Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3345 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב כבד כמו מיניוואן, בוודאי כשהוא עמוס, ובהנחה שהתיבה לא מאפשרת להוריד לשני אלא רק לשלישי במהירויות מעל 100, לא יכול להאיט יותר מדי בירידה תלולה. המשקל שלו מושך אותו למטה והצורה האוירודינמית שלו חותכת את האויר והמנוע החלש שלו לא מייצר הרבה בלימה.

כל מה שנותר להערכתי זה לנסות להוריד הילוך, להדליק מזגן כדי ליצור חיכוך נוסף, ולנסות להשתפשף על המעקה בזהירות.

אם הברירה היחידה שנשארה היא לעוף לתהום כבר כדאי יותר להתנגש במשאית מאחורה (משאית שנמצאת בנסיעה), אך מי יודע אם היתה אופציה כזו.

 

בלם היד למיטב ידיעתי מפעיל את אותן הרפידות שעובדות בבלימה רגילה וכנראה היו שחוקות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא נותר לי אלא להצטרף לדבריו של כספר. השרשור הזה מתחיל לאבד כיוון וחלק מהתגובות פה פשוט לא לעניין.

בנוגע לכל מי שאומר שהורדה להילוך X בשיפוע Y תוביל להפחתה של Z קמ"ש ממהירות הנסיעה - אתם פשוט מתעלמים מהעובדה שכל תאונה היא רצף של פרמטרים שחברו להם יחדיו ברגע נתון. לכל רכב מאפיינים שונים - יחס העברה בתיבת ההילוכים, קוטר דיסק, מספר ההילוכים, סוג תיבת ההילוכים, משקל כולל, מידת צמיגים וכן הלאה, וכך גם המצב בנוגע לכבישים: זה שרכב התנהג בצורה מסויימת בקטע כביש כלשהו לא בהכרח אומר שהוא יתנהג באותה צורה בקטע כביש אחר. גם לכבישים יש אוסף של פרמטרים שמשפיעים על תכונותיהם.

אני מבקש שתפסיקו כבר עם הספקולציות הללו לפחות עד לפרסום תוצאות חקירת המשטרה. מה שהולך כאן זה פשוט מביש וסר טעם.

 

ולמי שרוצה לראות דוגמה לרשלנות בתחזוקת מערכת בלמים, נא להיכנס.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מעניין יותר דווקא הקטע שלפני הירידה-

מישהו רשם שהשיחה החלה שהרכב היה באיזור גבעת אבני, יש הוכחה כלשהי לזה? כי אם כן, משהו שם התחרבש ברצינות, מגבעת אבני ועד להתחלת הירידה של טבריה יש עוד מרחק, פשוט לעזוב את דוושת הגז היה מביא להאטה מספקת כדי למשל לפנות ימינה בצומת לפני התחלת הירידה (אין רמזור לפניה ימינה, ככה שזה לא דורש עצירה), ושם יש כביש ישר וארוך מאוד, בלי ירידות תלולות.

איפה התרחשה הפאשלה לפני כשלון הבלמים? בשיקול דעת לגבי בחירת הדרך, בהדרכה של המוקדנית, או במקום אחר לגמרי?

 

-בלי שום קשר לסיבת התאונה ולנסיבות מסביב, הסעת 9 אנשים ברכב של 7 בוודאי שתרמה לאסון המחריד הזה, וזה נטו מחוסר אחריות של ההורים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שיום יום יורד הרבה ירידות כל בוקר, אני יכול לומר ש 99.9999% מהנהגים שנוסעים לפני לוחצים על הברקסים ללא הבחנה ופשוט שורפים אותם. הבורות של הנהגים פה היא ממש מפחידה. כשיש צורך להאט, הכלל שלי הוא כמה בלימות קצרות במקום אחת חלשה וארוכה שיוצרת חום רב וחיכוך. התוצאה: בטיפולים אף פעם אין צורך להחליף לי סוליות....

מה אתם רוצים מהברקסים האומללים ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה הערות, לא קשורות זו לזו:

1. השם "גבעת אבני" מופיע פשוט כיון שהנהג (או אשתו) ציינה ש"עברו את גבעת אבני" כציון דרך, אך לא בכמה עברו אותה.

