Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3304 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בלם יד לנהג שלא מורגל ומיומן בזה זה רעיון איום!

 

1) זה מחייב להוריד את יד ימין מההגה,--> הרבה פחות שליטה על הרכב.

2) בהרבה רכבים זה עלול להוביל להתהפכות של הרכב כיוון שהבלימה היא על סרן בודד

 

בלם יד לא יצליח לנעול את הגלגלים במהירות שכזאת (אלה אם מדובר על בלם הידראולי או חזק במיוחד מה שכנראה לא היה).

 

בסיוע להורדת הילוכים ונהיגה זהירה הוא היה יכול לסייע לבלום את הרכב בבטיחות, בטח בתוצאה לא גרועהנ מזאת שהושגה בסוף...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בהרבה רכבים זה עלול להוביל להתהפכות של הרכב כיוון שהבלימה היא על סרן בודד

 

מבחינה פיזיקלית - איך זה בדיוק יגרום להתהפכות?

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי על סמך ממצאי המשטרה :

 

לדברי המשטרה, הבלמים ברכב היו שחוקים מאוד ולכן לא פעלו בשעת התאונה.

 

שימוש לא נכון בבלמים בזמן הירידה גרם להם להתחמם ולאבד מאפקטביותם, נוסף על כך שהיו שחוקים משמע שההתחממות שלהן הגיעה מהר מן הרצוי.

 

כאלה אנחנו, חוקים נכתבים בדם, ואם התאונה הזו לא היתה קורת לאף אחד לא באמת היה משנה נושא הבטיחות.

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא אמר להוריד ישר להילוכים הנמוכים. סביר להניח שהמהירות שלו כשהוא הבין שאין לו בלמים הייתה בסביבות ה-100. במהירות כזו ברוב התיבות הוא יצליח להוריד לפחות הילוך אחד אם לא שניים (תלוי ביחסי ההעברה) ובהדרגה המהירות תרד.

 

תגיד לי את ניסית להוריד הילוכים באוט' במהירות 100 בירידה ולראות מה קורה?!

בתור אחד שגר בכרמל, בירידה של דורי, בעלת ישורת ארוכה מאוד ולא כל כך תלולה (אפילו דיי מתונה) במהירות של 100 קמ"ש (ולמען האמת גם הרבה פחות מכך) הורדה של הילוך ל-3 תגרום אומנם להרבה רעש אך תוריד עד לסוף הירידה רק 10-20 קמ"ש אם בכלל.

 

עכשיו אני ממליץ לך ללכת ולנסות זאת בירידות התלולות לטבריה!

 

קל מאוד להעביר ביקורת מעבר למקלדת.

בפועל הרוב פה מקשקשים..

 

אגב, לגבי תקינות הבלמים, גם רכב עם בלמים הכי שחוקים שיש לא יראה סימנים לכך בבדיקת בלמים שנתית (כח בלימה) כל זמן שיש אפילו מילימטר אחד של רפידה).

הבחלט יכול להיות שבין טיפולים הבלמים יישחקו עד למצב שמחייב החלפה מיידית.

 

שוב, לדעתי כל הדיון הזה מעלה בחילה ונגוע בסטיגמות או/ו סתם טיפשות ורוע.

דיון שלא מביא כבוד לפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת כן, ניסיתי. גם כביש דורי ממש לא זר לי, או לצורך העניין כל כביש אחר באזור. שלישי יוריד קצת, אח"כ שני (הילוך שני ברוב התיבות האוטומטיות מספיק ארוך לשם כך) אח"כ עזרה עם בלם היד והופה, האטנו מספיק בשביל להיכנס לסיבוב, בוודאי כזה שבירידות של פוריה.

 

בסטיגמות אתה בטח מתכוון לציון העובדה שיו 9 אנשים במקום 7 ובכך שיש ממצאים על בלמים שחוקים מדי?

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת ולתמיד - נהיגה נכונה בירידה:

א. נוסעים כל הזמן בהילוך נמוך מהילוך השיוט. (בגירים פלנטריים זה המספר הכי גבוה אחרי ה-D.בטיפיטרוניק ובגיר ידני זה אפילו יותר פשוט).

