Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

נהג בC5 לא יודע לכוון מראות כנראה, אחרת אין לי הסבר לכך שכמעט נכנס ב10 שניות ב2 נהגים שונים במעבר נתיב.

[video=youtube;6k-KSfe8iv8]

 

 

ואני לא יודע אם זה סתם צירוף מקרים, אבל רוב הפעמים בהן אני תופס עבירות מצולמות באיזור בת ים - חולון.

הנה 4 מקרים מנסיעה קצרה של רבע שעה (!!) אתמול.

הראשון - נהג שעובר באור אדום באלגנטיות.

השני- נהג שמחליט לעבור מאי התנועה לנתיב הנסיעה בכביש 4 , בלי אורות ועוד ברכב כהה בלילה.

השלישי והרביעי - לא צריך להסביר אפילו, וגם לא צריך ללכת רחוק כדי להבין שנהגים כאלו יש לא מעט, ואחת מהן נהרגה לא מזמן:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4734885,00.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^^^^^^^^^^^^^^

הישראלי הממוצע פשוט לא מבין מה זה הנתיב הקצר שנגמר אחרי תחנות דלק / צמתים / וכו'...

המקרה היותר גרוע - הם חושבים שזה נתיב עקיפה מיוחד בשבילם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אליסי - לנהג ה-C5 אין צורך במראות. נראה שהוא לא טורח בכלל להסתכל בהן.

נדב בעל הרגל הגדולה - מציע לך לבוא ליציאת פז של כביש 22. יש שם נתיב כניסה מכביש 75, המתנחלים השמאליים עוברים אליו אוטומטית רק כדי לגלות שהוא מסתיים אחרי כמה עשרות מטרים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואי זה בדיוק מה שחשבתי ולא כתבתי. בדיוק, אחד על אחד, מה שחשבתי.

בסרטון היו כמה וכמה רגעים שהייתי עובר לימני. גם כדי להיפטר מהממהרים המסוכנים וגם כי זה הדבר המנומס לעשות עבור הממהרים השקולים.

עקיפה צריכה להיות מתוכננת. לנסוע דקות רצופות בשמאלי כי אתה מהיר ב-3 קמ"ש מהתנועה בימני זו לא עקיפה, זו התנחלות.

זו דעתי האישית.

לא עיכבתי אף אחד. אם לא היה לפני אף אחד אז הייתי עובר לימני ונותן למהירים יותר לעבור. אני אף פעם לא מעכב נהגים שנוסעים יותר מהר ממני, גם אם אני נתקע בנתיב הימני האיטי לדקה עד שכולם עוברים. אבל במקרה כזה אני עוד אחד בשיירת מכוניות. אין סיבה שאני אזגזג בין הנתיבים (כמו שאין כל סיבה שכל אחד אחר שלא מעכב את השיירה יעשה זאת). אלא אם היה קטע משמעותי פנוי בנתיב הימני, מה שלא היה פה. אחרת זה סתם מפריע לתנועה לעבור לימין, לנסוע 10 שניות עד הרכב הבא, ואז להשתלב שוב (או לקוות בכלל שיתנו לי להשתלב חזרה) לאותו מקום שהייתי בו . (כי התור השמאלי לא היה מתקדם יותר מהר אם לא הייתי בו!)

 

וליצור פער לכמה שניות מול הרכב שלפני לא נקרא לעכב את התנועה, כי אני מגיע אליו מהר מאוד ומצב הנתיב לא משתנה... (גם אם מישהו היה עוקף אותי באותו רגע הוא לא היה חוסך זמן כי הוא גם היה מגיע לאותו רכב)

 

בקיצור אני לא הולך לנהוג בצורה לא בטוחה רק בשביל לתת אשלייה ללחוצים שהם חסכו זמן. (ולא, גם אם הייתי עושה את זה זה לא היה מונע את מה שהיה בסרטון, כי עדיין היה תור רכבים לפניו שהוא היה מחפש הזדמנויות לעקוף)

עריכה אחרונה על ידי EyeKey
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסרטון היו כמה וכמה רגעים שהייתי עובר לימני. גם כדי להיפטר מהממהרים המסוכנים וגם כי זה הדבר המנומס לעשות עבור הממהרים השקולים.

