Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מצערת לא נפתחת מעצמה על פול גז.

 

שאלת תם: הבנתי שבחלק מהרכבים יש מה שניקרא "מצערת אלחוטית".

האם לא יכול להיות מצב של תקלה במחשב שיגרום למצערת להיפתח מעצמה על פול גז?.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זו לא מיומנות כמו שזה ידע מוקדם והיכרות עם הסיטואציה. לחיצה חזקה על הבלמים או העברת בורר ההילוכים להילוך סרק אינם דורשים מיומנות או יכולת נהיגה יוצאת דופן.

 

אמת ויציב.

 

אני אפילו לא בטוח שמצערת פתוחה או בלמים דועכים ראויים בכלל לתואר "מצב חירום". זה לא היגוי יתר פראי לרוחב הכביש ואפילו לא תרחיש של בלימת חמיקה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיצובישי גראנדיס מכה שנית.

יוסי הוא נהג מיומן ומתנדב כחובש בארגוני הצלה. ביום חמישי האחרון הוא נכנס למכוניתו מסוג מיצובישי גראנדיס, שילב להילוך אחורי ולפתע הכרב זינק לאחור כאילו מישהו לוחץ בעוצמה רבה על דוושת הגז.

בתושיה רבה הוא העיף את עצמו מהרכב ונפגע פגיעה באגן. הרכב עצמו המשיך לדהור ברוורס עד שנכנס בעוצמה רבה לתוך קיר בניין סמוך.

בשל יום העצמאות הרחוב היה דליל מעוברים ושבים, וכך בנס לא נפגעו אחרים.

יוסי פונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. במהלך הלילה השתפר מצבו ובבדיקות שנערכו נתגלה כי הוא סובל משבר באגן.

הפניה לכתבה בנושא

[ATTACH=CONFIG]421347[/ATTACH]

 

יוסי הוא רחוק מאוד מלהיות נהג מיומן, הוא אפילו לא נהג ממוצע, כי נהג ממוצע לא לוקח 9 אנשים ברכב של 7, נהג ממוצע גם לא קופץ מהרכב כאילו הוא פעלולן סרטים.

אילו יוסי היה נהג ממוצע הוא לא היה מגיע לבית החולים (קל וחומר מורדם ומונשם), אלא היה מתקשר ביום ראשון למוסך.

 

בשום מצב זה לא הגיוני לקפוץ מרכב נוסע אלא אם הוא הולך לתהום או לתוך קיר במהירות גבוהה מאוד (נגיד מעל 80). רכב רגיל לא מגיע ל80 ברוורס וברוורס אתה הרבה יותר מוגן בתאונה כי המכה רחוקה ממך (מאחורה) ואתה גם עף אחורה (נדבק לכסא) ולא נעצר מהחגורה /חלון.

בקיצור לא הגיוני המצב הזה בכלל. אפשר להוציא מפתח/ להעביר לניוטל/לבלום/לכוון את האוטו שלא יפגע באף אחד או אפילו סתם להתפלל. הכל עדיף מאשר לקפוץ מהאוטו.

 

* גם אם הרכב הולך להיכנס בקיר ב-80 קמ"ש עדיף להיות בתוך הרכב (בטח ובטח אם הרכב מהעשור או שניים האחרונים) ולא לקפוץ ב-80 קמ"ש מהרכב.

* בתאונה ברוורס אתה תעוף קדימה ולא אחורה.

* בהחלט עדיפה כל אופציה מאשר לקפוץ מהאוטו.

 

לדעתי אין מה להאשים את הבחור, מהסיבה הפשוטה שאף אחד לא לימד אותו לנהוג או לתפעל רכב מעבר לאותו מבחן נהיגה שעושים פעם בחיים וזהו.

