Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3304 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני מספר שנים, גם אני איבדתי שם את הבלמים ברכב תקין לחלוטין.

 

הסיבה הייתה בגלל שלחצתי קלות על הבלם ע"מ להאט (ירידה ארוכה) והבלמים התחממו.

בפונטו היה גיר ידני, התאפסתי על עצמי וביצעתי בלימת מנוע (המנוע צעק !).

 

גם כשירדתי להילוך ראשון עם מהירות 20 עדיין לא היו בלמים.

בסופו של דבר, שברתי טיפ טיפה את ההגה ע"מ לכיוון המדרכה בצד ימין ובגלל שהגלגל השתפשף בדופן שלו במדרכה - הרכב נעצר.

 

המתנו מס' דקות שהבלמים יתקררו, נסענו לאט רק בכדי לוודא שהם תקינים והמשכנו לחוף ירדן.

 

מאז, כל פעם שאני נוסע לטבריה מכיוון צומת גולני אני תמיד מזכיר לכל אלה שיושבים איתי ברכב את המקרה.

 

ליבי דואב וכואב בצער המשפחה.

שנדע רק בשורות טובות, אריאל.

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

"מבדיקה ראשונית של המכונית המשפחתית שהידרדרה לתהום בטבריה עולה כי הבלמים היו שחוקים מאוד, דבר שהקשה על בלימת הרכב - כך מסרה המשטרה. שמונה בני משפחה מהיישוב בר-יוחאי שבגליל העליון נהרגו בתאונה בכביש היורד לכנרת."



 

רכב תקין? אני לא חושב. בכל מקרה זה לא מובן מאליו שבירידה אסור ללחוץ על הבלמים ממושכות???

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שלא היה מעקה מוצק בכביש היא, כי הנתיב שממנו הידרדר הרכב לתאום הוא בעלייה.

לפי מה שאומרים, הרכב נסע כמה קילומטרים טובים בירידות ללא בלמים.

לפי המוקדן במשטרה הוא אמר לאימא להרים הנדברקס, וזה גם לא עזר בהאטת הרכב.

מפחיד לחשוב מה עבר עליהם ברגעים האחרונים של לפני ההידרדרות לתאום.

עצוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"מבדיקה ראשונית של המכונית המשפחתית שהידרדרה לתהום בטבריה עולה כי הבלמים היו שחוקים מאוד, דבר שהקשה על בלימת הרכב - כך מסרה המשטרה. שמונה בני משפחה מהיישוב בר-יוחאי שבגליל העליון נהרגו בתאונה בכביש היורד לכנרת."



 

רכב תקין? אני לא חושב. בכל מקרה זה לא מובן מאליו שבירידה אסור ללחוץ על הבלמים ממושכות???

 

אין לי מושג למה אתה קופץ למסקנות לפני שיש חקירה אבל כך בחשבון שיש הרבה (או אולי רוב) אנשים שבשבילם רכב זה לקחת אותך מנקודה א' לנקודה ב'. הם יודעים לנהוג את מה שהמורה לימד לפני שנים (אף אחד לא טורח בארץ לידע שזה לא תמיד מספיק),

תחזוקת הרכב מבחינתו הוא לוקח את הרכב לטסט וטיפול ואם אמרו לא ש"לא צריך עדיין להחליף בלמים" מבחינתו זה סבבה (שוב תאוריה אין לי מושג מה היה בפועל) ביחוד שהרכב עבר טסט והוא חדש יחסית.

לגבי על שמירת הרכב חיצונית זה שטויות אני מכיר הרבה מאוד אנשים שמענין אותם רק הרכב מבפנים ומכנית שהכל תקין.

אז יהיה זכרם של הנספים ברוך ואולי נקווה שמישהוא יסביר בתקשורת (אולי אתר אוטו ירים את הכפפה) איך מנסים להאט עם

המנוע גם ברכב אוטומטי ולנסות לעצור את הרכב עם הכי מעט נזק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שהנהג היה מוריד הילוך ל LOW הרכב לא היה עובר את ה40 קמש אפילו בלי ארמברקס

ובמהירות כזאת הם היו בחיים.

מסכנים הילדים שההורים שלהם הרגו אותם.

וכן, אם הם נסעו 9 אנשים ברכב לא תקין וכמובן ללא חגורות בטיחות ובלי כל מושג בסיסי בנהיגה, אז ההורים שלהם הרגו אותם.

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מובן מאליו שבירידה אסור ללחוץ על הבלמים ממושכות???

