Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4955 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמה דברים שאני יכול להוסיף בתור מישהו שמחפש עבודה כבר כמה חודשים ואפילו חשב להכנס לתחום של גיוס והשמה, ומכיר ובקשר מאוד טוב עם כמה בנות שהן מהתחום של משאבי אנוש:

א. יש הרבה חברות השמה. באחוז מאוד גבוה בהם כן עובדות בנות שאני לא רוצה לקרוא להן פוסטמות כמו שמגנים אותן בשרשור הזה וזה גועל נפש, אבל תחומי העיסוק שהן מתעסקות איתן מאוד מצומצמים וזה מסתכם בגיוס והשמה בעבודות בלתי מקצועיות או איך שאני קורא לזה כמעט בלתי מקצועיות (משרות סטודנטים למשל). וזה למה הן לא ידעו מה לעשות איתך פרנקוס ואולי אתה צריך למצוא חברת השמה שכן מכירה ומתעסקת בתחום הלימודים שלך.

ב. יש חברות השמה שמתעסקות בהיי טק, יש חברות השמה שמתעסקות בתיירות, יש בסעד, יש בנקיון ויש חברות השמה שמתעסקות בהכל ואלה החברות השמה שלרוב מקבלות את העבודות שבאמת צריך לשכנע אנשים כדי שילכו לעבוד בהן, אם כי בחברות השמה האלו יש גם עבודות שהן מציאות.

ג. עוד דבר דבילי שזרקו פה, שמי שהולך לחברת השמה לחפש עבודה זה בן אדם שלא יודע לשווק את עצמו או משהו בסגנון הזה - בולשיט ואין צורך בכלל להכנס לזה.

"איזה טעם זה?"

"פנקוטה"

"יאללה פנק אותה!"

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
יש הרבה חברות השמה. באחוז מאוד גבוה בהם כן עובדות בנות שאני לא רוצה לקרוא להן פוסטמות כמו שמגנים אותן בשרשור הזה וזה גועל נפש, אבל תחומי העיסוק שהן מתעסקות איתן מאוד מצומצמים וזה מסתכם בגיוס והשמה בעבודות בלתי מקצועיות או איך שאני קורא לזה כמעט בלתי מקצועיות (משרות סטודנטים למשל). וזה למה הן לא ידעו מה לעשות איתך פרנקוס ואולי אתה צריך למצוא חברת השמה שכן מכירה ומתעסקת בתחום הלימודים שלך.

 

אני שב ומפנה אותך למאמר של ליביו. ספר לבחור הזה שעבר עשרות ראיונות עבודה שהן לא פוסטמות... :roll:

 

להיכרות האישית שלך עם הבחורות האלה אין שום קשר לאופן ביצוע העבודה שלהן. הן יכולות להיות אחלה ידידות/יזיזות/חברות אבל עדיין פוסטמות בכל הקשור ל"השמה" - כאלה ששואלות שאלות מטומטמות, לא מצליחות להבין מי עומד מולן ובאופן כללי לא מבצעות את תפקידן היטב. ואתה יכול גם לספר לי עד מחר על חברות השמה שמוכוונות לתחום מסויים, אבל הצרה היא שהסגל בכל החברות האלה מגיע מאותו קורס באוניברסיטה או בצבא בו לימדו אותן שהן חצי אלוהים ושציור של עץ נותן להם הבנה מלאה על אישיותו של אדם. השיטה הזאת עקומה ואין מה להתווכח פה, עובדה שגם האנתרופולוג וגם ההייטקיסט, שני אנשים שכבר עברו דבר או שניים בחיים, לא מצליחים לעבור את "סיגי". :brickwall:

 

מסכים איתך אבל לגבי סעיף ג'.

פורסם

בינינו - נשות HR (אומרת נשות HR כי פגשתי בחיי רק שני גברים שעוסקים בהשמה) לרוב מתחלקות ל-2:

1. מקסימות, נחמדות וכאלו שבאמת מתפתחת איתן שיחה נעימה ושמשאירות אצלי תחושה שהן באמת רוצות להבין מי ומה אני

2. פוסטמות מטומטמות שלא מבינות מילה ממה שמדברים איתן ומזלזלות בי ובזמן שלי. בחברות שדרכן אני נתקלת בנשים כאלו, פשוט לא מתחשק לי לעבוד לא משנה כמה כסף יציעו לי.