ב. מידי פעם לוחצים על דוושת הבלם כדי להאט את הרכב.

ג. אם הרכב צובר מהירות חזרה מהר מידי (מה שדורש יותר מידי לחיצות על הבלם) מורידים עוד הילוך.

ד. טעית ולחצת יותר מידי? אתה מרגיש ריח שרוף או שומע חריקות? מרגיש ירידה בעוצמת הבלימה? עצור מיד בצד.

 

לפי כמות הרכבים שאני נוסע אחריהם ואורות הבלם שלהם דלוקים כל הירידה, מעט אנשים יודעים לנהוג כך, וחבל.

אני לא מבין איך לא יודעים כל זה. זו הקטנת ראש. הרי בחלק מהכבישים אף מופיע שלט בצד הדרך- "סע בהילוך נמוך".

לא עניין את אותם נהגים למה משמשים המספרים האלה על ידית ההילוכים, בין הרוורס לדרייב? הם לא שאלו את עצמם פעם למה יצרן הרכב שם אותם שם???

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת כן, ניסיתי. גם כביש דורי ממש לא זר לי, או לצורך העניין כל כביש אחר באזור. שלישי יוריד קצת, אח"כ שני (הילוך שני ברוב התיבות האוטומטיות מספיק ארוך לשם כך) אח"כ עזרה עם בלם היד והופה, האטנו מספיק בשביל להיכנס לסיבוב, בוודאי כזה שבירידות של פוריה.

 

בסטיגמות אתה בטח מתכוון לציון העובדה שיו 9 אנשים במקום 7 ובכך שיש ממצאים על בלמים שחוקים מדי?

 

צודק

לפני כמה שנים נהגתי ברכב של חבר עם עוד כמה אנשים (קולט ידנית) ובדיוק באותו הכביש משום מה נגמר שמן הברקס , (הודות לחבר שהוא מהסוג השני של הנהגים) למזלנו אני נהגתי , ובדיוק כמו שהבחור שציטטתי התחלתי להוריד הילוכים עד שהגעתי להילוך שני ושם התחלתי להפעיל את בלם היד לסירוגין עד שבלמנו .

בלם היד לא עוזר במהירות גבוהה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק

לפני כמה שנים נהגתי ברכב של חבר עם עוד כמה אנשים (קולט ידנית) ובדיוק באותו הכביש משום מה נגמר שמן הברקס , (הודות לחבר שהוא מהסוג השני של הנהגים) למזלנו אני נהגתי , ובדיוק כמו שהבחור שציטטתי התחלתי להוריד הילוכים עד שהגעתי להילוך שני ושם התחלתי להפעיל את בלם היד לסירוגין עד שבלמנו .

בלם היד לא עוזר במהירות גבוהה .

 

 

מעולה, ועכשיו תנסה את אותו הדבר עם רכב אוט' ותחזור לדווח.

 

ל- RK, באופן קבוע הייתי מוריד הילוך בירידה הנ"ל (למרות שממש לא הייתי צריך) במהירות 100 ל-3 (קורולה 03) ואף פעם הרכב לא היה יורד מתחת ל-90 קמ"ש במהלך הירידה.

בסוף הירידה, כאשר השיפוע מתמתן עוד יותר, הרכב היה מאט לאזור ה-80 קמ"ש.

אי לכך, אין סיכוי שבעולם שהייתי יכול להוריד ל-2 בירידה זו אם אני מתחיל ממהירות 100 קמ"ש ומנסה לבלום בעזרת המנוע (הגיר פשוט לא משלב).

 

אולי תפרט עם איזה רכב בדיוק אתה מצליח לבלום מ-100 קמ"ש למהירות סבירה (נניח 60 קמ"ש) לצורך לקיחת סיבוב?!

 

אגב, אם זכרוני אינו מטעה אותי הגרנדיס מגיע עם אותו הגיר הרציף שהיה לי באאוטלנדר.

