Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4933 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לא נרדמתי כלל, גם בגלל ההתרגשות, כי הייתי בסוד העניינים כבר הרבה זמן.

אז בפורום "תחבורה ציבורית" של תפוז פתחתי שירשור.

 

http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=166401406

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

ראיתי את הכתבה, יש לעיר באר שבע ראש עיר נחוש.

מעניין עד כמה זה יסייע לו להבחר לקדנציה נוספת לאחר שהוציא מליון ש"ח על הפרוייקט הזה.

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

אם זה גרמני (קראוס מאפיי) כמו שהיו כל הקטרים הטורקיים יוכלו לשפץ. החברה עדיין קיימת. אני מניח שהביאו אותו מהמוזיאון הפתוח ע"י דניזלי , שם אמרו לי פעם בביקור שעומדים בשדה 800 קטרים. לא ספרתי. הכניסה כמעט בלתי נראית -בגב של תחנת דלק נידחת.

פורסם

מקסים. פשוט מקסים.

קפיצה קטנה לתקופת הילדות.

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

פורסם

בקווים כפריים קטנים בהודו עדיין עובדים כאלה (הזדמנות אחרונה לחוות רכבת קיטור לפני שיישארו רק אלה לאלפיון העליון כמו הכחולה מקייפטאון למפלי ויקטוריה באלפי $).

חבל שלא רואים ברור את המספר. (45001 ?- הנומאג הנשל 1937) אפשר היה לדעת את ההיסטוריה שלו מייצור ועד השבתה. (אע"פ שבלוח שיכינו לו בבאר שבע לא אתפלא אם יפברקו היסטוריה מקומית)

פורסם
אם זה גרמני (קראוס מאפיי) כמו שהיו כל הקטרים הטורקיים יוכלו לשפץ. החברה עדיין קיימת. אני מניח שהביאו אותו מהמוזיאון הפתוח ע"י דניזלי , שם אמרו לי פעם בביקור שעומדים בשדה 800 קטרים. לא ספרתי. הכניסה כמעט בלתי נראית -בגב של תחנת דלק נידחת.

 

כמו שנאמר בכתבה של ערוץ 2, מדובר באחד מבין כמה קטרים ששרתו באזור כחלק ממשרד המלחמה (WD) ושנימכרו לאחר תום מלחמה"ע ה-2 לרכבת המנדט (PALESTINE RAILWAYS), ועם קום המדינה הפכו לחלק מרכבת ישראל.

חיפושים אם רוצים לעשות, צריך לעשות בבריטניה. שם המקור ושם גם יש את המודעות.

 

קצת פרטים על הדגם ואף מוזכרים אלו ששרתו בפלסטינה:

http://en.wikipedia.org/wiki/LMS_Stanier_Class_8F

 

PALESTINE RAILWAYS

http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine_Railways

 

הסרטון 70414 פשוט מדהים.

זוכר אותו היטב כילד כששודר בטלביזיה (הערוץ היחיד שהיה אז) ולפתע כל המראות קפצו מחדש.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

פורסם

הקטר הוא אכן 8F בריטי שנבנה עבור הצבא הבריטי במלחמת העולם השניה והועבר לרכבת התורכית עוד בימי המלחמה. לאחר שנים רבות בתורכיה הוא נקנה עם כמה נוספים והוחזר לאנגליה.

ה 70414 הוא גם כן 8F שנוצר ב 1940 והספיק לשרת בקווי משא באנגליה כמה חודשים עד שהועלה על ספינה ועם כמה עשרות חבריו נשלח לפרס כדי להעביר אספקה לברה"מ דרך איזור הים הכספי.

במהלך המלחמה הוחלפו קטרי הקיטור בקטרי דיזל אמריקאים וחלק מהם נשלח לא"י לשיפוץ. רובם הועברו לגזרת מצרים אבל חלקם נשאר בארץ ועבר לרכבת ישראל. מספרי ה 70XXX אגב הם מספרים צבאיים בריטים שרכבת ישראל אימצה.

אלה היו קטרים גדולים וחזקים ומאד מוצלחים ולמעלה מ 800 נבנו לפני ובמהלך המלחמה. כיום נשארו בודדים (מהם קטר שהיה בארץ בתקופת המלחמה וכיום נוסע על מסילת תיירות באנגליה).

הנה תמונה שצילם ערן איל על פריקת הקטר בבאר שבע הבוקר.

 

1_166462106.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

בני, ישפצו את הקטר הזה?

 

ככה, שם במקום?

 

לאיזה רמה מתכוונים?

 

פשוט מדהים, כל הכבוד לכל המעורבים.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

פורסם

שיפוץ חיצוני בלבד. אגב, עם הקטר הגיע גם הטנדר (קרון הפחם שבמקרה הזה הוא קרון מזוט ומים)

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
הקטר הוא אכן 8F בריטי שנבנה עבור הצבא הבריטי במלחמת העולם השניה והועבר לרכבת התורכית עוד בימי המלחמה. לאחר שנים רבות בתורכיה הוא נקנה עם כמה נוספים והוחזר לאנגליה.

ה 70414 הוא גם כן 8F שנוצר ב 1940 והספיק לשרת בקווי משא באנגליה כמה חודשים עד שהועלה על ספינה ועם כמה עשרות חבריו נשלח לפרס כדי להעביר אספקה לברה"מ דרך איזור הים הכספי.

במהלך המלחמה הוחלפו קטרי הקיטור בקטרי דיזל אמריקאים וחלק מהם נשלח לא"י לשיפוץ. רובם הועברו לגזרת מצרים אבל חלקם נשאר בארץ ועבר לרכבת ישראל. מספרי ה 70XXX אגב הם מספרים צבאיים בריטים שרכבת ישראל אימצה.

אלה היו קטרים גדולים וחזקים ומאד מוצלחים ולמעלה מ 800 נבנו לפני ובמהלך המלחמה. כיום נשארו בודדים (מהם קטר שהיה בארץ בתקופת המלחמה וכיום נוסע על מסילת תיירות באנגליה).

הנה תמונה שצילם ערן איל על פריקת הקטר בבאר שבע הבוקר.

 

1_166462106.jpg

הקטרים ששרתו באיראן במהלך מלחה"ע ה-2 היו במסגרת מה שנקרא "המסדרון הפרסי". תפקידו היה להוות דרך להעברת אספקה שכללה נשק, דלקים ועוד לברה"מ במסגרת "החכר והשאל". מדובר בשילוב של נתיבי רכבות ומשאיות תובלה מנמלי המפרץ הפרסי דרך הרי איראן עד לחופי הים הכספי.

 

http://www.parstimes.com/history/persian_gulf_command/corridor5/

http://www.parstimes.com/history/persian_gulf_command/corridor1/

http://www.history.army.mil/books/wwii/persian/index.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Persian_Corridor

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ


×
×
  • תוכן חדש...