2. כל החיפאים שהזכירו את פרויד ודורי: אני נוהג בעיר הזו רק 35 שנה. 705, דורי, רופין, פרויד וגם בירם ואינטרנציונל הקצרים אך תלולים הם לחם חוקי. אלא מה - סיגלתי לי מנהג - בתחילת הירידה משלשב או מגביל לשלישי (יש לי רכב אחד אוטומטי ובשני טיפטרוניק) ואני נזקק לבלמים לא יותר מ-10-20% מהזמן, תוך שמירה על מהירויות חוקיות לחלוטין. ד"א - בציונות אני נוהג בשני וגם בקושי מלטף את הבלמים. אבל אני כל פעם מזועזע מהנהגים שבתחילת הירידה מאיצים למהירויות תלת ספרתיות ואח"כ בולמים ברציפות לאורך קילומטרים. זה בולט מאוד ב-705 בגלל המבנה הגורם לתחושה של כביש מהיר, למרות תלילות ועיקולים די חדים (אבל עם שוליים רחבים מאוד). זה רק מראה את הבעיתיות של הוראת הנהיגה הלא מספקת בשילוב עם הילוכים האוטומטיים שהנהגים לא יודעים להשתמש בהם.

3. אם אכן הרפידות והצלחות היו שחוקות לחלוטין נורת האזהרה של הבלם היתה צריכה לזהור כבר כמה שבועות. אז יש 3 אפשרויות: או שהנהג התעלם מהההתראה, או שהתקלה בבלמים היתה פתאומית (לא מתאים למה שאמר קצין המשטרה, אבל זה לפני בדיקות מעבדה), או שהנהג לא שם לב לכך שנורת האזהרה שרופה. ואת זה קל מאוד לגלות - כל הרמת בלם יד אמורה להדליק אותה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שהייתה בעיה בטיפול או בטסט, אלא אך ורק בידע ובנהיגה המחפירה של הנהג כמו שזה נראה.

הוא פשוט לא ידע איך להתנהג עם הרכב בירידות עד שהבלמים פשוט "נגמרו" ולאחר שזה קרה, נהג לא מיומן, זה נגמר והוא לא ידע איך לצאת מזה ונלחץ.

גם לי בעבר היה מקרה בירידות של טבריה עם 106 ישנה ומלאה עם עוד 4 אנשים ותיקים כשנסענו לכנרת.

בהיותי נהג יחסית חדש(לא חדש) ולא מיומן בעליות וירידות(זאת הפעם הראשונה שיצא לי לנסוע ככה) אני זוכר שהייתה ירידה אחת שבאמצע התחלתי להרגיש שהבלמים נהיים פחות אפקטיבים והתחלתי להריח ריח שרוף(הם היו יחסית חדשים לא הרבה זמן אחרי טסט).

מיד הורדתי הילוכים עד שהרכב ממש האט ונתתי לבלמים לנוח כשאני בקושי לוחץ עליהם.

מאז אני לא נכנס לירידה מעל הילוך שני, גם ב207 הטיפורוניק חדשה וגם כשאני רואה רכבים מאחורי נדבקים אלי ורכבים מלפני עם אור ברקס דלוק כל הזמן, ואני בקושי גם צריך לגעת בבלמים.

מקרה אכן מאוד מצער ואני מקווה שלפחות החשיפה הזאת תגרום לאנשים ללמוד ולשים לב יותר להיגה שלהם ולא לקחת ברשלנות.

2017 Citroen C3 Shine

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נאמר פה ע"י מישהו שהכיר אותו אישית שבעל הרכב לא היה מהמזלזלים ועדיין גם אם ניקח אז זה כאמת לאמיתה אני מתקשה ליישב את זה עם נסיעה עם 8 נוסעים + נהג ברכב בו יש רק 7 מושבים. בכל אופן, אני לא מתכוון לשפוט את המנוח על התחזוקה הלקויה (או שלא) של רכבו, במדינה בה הנהג הממוצע נוסע על צמיג סיני עד שהרכב לא עובר טסט, האשמה היא בתרבות הנהיגה הקלוקלת. עם זאת על מנת לעזור למנוע הישנות המקרים, כמה נקודות ותיקון כמה דברים לא נכונים, שלא לומר שטויות, שנאמרו בתרד הזה.

 

* אלא אם מדובר ברכב המייצר כוח הצמדה אין שום קשר בין המהירות לכוח הבלימה הנדרש.

