Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מכל סיבה שלא תהיה, דוושאת הגז נתקעה והרכב מאיץ ללה הפסקה, לפחות בעניין בכנרת הנהג ניסה לבלום, לבלום, לבלום, אבל מאחר והרכב מאיץ ללא הפסק אז לא רק שהרכב לא בולם אלא גם שהבלמים מתחממים עם לאובדן מוחלט שלהם (ואז התאונה קורית).

 

כל זה בזמן שאם הנהג היה מוציא לניוטרל את ידית ההילוכים, הוא מנתק מיידית את הקשר בין המנוע לכביש ואז בולם בסבבה שלו ונעמד בצד הדרך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

התמונה שעולה במוחי מהמקרה האחרון לא מסתדרת לי עם ההיגיון:

הנהג שילב להילוך האחורי, והרכב המשיך לנסוע "בפול גז" אחורה עד שנתקע בקיר.

כאשר מעבירים הילוך לאחורי ברכב אוטומטי כמו גרנדיס, לא צריך ללחוץ חזק על הגז, אפילו כמעט ולא צריך ללחוץ על הגז, אולי נגיעה קלה, כדי לצאת ברוורס בעדינות ובזהירות.

איך הרכב הגיע למצב של פול גז ברוורס ונתקע במצב הזה, אלוקים יודע.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירה, מה שנשגב מבינתך (כנראה שלא אבל נזרום) זה שהישראלי הממוצע לא מבין שברגע שהוא מעביר את ידית ההילוכים ל-D הוא מקשר בין המנוע לגיר והכוח מועבר לגלגלים ומשם לרצפה. אותו דבר הפוך ולכן הישראלי הממוצע לא מבין שברגע שנתפסת הדוושה הפעולה הפשוטה של ניתוק הקשר של המנוע לגיר ו"בעברית" העברה לניוטרל תציל את חייו. האוטו בפול גז ולא משנה למה קודם כל תעבירו לניוטרל ולאחר שעצרתם תכבו אותו.

עריכה אחרונה על ידי amir74

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל סיבה שלא תהיה, דוושאת הגז נתקעה והרכב מאיץ ללה הפסקה, לפחות בעניין בכנרת הנהג ניסה לבלום, לבלום, לבלום, אבל מאחר והרכב מאיץ ללא הפסק אז לא רק שהרכב לא בולם אלא גם שהבלמים מתחממים עם לאובדן מוחלט שלהם (ואז התאונה קורית).

 

הבלמים ברכב, כל רכב, חזקים פי שש לפחות מהמנוע.

 

אלא מה, שבמנוע בנזין בזמן שהמצערת פתוחה אין ריק (וקואום) במגבר הבלמים ולכן הדוושה אמנם עובדת, אך קשה יותר ללחוץ עליה.

 

בשל הקושי הזה, וההיסוס הכללי שנלווה אצל נהגים לא מאומנים בבלימה חזקה, הנהג לא בלם מספיק חזק בהתחלה וכך שרף את הבלמים. אילו מלכתחילה הוא היה יורד על הבלמים בבת אחת - הרכב היה נעצר גם אם המצערת פתוחה במלואה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה פי 6?

מאיפה הנתון הזה?

 

פי 6 מה?

 

תסביר, כי זה כלל לא מובן.

 

בכל מקרה, ירידה היסטרית על הבלמים היא לא אופן הפעולה המומלץ אלא כאמור, הוצאת הידית לניוטרל ובלימה איטית ורגועה תוך ירידה לשולי הדרך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שזו דרך הפעולה היעילה וגם הפשוטה ביותר, אבל שווה לזכור שהבלמים חזקים בהרבה מן המנוע (במומנט המופעל על הגלגלים - אם פי שש, אם פחות ואם יותר - זה לא העניין) ולכן אילו הנהג שירד על הבלמים היה עושה זאת בעוצמה - הוא היה נעצר ומהר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בגרנדיס זה מצערת אלקטרונית, לא?

יש רכבים שהמצערת נסגרת אוטומטית אם לוחצים ביחד על הגז והבלמים.

 

לדעתי אין שום קשר בין סוג הרכב לשתי התאונות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן ג.

מה שכתבת איננו מדויק.

במנוע בנזין אטמוספרי תמיד יש ואקום וגם במצערת פתוחה יש ואקום.

