Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רוני, אין מה להשוות בין איש שירות בחברת סלולר שאמור לתת מענה לבעיות שמתעוררות אצל הלקוחות, זה תחום מאוד ספציפי ולנציג השירות תמיד יש את האפשרות לומר ללקוח "אני מבקש שתיתן לי זמן לבדוק לעומק את הבעיה ואחזור אלייך בהקדם".

 

אותה מוקדנית 100 חווה סיטואציות מגוונות מאוד, תחומים שונים מאוד ואתה לא יכול לצפות ממנה שתדע להדריך את אותה משפחה איך לתפעל את הרכב בצורה נכונה בסיטואציה שגם היא המוקדנית מבינה שזו סיטואציה של חיים ומוות ויש על כתפיה אחריות כבדה מאוד ולחץ עצום.

אפשר וצריך לבקר את ההתעסקות המיותרת בפרטים האישיים, זה בהחלט לא תרם ואף אולי בזבז זמן יקר.

 

שוב, אני לא מסכים. אילו מוקדני 100 היו מקצועיים ברמה של מוקדני 911 בארה"ב, זה היה נראה אחרת. מוקדן של המשטרה זה לא מוקדן של חברת סלולר, זה נכון - הוא צריך להיות אפילו יותר מקצועי, כי מדובר בפיקוח נפש.

 

אני די סולד מרוב התגובות פה , קודם כל מהזלזול והלגלוג של אדם כלשהו בדת ובאמונה שלו.

שנית כל מהיהירות וההתנשאות של רוב האנשים בנוגע לתפעול הרכב , אז לכל אלה בואו אני אשאל אתכם באמת ותשאלו את עצמכם, מה אמא שלכם בתור נהגת היתה עושה?! אתם באמת כ"כ בטוחים שהיא היתה מתמודדת עם המצב הזה בהצלחה יותר מאשר אותם אנשים ז"ל?

 

הזלזול לא היה באמונה אלא בהתעסקות המוגזמת באל בזמן שהחיים שלך בסכנה. מצד שני לא שמעתי את הקלטות, אולי היא לא באמת בזבזה חצי מהזמן בלבד להוא שלמעלה.

בנוגע לשאלתך - לצערי, רוב הסיכויים שלאמא שלי לא היה שמץ של מושג מה לעשות, מעבר ללחוץ על הבלמים ולהרים בלם יד. כולי תקווה שהיא הייתה מנסה להעביר לניוטרל או מכבה את המנוע, אבל לך תדע...

ועכשיו תשאלו - למה אני לא מלמד אותה. אז כמובן שהסברתי לה בדיוק מה צריך לעשות, אבל כמו שאמרו כאן לפני - נכנס באוזן אחת, יצא באחרת. (וגם, מי יודע איך היא באמת תגיב במצבי חירום).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רוני, מה עניין העברה לסרק לירידה מהר סיני?

 

זה שהצעדים הללו עבדו במקרה עבור הנהגת בכביש 6 לא אומר שהם הצעדים הנכונים! להעביר לסרק אינה פעולה מסובכת יותר מהורדה להילוך נמוך יותר, שאינו הילוך סרק, בוודאי בתיבת הילוכים אוטומטית או "רובוטית" מודרנית. ההשוואה בתגובה לעיל היא להתנגשות בירידה לטבריה ולא למקרה בכביש 6. האם העברה לסרק או דימום המנוע היו עוזרים להם? לא! להיפך!

 

דווקא מה שציינת לפני כן, כגון לנסות להמשיך לבלום וכן להשתמש בבלם היד - אלו התגובות הנכונות!

 

נ.ב. אני לא בטוח שמוקדני 991 בארצות הברית הם כל כך מקצוענים, כשאני נזכר בייעוץ שניתן לנהג שנקלע לדוושת תאוצה תקועה - שהוא עוד דוגמה למצב פשוט מאוד שנהג לא ידע לצאת ממנו כיון שהוא לא באמת ידע לנהוג במכונית!

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טוען שאם רפי אטיאס היה מעביר לסרק זה לא היה עוזר ?? רק כדי לוודא.

