Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

עומס בפניה מהווה סכנה כאשר הוא גולש לנתיבים הסמוכים. הנתיב השלישי משמאל, שאינו מיועד לנסיעה ימינה, נחסם על ידי כמה כלי רכב שנזכרו באיחור שהם רוצים לצאת.

 

כתוצאה מכך התנועה בנתיב של המצלם נעצרה. כאמור - זה כבר לא עומס ביציאה\פניה אלא גם בנתיבים הראשיים. ראה את קצב ההתקדמות של המצלם ושל הרכבים שלפניו.

 

בגלל העומס המשאית החלה לגלוש שמאלה, מי שנהג בנתיב השמאלי לא היה יכול לדעת האם תסתפק במעבר נתיב אחד או שמא תעבור לשמאלי ביותר.

 

לכן הטענה שלי שנהג אותו רכב ממהר היה חסר מודעות מצבית באופן מוחלט - גם להאטת התנועה בכיוון שלו, גם לרכבים המחליפים נתיב (סליחה, אבל את המשאית הזו צריך לראות ממרחק ניכר). חוסר המודעות הזה בהחלט תרם, ולא מעט, להתרחשות התאונה.

 

והאמת היא שהאשמים האמיתיים בתאונה הם שני הרכבים שבמקום להכנס לנתיב היציאה מתחילתו "משכו" עוד קצת וחסמו נתיב. אבל אליהם אף אחד לא בא בטענות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי את הטענה שלך, והיא נדחתה על הסף.

 

לפי ההיגיון הזה אי אפשר לנחש האם אלה שנזכרו ברגע האחרון לצאת בפנייה (ובכך חסמו את הנתיבים שאינם השמאלי ביותר) יחליטו שאולי הם טעו שוב וצריכים בכלל להמשיך ישר ואז התנועה תשתחרר.

אתה בונה תילי-תילים על What if.

 

וכל זה כדי להגיע בסוף לאותה מסקנה שאני הגעתי, רק שאתה צריך לעשות לוליינות ופליק פלאק כדי להוכיח לפי סעיף 52. זה כמו שתסע מחיפה לאילת, דרך החרמון.

לפי סעיף 51 מספיק הסרטון כדי להוכיח. סה טו. וזה עדיין לא מספיק לאשמה של המרצדס, רק לאשם תורם.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה - כל תאונה נובעת מצירוף של גורמים. אותם נהגים שחסמו נתיב באופן לא חוקי נמצאים במעלה השרשרת. בינינו, שנינו מכירים את הנהג הישראלי שמחפש דרך לעקוף עומסים ולהדחק, וזה בדיוק מה שעשו אותם שני נהגים. הם בהחלט חלק מגורמי התאונה, גם אם אינם מעורבים בה ואי אפשר להאשים אותם משפטית (גם בכך אני לא בטוח, בסופו של דבר הם מקפחים את זכותם של משתמשי הנתיב ישר. גם על כך אפשר להתפלפל). זה לא מצב שבו נתיב היציאה קצר מלהכיל את התנועה המכוונת אליו - יש בו מספיק מקום לכל מי שאנו רואים.

 

לגבי מהלך התאונה עצמו - העובדה היא שנהג המשאית, נהג הטויוטה השחורה (שגם הוא נזכר באיחור לעבור לנתיב היציאה, כאשר המשאית חוסמת את דרכו), המצלם ונהג הסקודה - כולם מזהים את הבעיה ועוצרים תוך שמירת מרחק מספקת. את כל ההתנהלות הזו (איננו יודעים איזה זנב היה מאחורי המצלם) יכול היה נהג הרכב הממהר לראות ולהתחשב בכך בדרך נהיגתו, מה גם שככל שאנו רואים עד סוף הסרטון אף אחד לא צמוד אליו מאחור.

 

לדעתי מה שאפשר ללמוד מהסרטון הזה הוא שני דברים לנהג ואחד לרשויות:

 

1. כאשר אתה צריך לבחור מסלול עשה זאת מוקדם ככל האפשר, כדי שלא תשאר במצב שבו אתה מפריע בשני נתיבים, וגם נתון לפגיעה מתנועה הזורמת בהם. אל  תחכה עם היציאה למטר האחרון או לאי המצוייר שאחריו.

