Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס
 שיתוף
עוקבים 144

פוסטים מומלצים

@m3x7r3m3

 

יש תקנה 52 לתקנות התעבורה:

image.thumb.png.10d5df4600eb1bd7dbada27db21dc22e.png

 

הדגשתי כאן 3 מצבים, שכולם מתקיימים בסרטון:

יש סכנה לעוברי דרך - אחרת לא היו עומדים, או זוחלים, ועוד באלכסון.

הדרך אינה פנויה - עומדים בה כלי רכב רבים, לא מצב שגרתי בכביש רב נתיבי.

הריאות מוגבלת - נסה לראות מה מתרחש מעבר למשאית.

 

לכן - למרות שאין ספק שנהג הסקודה שגה כאשר עבר לנתיב השמאלי, גם לנהג הרכב העוקף חלק ניכר בגרימת התאונה. אני לא אתווכח אם זה 40% או 50% או 60%, אותו נהג צריך רק לברך שהוא התנגש בסקודה ולא במשאית.

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 17.8 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

סרטון מפייסבוק - ענישה בזמן אמת. 1.mp4

מקרה מבאס מאתמול:   המהירות שלי הייתה כ80-90 קמ"ש. התחלתי לבלום לפני הפגיעה אבל לא היתה שום דרך למנוע את זה. הנזק- גריל קדמי תחתון מנופץ, סדק בטמבון, חיישן כלשהו (דיי בטו

10000000_323364848992016_3173542093839693688_n.mp4

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני שעה, MasterOfOlympus כתב:

בכביש אני מעדיף להיות חכם, לא צודק. אבל אם אתה בקטע של פלטינות בעמוד השדרה לך על זה. תהיה צודק. אני לא בקטע. 

 

תהיה מה שאתה רוצה - רק תנהג לפי החוק.

ובפורום הזה דיון שהוא חוקי במהותו (משמע "מי אשם?") עוסק בפן חוקי, ובו אם הטענות שלך הן לא קשורות לחוק - תשאיר אותן לעצמך.

 

לפני שעה, nathun כתב:

מ3מ3מ3 - נראה לי שלא הבנת אותי.
החוק מאד ברור - והוא ממש כמו שאתה אמרת.

 

👍

 

לפני שעה, nathun כתב:

אני אמרתי את דעתי שמהירות עקיפה - כלומר המהירות שבה עוקפים אובייקט מסוים (רכב, טרקטור, אופניים או אפילו הולך רגל) צריכה להיות סבירה - ואמרתי שאין לי (ואני מניח שגם למחוקק) יכולת לאמוד במדוייק את המהירות שבה שצריך לעקוף.
אני חושב שהנושא הזה לא מוערך מספיק ולא מדובר מספיק - ואני כלל לא יודע אם הוא נלמד איפשהו....
ולדעתי זהנושא שבהחלט ראוי שיתייחסו אליו בשיעורי נהיגה - לעקוף במהירות סבירה - כך שאם עוקפים טרקטור - רצוי להאט מאד אפילו ל60-50 קמ"ש.

 

בטח שיש התייחסות חוקית, וגם לימודית לכך, זה נקרא בשפת התקנות "מהירות שתואמת את תנאי הדרך", בנוסף לזה התקנות קובעות גם מהירות מקסימלית בלי קשר.

אתה בתור נהג צריך להבין מה המהירות המקסימלית הקבועה, ומה המהירות שתואמת את תנאי הדרך, ולנסוע בנמוכה מבין שתיהן.

אני גם התייחסתי לזה בעצמי למעלה:

 

בתאריך 27.4.2021 בשעה 11:33, m3x7r3m3 כתב:

ככל שהפרשי המהירויות גבוהים יותר זה פחות אשם תורם למרצדס (שכן התקנות מטילות את האחריות במעבר נתיב על הרכב העובר), אבל זה קו דק כי החל ממהירות מסוימת שופט יאמר שזו מהירות שאינה תואמת לתנאי הדרך.

