Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4955 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש כאן רבים שיכולים לעזור במציאת עבודה (networking) רק אין להם כמעט שמץ של מושג במה אתם רוצים לעבוד להתעסק וחבל!!

 

נקודה לגיטימית, למרות שכבר כתבתי מה אני מחפש בסמוך לחזרתי ארצה.

 

בכל אופן, ויתרתי על תכניות הקריירה ובשלב זה פשוט אשמח לעבוד עם אנשים כמו שי ז. או איציק נ.

אנשים אינטליגנטים ומקצוענים מתחום הנגרות/מסגרות/שיפוצים וכד' אשר תחת הנחייתם אוכל ללמוד

תחום טכני חדש ושימושי לחיים, אפילו בשכר מינימום.

 

עדיפות כרגע לאזור המרכז, שעות העבודה שלי גמישות (אין לי בעיה לעבוד ש"נ או משמרות לילה).

מודה מראש לכל מי שיוכל לעזור.

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

והנה יצאה לה נבלה חדשה ממתחת לבלטות:

הרבלייף!

 

התקשרו אלי לפני כמה דקות.

 

הוא: שלום, מדבר (איזשהו בחור מסכן) מחברת הרבלייף. אפשר לדבר עם יוסי?

אני: כן, מדבר.

הוא: אתה מכיר את החברה? היה לך זמן לעבור על האתרים שלנו?

אני: לא היה רשום בשום מודעה שזה הרבלייף.

הוא: לא רק שהיה כתוב אלא שגם היו קישורים לאתרים שלנו.

אני: זה למשרה ניהולית או של מכירות שטח?

הוא: זה לעבודה עם לקוחות. אז עברת על האתרים? זה היה במודעה.

(בשלב זה הסתכלתי על אשתי ושאלתי אותה "את שלחת את קורות החיים שלי להרבלייף?" והיא הסתכלה בבעתה ואמרה שלא).

הוא: אני אגיד למשרד שישלחו לך את הקישורים בSMS כדי שתוכל לחזור אלינו לפי ההוראות.

 

אם מישהו לא מכיר את חבורת הנוכלים הזאת שנקראת הרבלייף, אני מוכן לתת פירוט ארוך של מה שהיא עשתה לאנשים שאני מכיר (באופן אישי לא התעסקתי איתם יותר מדי).

 

מדובר בגרסה מצועצעת של מזימת פירמידה.

יש להם מוצרים טובים אבל גם מוצרים ממש גרועים, אבל צורת הכניסה אליהם היא מחורבנת.

אין להם חנויות (לפי מה שידוע לי) אז הם משווקים הכל ברשתות חברתיות.

זה אומר שמי שרוצה את המוצרים או מי שרוצה למכור אותם, חייב לשלם כמויות לא כל כך קטנות של כסף.

הבעיה היא כשקונים הרבה מזה ואז שמים לב שהם זבל, וכל המאמצים של החודשים הבאים הוא להפטר מהם, אבל בשביל להפטר מהם צריך להכניס עוד אנשים לפירמידה וככה הם עובדים על אנשים במשך שנים.

 

אז יש לך תוסף דיאטה שלא עושה כלום ושילמת עליו 1500 ש"ח. מה? לא תלך למכור את זה למישהו אחר כדי לכסות על הטמטום שלך? ברור שכן!

 

וככה הם עושים כסף.

 

הם עובדים על אנשים וניסו לגרום לי לחשוב ששלחתי להם קורות חיים. למעשה מה שהם עושים זה לראות קורות חיים, להתקשר, להתעצבן על זה שהבן אדם לא ראה את האתרים כדי לגרום לו להרגיש אשמה ואז לתפוס אותו.

עם הדג הזה זה לא יעבוד להם.

 

אני מוכן למכור את עצמי בכל מיני צורות אבל לא לדחוף לאנשים מוצרים שאני יודע שהם זבל או שאני יודע שידפקו אותם בסוף.

בדיוק בגלל זה אני לא מוכן למכור כרטיסי אשראי של YOU או של שופרסל ואני נמנע (כמה שאני יכול) לעבוד בחברות הסלולר, למרות שזה הכיוון שהכי הגיוני שיקחו אותי.

פורסם

אם יש לך כוונה כלשהי להתעסק עם Herbalife מומלץ לך לבצע מחקר קטן על החברה ב-google. קרוב לודאי שהרוח תצא ממפרשיך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לא פספסתי. אבל לפעמים הצורך בפרנסה גובר על הגועל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

פרנקוס, ראיתי היום מודעה שדרוש מסיק דוודים. smconfused.gif מעניין אותך?

 

 

במילים של ישה, ספר לנו מה אתה מחפש. אני מבין שאתה מעדיף להישען

על ההשכלה שלך כאנתרופולוג/סוציולוג ולא על החלטורה כמתרגם, לא כך?

פורסם

תראה, אם אני יכול להשיג עבודה כסוציולוג, מעולה!

 

אבל האמת היא שיותר מדי אנשים (כולל הפוסטמות בכוח אדם) אומרים לי שאין מה לעשות עם זה מחוץ לאקדמיה.

הבעיה העיקרית היא שרוב מי שלומד סוציולוגיה זה בחורות פוסטמות שלא יודעות כלום מהחיים שלהן ורק משננות את החומר. ככה הן מוצאיות ציונים טובים בלי לדעת כלום באמת ובלי לדעת לקשר את החומר לנושאים אחרים.

רוב הסוציולוגים לא חיים את הסוציולוגיה כמוני, אלא רק לומדים את זה כדי שיהיה להם תואר.

