Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

והפעם התנסות מסלול קצת שונה


NMP
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3862 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

יצא לי כבר להיענות בשמחה להצעות של חגי לקורסים/ימי מסלול בכל מיני מקומות מעניינים בעולם אבל הפעם מן העבר השני של הקו אני מקבל הצעה קצת שונה מכל מה שיצא לי להתנסות בעבר...

עם הרבה חששות אני מוצא עצמי כעבור שבוע על מסלול איטלקי קטן ומעניין בשם Varano.

Varano.png

המסלול לא גדול במיוחד ואנחנו גם מתחילים מהתוואי הקצר, פחות מ-2 ק"מ, עם כמות פניות סבירה כדי שנוכל להתאקלם מהר.

זה דבר מצוין בהתחשב בעובדה שבלי הרבה הקדמות אני כבר בפיטס, מכוון לעצמי תנוחת ישיבה נוחה בתוך פורשה 997 קאפ, נטולת בקרות, איתה אני עולה לסשן ראשון (10 דקות) המוקדש להיכרות עם הרכב והמסלול.

אני מוצא עצמי מבלה את רובו בשילוב רוורס אחרי ספינים או ביציאה עדינה מהחצץ שעפתי אליו אחרי עוד פניה חדה שלא הערכתי נכון את הבלימה הדרושה לקראתה.

בכל מקרה כזה אני מגניב מבטים לצדדים, בודק מי ראה, מה ראה ואם לא שולפים לי איזה דגל וזורקים אותי החוצה.

מזל שבאותיות הקטנות היה רשום שכל הנזקים מכוסים בעלות האירוע :twisted:

אני בטח לא יכול להאשים את הרכב, הוא מתנהג מדהים, נעול בסליקס שמספקים אחיזה מעולה וגם הבלמים מצוינים אבל דורשים התרגלות. זה לגמרי אני. זה פשוט כ"כ שונה מכל מה שהכרתי.

לקראת סוף הסשן הראשון אני כבר מתחיל להשתלט.

עדיין פה ושם יש איזה מאבק לא אסתטי במיוחד בניסיון לשמור על הזנב מלהשיג אותי (בכל זאת, הנעה אחורית עם 447 כ"ס שאני מנסה ללחוץ בין הפניות) אבל אני כבר מתחיל לתפוס קצב ולייצר הקפות "נקיות" (בלי חצץ/ספין) עם זמן שבאמת יכול לייצג משהו.

אני יורד לנוח מעודד, במיוחד כשלהפתעתי הזמן שלי יושב במקום טוב באמצע של חבורת הנהגים המנוסה שהגיעה ליום הזה.

אני עולה לסבב נוסף, הפעם של 10 הקפות מדודות, הקצב עולה, אני מתחיל לקבל בטחון בשליטה ברכב אבל מתקשה לחבר את כל הפניות להקפה טובה.

הניסיון לסחוט מהירות בישורת לקראת ה-hairpin מוביל לכמה מצבים מפחידים בהם אני מאבד לגמרי את הקו וגם כמעט את האוטו מה שמוביל לזה שבהקפה הבאה אני כבר נזהר מדי ובולם מוקדם מדי, נאלץ להוסיף גז באמצע הפניה מה שרק מרחיב את הקו ושוב דופק אותה.

כך זה ממשיך כל הקפה בניסיון למצוא את שביל הזהב.

בסיום הסשן הזה אני שמח לראות ששיפרתי בשתי שניות ונדהם לגלות שקבעתי את הזמן השלישי בטיבו בחבורה, מצליח לעקוף בשתי עשיריות את המאסטר, נהג הפורמולה המנוסה שבחבורה, מהטובים בארץ, הפייבוריט הברור של כולם ליום הזה.

בשלב הזה אני מבין שאני צריך לעשות תיאום ציפיות מחודש.

המשמעות המיידית של התוצאה שלי היא שאני עולה לחצי הגמר (אליו עולים 6 הנהגים עם הזמן הטוב ביותר) ואף עושה את זה בסטייל.

