתי אותו פעם אחת . ובשלוש שנים האחרונות הוא הציל את המנוע לפחות פעמיים, ובנוסף עזר לעלות על בעייה במערכת הקירור עוד לפני שהיא התפרצה.

 

ממליץ לכולם להתקין בקר כזה :

התקנת בקר טמפרטורה למנוע

 

ייתרונות נוספים של הבקר הזה -

- הוא מראה את הטמפרטורה בדיוק של עשירית המעלה,

- מראה את הטמפרטורה האמיתית - ואין לו את המנגנון המטופש שמראה חום מנוע תקין בטווח די גדול של טמפרורות. זה בלבל אות קצת בהתחלה ואפילו חשדתי שהשעון שמותקן ברכב קצת דפוק, עד שהבנתי מה קרה.

- הוא לא תלוי בהמצאות נוזל הקירור, ויתריע גם אם הנוזל דלף

בכול רכב 'נורמלי' כמו גולף/טויוטה ראנקס קיים חיווי קולי וגם חיווי ויזואלי כאשר הטמפ' של המנוע עולה לטמפ' מסוכנת למנוע.

 

בכול דגמי גולף החל מגולף דור 3 (לא זוכר במדוייק) קיים גם חיישן מפלס נוזל קירור המתריע כאשר המפלס יורד ב-0.5 ליטר בערך.

 

החיישנים המודרנים כמו בגולף יודעים לזהות גם מצב של חוסר מוחלט של נוזל קירור ובמקרה כזה מנורת התרעה וחיווי קולי יתחילו להשתולל.

איזה כייף לי :)

פורסם

אני ב-307 הקודמת שלי, עליתי על תקלה במערכת קירור בזכות שעון החום.

בדרך כלל כאשר הדלקתי מזגן מד החום היה מתייצב על 90 ללא תלות במאמץ הרכב. כאשר הרכב הפסיק לעשות זאת, נגשתי למוסך (אורן), ובהתחברות מחשב גילינו נגד מאווררים תקול.

 

היום אין לי שעון חום ב-C3 פיקאסו. מדי פעם מחבר מתאם OBD2 ומוודא באפליקציה שהכל בסדר. נוסע עם מד חום מול הפנים.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם
כאשר מתמחרים עלויות ייצור של רכב גם סוג הציפוי של הבורג הכי קטן נלקח בחשבון. בורג או אום שעברו רק תהליך של השחרה (השחמה) או במינוח הנפוץ

בורג שחור כהגנה בפני קורוזיה הרבה יותר זול מבורג שעבר ציפוי אבץ או קדמיום או כול ציפוי אחד.

 

לדעתי השיקול העיקרי הוא עלויות והשאר משני.

 

למה הורידו בדגם אחד ובדגם אחר לא ?

 

למה בכול גולף הכי סטנדרטית קיים שעון חום ובפולו לא ?

 

בוא נסתכל על זה בראיה רחבה יותר.

 

מכשור שיש לנהג בלוח שעונים מתחלק לשתי קבוצות:

 

1. מכשור אינטראקטיבי שמראה לנהג מה הוא עושה - זה כולל ספידומטר, מד סל"ד, מד דלק, חיווי הילוך נבחר וכו'.

2. מכשור בקרה למעקב על תקינות מערכות הרכב. זה כולל נורת טעינה, נורות לחץ ומפלס שמן, נורת ניהול מנוע, נורה של ABS-ESP, ושעון טמפ'. הופה! למה דווקא לזה יש שעון ולכל יתר המערכות יש נורה?

 

את כל מכשור הבקרה אפשר להחליף בנורות. הרי נהג לא משתמש בו לצורך תפעול הררב.

 

 

אתה אומר ששעון מאפשר לזהות מגמה? נכון מאוד.

 

אבל גם עם נורה אפשר לזהות מגמה, אם כותבים תוכנה בהתאם.

הרי כבר לא מדובר בפיאט אונו שנת 84 עם חיישן ON/OFF שמעל טמפ' מסויימת סוגר מגע ומדליק נורה.

 

כשיש מערכת ממוחשבת, היא יכולה לזהות מגמה. נניח טמפ' אוויר ביניקה X, סל"ד Y, מצערת פתוחה לכך וכך אחוזים, משולב הילוך Z ומהירות הרכב היא XXX. במצב הזה כשהכל תקין טמפ' נוזל קירור צריכה להיות בתחום מסויים.

 

אם נרשמת חריגה מהתחום בכמה מחזורי נסיעה רצופים, המערכת יכולה להדליק נורה ולרשום קוד תקלה מתאים.

אני לא יודע אם זה באמת עובד כך בפועל כבר היום אבל זה דבר אפשרי בהחלט לביצוע.

 

 

אני אתן כדוגמא את נורת מפלס הדלק.

פעם, היה רק מצוף פשוט. לקראת סוף המיכל בעליה הנירה נדלקת, במישור כבית. בחניה בשיפוע נדלקת שוב.

מהבהבת בחוסר החלטיות עד שנצרכים עוד כמה ליטרים ואז דולקת קבוע.

 

 

היום יש בנוסף למצוף דלק גם הערכה מחושבת, נורה נדלקת על בסיס שני הנתונים האלו בדיוק בכמות הליטרים הנכונה וכשהיא נדלקה פעם אחת, היא לא כבית ולא מהבהבת עד שמתדלקים. זה קיים היום גם במכוניות עממיות זולות.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...