אתה מבין את הסיטואציה ? הוא נסע בדרך מישורית או אפילו עם עליות קלות חלק מהזמן, עם דוושת תאוצה תפוסה,

בלמים שרופים עד כדי גיצים מהגלגלים, תוך כדי שהוא בולם ומושך את בלם היד בלי שזה מועיל.

מה יותר פשוט מלהעביר לסרק ? הרכב היה מאט ועוצר בסופו של דבר. היה לו ים של זמן עד הירידות (עשיתי את הדרך הזאת בעצמי אחרי התאונה ובדקתי).

הורדת הילוך לא הייתה תורמת כלום במקרה הזה. זה טוב כדי לשמור על מהירות בירידה *לפני* שמטגנים את הבלמים, כשכבר אין ברקסים התועלת

בהורדת הילוכים בירידה לא מאד גדולה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, מה עניין העברה לסרק לירידה מהר סיני?

 

זה שהצעדים הללו עבדו במקרה עבור הנהגת בכביש 6 לא אומר שהם הצעדים הנכונים! להעביר לסרק אינה פעולה מסובכת יותר מהורדה להילוך נמוך יותר, שאינו הילוך סרק, בוודאי בתיבת הילוכים אוטומטית או "רובוטית" מודרנית. ההשוואה בתגובה לעיל היא להתנגשות בירידה לטבריה ולא למקרה בכביש 6. האם העברה לסרק או דימום המנוע היו עוזרים להם? לא! להיפך!

 

דווקא מה שציינת לפני כן, כגון לנסות להמשיך לבלום וכן להשתמש בבלם היד - אלו התגובות הנכונות!

 

נ.ב. אני לא בטוח שמוקדני 991 בארצות הברית הם כל כך מקצוענים, כשאני נזכר בייעוץ שניתן לנהג שנקלע לדוושת תאוצה תקועה - שהוא עוד דוגמה למצב פשוט מאוד שנהג לא ידע לצאת ממנו כיון שהוא לא באמת ידע לנהוג במכונית!

 

העברה לסרק תעבוד כשהוא לא בירידה.

ואם זכור לי נכון - הנהגת בכביש 6 בכלל לא העבירה לסרק (אבל אם הייתה מעבירה, כנראה שזה היה פותר את הבעיה).

הורדה להילוך נמוך יכולה לעזור רק אם המהירות מתאימה. אם הוא כבר בירידה והמהירות היא נניח 60, התיבה לא תתן לו להעביר לראשון ויש מצב טוב שההילוך השני לא יהיה מספיק חזק בשביל להאט אותו (תחשוב תיבה אוטומטית מיושנת עם ארבעה הילוכים ארוכים).

אם הבלמים גמורים ובלם היד גם לא עוזר - אין טעם להמשיך לנסות, זה פשוט לא יעבוד.

 

בנוגע למוקדנים - אולי הם לא מקצועיים כמו שנדמה לי, אבל אני חושב שכולנו יכולים להסכים שהם צריכים להיות...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר שאפשר לעשות במהירות גבוהה ללא בלמים זה להעביר הילוכים כל הזמן - בין הילוך גבוהה להלוך נמוך, כי ברגע שההילוך הנמוך הגיע לסלד מאוד גבוהה גם יכולת הבלימה של המנוע יורדת, אבל במידה ואתה תעביר כל רגע את הרכב מסל"ד נמוך ולסל"ד גבוהה תורגש בכל מעבר הילוך "מכת" בלימה, שתעזור להאט את הרכב...

Subaru Impreza 1.6 04

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי מספיק עם השטות הזאת של לבלום רכב בלי בלמים עם הילוכים בלבד ? זה לא עובד

בפעם האלף - אם אתה בירידה ארוכה, בהחלט כדאי לשמור על המהירות הרצויה בעזרת בלימת מנוע ככל האפשר וכמה שפחות בעזרת הבלמים.

ככה לא תגיע למצב שאין לך בלמים, מה שנקרא חכם לא נכנס למצבים שפיקח יודע לצאת מהם.

בלימת מנוע מוגבלת ביכולת שלה לבלום ממש את הרכב, היא יכולה להאט קצת או לשמור על המהירות (תלוי בשיפוע, במהירות, במנוע וכו').