הבעיה שאני בכלל באתי בשביל הפאן וההתנסות בלי שאיפות גבוהות.

עם התוצאה שקבעתי פתאום המתחרים האחרים מתחילים לתהות לגבי הבחור שעד כה היה עסוק בלספר כמה הוא לא מנוסה.

עכשיו מתחיל הלחץ.

אני מתחיל להתעניין בפרטים שקודם עברו לידי בלי הקשבה אמיתית.

מסתבר שהמתכונת של חצי הגמר היא שאני מקבל 5 הקפות בלבד בשביל לקבוע את הזמן הטוב ביותר ורק נהג אחד עולה מחצי הגמר.

אוקי, עכשיו באמת מתחיל הלחץ :bugeyed:

האדרנלין מתגבר וכמה לא מפתיע שעל הפניה הראשונה, איך שאני יוצא מהפיטס, אני עושה ספין ועף לחצץ. לא נורא, גם ככה ההקפה הראשונה לא נמדדת אני אומר לעצמי.

אבל אז זה קורה גם בשניה והלחץ מתגבר.

ככל שהזמן עובר המחשבות על הנהגים האחרים נכנסות ואני מאבד ספירה.

כמה הקפות עוד נשאר לי בשביל לקבוע את הזמן שלי ? האם זאת האחרונה שלי ? או שאולי יש עוד אחת ?

אני לא מצליח להגיע לזמנים שקבעתי קודם. אני מנסה להרגיע את עצמי ומשנן לעצמי, הכל טוב, גם הנהגים האחרים בלחץ ובטח לא משחזרים את התוצאות שקבעו קודם.

זה עובד חלקית, אני מצליח לייצר קצב ומחלץ ברגע האחרון הקפה לא רעה. איטית אך בקצת מזאת שקבעתי קודם.

אני מזנק החוצה מהרכב ורץ לבדוק תוצאות.

צדקתי, גם הנהגים האחרים התקשו לשחזר את התוצאות והתוצאה שלי מספיקה בשביל להעלות אותי לגמר. אשכרה גמר. אני. בפעם הראשונה שלי.

אני מודה לאלילת המזל על ההגרלה הנוחה שזימנה לי בחצי. לא בטוח שהתוצאה הזאת הייתה מספיקה בחצי השני שמאכלס את שני הנהגים התותחים שקבעו זמן טוב משמעותית משלי במוקדמות.

ואני שוב צודק, מתברר שעליהם הלחץ לא עשה רושם והם ממשיכים לשפר ולעשות זמנים מטורפים שאף נושקים לשיאי המסלול. אחרי קרב צמוד נקבע המתמודד שעולה מולי בגמר.

עכשיו אני באמת מנסה לחפור בזכרון המעומעם מהתדריך מה אמרו על הגמר כי לחלק הזה כבר ממש לא הקשבתי.

לא רק אני לא מצליח, מסתבר שלא אמרו כי זאת הפתעה.

למקצה הגמר מתברר שהמסלול משתנה ואנחנו הולכים לעשות את התוואי המלא של המסלול :shock:

וכדי לעשות את זה עוד יותר מאתגר אנחנו מקבלים רק 6 הקפות :shock2:

אחרי שראיתי את הנהיגה של המתחרה שלי בחצי אני מבין שנהיגה בטוחה ונטולת סיכונים רק כדי לייצר זמן נקי בזמן המועט שיש לנו, טקטיקה הגיונית אם מדובר ברמה דומה של נהגים, לא תתאים פה. אני אהיה חייב להסתכן ולהתפרע בניסיון לחבר את הפניות להקפה אחת מצוינת בשביל לעבור אותו.

זה כל מה שצריך, התחרות היא על זמן ומספיקה הקפה אחת טובה (או מצוינת במקרה הזה) בשביל לנצח.

