Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רק תיקון קטן יבגני - נהג מקצועי הוא מישהו המתפרנס מנהיגה, וכאלה יש לא מעט, וגם ביניהם הרוב המוחלט אינו מיומן.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תראה, גם אם ההתנגשות לא נמנעת - ביצוע פעולות שיש בהן כדי להפחית את עוצמת ההתנגשות - נחשבות לתגובה הולמת לכל דבר.

 

נהג ש"קופא" כדבריך (בין היתר כי הוא "מוותר") או נוטש את הרכב עצמו - לא מבצע גם את הפעולות הללו, וזה המצב שיש לירחק ממנו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

* גם אם הרכב הולך להיכנס בקיר ב-80 קמ"ש עדיף להיות בתוך הרכב (בטח ובטח אם הרכב מהעשור או שניים האחרונים) ולא לקפוץ ב-80 קמ"ש מהרכב.

* בתאונה ברוורס אתה תעוף קדימה ולא אחורה.

* בהחלט עדיפה כל אופציה מאשר לקפוץ מהאוטו.

 

* כתבתי מהירות גבוהה מעל 80. ואני כן חושב בתור אחד שהתרסק כמה פעמים מעל 80 עם דו"ג וראה הרבה מאוד תאונות של רכבים בתור חובש - שעדיף להיות מחוץ לרכב ולא להיכנס בקיר אבל זה כבר עניין אישי.

* כל עוד החוק הראשון של ניוטון לא מפסיק לעבוד פתאום ברוורס, אז אתה תעוף אחורה ולא קדימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי, לא נכונה ההשוואה לדו גלגלי שבו בכל מקרה תעוף מהכלי בזמן התנגשות ושבו אתה ממוגן וכן אינך נופל מגובה רב. חשבת פעם על לנטוש ולבו FH-16?

 

ובכלל, בזמן שלוקח לך להוריד את החגורה ולנטוש את הרכב היית יכול להוריד המון מהירות, לסטות הצדה (כדי שהפגיעה תהיה בהיסט גדול יותר), לנסות לפגוע במכשול רך יותר וכך הלאה - ולכן התוצאה תהיה עדיפה.

 

ואגב, אני לא בטוח שפגיעה tail-first תהיה עדיפה על פגיעה עם החזית. אזור הקריסה האחורי לא מיועד לספוג מכה חזקה ובהתנגשויות מאחורה במהירות גבוהה התוצאות לרוב חמורות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין אם נטישה של כלי הרכב היא מעשה נכון או לא (והיא לא, אחרת כולנו היינו נוסעים בלי חגורה, מתעופפים ברגע התאונה ונוחתים על הרגליים), אין ספק שמדובר במעשה מפגר לחלוטין כאשר הרכב נוסע לאחור ואז בשניה שאתה נוטש, אתה פוגש דלת שמערבבת אותך לכיוון הרצפה.

 

מודלה,

אתה רציני? אופנוענים נהרגים או מתאשפזים לחודשים רבים (במקרה הטוב) במהירויות הרבה יותר נמוכות מ 80 קמ"ש.

גוף האדם הרבה, הרבה, הרבה יותר שברירי ממה שהאגו שלנו משלה אותנו. אתה ככל הנראה לא עשית תאונות אלא החלקות שזה גם ממש לא נעים, אבל רחוק מאוד מתאונה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

* כתבתי מהירות גבוהה מעל 80. ואני כן חושב בתור אחד שהתרסק כמה פעמים מעל 80 עם דו"ג וראה הרבה מאוד תאונות של רכבים בתור חובש - שעדיף להיות מחוץ לרכב ולא להיכנס בקיר אבל זה כבר עניין אישי.

* כל עוד החוק הראשון של ניוטון לא מפסיק לעבוד פתאום ברוורס, אז אתה תעוף אחורה ולא קדימה.

 

דו"ג אינו רלוונטי להשוואה, לנהג רכב חד משמעית עדיף להיות בתוך הרכב, מתחת ומעל 80 קמ"ש, בכניסה בקיר או ברכב אחר וגם בנפילה לתהום.

 

אמנם הכוח שיופעל עליך יפעל בכיוון אחורה, אבל הכיסא יחסום את תנועתך לכיוון הזה, ואז אתה תעוף קדימה.

בניגוד לתאונה בנסיעה קדימה ששם תעוף קדימה ואז אחורה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אפשר לומר שבכל מקרה שהרכב מתחיל להאיץ ללא שליטה הדבר הראשון שעושים(לדעתי זה גם הכי אינטואיטיבי) זה מבצעים בלימת חירום עם כל הכח על הבלמים.

לדעתי ב 99.9 מהמקרים זה יביא לעצירה של הרכב ולאחר מכן כיבוי /הילוך סרק.

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה משוכנע שכל נהג ממוצע ידע לרדת על הבלמים ב 170 קמ"ש ולשמור את הרכב בנתיב?

 

וזה ועוד לפני שדיברנו על תקינות מערכת הבלימה.

 

ולמה הוא צריך לעשות את המהלך המסוכן הזה עם הרכב עדיין בהילוך?

 

קודם כל, הוצאה לניוטרל.

 

ואם נכניס למשוואה מערכת בלימה שיש רק הבדל קל בערכי הבלימה של הגלגלים שלה, ירידה כזו על הבלמים תשגר את האוטו ישר לשוליים/ תעלה/ תהום/ נתיב נגדי/ השד יודע מה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם נכניס למשוואה מערכת בלימה שיש רק הבדל קל בערכי הבלימה של הגלגלים שלה, ירידה כזו על הבלמים תשגר את האוטו ישר לשוליים/ תעלה/ תהום/ נתיב נגדי/ השד יודע מה.

 

תוכל להרחיב על כך? לא הבנתי מדוע בלימה חזקה תביא את הרכב לשוליים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שיציבות הרכב תתערער כל כך במצב כזה.

 

אבל עדיין בגירה צודק. להעביר לסרק פשוט יותר מבלימת חירום שלא לצורך, אשר יכולה גם להפתיע נוהגים אחרים מסביב.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קאליפר תפוס חלקית, צינור דולף, טפטוף/ מריחה קל/ה של מקור שמן על הדיסק, בועת אויר שנמצאת לא במערכת הכללית אלא בצינור שהולך לגלגל ושלל מיני תקלות שוליות שאתה יכול ביום יום לנסוע איתן אלפי ק"מ מבלי בכלל לדעת שיש תקלה עד לרגע האמת.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שבמקרה זה יש הבדל בין רכב שבו בולמים עם מצערת פתוחה (הנושא הנידון) לבין סתם בלימת חירום.

 

בבלימת חירום רגילה, גם אם עוצמת הבלימה לא זהה לחלוטין היא אמורה להיות חזקה די הצורך כדי להביא את כל ארבעת הגלגלים (או יותר) לנעילה או להפעלת ה-ABS - ולכן זה לא אמור להשפיע על יציבות הרכב וממילא לא מתעורר צורך ב"בדיקה" תקופתית כזו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קאליפר תפוס חלקית, צינור דולף, טפטוף/ מריחה קל/ה של מקור שמן על הדיסק, בועת אויר שנמצאת לא במערכת הכללית אלא בצינור שהולך לגלגל ושלל מיני תקלות שוליות שאתה יכול ביום יום לנסוע איתן אלפי ק"מ מבלי בכלל לדעת שיש תקלה עד לרגע האמת.

 

רכב עם EBD אמור להתגבר על זה לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...