אני לא. אני באמת אוהב וחי את זה, והייתי מת לעבודה בתחום.

 

באופן ריאלי, העבודות שאני יכול להשיג עם הניסיון שיש לי זה עבודות של ניהול צוותים או לוגיסטיקה.

התרגומים זה משהו מהצד שבארץ לא ממש נותן כסף.

בחו"ל זה תחום מאוד מפותח אבל פה לא. פה, רק ניהול, מחקר או לוגיסטיקה.

פורסם

אם בא לך להרוג קצת זמן, פתח יוזר בלינקד-אין ואז כנס לפרופיל שלי (לינק בחתימה). בתחתית הדף תמצא את הקבוצות שאני מנוי בהן, בעיקר אלה שמרכזות הצעות עבודה. זה רלוונטי בעיקר להייטק וחברות טכנולוגיות, אבל מדי פעם יוצא לי להתקל שם במודעות המחפשות עובדים למח' משאבי אנוש עם תואר בסוציולוגיה או פסיכולוגיה. בין האינסטינקטים הטכניים שלך לידע האקדמי, נראה לי שיכול לצאת ממך אחלה מגייס בחברת IT.

 

אפשרות נוספת: תחום הרכש או השילוח הבינ"ל, שזה למעשה לוגיסטיקה הכוללת אינטראקציה רבה עם אנשים מחו"ל ודורשת רגישות תרבותית מסויימת. זה נראה לי כמו תפקיד שתוכל לעשות היטב, ולחברות מסויימות שעוסקות בזה הספרדית שלך תהווה נכס משמעותי.

פורסם

יוסי, ניסית לפנות לדרגים היותר גבוהים בחברות כוח האדם לבדוק אם הם צריכים עובדים אצלם?

 

עם הרקע שלך אתה יכול למיין, להתאים ולאפיין דרישות מעובדים הרבה יותר טוב מהפוסטמות. אתה גם יכול להכין את המועמדים לראיונות אצל המעסיק ולהגדיל את סיכויי קליטתם (הרי מי שפונה לסוחרי העבדים אלה לרוב אנשים שלא יודעים למכור את עצמם. אחרת היו מוצאים עבודה דרך הלשכה).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

האמת שנראה שאתה מבין יותר ב-HR מאשר כל פוסטמה ממוצעת, שקלת בעצמך להיות הפוסטמה? ז"א להוריד את רמת הבהמתיות של אנשי משאבי האנוש (ועדיף שלא תפנה לחברות כוח אדם אלא דווקא לחברות השמה - להם אכפת טיפה יותר להיראות טוב בםני המרואיינים - לפחות בצורה שבה אני מכירה את זה, מההיי-טק)

פורסם

בניגוד לדעה הרווחת פה, אני דווקא לא חושב שלהיות פוסטמה בחברת השמה זה כיוון נכון. לא בגלל שפרנקוס לא עונה לדרישות התפקיד, אלא בגלל שלדעתי אין לו כרגע את הנסיון הנכון בשביל לעשות את העבודה היטב.

 

הארגונים שמקבלים שירותים מחברות ההשמה מגוונים מאד, כמו יחידות בצבא שלכל אחת מהן תו"ל משלה ורוח מפקד משלה. בד"כ בחברות הגדולות יש איש קשר - מגייס - שעובד מול חברות ההשמה. הוא מכיר לעומק את סגנון העבודה בארגון, את המחלקות השונות, את הצרכים הספציפיים ואת סוג האנשים שיכולים להתאים. חברת ההשמה היא ע"פ רוב סרט נע, אין לה את היכולת לנתח דברים כאלה באמת, גם אם זה מה שהיא מספרת ללקוחות שלה.

 

בתקופה שעבדתי ב-HP ראיתי לא מעט אנשים שהגיעו דרך חברות השמה וגם כאלה שהגיעו בשיטת חבר מביא חבר. השיטה השניה עבדה ב-90% מהמקרים והאנשים בד"כ נקלטו מהר ונשארו לתקופה ארוכה. אלה שהגיעו דרך חברות השמה ע"פ רוב היו צריכים לעבור תהליך ארוך יותר של תכנות וחינוך מחדש, משום שלעיתים קרובות לא באמת התאימו לסגנון העבודה הנהוג שם.

 

אילו היו כבר ברקורד של פרנקוס 5-10 ארגונים מעסיקים שונים, הוא היה יכול להסיק איזשהן מסקנות, לראות קווי דמיון ושוני ביניהם, ועל סמך זה לקבל החלטות מושכלות על התאמתם של מועמדים לתפקידים שונים. היות והנסיון שלו בתחום הטכנולוגי עד כה הוא בעיקר תיאורטי, אינני רואה כיצד הוא יהיה שונה בהרבה מהפוסטמות שכבר יושבות בחברות ההשמה, למעט אולי קצת יותר מנומס. יוסי לא נראה לי הטיפוס שיכנס מרצון לעבודה שלא יוכל לבצע היטב, לכן המלצתי לו דווקא על תפקיד המגייס ולא הפוסטמה. גם השכר והתנאים שם אמורים להיות טובים יותר, ועל האוכלוסיה מסביב בכלל אין מה לדבר.

פורסם

דריש, ברור שהוא עוד לא בשל להיות פוסטמה בכיר אבל בחברת כוח אדם שרוב מה שהיא עושה זה למקם אנשים לא מקצועיים עבודות דחק הוא יכול מאוד להתאים עם הניסיון שלו. אל תשכח שהוא היה גם מעסיק.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...