איך זה עבד לי ? אני רק אגיד שאני ממש שמח שהיה את הסעיף שהזכרתי קודם לגבי נזקים לרכב :lol:

 

בסיומו של היום הארוך הזה, אחרי כל הטקסים, ברכות וסיכומים, אני נכנס לאוטו, עולה על כביש 6 ועף הביתה.

כל הדרך אני מנסה לעכל איך אני, שרק לפני חודשיים התנסיתי לראשונה בפורזה על האקסבוקס החדש שלי ובזה מסתכם ניסיון הסימולטורים שלי, עולה לתחרות Time Attack ראשונה של סימולטורים עם שועלים ותיקים של iRacing\rFactor\LFS ועוד שמות שאין לי מושג מה הם אומרים ומסיים שני.

אני מהרהר בדברי השכנוע של חגי באותה שיחת טלפון: "עזוב אותך, זה לא אומר כלום, זאת תחרות, מסלול לא מוכר, רכב לא ידוע והכל פתוח".

אני חשבתי שהוא סתם מוכר לי סיפורים אבל לא היה אכפת לי, באתי בשביל הכיף וההתנסות 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט היה אירוע מעולה.

המון כיף !

 

מה שאני יכול בוודאות להגיד לך, זה שהמסלול, המכונית וגם הסימולטור שעליו רצנו היה הפתעה לחלוטין, חגי לא זרק אפילו לא רמז דקיק לגבי מה יהיה.

 

באופן עקרוני בהחלט הכל פתוח ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גאון :):twisted::-D

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

תכלס פטר, הרסת :)

האמנתי לגמרי עד הקטע עם כביש 6, יפה השחלת אותו.

אחלה כתיבה ונשמע אירוע מגניב, העלה בבקשה תמונות של הסימולטור.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז אחרי שבשאיפה הצלחנו להפיל בפח כמה אנשים :wink:, נספר מה בדיוק היה.

זה היה אירוע ראשון בליגה תחרותית (TimeAttack) של מרכז הסימולטורים SimRace בכוכב-יאיר (במתחם המסלול) של חגי פארן.

https://he-il.facebook.com/simrace.co.il

http://www.simrace.co.il

למי שלא מכיר נספר שמדובר על המקום מספר אחת בארץ לכל תחום הסימולטורים.

חגי מייבא ומשווק את מיטב היצרנים, מייעץ ומרכיב עמדות בבתי הלקוחות ומחזיק מספר עמדות להדגמה במקום עליהם ניתן גם לקבל הדרכה, ובהתחשב בזה שחגי הוא קודם כל מדריך נהיגה מתקדמת מיומן ומנוסה ונהג סימולטורים מחונן זה שילוב מנצח.

אז לא, לא נסעתי לאיטליה, רק חצי שעה לכוכב-יאיר, וגם העלות הייתה מצחיקה, פחות ממחיר של שני מקצי קארטינג.

הגענו לאירוע 12 משתתפים ברמות ניסיון שונות, חלק חיים ונושמים סימולטורים כבר שנים, אחרים מבלים יותר על מסלולים אמיתיים וחלק גילו את התחום רק לאחרונה דרך משחקי הקונסולות.

הגענו כולנו ב-19:00 ואחרי קצת נישנושים ומינגלינג, חגי הציג לנו לראשונה את המסלול והרכב עליהם ננהג. בכוונה נבחר מסלול לא מוכר כ"כ כדי לנסות למנוע יתרון לחלק מהמתחרים.

10626169_368356696653502_3522164177897438645_o.jpg

 

חגי נותן קצת דגשים על הרכב והמסלול ויאללה לנהוג.

10631143_368357196653452_3565089351575254433_o.jpg

 

אנחנו מתחלקים ל-4 סבבים כדי לחלוק 3 עמדות מלאות: באקט מתכוונן, הגה/דוושות ברמה גבוהה, פלזמה 42 אינץ' בפרצוף וכדי לצלול לגמרי אל תוך העולם הוירטואלי גם אוזניות שינתקו אותנו מהפרעות הסביבה.