* שימוש בבלם היד אפשרי במידה והבלמים האחוריים מתפקדים. אאל"ט האפשרות היחידה שהבלמים האחוריים לא יעבדו דרך הבלם שרות, אבל כן דרך הבלם יד זה אם הבעיה נעוצה בנוזל הבלימה. שכן הבלם היד מפעיל את הבלמים האחוריים דרך כבל פלדה ולא דרך לחץ נוזל הבלמים.

* הקשר בין הסיכוי להתהפכות לבלימה רק על ציר אחד, הוא עקיף במקרה הטוב.

* למרות הנאמר לעיל שימוש בבלם היד הוא לא אפקטיבי בכל מהירות ומסוכן במהירות גבוהה. ברכב הממוצע המשקל על הגלגלים האחוריים הוא כ-40% ברכבי סדאן וכ-30% ברכבי האצבקים, דיינו בהינתן מקדם חיכוך של הצמיג הסיני הממוצע 0.75g ובשיקלול העברת המשקל קדימה בבלימה, כוח הבלימה במקסימלי לפני נעילת גלגלים אחוריים עומד על כ-0.2g. בירידה של יותר מ-12 מעלות, התאוצה ע"י כוח הכבידה גדולה יותר מ-0.2g.

* נעילת הגלגלים האחוריים גורמת לאובדן הכיווניות שלהם מה שיכול לגרום במהירות גבוהה לסיבסוב הרכב, במידה ואין בלמים אין זה דבר רע בהכרח, שכן זאת גם דרך לעצור, אם כי רק כברירה אחרונה.

* למרות הנאמר לעיל, ברכבים בעלי מרכז מסה גבוה ביחס לרוחב הגלגלים החלקה על הצד במיוחד כאשר נמצאים בירידה עלולה לגרום להתהפכות.

* ההגיון אומר שתיבה אוטומטית תגן על עצמה מטעויות נהג ולא תוריד הילוך אם הדבר יגרום לסל"ד מעבר לקו האדום.

* זה שההילוכים ארוכים ומאפשרים הורדה לשני ב-100 קמ"ש לא אומר שבלימת המנוע תהייה גבוהה. בלימת המנוע היא תוצאה של יחסי העברה. בהינתן רכב מסויים בלימת המנוע עם הילוך ראשון שמגיע ל-200 קמ"ש תהייה זהה לבלימת מנוע בהילוך שישי, בתיבה בה הילוך שישי מגיע ל-200 קמ"ש.

 

כמה נקודות נוספות:

* אפשר להעביר לרוורס ולתת גז. לא יעבוד בתיבות רובוטיות או בתיבות מתוחכמות (כן עבד בסזוקי יורוסוויפט, מנסיון בטעות).

* ברמת העיקרון בלמי דיסק אף פעם לא אמורים להיאבד, מקסימום לדהות קצת.

* אני בכלל לא בטוח שבלימות מקוטעות עדיפות על בלימה חלשה ממושכת. פיזקלית המצב אמור להיות הפוך. לדעתי מדובר במיתוס שאף אחד אף פעם לא בדק מדעית.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שמדר כאן על בלימות מקוטעות, ואני בכללם, לא מדבר על בלימה ללא סיוע בלימת מנוע. שילוב(או הגבלת) הילוך נמוך מונעת מהרכב "לברוח" וכך ניתן לצמצם את השימוש בבלמים ולאפשר להם להצטנן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב אני מדבר בהיעדר גורמים נוספים, נטו בלימה מקוטעת מול בלימה חלשה רציפה, מה יחמם יותר את הבלמים.

התאוריה אומרת שבלימה רציפה עדיפה, בדיוק מאותה סיבה שלתת גז קבוע יותר חסכוני מהאצה ושיוט.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מדריך, לא נהג לא מתקדם ולא בטיח. מעולם לא טענתי כך ,ואל תמשוך את הוויכוח להתלהמות בנוסח למי יש יותר גדול.

להיפך, כבר בהודעה הראשונה אמרתי שאני לא מחזיק מעצמי מומחה לנהיגה או למצבים מסוכנים.

 

את מה שכתבתי מלמדים לא בנהיגה מתקדמת אלא בשיעור נהיגה חמישי. וזה לא "מדריך" ולא בטיח.

אתה חושב שזה שגוי? בוא תגיד מה כן היה צריך לעשות.

אם לא תעשה כן, אניח שהודעתך כוונה להיות פוגענית ואדווח עליה בהתאם למנהלים.