נכון שבדיעבד לקפוץ מהרכב ולתת לו להמשיך לדהור זה רעיון מפגר כמעט בכל מצב, אבל במצבי לחץ אף אחד לא יודע מה הוא יעשה. במיוחד כשבחיים לא דנו אתך בתיאוריה מה נדרש לעשות במצבים כאלה. אנשים לא יודעים להחליף גלגל או לבדוק שמן, שלא לדבר על שמירה על הנתיב במהלך פנייה (לא כי הם טיפשים, כי אין להם מודעות בסיסית) אז אתה מצפה מהם לשמור על קור רוח במצבי לחץ קיצוניים כאלה?

 

אין מה להאשים את הבחור, באמת אף אחד לא לימד אותו לנהוג, אבל מפה ועד להפוך אותו לנהג מיומן?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אמרתי שהוא נהג מיומן? בלקפוץ ממכונית נוסעת הוא מיומן. אולי אם אבי ביטר ישחק בסרט פעולה, הוא יהיה הכפיל שלו לפעלולים.

מצד שני, מי מאיתנו באמת נהג מיומן? אנשים יכולים להתרברב פה כל היום על כישורי נהיגה וקורסים מתקדמים שהם עשו וברגע אחד להוריד איזה ילד שהתפרץ לכביש. אף אחד לא חף מטעויות.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אתה אמרת שהוא נהג מיומן אלא משתמש חדש שחזר על זה פעמיים ועוד השוויץ בזה שהבחור קפץ מרכב נוסע, ובמקום מה שהיה עושה נהג ממוצע (נניח כלום, נכנס ב-20-30-40 קמ"ש בקיר מאחורה) ויוצא לכל היותר עם שריטות הבחור הגיע מורדם ומונשם.

 

כל אחד יכול לטעות, אבל אם כבר עשית טעות קולוסאלית והבאת את עצמך במו ידיך ממצב של "נו טוב" לטיפול נמרץ - אל תקשור לעצמך כתרים מיותרים.

 

לגבי מיומנות - ב-99.99% מהמקרים בכביש אתה לא צריך להיות נהג מיומן, אתה לא צריך מיומנות, כמו שכתב קרמבו אתה צריך היכרות עם המצב ומה לעשות בו, ולתרגל את זה במקום בטוח, זה הכל.

צריך אפס מיומנות - רק תירגול.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה גם, שלמי שיש זמן לקפוץ מהרכב (וזה כשלעצמו מעורר תמיהות אצלי לגבי תנוחת הנהיגה) יש זמן להשתלט על הרכב.

 

אגב, אחד הכללים החשובים שלמדתי בנוגע לשליטה ברכב (ונכון גם כאן) הוא: לעולם לא לוותר.

 

יש חוק לא כתוב כזה (א-לה חוק מרפי) שבמצב חירום המכונית תמיד תעצור מילימטר לפני המכשול, תמיד תיענה להגה רגע לפניו, תמיד תצא מתת-היגוי שניה לפני קצה הכביש...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן,

ברור, בגלל זה אין תאונות דרכים והרוגים, המכוניות תמיד נעצרות כמה מ"מ אחת מהשניה! :screwy:

 

בקשר ליוסי, הנהג המדופלם, רק עכשיו אני קולט שהוא קפץ מהרכב ברוורס, בטח קיבל אחלה סטירה מהדלת.

 

קינן,

לעולם לא אתווכח איתך על הדרכת נהיגה, קטונתי, אבל מכל מקרי החרום שאני מכיר שלא נוגעים לנהיגה, דבר ראשון מנטרלים את הגורם הבעייתי, ברקס רק מאט את הרכב, ואפילו אם הנהג ירים את הרגל מהגז ב 2 קמ"ש, הרכב ישעוט חיש מהר חזרה לתאוצה מטורפת.

 

כמה שזה ישמע מופרך לחלוטין, אנשים לא מעבירים את ידית ההילוכים לניוטרל כי הם "מפחדים לעשות נזק לאוטו".