האלוף בפעולה:

10626362_368357253320113_1506826638010482039_o.jpg

 

אנחנו משחקים על rFactor עד כמה שהבנתי אבל לשאלות נוספות אני מניח שפטר יוכל לענות, לי אין הרבה מושג.

בחדר השני יש מסך מרכזי שמציג את התוצאות והביצועים של כל המתחרים בזמן אמת. תענוג.

10712377_368356683320170_3477195641764786319_o.jpg

 

אחרי סשן של חימום אותו אנחנו עושים ביחד על המסלול, אנחנו עולים לסשן של מוקדמות לבד על המסלול ומנסים לקבוע את הזמן הטוב ביותר.

ה-6 הטובים יותר עולים לחצי הגמר שלאחר הגרלה נערך בשני סבבים של 3 נהגים, מכל סבב רק הזמן הטוב ביותר עולה לגמר.

ובגמר, כפי שציינתי הייתה הפתעה בדמות שינוי תוואי המסלול ורק 6 הקפות בשביל להתאקלם ולקבוע זמן מנצח.

 

כפי שניסיתי להעביר, החוויה כיפית ותחרותית, עם נהיגה שקרובה עד כמה שאפשר למציאות וכל זה בלי הסיכונים והעלויות המופרכות של פעילות אמיתית כזאת.

 

לאלבום התמונות המלא מהאירוע:

לא בטוח אם הלינק טוב למי שאין פייסבוק (לי אין) אז אפשר פשוט להכנס לדף הראשי, זה למעלה.

https://he-il.facebook.com/simrace.co.il

 

 

ניר

עריכה אחרונה על ידי NMP
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איך שכחתי אבל היו גם פרסים שווים, כאילו שזה לא היה שווה עד עכשיו 8)

מקום ראשון זכה באוזניות אלחוטיות של Thrustmaster.

מקום שני זכה באוזניות חוטיות של Thrustmaster.

 

בין יתר המשתתפים הוגרלה שעת אימון מודרכת על ידי חגי פארן בסימולטור הנהיגה המקצועי Vesaro Full Motion.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר, אחלה סקירה.

 

אני, כמו ניר, חדש יחסית בתחום הסימולטורים (יש לי gt27, שנרכש מsimrace בבית ושניים - שלושה סימולטורים, שאני מפעיל פעם באיזה חודש).

בזמן האחרון יצא לי לדבר עם חגי פעם - פעמיים על נושא ארגון תחרות כזו, וביקשתי שיודיע לי ברגע שיהיה משהו ממשי על הכוונת.

כמובן שברגע שהוא פרסם מועד לאירוע ה-time attack שלחתי לו הודעה וביקשתי להירשם גם כן. גם כשראיתי את רשימת המשתתפים, היה לי די ברור שאני הולך להגיע בעיקר בשביל להנות, היות והשמות שזיהיתי ברשימה התחלקו לשניים - אנשים שראיתי נוהגים במציאות, ואנשים ששמם כבר הולך לפניהם בעולם הסימולטורים הישראלי. ובכל זאת, לא היה איכפת לי להיות האנדרדוג האמיתי, ובמקרה הטוב להפתיע את עצמי.

 

המסלול שעליו היינו אמורים לנהוג, הרכב ואפילו הסימולטור עצמו נשמרו על ידי חגי בסוד עד האירוע עצמו, ולמען האמת, הייתי די בטוח שהמסלול שיבחר יהיה אחד מהמסלולים שמככבים ברוב הסימולטורים בשוק, כמו ספא או לגונה סקה. אבל חגי הפתיע את כולנו ובחר במסלול שרובנו (או כולנו) לא שמענו עליו בחיים לפני האירוע הזה, ולכן גם דרש הסתגלות מכל נהג ונהג. גישה כזו, לדעתי לפחות, הפכה את האירוע לתחרותי אף יותר, היות ומנעה את האפשרות מהנהגים השונים להכין שיעורי בית, ולחרוש את המסלול בזמנם החופשי.