 

אין (ובצדק) התייחסות חוקית לכך שעקיפת רכב איטי צריכה להתבצע באיטיות, אין בזה היגיון תעבורתי.

היגיון תעבורתי אומר שאתה צריך לסיים עקיפה במהירות האפשרית, מבלי לעבור את המהירות המותרת, המהירות שתואמת לתנאי הדרך, או לעבור על תקנות אחרות (כמו חציית פס הפרדה רצוף, איבוד שליטה וכו').

 

לפני שעה, nathun כתב:

אתן דוגמא - בתור רוכב אופנים לא חשמליות - אני נוסע הרבה על מדרכות ועוקף המון הולכי רגל.
המהירות בה אני עוקף את הולך הרגל משפיעה מאד עליו - אם אחלוף על פניו במהירות הוא יבהל ואם אחלוף על פניו במהירות איטית הוא לא יתרגש. יותר מכך - אם בזמן העיקפה הוא יחליט להרים את היד לגרד בראש ואני אתקע בה - רצוי שאהיה במהירות שלא תסב לו נזק רב.

וכמובן - ניתן להשליך זאת על הכביש. 

 

אבל העיקרון לא נכון - כי כרוכב אופניים אתה לא אמור להיות על המדרכה בכלל, בטח ובטח לא תוך כדי רכיבה

לפני 53 דקות, sperial כתב:

ש תקנה 52 לתקנות התעבורה:

image.thumb.png.10d5df4600eb1bd7dbada27db21dc22e.png

 

אתה טועה לגמרי

 

לפני 53 דקות, sperial כתב:

הדגשתי כאן 3 מצבים, שכולם מתקיימים בסרטון:

יש סכנה לעוברי דרך - אחרת לא היו עומדים, או זוחלים, ועוד באלכסון.

 

איך קבעת סכנה מכך שיש עומס בפנייה?!

 

לפני 53 דקות, sperial כתב:

הדרך אינה פנויה - עומדים בה כלי רכב רבים, לא מצב שגרתי בכביש רב נתיבי.

 

אין התייחסות לדרך שפנויה בנתיבך, אבל לא פנויה בנתיב אחר. ההסקה שלך לא נכונה.

אתה מסיק ממצב שבו הנתיב שאתה נוסע בו אינו פנוי, למצב שבו הנתיב שלך פנוי, אבל נתיבים אחרים לא.

והמצב הזה סופר-שגרתי בכביש רב נתיבי, למשל מזמין אותך לראות (בכל שעות היממה בערך) את כביש 4 לפני מחלפי אלוף-שדה ובר אילן.

זה המצב התמידי שם, ולכן אתה טועה.

 

לפני 53 דקות, sperial כתב:

הריאות מוגבלת - נסה לראות מה מתרחש מעבר למשאית.

 

הריאות מוגבלת למי? לרכב המצלם.

 

לפני 53 דקות, sperial כתב:

לכן - למרות שאין ספק שנהג הסקודה שגה כאשר עבר לנתיב השמאלי, גם לנהג הרכב העוקף חלק ניכר בגרימת התאונה. אני לא אתווכח אם זה 40% או 50% או 60%, אותו נהג צריך רק לברך שהוא התנגש בסקודה ולא במשאית.

 

60% זה לא יכול להיות לעולם, כיוון שהגורם לתאונה הוא אי מתן ז"ק בעת מעבר נתיב => הסקודה, ולכן הכי הרבה אפשר לומר שיש לנהג המרצדס אשם תורם מלא, וזה 50%.

 

אני לא נכנס לענייני אחוזים, כי כפי שאמרתי לחשב מהירויות על פי סרטון זה לא עובד.