זה מה שעובר בראש לאנשים :shock2:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים גם מפחדים לכבות את הרכב באמצע נסיעה, גם אם זה מקרה חירום (זוכרים את השברולט ויואנט שהנהגת סירבה לכבות את הרכב ואז שוטר היה צריך לחסום אותה מקדימה כדי שהיא תרגיש בטוחה לכבות את הרכב?)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה גם, שלמי שיש זמן לקפוץ מהרכב (וזה כשלעצמו מעורר תמיהות אצלי לגבי תנוחת הנהיגה) יש זמן להשתלט על הרכב.

 

אגב, אחד הכללים החשובים שלמדתי בנוגע לשליטה ברכב (ונכון גם כאן) הוא: לעולם לא לוותר.

 

יש חוק לא כתוב כזה (א-לה חוק מרפי) שבמצב חירום המכונית תמיד תעצור מילימטר לפני המכשול, תמיד תיענה להגה רגע לפניו, תמיד תצא מתת-היגוי שניה לפני קצה הכביש...

 

אין פה עניין של לוותר או לא. יש פה עניין של ידיעה מה צריך לעשות + מספיק תרגול, שגם את זה לא תמיד יש, גם למי שעבר עשרים קורסים של נהיגה מתקדמת.

 

לא הייתי מציע לאיש לנהוג תוך הסתמכות על החוק הלא הכתוב שהבאת כאן. גם בחודשים האחרונים היו לא מעט מקרים, יחסית, של נהגים מהיותר מיומנים שיש בישראל, שהחוק הזה לא ממש תפס במקרה שלהם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי מציע לאיש לנהוג תוך הסתמכות על החוק הלא הכתוב שהבאת כאן. גם בחודשים האחרונים היו לא מעט מקרים, יחסית, של נהגים מהיותר מיומנים שיש בישראל, שהחוק הזה לא ממש תפס במקרה שלהם.

 

מה זאת אומרת? שהיה עדיף להם לוותר ולא לעשות כלום (כולל בלימת חירום) כדי לפחות לנסות להקטין נזקים?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, זאת אומרת שעדיף להם לא להסתמך על שטות חסרת כל שחר וכל קשר למציאות שמישהוא אמר בפורום:

 

יש חוק לא כתוב כזה (א-לה חוק מרפי) שבמצב חירום המכונית תמיד תעצור מילימטר לפני המכשול, תמיד תיענה להגה רגע לפניו, תמיד תצא מתת-היגוי שניה לפני קצה הכביש...

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי שהנהג צריך לבצע את התיקון ברגע האחרון, אלא שתגובת הרכב במצב חירום (כשהנהג מבצע את הפעולות בתזמון הנדרש) נדמית מאוחרת וההיחלצות מן המצב המסוכן תמיד נראית "על הקשקש" ולכן יש לנסות לתקן (כולל לנסות להפחית נזקים) עד לרגע האחרון.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה ציינת בפרוש שלוש פעמים את המילה "תמיד".

 

התמיד הזה הוא אחד למליון.

כל שאר יתר ה 999.999 מקרים הם תאונות קטלניות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, אני מבין כתבת. פשוט לא חושב שזה נכון, למרות שכרגיל, אם תסלח לי, כתבת בצורה מאוד סמכותית.

 

האדם הממוצע פשוט יקפא בסיטואציה "גבולית" כלשהו. נהג קצת יותר מיומן ינסה להגיב, אבל לא בהכרח יבצע את הפעולות הנכונות, גם כי יהיה תחת לא פחות מכל אחד אחר, וגם כי, מה לעשות, רובנו לא מתרגלים 24\7 במגרש החלקה או כל דבר דומה. נהג מקצועי, שיש בודדים מהם בפועל, כנראה יגיב בצורה יותר סבירה, וגם הם, מה לעשות, טועים ועושים תאונות.

 

בשורה התחתונה, אם אתה חושב שמישהו במצב כזה חושב במונחים של "לוותר", אז אני רק מאחל לך שלא תצטרך להגיע אף פעם בחייך למצב, בו תצטרך ליישם במציאות את מה שלמדת בכל קורסי הנהיגה המתקדמת שעשית.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...