אבל אם אתה כבר במהירות גבוהה בירידה ואין לך בלמים - בלימת מנוע לא תביא את הרכב לעצירה. נקודה.

במישור אולי אחרי הרבה מאד זמן תגיע למהירות נמוכה. בירידה אולי תצליח להוריד את המהירות קצת, אבל זה לא פתרון למצב חירום.

ולא ברור לי מאיפה הבאת את העניין הזה של לשחק בין הילוך גבוה לנמוך - זה לא נכון בעליל.

 

אני מציע שכל אחד ייקח את הרכב שלו לירידה ארוכה וינסה לבלום את הרכב למהירות אפס רק בעזרת הילוכים, ספרו לכולם על החויה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אף אחד לא אמר שאפשר לעצור לחלוטין בעזרת ההילוכים, הכוונה להאטה של הרכב, כמה שניתן...

וברור שעדיף להיכנס לירידה עם הילוך נמוך ובכך לשמר מהירות נמוכה ומעט מאוד ברקסים נקודתיים רק לצורך שימור המהירות הנמוכה, וכמובן שלא לחיצות ממושכות בשום פנים ואופן.

דוקא בעניין הזה של בלימת מנוע ברכבים החדשים כח הבלימה של המנוע קטן יותר ממה שאני ראיתי,למשל כשאני מוריד הילוך בסוברו מרגישים מאוד את הבלימה מהמנוע. כשאני מוריד הילוך במנוע TSI הטורים קופצים לשמיים אבל לא ניכרת בלימה משמעותית...יחד עם זאת ברכב כמו הפאביה יש מערכת שמזהה שאתה לוחץ על ברקס בירידה ומיד מורידה הילוך לעזרת הבלימה עם המנוע..שזה די מועיל לטעמי אפילו שהתוספת לא הכי משמעותית(במהירות גבוהה) זה עדיין עוזר.

כך שיש גם פקטור כאן לסוג המנוע והגיר שלו ביעילות של הורדת המהירות עם ההילוכים...

עריכה אחרונה על ידי RallyAddicted

Subaru Impreza 1.6 04

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמה ספציפית : בפוקוס שלי (2012, 2 ליטר, רובוטי), אם אני יורד בירידה של האוניברסיטה לנשר, מגיע למהירות 100 קמ"ש, ואז

מתחיל לנסות לבלום רק עם המנוע - לכל היותר אני מצליח לרדת ל-85-90. מגיעים לנקודה שהמהירות כבר לא יורדת מספיק כדי להגיע לטווח

המהירות של ההילוך שמתחת לנוכחי (במקרה שלי אני נשאר תקוע על שלישי, אי אפשר לרדת לשני במהירות גבוהה מ-70 בערך).

נקודת האיזון הזאת תלויה בהרבה דברים, אבל היא קיימת תמיד עבור שיפוע נתון.

וכל זה לא רלוונטי לסיפור של משפחת אטיאס כי שם היה גורם נוסף - הדוושה הייתה תקועה והמנוע האיץ את הרכב. היה צריך להעביר לסרק כדי לנתק

את המנוע מהגלגלים, ואז הרכב היה מאט הרבה לפני הסיבוב שהם עפו בו.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העברה לסרק תעבוד כשהוא לא בירידה.

ואם זכור לי נכון - הנהגת בכביש 6 בכלל לא העבירה לסרק (אבל אם הייתה מעבירה, כנראה שזה היה פותר את הבעיה).

הורדה להילוך נמוך יכולה לעזור רק אם המהירות מתאימה. אם הוא כבר בירידה והמהירות היא נניח 60, התיבה לא תתן לו להעביר לראשון ויש מצב טוב שההילוך השני לא יהיה מספיק חזק בשביל להאט אותו (תחשוב תיבה אוטומטית מיושנת עם ארבעה הילוכים ארוכים).

אם הבלמים גמורים ובלם היד גם לא עוזר - אין טעם להמשיך לנסות, זה פשוט לא יעבוד.

 

בנוגע למוקדנים - אולי הם לא מקצועיים כמו שנדמה לי, אבל אני חושב שכולנו יכולים להסכים שהם צריכים להיות...