 

לסיכום אתה טועה באופן מוחלט, והסעיף הנכון לפיו אפשר בכלל להאשים את נהג המרצדס זה סעיף 51 ולא 52

  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עומס בפניה מהווה סכנה כאשר הוא גולש לנתיבים הסמוכים. הנתיב השלישי משמאל, שאינו מיועד לנסיעה ימינה, נחסם על ידי כמה כלי רכב שנזכרו באיחור שהם רוצים לצאת.

 

כתוצאה מכך התנועה בנתיב של המצלם נעצרה. כאמור - זה כבר לא עומס ביציאה\פניה אלא גם בנתיבים הראשיים. ראה את קצב ההתקדמות של המצלם ושל הרכבים שלפניו.

 

בגלל העומס המשאית החלה לגלוש שמאלה, מי שנהג בנתיב השמאלי לא היה יכול לדעת האם תסתפק במעבר נתיב אחד או שמא תעבור לשמאלי ביותר.

 

לכן הטענה שלי שנהג אותו רכב ממהר היה חסר מודעות מצבית באופן מוחלט - גם להאטת התנועה בכיוון שלו, גם לרכבים המחליפים נתיב (סליחה, אבל את המשאית הזו צריך לראות ממרחק ניכר). חוסר המודעות הזה בהחלט תרם, ולא מעט, להתרחשות התאונה.

 

והאמת היא שהאשמים האמיתיים בתאונה הם שני הרכבים שבמקום להכנס לנתיב היציאה מתחילתו "משכו" עוד קצת וחסמו נתיב. אבל אליהם אף אחד לא בא בטענות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי את הטענה שלך, והיא נדחתה על הסף.

 

לפי ההיגיון הזה אי אפשר לנחש האם אלה שנזכרו ברגע האחרון לצאת בפנייה (ובכך חסמו את הנתיבים שאינם השמאלי ביותר) יחליטו שאולי הם טעו שוב וצריכים בכלל להמשיך ישר ואז התנועה תשתחרר.

אתה בונה תילי-תילים על What if.

 

וכל זה כדי להגיע בסוף לאותה מסקנה שאני הגעתי, רק שאתה צריך לעשות לוליינות ופליק פלאק כדי להוכיח לפי סעיף 52. זה כמו שתסע מחיפה לאילת, דרך החרמון.

לפי סעיף 51 מספיק הסרטון כדי להוכיח. סה טו. וזה עדיין לא מספיק לאשמה של המרצדס, רק לאשם תורם.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תראה - כל תאונה נובעת מצירוף של גורמים. אותם נהגים שחסמו נתיב באופן לא חוקי נמצאים במעלה השרשרת. בינינו, שנינו מכירים את הנהג הישראלי שמחפש דרך לעקוף עומסים ולהדחק, וזה בדיוק מה שעשו אותם שני נהגים. הם בהחלט חלק מגורמי התאונה, גם אם אינם מעורבים בה ואי אפשר להאשים אותם משפטית (גם בכך אני לא בטוח, בסופו של דבר הם מקפחים את זכותם של משתמשי הנתיב ישר. גם על כך אפשר להתפלפל). זה לא מצב שבו נתיב היציאה קצר מלהכיל את התנועה המכוונת אליו - יש בו מספיק מקום לכל מי שאנו רואים.

 

לגבי מהלך התאונה עצמו - העובדה היא שנהג המשאית, נהג הטויוטה השחורה (שגם הוא נזכר באיחור לעבור לנתיב היציאה, כאשר המשאית חוסמת את דרכו), המצלם ונהג הסקודה - כולם מזהים את הבעיה ועוצרים תוך שמירת מרחק מספקת. את כל ההתנהלות הזו (איננו יודעים איזה זנב היה מאחורי המצלם) יכול היה נהג הרכב הממהר לראות ולהתחשב בכך בדרך נהיגתו, מה גם שככל שאנו רואים עד סוף הסרטון אף אחד לא צמוד אליו מאחור.