 

2. שים לב היטב מה קורה סביבך, הסתכל רחוק קדימה כדי לזהות בעיות מבעוד מועד והתחשב בהן, ובהחלפת נתיב בדוק היטב את המתרחש בנתיב היעד שלך.

 

3. מבחינת הרשויות - להמשיך בפעולה שננקטה יפה לפני 20 שנה באיילון ונעצרה מאז: כמו באירופה התקינו מערכות אזהרה אלקטרוניות, עם הגבלת מהירות דינמית והתראה על מכשולים. הכרתי את זה בכמה מדינות אירופיות, הבולטת בהן היא הולנד, שבה מערכת שליטה במהירויות ונתיבים בכבישים המרכזיים, עם גשרי תמרורים דינמיים כל כמה מאות מטרים . כמובן שהפעלת מערכת כזו מצריכה גם צייתנות (בישראל?☹️) ואכיפה (בישראל?😟). יודע מה? בגרמניה יש מערכת התראה מתוחכמת מאד למקרה של פקקים באוטובאהן, החל בשילוט אלקטרוני וכלה בהתראה קולית שמתפרצת לתוך מערכת המדיה של הרכב. אבל הם משתמשים ביעילות אפילו בדבר פרימיטיבי מאד: שלט בד עם המילה STAU ("פקק אימים") שנתלה על גשרים לעל הכביש ומזהיר את הנהגים מפני ההפתעה שממתינה להם בהמשך הדרך.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, sperial כתב:

תראה - כל תאונה נובעת מצירוף של גורמים. אותם נהגים שחסמו נתיב באופן לא חוקי נמצאים במעלה השרשרת. בינינו, שנינו מכירים את הנהג הישראלי שמחפש דרך לעקוף עומסים ולהדחק, וזה בדיוק מה שעשו אותם שני נהגים. הם בהחלט חלק מגורמי התאונה, גם אם אינם מעורבים בה ואי אפשר להאשים אותם משפטית (גם בכך אני לא בטוח, בסופו של דבר הם מקפחים את זכותם של משתמשי הנתיב ישר. גם על כך אפשר להתפלפל). זה לא מצב שבו נתיב היציאה קצר מלהכיל את התנועה המכוונת אליו - יש בו מספיק מקום לכל מי שאנו רואים.

 

תנוח דעתך, לא יאשימו אף אחד תעבורתית (שזו הדרך להאשים את שני הנהגים שחסמו את הנתיב), לכל היותר השופט שישב בדין זה יהיה במסגרת דיני נזיקין.

והשופט יאמר לנהג הסקודה - לא נתת ז"ק כשעברת נתיב, ולכן אתה האשם בתאונה, ולנהג המרצדס (כנראה, זה עניין של הערכה) - מהירותך לא הייתה בהתאם לתנאי הדרך (וזה עניין סובייקטיבי לכן כנראה הוא יאמר לו) ולכן יש לך אשם תורם בגובה X אחוזים.

 

זה במקרה שבו בכלל יגיעו לשופט, והעניין לא ייסגר 60-40 או 70-30 בין נציגי חברות הביטוח.

 

לפני 39 דקות, sperial כתב:

לגבי מהלך התאונה עצמו - העובדה היא שנהג המשאית, נהג הטויוטה השחורה (שגם הוא נזכר באיחור לעבור לנתיב היציאה, כאשר המשאית חוסמת את דרכו), המצלם ונהג הסקודה - כולם מזהים את הבעיה ועוצרים תוך שמירת מרחק מספקת. את כל ההתנהלות הזו (איננו יודעים איזה זנב היה מאחורי המצלם) יכול היה נהג הרכב הממהר לראות ולהתחשב בכך בדרך נהיגתו, מה גם שככל שאנו רואים עד סוף הסרטון אף אחד לא צמוד אליו מאחור.

 

הגיוני כי חוסמים את הנתיב שלהם (ולכן הם האטו לפי סעיף 52 סעיף קטן 2).

אם היו חוסמים את הנתיב של המרצדס זה היה סיפור אחר. אבל זה לא המצב.