פורסם

ג. עוד דבר דבילי שזרקו פה, שמי שהולך לחברת השמה לחפש עבודה זה בן אדם שלא יודע לשווק את עצמו או משהו בסגנון הזה - בולשיט ואין צורך בכלל להכנס לזה.

 

אתה בכלל מבין את ההבדל בין חברת כוח אדם לחברת השמה?

 

אתה מדבר על חברת השמה שאליה פונים לרוב אנשים יותר מקצועיים והם עושים את המיון הראשוני. הם לא המעסיקים של העובד אלא שמים אותו במקום העבודה ואחרי X זמן אם הוא ממשיך הם מקבלים עמלה שלרוב נעה סביב שכר חודשי של העובד. בחברות האלה צריך ממיינים ומראיינים בעלי ידע וחושים. היתרון למעסיק הוא חיסכון בבלבול מוח והתעסקות בכל האופרציה ולכן הרבה חברות פונות אליהן. בגלל שהן הופכות להיות הגוף המגייס עבור המעסיקים השונים המועמדים הפוטנציאליים פונים אליהן.

 

חברת כוח אדם היא חברה שאם אני זקוק לעובדים זמניים או לעובדים לא מקצועיים אני פונה אליהם והם מביאים לי אנשים. אני בוחר את מי שנראה לי מתאים והוא מתחיל לעבוד. אני לא המעסיק שלו ואת משכורתו הוא מקבל מחברת כוח האדם כשאני משלם לה את השכר בתוספת עמלה (לרוב סביב 25%). בתום התקופה שקבענו מראש ונעה ברוב החברות סביד 3 עד 9 חודשים הוא עובר להיות עובד שלי ומתנתק מחברת כוח האדם. במקרים האלה היתרון של חברת כוח האדם על הלשכה היא שמגיעים אנשים שרוצים לעבוד ולא כאלה שצריכים חתימה לדמי האבטלה. החיסרון הוא כמובן העלות. בחברות כאלה עובדות פוסטמות (וגם פוסטמים אבל הם מיעוט) ועד היום למרות שעבדתי מול עשרות נתקלתי בבודדות שהיו באמת מקצועיות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אני אישית נגד - מי שירצה לראות תמונה שלך, יחפש את הפרופיל שלך בלינקדין. מצד שני - ספציפית במצבי נמנעתי מזה בגלל שלא רציתי שישכרו אותי על תקן עציץ.

פורסם

כנ"ל. לא חושב שהמראה שלך נמצא בעמדת רלוונטיות מספקת להימצאות בקו"ח.

חוץ מזה, אחרי הman-boob שהעלת, אני לא חושב שהם ישמחו על הרעיון :lol:.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם
נשות HR... מקסימות, נחמדות וכאלו שבאמת מתפתחת איתן שיחה נעימה ושמשאירות אצלי תחושה שהן באמת רוצות להבין מי ומה אני.

 

מנסיוני האישי בלבד - שוחחתי עם כמה כאלה, וזה עדיין הניב אפס תוצאות. רושם נעים הן אכן השאירו, אבל להבין מה הערך שאני מציע לארגון היה מהן והלאה כל עוד הקו"ח לא ענו 1:1 לדרישות שהוכתבו להן ע"י המעסיק. מעוף מחשבתי לא היה שם.

 

כדאי לצרף תמונה לקורות חיים?

 

אני חושב שכן, ולו רק בשל העובדה ש-99% מקורות החיים שמתקבלים בחברות ההשמה אינם כוללים תמונה, מה שהופך את שלך לבולטים. עם זאת לא הייתי מצפה לתגובות נרעשות מהצד הקורא, סביר להניח שאף אחד שם לא יגיד "וואו, איזה מקורי הפרנקוס הזה..." ממה שראיתי עד כה, האנשים האלה די מתים מבפנים וגם החיים מביניהם לא מעריכים מקוריות בשיט.