 

לאחר הצגת המסלול והסברים קצרים עליו ועל הרכב, חולקנו למקצים של שלושה אנשים בהגרלה. אני זכיתי להיות במקצה השלישי, וקיבלתי את האפשרות לצפות במשך כ-20 דק' בשישה נהגים שונים, ברמות שונות, מנסים להסתגל לרכב ולמסלול שהם לא מכירים. כבר בהקפות הראשונות שלהם הבנתי כמה זה הולך להיות לא פשוט. במשך כמה דק' (מתוך העשר שהוקצו לאימון), רוב הנהגים לא הצליחו לסיים הקפה נקייה אחת, ומצאו עצמם מסתחררים או עפים בתת היגוי מחוץ למסלול. לאחר מספר הקפות חלקם התחילו לקבוע זמנים טובים (ביחס למה שחגי הגדיר ככאלו לפני תחילת האירוע), וחלקם עדיין התקשו לסיים הקפה אחת.

 

סוף סוף מגיע תורי. כצפוי, גם אני לא מצליח לסיים הקפה בלי להחליק במשך כמה דקות, למרות שהבטחתי לעצמי עוד לפני הכניסה לסימולטור שאקח את הזמן ואבצע כמה הקפות איטיות, רק כדי להתרגל לרכב ולמסלול. אחרי כמה ניסיונות, וטעויות באותה הפינה בדיוק, אני מצליח לקבוע זמן שנמצא איפשהו אי שם באמצע בין כל שאר הנהגים ומשאיר לי את התקווה שאם אצליח לשפר במקצה המדידה, אוכל להגיע לחצי הגמר. אבל הנה, מקצי המדידה יוצאים לדרך, וכמעט כל הנהגים ללא יוצא מן הכלל משפרים את הזמנים שלהם. שוב מגיע תורי, אבל אני לא מצליח לגרום לעצמי לנהוג רגוע ומחושב, ומשפר את זמן מקצה החימום שלי רק בחצי שניה - מה שהופך אותי רשמית לאחד מהנהגים האיטיים מכל מי שלקח חלק באירוע :) מרגע זה, אני הופך לצופה בלבד באירוע, אבל תחושת המתח והאדרנלין, שניר היטיב לתאר, מורגשת גם מורגשת. ואכן, גם הנהגים המתחרים מתקשים גם לקבוע זמנים טובים יותר ממה שקבעו במדידות. התחושה נשארת גם בגמר, שם התוואי המשתנה, ושני הנהגים צריכים להסתגל במהירות לגרסה שונה וארוכה יותר של המסלול.

 

והנה, הערב מסתיים, ויש לנו מנצח ראשון במה שאני מקווה שיהפוך להיות למוסד בתחום הספורט המוטורי, וימשיך למשוך אנשים חדשים - בין אם כאלו שגם שפועלים בתחום מחוץ לעולם הוירטואלי, לבין אם לא. במקרה האישי שלי, רישיון הנהיגה הספורטיבית שלי זרוק בארנק, אבל לא נראה שאעשה בו שימוש בקרוב. מנגד הסימולטורים מספקים חוויה קרובה מאוד למציאות בהרבה מובנים, אך בעלות כניסה נמוכה בהרבה, ועם הרבה פחות סיכונים. וגם חובבן בתחום הסימולטורים כמוני יכול להעיד כבר בשלב הזה, שכלים שאתה רוכש בנהיגה על סימולטור משמשים אותך ללא שום צל של ספק גם בנהיגה היומיומית ברכב האמתי.

לסיכום, ללא ספק היה אירוע כייפי ביותר. מקווה שנוכל לקחת חלק בארועים דומים בעתיד והתחום ילך ויתרחב.

תודה לחגי ודימה על הארגון, ולכל שאר המשתתפים על כך שהפכו את הערב לחוויה ספורטיבית ותחרותית, שהיה כיף לקחת בה חלק, גם בתור נהג לא תחרותי במיוחד.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...