Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הנהג נמצא במצב קיצון, ולכן אני יכול להבין שהוא לא הצליח לקבל החלטה נבונה תחת הלחץ שהיה מצוי בו. אבל השוטרים? כמה טיפשות יכולה להיות, זה פשוט מרתיח אותי.

 

מצומת גולני עד צומת פוריה יש מישורי ועליות שהיו יכולות לעצור את הרכב בקלות!!! השוטר היה צריך לומר לו בצורה פשוטה מאוד, שלב לניוטרל > חזק על הברקס > הרם בלם יד > לא עוזר? המתן שהרכב יעצור לבד. לא עצר? הצמד בעדינות לגדר הבטיחות.

 

זה הגיון פשוט מאוד.

חבר טוב נמדד בכמה השקעה הוא מנער את הרגליים לפני שהוא נכנס לך לאוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אבל השוטרים? כמה טיפשות יכולה להיות, זה פשוט מרתיח אותי.

 

השוטר שהיה במשמרת בזמן התאונה אמר בתוכנית המקור שהוא עבר את כל הקורסים בנהיגה כולל ראלי...... ועדיין טען שלא ניתן היה לעצור - מובן, הרי הוא לא יגיד שהוא יצא מטומטם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השוטר שהיה במשמרת בזמן התאונה אמר בתוכנית המקור שהוא עבר את כל הקורסים בנהיגה כולל ראלי...... ועדיין טען שלא ניתן היה לעצור - מובן, הרי הוא לא יגיד שהוא יצא מטומטם...

זה אחד הדברים שירגיזו אותי באמירה שלו, אם כל הקורסים ונהיגת ראלי ,הדבר היחיד שהוא יכל להגיד זה "להדליק ווינקרים".

נוו.. באמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם השוטר שהיה במשמרת אכן עבר הכשרות מתקדמות בנהיגה אזי זה עוד יותר מחזק את הטיעון שלי שאתם ממהרים לשפוט יכולת שיפוט של אנשים תחת לחץ.

 

אני חושב שיש פה יותר מדי "גיבורי מקלדת" ששופטים פה מאוד מאוד בחומרה החלטות של אנשים (המוקדן\מוקדנית, הנהג, אשת הנהג) שהתקבלו תחת לחץ עצום.

 

אני לא אומר שהם לא שגו בהחלטות\פעולות, אני כן חושב שאתם עושים פה "לינץ'" שלא מכבד אתכם כי לא הייתם בנעליים שלהם, בין אם זה הנעליים של נהג הרכב שמצוי בלחץ נפשי ופניקה עצומים, ובין אם המוקדנית שנמצאת בלחץ נוכח ההבנה שיש על כתפיה אחריות עצומה.

 

אנשים תחת לחץ מקבלים החלטות, חלקן טובות וחלקן לא, לא צריך לתת צל"ש על כל החלטה טובה אבל מהצד השני- לא צריך להעמיד בפני כיתת יורים על החלטה לא נכונה.

 

סיפור אמיתי מהשירות הצבאי:

אמצע פעילות צבאית ברמאללה, אני עם נשק צלפים מאבטח מחוץ לבית שחברי סורקים, אני מזהה על גג בניין מרוחק כ-5-6 דמויות חשודות (חמושים, ללא אפודים, ללא קסדות, על פניו- מחבלים "קלאסיים").

קורא למפקד בשטח שהוא במקרה מפקד הפלוגה (דרגת סרן).

המפקד עולה בקשר מול החמ"ל שמדווח לו שלא אמורים להיות כוחות שלנו על הגג המדובר.

המפקד נותן לי אור ירוק לפתוח באש ביחד עם המא"גיסט והנגביסט שלצידי.

תוך 10 שניות סיימנו לחלק ביננו מטרות, שניה לפניה שאנחנו פותחים באש לא ברור לי מאיזו סיבה אני אומר להם להמתין ומבקש מהמפקד לוודא שוב מול מפקד הגזרה שאלה לא חיילים שלנו.

חצי דקה מאוחר יותר שאגה בקשר לא לפתוח באש כי זה כח צה"ל שעלה על הגג בטעות (ומסיבה לא מובנת ללא כל ציוד מיגון!!!!).

 

צל"ש לא קיבלתי\חיפשתי\ביקשתי או אפילו הרגשתי שמגיע לי, סה"כ עשיתי את מה שהייתי צריך לעשות.

אבל נניחו שלא הייתי עוצר את המפקד בשנית והיינו פותחים באש ומורידים לפחות 3 חיילי צה"ל (3 קנים על), הייתי ראוי ללינץ'?

 

חבר'ה, אנשים תחת לחץ שוגים, קבלת החלטות תחת לחץ הינה אופרה אחרת מזו שבשגרה.

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמר מי שאמר שפיקח לא נכנס לצרות שחכם יודע לצאת מהן. אמנם, המניעה של הבעיה היא פשוטה וקשורה בתפעול בסיסי של הרכב: אתה קובע את המהירות על ידי בלימה (או האצה), אתה שומר על המהירות הרצוי על ידי כוח המנוע. פשוט וקל.