עקיפה צריכה להיות מתוכננת. לנסוע דקות רצופות בשמאלי כי אתה מהיר ב-3 קמ"ש מהתנועה בימני זו לא עקיפה, זו התנחלות.

 

אבל ניקו, זכור שאין חובה על נהג העוקף בשמאלי לפנות את הנתיב טרם הוא השלים את העקיפה.

 

הבעיה עם מעבר נתיב ימינה רק לשם הנימוס הוא שאם אתה עושה זאת תדירות אתה נאלץ לשנות נתיבים הרבה פעמים.

 

מאחר ושינוי נתיב הוא פעולה שיש בה משום סיכון, הישארות בשמאלי עדיפה במקרים רבים על מעברי נתיב הלוך ושוב.

 

אותו דבר נכון למשל, אם החזרה ימינה דורשת מהנהג להשתרבב בין שני רכבים ללא מרווח מספק או לסיים עקיפה טרם צבירת רווח מהרכב הנעקף.

 

כל הפשרות הללו נובעות מכך שבהשוואה לריבוי מעברי נתיב או לאי-שמירת רווח -- משמעת נתיבים הרבה פחות חשובה מבחינה בטיחותית. ובטיחות גם דוחה נימוסים.

 

מעבר לכך, אני מסכים שעקיפה צריכה להתבצע בהפרש מהירויות המניח את הדעת. יש גם מצבים שגם אני אפנה נתיב למרות שכבר התחלתי עקיפה, אך חשוב להזכיר שזו לא צורה לנהוג בה באופן שיטתי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ירדתם לסוף דעתי, שניכם.

 

"מפתח עין" לא אמרתי שעיכבת מישהו. אמרתי מה אני הייתי עושה במצבך והסברתי למה. ניכר מצורת הנהיגה שלך שאתה לא מסכים וזה בסדר גם. נהגים שונים, אנשים שונים, התנהגות שונה. הכל בסדר. בהתייחסות לתופעה בכלליות ולא אליך, כל המצב המחורבן הזה נוצר מראש בגלל עצלות לחזור לימין. הרי אם כולם היו עוברים חזרה לימין - גם בשביל 30 שניות - אז בכלל לא הייתה שיירת רכבים. הכביש נהיה מלא בשיירות בגלל עצלות של נהגים: "אני כבר פה וזה מסוכן לעבור נתיב כי רכבים נוטים להתפוצץ, אז מקסימום אשאר בשמאלי עוד כמה קילומטרים נו ביג דיל".

על זה שצריך להשלים עקיפה כמה שיותר מהר, או לוותר על עקיפות אני בכלל לא פוצה פה כי אין לי שום קצה של ציפייה כזו מרוב הנהגים שאני נתקל בהם, כולל חברים ומכרים שלי שלעתים מתנהגים בכביש כמו אחרוני האידיוטים.

 

חן, עקיפה צריכה להיות מתוכננת.

בהתייחסות כללית ולא ספציפית לסרטון, אתם ונהגים אחרים יכולים לעטוף את זה בסיפורי בטיחות ולתאר כמה זה מסוכן לעבור נתיב עד מחר. בתכל'ס התופעה הזו [של שיירה או "עקיפה" מתמשכת ובלתי מתוכננת] לא קשורה בשיט לשום שיקול בטיחותי, אלא לעצלות של נהגים. אותה עצלות שבגינה לא מתיישרים בחניה, לא מקפידים על עצירה בעצור, לא מוכנים להוריד 10 קמ"ש כדי לאפשר לרכב להשתלב, ממהרים כמו מפגרים ונצמדים וגם מתנחלים בשמאל. העצלות הזו היא מכת המכות בכבישים יחד עם היסח הדעת.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן שבתחילת השיירה יש אנשים שלא חוזרים לימין (היה איזה קטע בסרטון שאפשר לראות שמקדימה יש מקטע ענק פנוי מימין ורק רכב אחד חוזר אליו, שם זה באמת עצלנות). אבל זה לא נגרם מכאלו שלא חוזרים לחורים קטנים בימין. כי הצוואר בקבוק הוא בכל מקרה העקיפה של המכוניות האיטיות יותר (כמה רכבים יכולים לעקוף בכל רגע), זה לא יזרז את התנועה להתחיל לחזור כל שניה לימין, רק יעכב אותה עם הריבוי השתלבויות. (השתלבות זה לא פעולה שנהגים עושים ביעילות, זה מעכב). זה לא עצלנות, זה נהיגה הגיונית יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ירדתם לסוף דעתי, שניכם.