 

 

מי שמניח הנחות לא מבוססות זה אתה- על מה בדיוק אתה מבסס את ההנחה שלא אוכל לעצור מיד כשארגיש ירידה בכח הבלימה או אריח ריח של רפידות שרופות? אתה מכיר את טווחי טמפ' העבודה של נוזל הבלימה של כל היצרנים? מה אתה מציע בתור חלופה? להמשיך בנסיעה למוסך הקרוב?

אני מבין שיש לך אמוציות אישיות בנושא כי הכרת את ההרוגים.

זו לא סיבה לקטול את ההודעה.

 

.

 

מה אתה עף על עצמך , מה אתה בן שנתיים? איפה ראית התלהמות?

שאלתי אותך ברצינות אם עשית קורס או שאתה מדריך נהיגה כי לפי נחרצות הכתיבה שלך אתה זה בטוח בעצמו שיש לו הכי גדול.. לפני קורס נהיגה מתקדמת (שאני דווקא כן עברתי!) קח קורס הבנת הנקרא כי כנראה שלא הבנת מה שאלתי, ומי שמגיב פה באמוציות זה אתה.

ולא אני לא מתכוון להסביר לך או לאף אחד אחר איך נוהגים במצבי חירום כי את זה לא לומדים בהתכתבות.. מצטער אם נפגעת ולא זו הייתה הכוונה, אבל אם מישהו יקבל את ההמלצות שלך והן לא יעזרו באותו רגע אמת, אתה רוצה את זה על המצפון שלך? אני לא!

ואני גם לא מתכוון להמשיך בדיון איתך, אם בא לך להתווכח עם מישהו טעית בכתובת.

ואת מה שאתה מסביר לא מלמדים בשעורי נהיגה, הדבר היחיד שאתה לומד בשיעורי נהיגה זה איך לתפעל את האוטו ולציית לחוקי תנועה. הלוואי והיו מחייבים בחוק כל נהג חדש לעבור גם שיעורי נהיגה במצבי חירום.

כשכבר תריח ריח של רפידות שרופות בכביש שבו קרתה התאונה , תצטרך קור רוח שלא מלמדים באף שיעור נהיגה ע"מ לבטל את האינסטינקט הראשוני של ללחוץ על הבלמים יותר חזק בניסיון לעצור , מה שאתה בטח יודע יגרום לבלמים להפסיק לעבוד לחלוטין.

כולם גיבורים מאחורי המקלדת וכולם בטוחים שהיו מצליחים לעצור, קח רכב אוטומטי ממודל חדיש , סע במהירות של 90 קמ"ש ותנסה להוריד הילוך ל-3 או 2 , אחרי שתעשה את זה תחזור לדווח מה קרה ..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא שוכח את גודל הזוועה הזאת. ואני באמת לא יודע אם אפשר להתייחס לעדויות ולהשערות (אפילו של המשטרה),

כעובדות מוגמרות בשטח (בלמים שחוקים וכדומה).

 

יחד עם זאת בפורום רכב אפשר וניתן להתייחס למקרה ולדון בו. ומי שזה עושה לו בחילה או לא ראוי בעיניו, לא מחוייב לקרוא או להגיב, וזה לגיטימי לחלוטין.

 

ליאור, ברשותך, יתכן שהרכב עבר בדיקות מקיפות ואינו רכב מוזנח. יתכן שהאשם בדברים אחרים, את זה איננו יודעים עדיין.

מה שבוודאי הוא עובדה, הוא שהרכב נסע עם מס' נוסעים גדול מהמותר והחוקי, ומכן מסיק מי שמסיק, שאם אלו פני הדברים, יתכן שהיתה גם חוסר התיחסות למצבו המכני של הרכב.

 

גודל האובדן פשוט איננו נתפס.

 

אני לרגע לא טענתי שמספר הנוסעים ברכב היה תקין , אבל אני לא חושב שאפשר לקשר את זה ישירות לגורם התאונה. מכאן ועד להגיד שאם הנהג נסע ככה אז הוא כנראה גם מזלזל בתחזוקת הרכב המרחק עצום!.

אחרת חברים, אחוז גבוה מכותבי הפורום נוסע ברכב שמשופר כך או אחרת ולא חוקי לנסיעה בכביש במדינתנו, כמה חיזקו מנועים ולא שיפרו את הבלמים, בולמים, ועוד.. כמה הכניסו שיפורים שנבדקו בנסיעה קצרה סביב השכונה והחליטו שהכל בסדר??