 

אבל נניח שלא עשית את זה. אתה אמור לזהות מראש את דעיכת הבלמים וזה דבר מובחן למדי: דוושה ספוגית, שוקעת קצת, ריח חריף מאוד, היעדר האטה מספקת. זיהית? לפני שהמהירות עולה לתחום לא הגיוני - התחל להשתמש בבלימת המנוע, בבלימה מתונה על בלם היד ותמשיך לנסות גם עם בלם הרגל. שימוש משולב בבלימת מנוע, בלימה מכנית (בלם יד) ומה שנשאר בבלמים ההידראולים - יצליח לעצור את המכונית בפירוש, ולא במרחק גדול מאוד, וזה עובד אפילו בירידה ואפילו ברכב כבד.

 

את כל זה הנהג צריך לעשות - לא המוקדן. אנחנו תמיד אומרים לא ללמד נהיגה בהתכתבות. עכשיו תנסו לא ללמד נהיגה בהתכתבות, אלא לנהוג (במקום הנהג) בהתקשרות - בלתי אפשרי. עצם המצב שבו נהג צריך "חבר טלפוני" בשביל לשלוט ברכבו הוא נלעג במקרה הטוב.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמפתיע שהמוקדן במשטרה והשוטרים לא עוברים השתלמויות על התמודדות במצבי חירום של הרכב, אפילו באתר של הממשלה יש הסברים איך להתמודד עם דברים כאלו. זאת אמורה להיות העבודה שלהם.

Subaru Impreza 1.6 04

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולם מדברים על בלם היד.

אתם מבינים שבלם היד זה לא מערכת בלמים נוספת ,קסומה ומיוחדת . בסה"כ בלם היד מפעיל את הבלמים של זוג גלגלים אחד (בד"כ האחורי ).

כלומר כשמישהו טיגן את הבלמים גם בלם היד מטוגן ולא יעזור לבלימת הרכב.

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נכון. קודם כל, הבלמים לעולם לא דועכים לגמרי ותמיד נשאר בהם כוח בלימה כלשהו. בנוסף, הבלמים האחוריים עומדים בעומס קטן יותר ולכן מתחממים פחות ולכן שימוש בבלם היד יכול לסחוט מהם עוצמת בלימה שלא מתאפשרת על ידי שימוש בבלם הרגל בגלל חלוקת עוצמת הבלימה בין הסרנים.

 

בנוסף, במספר מכוניות בלם היד מופעל על ידי מערכת בלימה נפרדת, לרוב "תוף" בלימה שמצוי בטבור הדיסק. גם במצב זה החום מהבלמים הרגילים יקרין על הבלמים הידניים, אך עדיין תישאר בהם עוצמת בלימה מכובדת.

 

נכון, כשלעצמו בלם היד לא חזק מאוד, אבל השילוב בין המשך הבלימה עם הרגל, האטת המנוע והשימוש בבלם היד - יכול לעצור את הרכב די מהר והאמת שגם די בקלות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר שאפשר לעשות במהירות גבוהה ללא בלמים זה להעביר הילוכים כל הזמן - בין הילוך גבוהה להלוך נמוך, כי ברגע שההילוך הנמוך הגיע לסלד מאוד גבוהה גם יכולת הבלימה של המנוע יורדת, אבל במידה ואתה תעביר כל רגע את הרכב מסל"ד נמוך ולסל"ד גבוהה תורגש בכל מעבר הילוך "מכת" בלימה, שתעזור להאט את הרכב...

 

 

שום דבר מזה לא נכון:

 

 

  • כוח הבלימה של המנוע נובע מהחיכוך הפנימי שלו ואינו יורד עם עלית הסל"ד. למנועים חדישים יותר יש פחות חיכוך פנימי ולכן פחות יכולת בלימה.
  • ה"מכה" המוזכרת אינה אלא האצת המנוע במהירות ע"י הגלגלים; האצה שפירושה הוא שהמנוע בסל"ד נמוך, אליו הגיע בגלל - שים לב - שיש לו חיכוך פנימי. אין כאן שום תוספת של בלימה.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון קל:

למיטב הבנתי, במנוע מודרני במצב תקין (מצערת סגורה ולא דוושה תקועה) אין הזרקת דלק, לכן אין תוספת כח בפעימת העבודה, אבל יש דחיסה, ללא קשר לחיכוך, לכן יש האטת מנוע. הכשל הוא בתכנון תיבת הילוכים שתעביר את הכח למנוע גם בכיוון ההאטה.

עריכה אחרונה על ידי Eily
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דחיסה, ללא קשר לחיכוך, לכן יש האטת מנוע.

 

הדחיסה כשלעצמה אינה גורמת להאטה, מפני שאחרי כל דחיסה יש התפשטות. רק החיכוך מוציא אנרגיה מהמערכת.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...