 

"מפתח עין" לא אמרתי שעיכבת מישהו. אמרתי מה אני הייתי עושה במצבך והסברתי למה. ניכר מצורת הנהיגה שלך שאתה לא מסכים וזה בסדר גם. נהגים שונים, אנשים שונים, התנהגות שונה. הכל בסדר. בהתייחסות לתופעה בכלליות ולא אליך, כל המצב המחורבן הזה נוצר מראש בגלל עצלות לחזור לימין. הרי אם כולם היו עוברים חזרה לימין - גם בשביל 30 שניות - אז בכלל לא הייתה שיירת רכבים. הכביש נהיה מלא בשיירות בגלל עצלות של נהגים: "אני כבר פה וזה מסוכן לעבור נתיב כי רכבים נוטים להתפוצץ, אז מקסימום אשאר בשמאלי עוד כמה קילומטרים נו ביג דיל".

על זה שצריך להשלים עקיפה כמה שיותר מהר, או לוותר על עקיפות אני בכלל לא פוצה פה כי אין לי שום קצה של ציפייה כזו מרוב הנהגים שאני נתקל בהם, כולל חברים ומכרים שלי שלעתים מתנהגים בכביש כמו אחרוני האידיוטים.

 

חן, עקיפה צריכה להיות מתוכננת.

בהתייחסות כללית ולא ספציפית לסרטון, אתם ונהגים אחרים יכולים לעטוף את זה בסיפורי בטיחות ולתאר כמה זה מסוכן לעבור נתיב עד מחר. בתכל'ס התופעה הזו [של שיירה או "עקיפה" מתמשכת ובלתי מתוכננת] לא קשורה בשיט לשום שיקול בטיחותי, אלא לעצלות של נהגים. אותה עצלות שבגינה לא מתיישרים בחניה, לא מקפידים על עצירה בעצור, לא מוכנים להוריד 10 קמ"ש כדי לאפשר לרכב להשתלב, ממהרים כמו מפגרים ונצמדים וגם מתנחלים בשמאל. העצלות הזו היא מכת המכות בכבישים יחד עם היסח הדעת.

 

מסכים עם הדברים.

דוחה את הגישה הגורפת לפיה שינוי נתיב הוא פעולה שיש בה משום סיכון. או שנהג יודע איך לבצע מעבר נתיבים בטוח ונכון או שלא ובמצב כזה הוא לא צריך להיות על הכביש כלל וכל פעולה שלו תהווה סיכון, לאו דווקא מעבר נתיב. אם נהגים היו נותנים את הדעת הראויה לנהיגה ולא היו מתייחסים לזה כתופעה שולית שלמרבה הצער זה הכלל, כל התופעות האלה לא היו מתרחשות. עברת שמאלה כדי לעקוף רכב אחד, שניים או יותר - תאיץ ותעקוף ותחזור ימינה. לא מתכוון לעשות זאת ? אל תצא לעקיפה. אם עקיפה דורשת ממך להאיץ באופן קיצוני ואינך מעוניין בכך, הימנע מהעקיפה. אם העקיפה אינה מתאפשרת מכל סיבה שהיא על דרך האצה, וחזרה ימינה - גם אז הימנע מעקיפה. השתהות תוך כדי עקיפה מעבר להיותה מרגיזה היא יוצרת צבר של כלי רכב קרובים במקום אחד וכתוצאה מכך שיירות מיותרות ופוטנציאל תאונתי גדול מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד נקודה, נראה שאתם מתעלמים מהקיבולת של הכביש. הסיבה שבכביש יש נתיב אחד, שניים, שלוש או ארבע היא בבסיסה לא בשביל שתוכל לעקוף רכבים איטיים, היא כדי להגדיל את הקיבלות. תחת זה יש את החוקיות של העקיפה משמאל. שיירה של מכוניות זה לא משהו רע, אלא זה מציאות קיימת כשיש הרבה רכבים על הכביש.

