Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3304 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הזנחה גסה היית צריכה להכשיל את הרכב בטסט, כך שאני לא מאמין שזה המקרה

אני מקווה שאתה צוחק, כי אם לא אז אני יכול למנות לך ממש עכשיו לפחות שני מכוני טסט מהמרכז ועוד אחד מהצפון שבהם תמורת 150שח האוטו שלך יעבור טסט בלי רפידות בלמים כלל ומנוע של משאית מושתל בפיאט אונו.

בשום מצב אין להסתמך על מבחן הרישוי השנתי בתור איזשהו אינדיקטור לתקינות הרכב האישי, מי שחושב אחרת חי בלה-לה לנד.

 

 

- לא. ברכבים אוטומטיים ורובוטיים אני, ורוב האנשים משלבים לD וזהו. אני מצפה שבלמים מודרניים יתמודדו אם ירידה גם אם ממושכת. שיהיה להם אוורור מספיק כדי לבלום לאורך זמן. ובכל מקרה שלא יכשלו ברגע!!

ידידי, גישה כזו היא בדיוק הסיבה שאנחנו קוראים עכשיו על 8 אנשים שנספו ולא כאלו שפצועים קל.

את חוברת ההוראות של המיקרוגל קראת? יפה, אז חוברת תפעול של רכב לא?

כ-ל מה שנאמר בשרשור הזה מופיע בכל ספר של כל רכב; מה עושים במקרה חירום כשהבלמים כשלו.

אני באמת מקווה, לטובתך, שתשנה גישה.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יוסי,

 

כולנו גיבורי מקלדת, לשמחתנו לא יצא לנו להיות בסיטואציה של כביש מסוכן ללא בלמים כדי לבחון איך נגיב ובאיזה קור רוח נתגבר על הבעיה החמורה.

 

קל מאוד לכתוב שהיה צריך לעשות ככה ולפעול ככה, במבחן המציאות לא בטוח שהיינו פועלים יותר טוב.

 

ראייה לכך היא כמות התאונות שיש בעולם בגלל רכבים שאיבדו בלמים (טויוטה בעבר, עכשיו מדברים על יונדאי סונטה וכו').

 

ככה הרגתי את הרנו 11 שלי...

 

הלכו לי הבלמים והייתי חייב לבלום עם המנוע בסל"ד הרבה יותר גבוה ממה שהאוטו רצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכנסתי לשרשור, קראתי את התגובות וקיבלתי בחילה!

תתביישו, גיבורי מקלדת עלובים.

מאוד נוח להתרווח על כיסא המחשב ולהעביר ביקורת על משפחה שלמה שהלכה לעולמה.

:mm_nah:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל במחוזותינו, יש כאן כמה גורמים שבגללם התוצאה היא כזו.

רכב לא מטופל כראוי, עודף משקל, כביש לא "רגיל" ומעקה בטיחות לא בטיחותי...

 

אם רק היו מסיקים מסקנות מכאלו מקרים...

 

אל תדאג, בסוף יגידו שהמהירות הרגה אותם וישימו עוד מצלמה.

 

כשאין בארץ תרבות מוטורית ואנשים מקפידים לקרוא הוראות הפעלה למיקרו אבל לא את ספר הרכב, זה מה שקורה.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי ברפרוף על התגובות כאן ואני יכול להגיד רק כמה דברים.

 

בתור טברייני שמכיר כל עיקול, וכל בור בכבישים הנ"ל, וגם מכיר את מקום התאונה, אוכל להגיד שהקטע המדובר נמצא בסוף ישורת (טוב, כמעט ישורת, יש נטייה קלה לשמאל), שנמצאת בשיפוע שגדל, ולבסוף עיקול חד ימינה, ויש גם הפרדה בנוייה לאורך כל הקטע.

 

לכל מי שמדבר על הזנחה, וקופץ לסטיגמות כאלו ואחרות, אספר רק שבירידה הזו הבלמים של כל רכב עובדים קשה, גם בלמים חדשים, הצרה נוצרת בגלל החום הרב - וכל רכב יאבד במידה מסויימת מיעילות הבלימה שלו אחרי הירידה הנ"ל (תנסו פעם לעמוד בתחתית הירידה, אחרי הגשר של האולפנית, או ליד תחנת המשטרה, ותריחו את ריחות הבלמים - אגב, מי שינסה זאת בערב, יזכה לראות דיסקים לוהטים באדום של אוטובוסי אגד!)

 

לגבי ההצעה להוריד הילוך, (גם באוטומט), זה לא יעזור, אחרי שתוספים תאוצה במורד הנ"ל גם אם מורידים הילוך, הרכב ימשיך באותה מהירות, ואף יגדיל אותה!!!