 

יש שני סוגים של נהגים בארץ;

חברי הפורום (ובכלל "כאלה שמבינים") ודואגים לתחזק כל מערכת ברכב שלהם טיפ-טופ, יודעים מתי לבלום מנוע ומתי להשתמש בבלמים, יודעים מה המשמעות של הידית מאחורי ההגה שמשמיעה קולות "טיק טק" כל הזמן.

ויש את הסוג השני;

כל השאר - כאלה שמאמינים בתחזוקת שבר (או "בעזרת השם יהיה בסדר" אם תרצו), אנשים שמבקרים במוסך רק כשהאוטו לא מניע בכלל, נוסעים עם צמיגים שחוקים כל כך שרשת הברזל כבר בחוץ, אבל מה - האוטו נוסע? למה ללכת למוסך?

 

לאיזו קטגוריה מתאים הנהג מהכתבה? (גראנדיס עם בלמים שחוקים ו2 נוסעים סתם מטיילים באוטו ללא חגורה)

 

נ.ב.

נורא מוזר לי שהמוקדן לא אמר לו להוריד הילך באוטומט ל1\2 :|

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטח המוקדן היה מסוג האנשים השני שהזכרת.

בלמים שחוקים ניתן להרגיש בלחץ הרגל על הדוושה, לשמוע צליל שונה בעת בלימה, להרגיש שבלמים לא "נושכים" בלחיצה הראשונית על הדוושה. כל כך הרבה סימנים מקדימים.

 

ככה זה כשבארץ מלמדים לנסוע באוטו כמו בוק. (ולא מעניין אותי מה קורה במדינות אחרות)

 

כל כך חבל על המשפחה, והילדים בפרט, כאב לב.

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב עד כמה שאפשרי

 

זה פשוט זילזול בחיי אדם לדחוס 9 אנשים ברכב 7 מקומות זה ממש פשע .

וביננו שמכירים את הרכבים של "7 מקומות " שמגיעים לארץ הם נוחים וטובים אולי ל 6 אנשים .

פשוט כואב ומצער אני לא שופט ברגע שכזה אף אדם אבל בהחלוט להורים יש פה אשמה כבדה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קורה מבחינת ביטוח במצב שנוסעים מספר אנשים מעל המותר?

הם השתמשו בהנד ברקס וזה לא עזר? איך יכול להיות?

הורדת הילוך והנדברקס זה מה שצריך לעשות במצב כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה לשאלה "מה לעשות במקרה כזה" לא פשוטה.

 

האינסטינקט הראשוני שלי במקרה הזה הוא לגרום לרכב לעצור בכל צורה שהיא,

זאת אומרת להתנגש/להתחכך בכל דבר שיכול להאט את הרכב, ברגע שמתגלית הבעיה,

עוד לפני נגיעה בבלם-יד.

(אני לא אומר שזה הדבר הנכון לעשות, ככה הייתי מגיב אינסטינקטיבית).

 

אם מישהו מספיק להתקשר למוקד (!!!) זאת אומרת שהנסיעה נמשכה לפחות כמה שניות טובות

אם לא דקה-שתיים במצב הזה, או בקיצור, התגובה האינסטינקטיבית פה הייתה שגויה לגמרי.

 

- - - -

 

מזכיר לי את canada's worst driver's - תוכנית שמקבצת אליה שלל נהגים גרועים/ממוצעים,

ומנסה ללמד אותם כמה כללים בסיסיים ומתקדמים בנהיגה.

זה מדהים לראות עד כמה האינסטינקטים דפוקים או לא קיימים אצל חלק מהנהגים,

וזה בולט עוד יותר במבחנים פשוטים של בלימה + הטיית הגה (הימנעות ממכשול) -

רובם ממשיכים ישר לתוך המכשול ושוכחים בכלל להפנות את ההגה, אפילו במהירות אפסית (!).

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שני סוגים של נהגים בארץ;

חברי הפורום (ובכלל "כאלה שמבינים") ודואגים לתחזק כל מערכת ברכב שלהם טיפ-טופ, יודעים מתי לבלום מנוע ומתי להשתמש בבלמים, יודעים מה המשמעות של הידית מאחורי ההגה שמשמיעה קולות "טיק טק" כל הזמן.

ויש את הסוג השני;

כל השאר - כאלה שמאמינים בתחזוקת שבר (או "בעזרת השם יהיה בסדר" אם תרצו), אנשים שמבקרים במוסך רק כשהאוטו לא מניע בכלל, נוסעים עם צמיגים שחוקים כל כך שרשת הברזל כבר בחוץ, אבל מה - האוטו נוסע? למה ללכת למוסך?