במנוע מוגדש כמובן שאין ואקום במצערת פתוחה כאשר מתקיימת גדישה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלמים ברכב, כל רכב, חזקים פי שש לפחות מהמנוע.

 

מה זה פי 6?

מאיפה הנתון הזה?

 

פי 6 מה?

 

תסביר, כי זה כלל לא מובן.

 

מצטרף לשאלה. הכיצד אתה משווה עוצמת מנוע ובלמים? באיזו יחידה? באיזה מדד? באילו תנאים? מי השווה? מי קבע? איך מדד?

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם עוצמת הבלמים (כוח העצירה) מוגדרת כמומנט. הוא תמיד יהיה גדול ובהרבה מזה שמייצר המנוע.

 

אל תתפוס אותי בדיוק על השש - תלוי ברכב וגם במצב הבלמים, אבל זה סדר הגודל כמו שאני זוכר אותו מהסבר שקיבלתי בעבר. אפשר לבדוק או לשאול איש מקצוע.

 

בכל רכב אם תפתח מצערת לגמרי ותבלום בנחישות - הרכב ייעצר ואפילו ייעצר מהר להפליא.

 

מה גם שכפי שצוין ברכבים רבים עצם הלחיצה על הבלמים סוגרת את המצערת, סוגרת את בקרת השיוט (שלפעמים היא המקור להאצה הלא נשלטת) או יכולה, על ידי טלטול המרכב, להזיז את השטיח הסורר...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה טוען באופן כה נחרץ, אך הגיוני לשאול ולתפוס על השש, או כל טיעון נחרץ אחר. בפורום ציבורי, בו אנשים שאינם בקיאים בתחום עלולים לתפוס נחרצות ולבלבל אותה עם ידע ועובדות, הדבר עשוי להביא לתוצאות הרסניות, בייחוד כאשר בפועל הטענה אינה מגובה בדבר.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם עוצמת הבלמים (כוח העצירה) מוגדרת כמומנט. הוא תמיד יהיה גדול ובהרבה מזה שמייצר המנוע.

 

אל תתפוס אותי בדיוק על השש - תלוי ברכב וגם במצב הבלמים, אבל זה סדר הגודל כמו שאני זוכר אותו מהסבר שקיבלתי בעבר. אפשר לבדוק או לשאול איש מקצוע.

 

בכל רכב אם תפתח מצערת לגמרי ותבלום בנחישות - הרכב ייעצר ואפילו ייעצר מהר להפליא.

 

מה גם שכפי שצוין ברכבים רבים עצם הלחיצה על הבלמים סוגרת את המצערת, סוגרת את בקרת השיוט (שלפעמים היא המקור להאצה הלא נשלטת) או יכולה, על ידי טלטול המרכב, להזיז את השטיח הסורר...

קרה לי יותר מפעם אחת של מצערת פתוחה בגלל שטיח סורר או תקלה אחרת וקשה מאוד עד בלתי אפשרי למי שאין כוח ברגלים לעצור רכב ככה.

יצא לי שגם פיאט אונו 1400 בקושי הצלחתי לעצור והסיבה היא שגם הבוסטר מאבד וואקום בגלל שהמצערת פתוחה אז אם אתה ההססן על הדוושה היא הופכת קשה אבן ואז אפסו סיכייך לבלום עם דוושת הבלמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלמים לעולם, לעולם, לעולם יהיו חזקים יותר מהמנוע. בכל רכב.

כמה יותר חזקים באחוזים, בכפולות ובחזקות? אני לא יודע.

אבל לחיצה בריאה על הבלמים גם במהירויות של 100 קמ"ש גם כאשר דוושת הגז לחוצה עד הרצפה במצב המדמה האצה בלתי נשלטת - מביאה את המכונית לעצירה מוחלטת ובמרחק שאינו עולה בהרבה על מרחק עצירה בבלימת חירום רגילה.

מה שנכתב כאן על ידי נכתב על סמך הניסיון שצברתי בעשרות ואולי גם יותר ממאה הדגמות של מצבי חירום מסוג זה במהלך הדרכות נהיגה.

זו ורק זו טכניקת העצירה הטובה ביותר במצב כזה. בהזדמנות אצרף ווידאו של המחשת העניין.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...