 

לפני ששופטים אנשים (והכי קל לעשות את זה) - בעיקר אחרי אסון, ובעיקר כאלו שלא יכולים להגן על עצמם - חכו לתוצאות של החקירה הרשמית, ואח"כ תחזרו לדון על הנושא.

 

 

תנחומיי למשפחה, ולילדה - שלא ידעו עוד צער!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתוב שמבדיקה עולה כי הבלמים היו שחוקים מאוד, מה שמצביע על רשלנות של בעל הרכב אם אכן זה המקרה. בלמים שחוקים + רכב עמוס + נסיעה במורד = איבוד יכולת בלימה בקלות. כואב הלב על ההרוגים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שמעביר את רכבו טסט ללא בדיקה תמורת 150 ש"ח - דמו בראשו. אני מקווה שזה לא המצב הרווח ואדם שרכבו עבר טסט כדין יכול להיות שקט כי המערכות הקרטיות של הרכב אכן תקינות

 

בנוגע לאיבוד בלמים - ידע תיאורתי זה יפה, וזה חשוב, והוא איננו רלוונתי במידה והרכב שלך מאבד בלמים אם כל המשפחה באוטו בירידות של טבריה. לך תיזכר מה כתוב בספר אפילו אם קראת אותו כאשר אתה הולך למות.

הגורם הכי משמעותי בסיפור (לדעתי) לא עלה פה והוא המהירות!

רכב שנוסע לאט יותר ורגוע יותר:

1) פחות סביר שיאבד בלמים בגלל התחממות יתר (הכח שהבלמים צריכים להתמודד איתו גדל מאוד עם המהירות).

2) גם אם זה יקרה, עד איבוד השליטה יקח קצת יותר זמן.

3) בלימה בעזרת ההילוכים, או חיכוך אם מעקה בטיחות, או המדרכה, מאיטים את הרכב אבל בצורה הרבה פחות יעילה מהבלמים. במהירות גבוהה מידי לפני סיבוב חד, זה פשוט לא יעזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולם קופצים למסקנות ומוצאים את האשמים עוד לפני שהגופות התקררו.

 

 

 

בכל מקרה לא מדובר פה בנהג שזלזל או לקח סיכון באופן מודע או בצורה שאדם נורמטיבי לא היה עושה. כל מה שנותר הוא להצטער על אובדן של משפחה שלמה.

 

 

חוץ מזה שהוא/היא (הבנתי שהייתה נהגת) הסיע 9 נוסעים ברכב של 7 מקומות. וזה רק קצה הקרחון ככל הנראה...

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת נורא ליקרוא על המקרה!! מזעזע פשוט,

 

אך לצערי גם לי יצא לדבר אם מוסכים שמטפלים ברכבים למשפחות מרובות ילדים.

רכבים מוזנחים ברמות ודורשים מהמוסכניק "להחליף רק מה שחייב ולא טיפה יותר!" ומתווכחים שאומרים להם שצריך להחליף

 

המוסכניק שלי אמר לי שבמקרים הנ"ל הקו האדום אצלו זה כל דבר שמגיע לבטיחות- הוא לא נותן להם רשות להיסתכן!

 

במקרה הנ"ל כניראה המוסכניק של הגרנדיס העדיף ראש קטן.....

 

דוגמא מהיום יום:

 

לקוח: טפל ותחליף רק מה שחייב- קצר בכסף

מוסכניק בודק: הברקסים שלך כמעט גמורים כדא להחליף רק XXX שקל

לקוח: אין לי אפשרות כרגע- מה אי אפשר לינסוע ככה עוד קצת?

מוסכניק: אתה יכול לינסוע קצת ככה - מקסימום תישמע רעשים בבלימה

לקוח: סבבה, תודה ניתראה בשנה הבאה .....

 

 

כעת זה על המצפון שלו כנראה.....

 

תנחומיי למשפחה

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי,

 

כולנו גיבורי מקלדת, לשמחתנו לא יצא לנו להיות בסיטואציה של כביש מסוכן ללא בלמים כדי לבחון איך נגיב ובאיזה קור רוח נתגבר על הבעיה החמורה.

 

קל מאוד לכתוב שהיה צריך לעשות ככה ולפעול ככה, במבחן המציאות לא בטוח שהיינו פועלים יותר טוב.

 

ראייה לכך היא כמות התאונות שיש בעולם בגלל רכבים שאיבדו בלמים (טויוטה בעבר, עכשיו מדברים על יונדאי סונטה וכו').

 

תרשה לי לחלוק עליך. (ועל עוד כאלה שאמרו שחברי הפורום גיבורים כי הם יודעים לתפעל ולתחזק את הרכב)

א. אין מצב שהייתי מסיע יותר אנשים ממה שיש חגורות בטיחות ברכב.