 

נקודה חשובה: הייתי מקפיד להכניס את התמונה רק במקרים בהם הקובץ נשלח ב-PDF, משום שבוורד אין לך שום שליטה על איך שזה יראה במחשב שלהם או יצא בהדפסה. גלישת טקסט זה גרוע, אבל גלישת תמונה כבר בכלל יכולה לחרב את כל הרושם הוויזואלי מהמסמך שלך.

 

אגב, באירופה לצרף תמונה לקו"ח זה סטנדרטי .

 

מי שירצה לראות תמונה שלך, יחפש את הפרופיל שלך בלינקדין.

 

אני חושב שאת נותנת יותר מדי קרדיט למנהל הישראלי הממוצע. מתוך עשרות קו"ח ששלחתי עד כה וכעשרה אנשים שחזרו אליי בטלפון, רק אחד אשכרה נכנס לפרופיל שלי בלינקד-אין והסתכל. אני יודע שיש שם גם אופציית גלישה אנונימית, אבל זה בתשלום ולא נראה לי שרבים ישקיעו בכך את המאמץ. בינתיים קיבלתי יותר ביקורים בפרופיל מהלינקים ששמתי בחתימה כאן ובפורומים השכנים.

 

אצלי אישית ההשקעה בלינקד-אין בעיקר השאירה תחושת החמצה ותסכול, או כמו שאומרים באנגלית: I can't believe I shaved for this. :roll:

פורסם
אני חושב שכן, ולו רק בשל העובדה ש-99% מקורות החיים שמתקבלים בחברות ההשמה אינם כוללים תמונה, מה שהופך את שלך לבולטים. :mm_yeah::mm_yeah:

מחזק וממליץ

נקודה חשובה: הייתי מקפיד להכניס את התמונה רק במקרים בהם הקובץ נשלח ב-PDF, משום שבוורד אין לך שום שליטה על איך שזה יראה במחשב שלהם או יצא בהדפסה

אפשר להכניס לוורד טבלה, למחוק את כל קווי הגבול (כמו שעשיתי בקובץ ששלחתי לך, יוסי) ולשבץ את התמונה

.....

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

בעיה וחצי, גם טבלה לא תעזור לך כשאצל הקורא יש רזולוציה אחרת במסך או חלון שלא נפתח במלוא הגודל. כל עוד זה לא תוכן נעול כמו ב-PDF לא תהיה התאמה אוטומטית של הזום ולכן עדיין יהיה סיכוי לגלישה.

 

אני כבר לא מדבר על ההרגל המגונה של החברות האלה להוסיף header עם הלוגו שלהם למסמך... זה כשלעצמו יכול לעשות שם בלאגן רבתי. מהסיבה הזאת אני משתדל שלא לשלוח בוורד בכלל, רק PDF. שלא יתעסקו לי בעיצוב.

פורסם

מחזק מאוד את מה שדריש אומר!

 

שלא לומר - לא כולם משתמשים באופיס או אפילו בחלונות! ואז תארו לעצמכם איך הקורות חיים שלכם נראים אצל מנהל פיתוח שעובד בלינוקס? אשת כח אדם שעובדת על מק?

 

ד"א - שלא יובן מהמאמר שאמרתי שאני מאמין שכולן ככה גרועות - אבל אין ספק שבערך 70-80% ממה שנתקלתי היו מזעזעות - כשכמעט כולן היו מחברות השמה - אבל גם בחברות עצמן היו לא פעם כאלו.

 

רק PDF מכל הסיבות שנכתבו.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

בד״כ יש פה איזשהו איזון עצמי של היקום: מי שיודע מה זה PDF ולמה זה טוב הולך לאתרים יותר רציניים מג׳ובמאסטר (אתוסיה, אסרמטק, סיפיאס וכד׳) ומי שהולך לג׳ובמאסטר ע״פ רוב לא מביא את קוה״ח שלו לרמת ביצוע שדורשת משהו מעבר לוורד בסיסי.

 

מבחינתי כל חברת השמה או אתר שלא מקבלים PDF לא שווים את זמני. זה לא אומר שאני לא מעיף שם מבט מדי פעם, ובשביל משרה ספציפית אני מכין לפעמים גרסה מופשטת של המסמך, אבל ככלל אצבע אני לא יכול להרשות לעצמי לעבוד עם חובבנים או להנמיך בשבילם את הסטנדרט.


×
×
  • תוכן חדש...