 

(אלא אם יש שיירת מכוניות כשהנתיב מימין ריק, ואז זה באמת רע, זה אי ניצול של הקיבולת. אבל כמו שהסברתי מקודם זה לא חל על חורים קטנים בימין, אלא אם מישהו "יקריב" את עצמו לחור הזה ולא יעקוף בכלל)

עריכה אחרונה על ידי EyeKey
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד נקודה, נראה שאתם מתעלמים מהקיבולת של הכביש. הסיבה שבכביש יש נתיב אחד, שניים, שלוש או ארבע היא בבסיסה לא בשביל שתוכל לעקוף רכבים איטיים, היא כדי להגדיל את הקיבלות. תחת זה יש את החוקיות של העקיפה משמאל. שיירה של מכוניות זה לא משהו רע, אלא זה מציאות קיימת כשיש הרבה רכבים על הכביש.

 

(אלא אם יש שיירת מכוניות כשהנתיב מימין ריק, ואז זה באמת רע)

 

גם 80 נתיבים לא יסייעו אם אתה לא מתנהל בהם בצורה יעילה ונכונה מבחינה תעבורתית וזה כפי שאמרתי וכפי שאתה יכול לראות קצת בכבישי אירופה - שמאלי יותר מהיר יותר, באופן שעקיפה תמיד מתאפשרת ולא נוצרים פקקים מיותרים. אני מוכן לקבל מצב שפקקים מוכתבים כתוצאה מעומס בלתי רגיל בכביש. פחות מוכן לקבל מצב שפקקים מוכתבים על ידי נהגים לא טובים שזה מה שקורה. הנהג הישראלי הורס כל חלקה טובה בכבישי ארצנו בנהיגה מטופשת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק. זו הנקודה שנגעתי בה ולא הרחבתי מספיק. ארחיב: למעט שעות הבוקר/אחרי העבודה העמוסות ששם אין טעם למהר בכלל, חלק ניכר מהשיירות הן לא בשל עומס אלא בשל אנשים עצלים.

כמות הפעמים שנהגים נאלצים לעקוף מימין היא הוכחה לכך. אני לא מדבר על חיתוכים, אני מדבר על עקיפות חוזרות ונשנות, ממש בנונשלנטיות. לדעתי זו ראייה

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אני יודע על מה אתה מדבר, בבכביש 1 זה נגיד זה קורה כל הזמן. יש נטייה לאנשים ליצור שייירה איטית (~80 קמ"ש) בנתיב האמצעי. אני תמיד נצמד לימין ונוסע במהירות המותרת +- (110~), לפעמים יוצא שאני עושה "עקיפה" רצופה מהימין לאורך קילומוטרים, פשוט כי הנתיב ריק! (בניגוד לנתיב משמאלו). מדי פעם אני צריך לעקוף רכב בודד איטי.

 

אני לא הולך לחתוך שני נתיבים לשמאל בשביל לעקוף רכב בנתיב האמצעי כשנתיב הימני ריק.

עריכה אחרונה על ידי EyeKey
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הנה מישהו שעולה חופשי על קו לבן ואי תנועה וכמעט עושה תאונה עם רכב שבא מולו. אחרי שעובר הרכב הוא שוב חוזר לאמצע הכביש.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...