חברים, אם לרוץ להאשים מיד את הנהג בלי לדעת את כל העובדות , אז כולנו עבריינים . יתכן שהנהג אשם, מהיכרות שלי קשה לי להאמין שלא היה מטפל בבלמים בידיעה, הנחרצות שכמה מהכותבים פה מאשימים פשוט מקוממת וחסרת טעם.

גם אותו נהג עשה את הכביש הזה עשרות פעמים , אני די בטוח שהוא מכיר את הכביש ויודע שלא להיכנס במהירות גבוהה לקטע הירידות.

שוב, גם אני לא יודע את כל העובדות ולכן רק מפאת הכבוד להרוגים לא לקפוץ למסקנות ולהאשים מיד, אני לא בטוח שרוב הנהגים בכלל יודעים איך להתנהג במצב כזה באמת, זה לא כמו לשבת מאחורי מקלדת ולכתוב תאוריות ולצטט מאמרים, במצב כזה אין הרבה זמן לחשוב .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקרה מצער מאוד.

למצוא כרגע אשמים זה חסר תועלת ולא מכובד.

העניין הוא לו דווקא למצוא פתרון במצב חירום כי המקרה פה הוא מאוד קיצוני ( ירידות תלולות מאוד ובלמים שלא פועלים)

העניין הוא לא להגיע למצב הזה מלכתחילה, אם במידה והבלמים באמת היו שחוקים זה ללא ספק תרם לבעיה, אבל הבעיה האמתית היא החוסר מודעות של נהיגה נכונה בירידות.

מי ייתן ולא נשמע יותר סיפורים מזעזעים כאלה. ת.נ.צ.ב.ה

vr6T gt35/40-sold

a3 1.8T 180-sold

ibiza fr stage 1-sold

540I m-tech 6MT-sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלא תמשיכו לריב על מי נותן עצות לא טובות: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4232477,00.html

כמובן שאנחנו בתור חובבי רכב מכירים את המצב וכנראה שנדע איך להתנהל בו כי הוא לא מחדש לנו.

אבל לפחות עכשיו אולי חלק מהציבור יהיה יותר מודע לנהיגה שלו, רק חבל שזה צריך לקרות בדרך שכזאת במקום דרך שיעורי הנהיגה.

אגב שיימו לב תגובה הראשונה לכתבה.

רק מראה על הידע של הישראלי הממוצע וזה גרוע מאוד!

חייבים להפנות את הכספים שנשפכים על אכיפת מהירות ללימוד נהיגה והרכב כמו שצריך אם הם רוצים שם למעלה להוריד תאונות.

2017 Citroen C3 Shine

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במצב כזה אין הרבה זמן לחשוב .

 

4 דקות. לפי EMAP, גם אם ניקח טווח בטחון מסוים אחרי גבעת אבני, יוצא כ-6 ק"מ עד למקום התאונה. זה המון זמן ומרחק. המון.

 

מאד הייתי שמח לראות פרוטוקול של השיחה עם המשטרה. ב-4 דקות אפשר היה לגמור את המצב אחרת.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שהכי מפליא אותי מעבר לעובדה שרוב המגיבים פה יודעי נסתרות ויודעים יותר טוב מכולם מה קרה ואיך קרה וכמובן מי האשם, הכי מוזר זה שכולם בטוחים שהיו יוצאים מזה בלי פגע.

כמה באמת היו במצב כזה? (חוץ מאלה שבטוחים שלהם זה לא יקרה כי הם מטפלים באוטו!)

כמה חוו על בשרם מקרה חירום אמיתי ולא חתול שקפץ לכביש?

וכמה מאלו שבאמת חולים על מהירות והשקיעו ממיטב כספם בשיפור הרכב, השקיעו בקורס נהיגה מתקדמת??

אז למרות שאני עברתי קורס כזה אני עדיין לא יכול להגיד במאה אחוז שהייתי יוצא מזה ללא פגע.

לא מאחל לאף אחד שיהיה במצב קרוב אפילו , ולמרות הבטחון של הכותבים, תשמרו על עצמכם!

אף אחד לא יכול להיות בטוח שלו זה לא יקרה, אם הכל היה תלוי בנו הכבישים היו נראים הרבה יותר טוב.

שיהיה המשך ערב טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3345 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...