Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3293 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כאילו כל הריקול של טויוטה, מעל 8 מליון מכוניות שזומנו לריקול בטיחותי עבר לך מעל הראש.

כאילו טויוטות שמאיצות מעצמן ולא בולמות לא היו ולא נבראו.

כאילו שלא נהרגו אנשים מהטעויות האלה.

אז תן לי להבין, אתה מעדיף לא לקנות רכב עם תקלות חשמל ולהעדיף רכבים שמאיצים לקיר ומרסקים אותך עליו?

 

שקלתי אם להגיב או לא, כי זה לא הדיון העיקרי בפוסט הזה, אבל אגיב בכל זאת כדי לבסס את התשובה שלי (על פי כללי הפורום שנשלחו לי משום מה. חבל שהכללים לא נאכפים גם על הצהרות מנהלים ורק על משתמשים רגילים).

 

כמו שאמרתי, ברור שאין רכב חסין מתקלות אך אין זה אומר שאין אפשרות לבדוק אמינות של יצרני רכב.

אפשר למדוד דרך מספר תלונות של משתמשים- כמה פעמים היו במוסך, כמה תקלות נמצאו כמוצדקות וכו'.

 

ניקח לדוגמה את הפרסום של JD POWER ו WARRENTY DIRECT המפורסמים שמדווחים על אמינות/מספר תקלות ברכבים

(http://www.jdpower.com/press-releases/2015-vehicle-dependability-study)

ניתן לראות איפה טויוטה, הונדה, מאזדה (לדוגמה) נמצאות לאורך השנים ואיפה השאר עליהם אנחנו דנים.

סתם בשביל הצחוק- אני זוכר שלפני כמה חודשים חברת "שגריר" פרסמה נתונים על קריאות שלה והנתונים הראו שה"אירופאיות" נתקעו פי 2-3 יותר מה"יפאניות". אז אם זה לא מספיק לך, לא יודע מה כן ישכנע אותך, אני אישית מעדיף רכב שיתקלקל כמה שפחות, גם אם זה "נחשב" פחות. שוב- פתח את הפורום הטכני ותראה כמה פוסטים מתסכלים יש לתקלות יקרות של יצרני מכוניות "אירופאיות". פשוט כואב הלב לראות אנשים סובלים ככה עם רכבים בני שנה.

 

אז קודם כל, בהתייחסות עניינית לדבריך- אני מודע לריקול של טויוטה. ואת האמת? אני (ובטח גם אתה) מעדיף שיצרן יגלה יודה בטעות ותקלה שהוא מגלה ויזמן אותנו לריקול מאשר יצרן שלא מגלה תקלה כלשהי או שאפילו מגלה ומודע ובכל זאת מחליט שלא להודות בדפקט שלו ולזמן לריקול בגלל עלויות ופגיעה בתדמית שלו. אני לא צריך להזכיר לך בעיה ידועה של קונצרן מאוד ספציפי שחוגג פה בתלונות בפורום על דפקטים ועלויות אחזקה מטורפות ואת התייחסות היבואן והיצרן לבעיות כאלו.

שלומי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שלומי,

אתה בקיא בפרטים של הריקול הענק של טויוטה?

כי "חברה הוגנת שבאה וחושפת את הריקול" זה הכי רחוק ממה שהיה שם.

אנשים נהרגו והם עדיין התכחשו לזה שיש בכלל בעיה.

 

רכב עם EBD אמור להתגבר על זה לא?

 

ברמת העיקרון, כן.

ברמת המעשה, לא כל רכב מצויד היום במערכת (הוכנסה כחובה רק לפני שנתיים) וגם אם כן, המערכת צריכה סטיה בשביל להתגבר עליה וסטיה שכזו ברגע שמתרחשת ב 150 קמ"ש (סתם כדוגמא למהירות גבוהה), והרכב קרוב לשול הימני או למרכז הכביש (ואז הוא סוטה לנתיב הנגדי) לא בטוח ששום מערכת שבעולם תוכל להציל אותו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב עם EBD אמור להתגבר על זה לא?

EBD זה מערכת לחלוקת כוח בלימה בין סרן קדמי ולאחורי והיא קיימת בכל רכב (מכנית או אלקטרונית) אך היא לא תמנע סטיות בזמן בלימת חירום בנסיעה מהירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להסיק מכך שכל תקופה כדאי ללכת למגרש ריק ולבצע בלימות חירום לוודא שאין משיכה לצדדים?
רצוי אך לא מעשי לרוב האנשים. אולם ישנם מספר פעולות פשוטות כתחליף.

-בלימה חזקה בכביש ריק (ככל האפשר) נאמר לפני סיבוב מתון תוכל לאותת על בעיות שונות הקיימות במערכת הבלימה בכללותה. כדוגמה, בלימה קצרה ככל האפשר מ 120 ל 60 בכביש ישר ללא הפעלת ABS או כניסה למגבלות תאפשר להרגיש משיכה הצידה, חוסר איזון בהגה, בולמ"ז גמורים וכו'.

-תחזוקת מנע איכותית של הרכב. החלפת הדיסקיות והרפידות בחלפים איכותיים, החלפת נוזל בלמים (ומדובר על החלפה מלאה! לא שאיבת הנוזל מהכוס ומילוי חדש) כל 3 שנים ופעולות אחרות.

-צמיגים, אחד מהדברים החשובים ביותר. לרכוש צמיגים איכותיים, לבצע הצלבות כל 10K ולדאוג שיהיו מנופחים כראוי.

 

לעיתים אני עושה בלימה חזקה כזו לפני סיבוב (ולפעמים בסיבוב עצמו...) בכבישים שאני מכיר כדי להרגיש את הרכב תחת תנאים שכאלה. לא רק שגיליתי כי ההתנהגות של הרכב שונה אלא גם כי המגבלות של רכב מתוחזק עם צמיגים איכותיים רחוקות בהרבה ממה שניתן לצפות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור, הרי אם אתה יודע לחנות במקביל זה כל מה שחשוב בכדי לעבור טסט

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3293 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...