 

המהירות שלו ככל הנראה (שוב בסיוג שאי אפשר לאמוד מהירות מסרטון) היא לא תואמת לתנאי הדרך, וזה סעיף 51.

 

לפני 39 דקות, sperial כתב:

לדעתי מה שאפשר ללמוד מהסרטון הזה הוא שני דברים לנהג ואחד לרשויות:

 

1. כאשר אתה צריך לבחור מסלול עשה זאת מוקדם ככל האפשר, כדי שלא תשאר במצב שבו אתה מפריע בשני נתיבים, וגם נתון לפגיעה מתנועה הזורמת בהם. אל  תחכה עם היציאה למטר האחרון או לאי המצוייר שאחריו.

 

2. שים לב היטב מה קורה סביבך, הסתכל רחוק קדימה כדי לזהות בעיות מבעוד מועד והתחשב בהן, ובהחלפת נתיב בדוק היטב את המתרחש בנתיב היעד שלך.

 

מדויק לחלוטין.

 

לפני 39 דקות, sperial כתב:

צייתנות (בישראל?☹️) ואכיפה (בישראל?😟).

 

צחקתי בקול

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלב שלי היום ירד לתחתונים :( .

כביש 2 מנתניה למרכז.

אני בנתיב הימני במהירות 90- 100.

שני רכבים בנתיב השמאלי, כשהרכב השני צמוד לתחת של הרכב הראשון. 

הרכב הראשון חותך לנתיב שלי וכמעט מתנגש בי.

חתך ונעלם. לא ציפיתי מה יקרה לאחר מכן.

הרכב שנסע מאחוריו,  משום מה נבהל או לא יודע מה קרה לו, שבר את ההגה ימינה ושמאלה עם ברקס/גז/ אמברקס, איבד את השליטה לחלוטין ברכב, והתחיל להסתחרר ופגע בבטון הפרדה ומעקה בטיחות. 

רואה את הסיטואצייה כמובן בהלם, לוקח לי כמה שניות להתעורר ולדפוק ברקס בכל הכח.

מתעשת ולוחץ בכל הכוח על הברקס לבלימת חירום, ומתפלל שהוא לא יתנגש בי בזמן שהרכב שלו זורק תחת מצד לצד, מסתחרר וללא שליטה.

זה היה ממש ממש קרוב.

 

לצערי המצלמה לא הקליטה.

לא יודע למה :(

מזל גדול שהוא לא עשה איתי תאונה.

 

תזהרו שם בחוץ, סעו בזהירות.

נהגים מתאבדים.

 

עריכה אחרונה על ידי rsm130d
  • אהבתי 1
  • מבאס 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סידר לעצמו גג פנורמי אפטרמרקט. מרשים.

  • מצחיק 1

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ניסה להידחף בתור ולא הצליח

אז החליט פשוט להיעצר במקום ולנפנף בידיים כמו ב**ן

אה, ויופי של מספר בשביל רכב מ- 2006

 

 

 

הביטלס סיכמו את זה יפה:

But nobody wants to know him
They can see that he's just a fool

 

 

 

  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, eitanuch כתב:

הולי שיט, איזה דיוק. ממש עשה תספורת למכולה. 

 

זה נראה כמו ארגז סגור של המשאית, לא מכולה. בארה"ב לא צריך רשיון מיוחד למשאית לשימוש פרטי ויש הרבה חברות שמשכירות משאיות לביצוע הובלות. אנחנו שכרנו כזו משאית כשעברנו מיוסטון לבוסטון ואחד הדגשים שנותנים בזמן קבלת הרכב הוא שהביטוח של חברת ההשכרה לא מכסה נזק כתוצאה ממעבר מתחת לגשר נמוך. בבוסטון יש כביש לאורך נהר הצ'רלס בשם Storrow Drive. יש בו סידרה של גשרים נמוכים ולכן הנסיעה בו אסורה לחלוטין על משאיות. בכל שנה יש כמה שמצליחים לתקוע משאיות מתחת לגשרים, בעיקר בתחילת שנת הלימודים שסטודנטים חדשים מגיעים לעיר.
 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...