ב. אין מצב שהייתי יוצא לנסיעה כזו עם בלמים שהם פחות ממושלמים.

ג. בלמים שמתחממים/בלמים שחוקים מאד מתריאים ,בדרכם על מצבם לנהג. מרגישים את הירידה ביעילות הבלימה לפחות במשך כמה דקות לפני שהם מפסיקים לתפקד בכלל. בכל חיי קרה לי פעם אחת בלבד שהבלמים אבדו ב"מכה פתאומית" - בהונדה המשאבה הראשית התפוצצה (כל הראש שלה נסדק והנוזל פרץ החוצה בחופשיות) בלחיצה על הבלם בכניסה לחיפה. הייתי עם כל המשפחה באוטו ויצאנו מזה פשוט בנס.(בלם יד,שילוב פראי מהילוך חמישי להילוך שני,וסטיה לאי התנועה משמאל) אח"כ החלפתי משאבה והבנתי שהגיע הזמן להחליף את האוטו.

 

לא כל נהג צריך להבין במכונאות. בשביל זה יש מוסכים. (צריך רק להכנס אליהם באופן סדיר ולטפל ברכב לפי הוראות היצרן).

לגבי נהיגה נכונה בירידות- כל נהג צריך לדעת איך נוהגים בלי לחמם את הבלמים. זה פשוט מאד ברכב ידני ואפשרי כמעט באותה מידה ברכב אוטומטי. יש מדינות יותר הרריות משלנו ואנשים נוהגים שם יום-יום, וגם את הכביש הזה 99% מהנהגים "שורדים"...

 

כל נהג צריך לדעת להרגיש שהבלמים שלו לא תקינים ולעצור כשעוד יש כח בלימה.

זו לא "גבורה מהמקלדת". זו דמגוגיה לומר כך. זה תפעול בסיסי של הרכב שמי שלא מצוי בו, שפשוט לא יהיה על הכביש.

 

כל ה"לפני שהגופות התקררו" לא רלוונטי פה. הרי לא משנה מה תעלה החקירה- הנהג אשם!

(וממילא מותר לנו לדון פה בכל דבר,אנחנו הרי לא משפעים על החקירה, וממילא אין כבר את מי לשפוט.)

 

אז כן, מותר לי להגיד ב"גבורת מקלדת" ש: "לי, זה לא היה קורה". ולא שאני מיקי שומאכר. אני פשוט זהיר מאד כשאני יוצא לנסיעה עם כל האנשים היקרים לי באוטו.

אני לא חושב שאני נהג טוב, אני לא חושב שאני מומחה גדול,אני לא חושב שלא יקרה לי כלום, אני לא חושב שאני חסין מטעויות, אני פשוט לא נותן למזל הטוב לקבוע את גורלי. אני עושה ככל שביכולתי הדלה כדי למנוע תאונה.

אם הנהג הנדון היה נוהג כך, הוא היה חי עכשיו.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שזה מאוד מפתה לקפוץ למסקנות ולמצוא אשמים אבל בחיאת, תנו למשטרה לעשות את העבודה שלה ונסו קצת להוריד את גובה הלהבות ורמת ההתלהמות עד לפרסום תוצאות החקירה.

גם לי יש תילי תילים של תיאוריות לגבי האשם - החל במכון הטסטים שחיפף, עבור בנהג הלא מיומן והרשלן וכלה במעקה הבטיחות שכשל, אבל בשלב זה אני נמנע מלכתוב אותן בדיוק מהסיבה הזאת.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה מדברים על לשלב הילוך L או להוריד הילוך באוטו'.

בגיר אוט' ישן הפעולה תוריד הילוך והמנוע יבלום את הרכב או יימנע ממנו להאיץ.

מה קורה ברכבים חדשים שם יש מחשב שמגביל את הורדת ההילוך?

לדוגמה האנטר 2011, במהירות של 80+ לא משנה לאיזה הילוך יורד הגיר בצורה ידנית ע"י מוט ההילוכים ההילוך לא יירד עד שהמהירות תתיצב על אזור ה60 קמ"ש.

 

מה עושים במקרה הזה פרט לבלם היד שגם שימוש בו צריך להיות מושכל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד, קשה מאד לא להתלהם ,כשאתה רואה תמונה עם חמש שקיות קטנות במיוחד של זק"א, מול הפרצוף כשאתה פותח אינטרנט בבוקר.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RK, תקרא את השרשור ותראה כמה אנשים אומרים ש"זה לא היה עובד, כי הרכב צובר מהירות חזרה", או ש"לא בכל רכב זה אפשרי" ותבין כמה אנשים לא יודעים לנהוג בירידה!

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3304 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...