 

לדעתי מה שאפשר ללמוד מהסרטון הזה הוא שני דברים לנהג ואחד לרשויות:

 

1. כאשר אתה צריך לבחור מסלול עשה זאת מוקדם ככל האפשר, כדי שלא תשאר במצב שבו אתה מפריע בשני נתיבים, וגם נתון לפגיעה מתנועה הזורמת בהם. אל  תחכה עם היציאה למטר האחרון או לאי המצוייר שאחריו.

 

2. שים לב היטב מה קורה סביבך, הסתכל רחוק קדימה כדי לזהות בעיות מבעוד מועד והתחשב בהן, ובהחלפת נתיב בדוק היטב את המתרחש בנתיב היעד שלך.

 

3. מבחינת הרשויות - להמשיך בפעולה שננקטה יפה לפני 20 שנה באיילון ונעצרה מאז: כמו באירופה התקינו מערכות אזהרה אלקטרוניות, עם הגבלת מהירות דינמית והתראה על מכשולים. הכרתי את זה בכמה מדינות אירופיות, הבולטת בהן היא הולנד, שבה מערכת שליטה במהירויות ונתיבים בכבישים המרכזיים, עם גשרי תמרורים דינמיים כל כמה מאות מטרים . כמובן שהפעלת מערכת כזו מצריכה גם צייתנות (בישראל?☹️) ואכיפה (בישראל?😟). יודע מה? בגרמניה יש מערכת התראה מתוחכמת מאד למקרה של פקקים באוטובאהן, החל בשילוט אלקטרוני וכלה בהתראה קולית שמתפרצת לתוך מערכת המדיה של הרכב. אבל הם משתמשים ביעילות אפילו בדבר פרימיטיבי מאד: שלט בד עם המילה STAU ("פקק אימים") שנתלה על גשרים לעל הכביש ומזהיר את הנהגים מפני ההפתעה שממתינה להם בהמשך הדרך.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 39 דקות, sperial כתב:

תראה - כל תאונה נובעת מצירוף של גורמים. אותם נהגים שחסמו נתיב באופן לא חוקי נמצאים במעלה השרשרת. בינינו, שנינו מכירים את הנהג הישראלי שמחפש דרך לעקוף עומסים ולהדחק, וזה בדיוק מה שעשו אותם שני נהגים. הם בהחלט חלק מגורמי התאונה, גם אם אינם מעורבים בה ואי אפשר להאשים אותם משפטית (גם בכך אני לא בטוח, בסופו של דבר הם מקפחים את זכותם של משתמשי הנתיב ישר. גם על כך אפשר להתפלפל). זה לא מצב שבו נתיב היציאה קצר מלהכיל את התנועה המכוונת אליו - יש בו מספיק מקום לכל מי שאנו רואים.

 

תנוח דעתך, לא יאשימו אף אחד תעבורתית (שזו הדרך להאשים את שני הנהגים שחסמו את הנתיב), לכל היותר השופט שישב בדין זה יהיה במסגרת דיני נזיקין.

והשופט יאמר לנהג הסקודה - לא נתת ז"ק כשעברת נתיב, ולכן אתה האשם בתאונה, ולנהג המרצדס (כנראה, זה עניין של הערכה) - מהירותך לא הייתה בהתאם לתנאי הדרך (וזה עניין סובייקטיבי לכן כנראה הוא יאמר לו) ולכן יש לך אשם תורם בגובה X אחוזים.

 

זה במקרה שבו בכלל יגיעו לשופט, והעניין לא ייסגר 60-40 או 70-30 בין נציגי חברות הביטוח.