 

התפרסמה הקלטת השיחה

http://news.walla.co.il/?w=%2F550%2F2730507

 

נשמע שהוא מדבר לעניין, המשטרה פעלה באופן איטי מידי, אולי אם היו שולחים ניידת זה נגמר אחרת.

הניידת נשלחה רק אחרי שהיה מאוחר מידי, עדיין מדהים לחשוב שהילדה הצליחה לשרוד את זה.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. בספק רב אם ניתן היה להזניק ניידת בפרק הזמן המדובר.

ב. מהרגע שהשיחה עברה לטיפול המוקדן, הטיפול שלו היה רק חזרה על הדברים שנאמרו, ארבעה וינקרים (כי זה יעזור) ובשאר הזמן שתק. לא נראה שהוא עצמו ידע איך לאכול את הסיטואציה הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים.. המדינה שולחת את כל בעלי הנשק למטווחים על בסיס קבוע.

מדוע אינם מבינים שרכבים הינם כלי נשק מסוכנים הרבה יותר מנשק חם??

מדוע לא חלים נהלים של רענון נהיגה מדי שנה? מדובר בסה"כ על יום אחד שבו מרעננים נהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים.. המדינה שולחת את כל בעלי הנשק למטווחים על בסיס קבוע.

מדוע אינם מבינים שרכבים הינם כלי נשק מסוכנים הרבה יותר מנשק חם??

מדוע לא חלים נהלים של רענון נהיגה מדי שנה? מדובר בסה"כ על יום אחד שבו מרעננים נהיגה.

 

 

אני באמת בעד, אבל לפי דעתי האישית בלבד אני לא בטוח שזה יעזור.

או שיש לך את זה או שאין לך את זה, אני מכיר הרבה אנשים שנוהגים מצויין ואני סומך עליהם בעניים עצומות, אבל יחד עם זאת אני מכיר הרבה אנשים שאני לא מוכן לנסוע איתם למרות שהם עברו טסט, תיאוריה ויש להם נסיון רב על הכביש...

 

שוב, זאת דעתי האישית.

הסיפור הזה הוא סיפור נוראי בכל מובן ובכל היבט, הכרתי את רפי ז"ל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אם היו שולחים ניידת זה נגמר אחרת.

 

לניידת שהייתה מגיעה מטבריה לא היה ממש מה לעשות.

אתמול בערוץ 10 (המקור) הייתה תוכנית עם האחים של האב - מדהים לגלות שהיו המון מקרים כאלה אם אותם הרכבים ומיצובישי ומשרד התחבורה לא עשו כלום בנושא. מיצובישי החליטו להחליף שטיחונים, אך התברר שגם לרכבים שהוחלף השטיחון קרה המקרה, ואז מיצובישי החליטו לקחת את מחשב הרכב לבדיקה.

נחשו מה היו התוצאות...

נאמר שם שבאחת במדינות מיצובישי משלמת למתלוננים כדי להשתיק אותם.

 

אני פשוט לא מבין איך אנשים ממשיכים לקנות מוצר מיצרן שניסה בזמנו להשתיק תקלה חמורה בבלמים.

 

מה שכן, זה פשוט נס שהילדה שרדה - אני הייתי בטוח שהיא פשוט עפה מהרכב, אך מתברר שהיא ישבה

במרכז המושב האחורי, ולאחר התאונה פשוט זחלה החוצה.

עריכה אחרונה על ידי syaron24
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים.. המדינה שולחת את כל בעלי הנשק למטווחים על בסיס קבוע.

מדוע אינם מבינים שרכבים הינם כלי נשק מסוכנים הרבה יותר מנשק חם??

מדוע לא חלים נהלים של רענון נהיגה מדי שנה? מדובר בסה"כ על יום אחד שבו מרעננים נהיגה.

 

כשהלימוד הראשוני לוקה בחסר (וזה עוד לתת קרדיט ענקי) במקרה הטוב, מה יעזור רענון?

את מה תרענן? את הידע שאין להם? את הידע שאין למרצים? אתה מה תרענן?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...