אומנם לאאוטלנדר הייתה יכולת בלימת מנוע מעולה כאשר הייתי מוריד "הילוכים", אך איני יודע האם בגרנדים וש יכולת להוריד הילוכים באופן ידני (הגיע רק בדגם משנת 2010 במקרה של האאוטלנדר כידיות מאחורי ההגה, לפני זה היה התפקוד מסורבל יותר דרך ידית ההילוכים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי צריך להכניס לחוק את הלימוד של נהיגה מונעת, כמובן שהמדינה תשלם 50% ואז אנשים לא יבכו.

 

למי שאין ניסיון עם זריקות תחת ואנדברקסים, או בלימות מנוע עם הגיר, בהחלט נהיגה מונעת תלמד אותו הרבה.

 

גם שיקול דעת חכם יכול לעזור (עדיף להתקע בגדר\קיר\משאית ב50 או 70 קמש, מאשר להתהפך ב130).

 

מפחיד מאוד, באמת שמפחיד, לא מזמן הרבצתי עם הרכב (כמה קיקים טובים אבל רק מהירות מותרת), גם לי הברקסים התחממו, הגעתי למצב שפשוט הרמתי אנדברקס חלש ב60 קמש ונעצרתי איזה מטר וחצי אחרי קו הרמזור אדום.

 

 

בקיצור עצוב, אני מאמין שיש סיכוי להחלץ ממצבים כאלה, אם זה לזרוק תחת, אם זה להתקע ברכבים או בגדר, אם זה לשבור את הגיר, העיקר להציל את המשפחה.

 

פשוט חבל כל כמה זמן יש כאלה מקרים, שלאנשים אין מודעות ליכולות של הרכב.

(ראבק, תוריד להילוך שני ושהרכב ידרדר כמה שבא לו.)

ועוד היה לו שם טיפטרוניק אם אני לא טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נהגתי בגרנדיס, אז אין לי מושג לגביה ספציפית. 80 קמ"ש זו כבר מהירות מספיקה בשביל להכניס שני ושם בלימת המנוע תהיה חריפה בהרבה. מזמין אותך לניסוי, היום אני לא עמוס.

דוגמאות למכוניות אוטומטיות שנהגתי בדורי - אפלאוז (97, 4 הילוכים), אקורד (08, 5 הילוכים).

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח שהמהירות שלו כשהוא הבין שאין לו בלמים הייתה בסביבות ה-100. במהירות כזו ברוב התיבות הוא יצליח להוריד לפחות הילוך אחד אם לא שניים (תלוי ביחסי ההעברה) ובהדרגה המהירות תרד.

יצליח להוריד הילוך - כנראה. יצליח להוריד מהירות - לא בטוח בכלל.

 

האמת כן, ניסיתי.

 

באיזה רכב ניסית? ברכב ספורט ידני עם בלמים חזקים, או ברכב ואן שיכולת הבלימה שלו גבולית מלכתחילה, ופחות מגבולית כאשר הוא עמוס לעייפה?

 

בהחלט יכול להיות מצב שלא הייתה אפשרות להאיט בעזרת ההילוכים. וכמובן שזה אומר שלא היו צריכים לנסוע במהירות כזו במקום כזה, בשום פנים אופן, גם אם היו הבלמים חדשים ותקינים.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע ראיתי ב-Ynet ששיחת הטלפון ארכה כארבע דקות, מאזור גבעת אבני עד לירידה. ניתן להסיק מזה שהורדת הילוכים הייתה מצילה את חיי הנוסעים.

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק הורדת ההילוכים. גם השתלת מוח למוקדנית ותדרוך מתאים.

 

אם המוקדנית שנמצאת מחוץ לרכב ואמורה להיות יותר רגועה היתה מתדרכת אותם איך להאט הם היו עכשיו בחיים ואנחנו לא היינו יודעים מכל הסיפור.

 

בשביל מה לשלוח לשם ניידת חוץ מבשביל לתת להם דוח על מהירות מופרזת?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3304 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...