 

לפני 39 דקות, sperial כתב:

לגבי מהלך התאונה עצמו - העובדה היא שנהג המשאית, נהג הטויוטה השחורה (שגם הוא נזכר באיחור לעבור לנתיב היציאה, כאשר המשאית חוסמת את דרכו), המצלם ונהג הסקודה - כולם מזהים את הבעיה ועוצרים תוך שמירת מרחק מספקת. את כל ההתנהלות הזו (איננו יודעים איזה זנב היה מאחורי המצלם) יכול היה נהג הרכב הממהר לראות ולהתחשב בכך בדרך נהיגתו, מה גם שככל שאנו רואים עד סוף הסרטון אף אחד לא צמוד אליו מאחור.

 

הגיוני כי חוסמים את הנתיב שלהם (ולכן הם האטו לפי סעיף 52 סעיף קטן 2).

אם היו חוסמים את הנתיב של המרצדס זה היה סיפור אחר. אבל זה לא המצב.

 

המהירות שלו ככל הנראה (שוב בסיוג שאי אפשר לאמוד מהירות מסרטון) היא לא תואמת לתנאי הדרך, וזה סעיף 51.

 

לפני 39 דקות, sperial כתב:

לדעתי מה שאפשר ללמוד מהסרטון הזה הוא שני דברים לנהג ואחד לרשויות:

 

1. כאשר אתה צריך לבחור מסלול עשה זאת מוקדם ככל האפשר, כדי שלא תשאר במצב שבו אתה מפריע בשני נתיבים, וגם נתון לפגיעה מתנועה הזורמת בהם. אל  תחכה עם היציאה למטר האחרון או לאי המצוייר שאחריו.

 

2. שים לב היטב מה קורה סביבך, הסתכל רחוק קדימה כדי לזהות בעיות מבעוד מועד והתחשב בהן, ובהחלפת נתיב בדוק היטב את המתרחש בנתיב היעד שלך.

 

מדויק לחלוטין.

 

לפני 39 דקות, sperial כתב:

צייתנות (בישראל?☹️) ואכיפה (בישראל?😟).

 

צחקתי בקול

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הלב שלי היום ירד לתחתונים :( .

כביש 2 מנתניה למרכז.

אני בנתיב הימני במהירות 90- 100.

שני רכבים בנתיב השמאלי, כשהרכב השני צמוד לתחת של הרכב הראשון. 

הרכב הראשון חותך לנתיב שלי וכמעט מתנגש בי.

חתך ונעלם. לא ציפיתי מה יקרה לאחר מכן.

הרכב שנסע מאחוריו,  משום מה נבהל או לא יודע מה קרה לו, שבר את ההגה ימינה ושמאלה עם ברקס/גז/ אמברקס, איבד את השליטה לחלוטין ברכב, והתחיל להסתחרר ופגע בבטון הפרדה ומעקה בטיחות. 

רואה את הסיטואצייה כמובן בהלם, לוקח לי כמה שניות להתעורר ולדפוק ברקס בכל הכח.

מתעשת ולוחץ בכל הכוח על הברקס לבלימת חירום, ומתפלל שהוא לא יתנגש בי בזמן שהרכב שלו זורק תחת מצד לצד, מסתחרר וללא שליטה.

זה היה ממש ממש קרוב.

 

לצערי המצלמה לא הקליטה.

לא יודע למה :(

מזל גדול שהוא לא עשה איתי תאונה.

 

תזהרו שם בחוץ, סעו בזהירות.

נהגים מתאבדים.

 

עריכה אחרונה על ידי rsm130d
  • אהבתי 1
  • מבאס 1
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מטורף!!
והכי הזוי זה שרואים שיש תנועה ערה בכביש עם הרבה מכוניות והחמור בטח ינסה לעקוף את כולם....

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היום הוא נוהג במשאית, אבל יש לו פוטנציאל להיות רב החובל של Ever Given.
 

 

  • אהבתי 4
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סידר לעצמו גג פנורמי אפטרמרקט. מרשים.

  • מצחיק 1

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מאמין שהגשר הזה ממשיך לספק סרטונים גם אחרי שהגביהו אותו.

כמות האידיוטים שם מפחידה😂

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...