- זו הכלל גסה ולא הוגנת. לדעתי רוב האנשים דואגים לתקינות הרכב אבל נסמכים על בעלי מקצוע ולא על ידע אישי. כך זה ד"א בכל תחום, רוב האנשים לא יודעים איך לבדוק או לתקן מקרר למשל.

הזנחה גסה היית צריכה להכשיל את הרכב בטסט, כך שאני לא מאמין שזה המקרה

 

זה לא מובן מאליו שבירידה אסור ללחוץ על הבלמים ממושכות???
- לא. ברכבים אוטומטיים ורובוטיים אני, ורוב האנשים משלבים לD וזהו. אני מצפה שבלמים מודרניים יתמודדו אם ירידה גם אם ממושכת. שיהיה להם אוורור מספיק כדי לבלום לאורך זמן. ובכל מקרה שלא יכשלו ברגע!!
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הכתבה המעודכנת בYNET המשטרה טוענת שבבדיקה ראשונית נראה שהבלמים היו שחוקים לגמרי.

כמובן שהיה אפשר למנוע את זה, גם אחרי שאבדו הבלמים, מהרגע שהתקשרו למשטרה - בלימת מנוע + בלם יד היו עוצרים את הרכב או מאיטים אותו לרמה שהתאונה הייתה קלה יחסית.

מעניין אם השוטר במוקד הספיק להגיד משהו, ואם כן - האם הוא חשב להגיד להם מה לעשות.

זה מזכיר לי את התאונה בארה"ב עם הדוושת גז התקועה בלקסוס ששומעים את השיחה מוקלטת תוך כדי שהרכב מאיץ ללא שליטה ונגמר לו הכביש, והשוטר לא ממש מבין מה קורה ומגיב די באיטיות ואדישות, עד שנשמע הבום והרכב מתרסק.

אם היה אומר לו לשים בניוטרל וללחוץ על הברקס - היה מציל אותו כנראה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

- לא. ברכבים אוטומטיים ורובוטיים אני, ורוב האנשים משלבים לD וזהו. אני מצפה שבלמים מודרניים יתמודדו אם ירידה גם אם ממושכת. שיהיה להם אוורור מספיק כדי לבלום לאורך זמן. ובכל מקרה שלא יכשלו ברגע!!

אז תמשיך לצפות, כולי תקווה שלא תמצא את עצמך גם בתעלה.

מתי אנשים יבינו שרכב הוא מכונה, וככזה צריך אחזקה ותפעול נכון.

לא "יושבים" על הבלמים, ובטיפול השנתי (לפחות) בודקים את מצב מכלולי הבטיחות ברכב.

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן

 

לפני 3,4 שנים הכנסתי את האוטו של אחד העובדים למוסך, היילקס 98.

להחלפת צלב בגלל רעידות, ועל הדרך ביקשתי שיבדקו ברקסים.

 

שלושה שבועות אחרי זה, העובד לוחץ על הברקס, האוטו לא עוצר, והוא מוריד הילוך ומרים המברקס.

ידר מאוטו ואסף את הרפידות מהכביש.

הרפידות פשוט עפו להקליפר.

 

אוטו מטופל.

אגב אני לא יודע אם שמעתם הבוקר את ה"מומחה" שהיה באורלי וגיא הבוקר.

אם זה הידעה של מומחה, לא פלא שכך ניראה ענף הרכב.

 

אגב, מדברים על חגורים, בנתיים מי שניצל זה דווקה מי שלא היה חגור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולם קופצים למסקנות ומוצאים את האשמים עוד לפני שהגופות התקררו.

 

היום אמרו שהרכב עבר טסט לא מזמן ועבוק הנהג הממוצע זה אומר שהכל תקין (כמובן בהנחה שהרכב באמת עבר טסט ושלא החתימו את הניירות בלי לראות את האוטו).

 

לאבד בלמים בירידה זו לא חוויה סימפטית (מניסיון בירידה של דורי בחיפה) ולא כל נהג יודע לשמור על קור רוח ולפעול נכון.

 

לפי המתואר יש כאן כשל מכאני או התנהגותי של הנהג שגרם לאיבוד יכולת הבלימה בשילוב עם נהג לא מיומן שלא ידע איך להגיב במצב הנתון והתוצאה לצערנו כבר ידועה.

 

בכל מקרה לא מדובר פה בנהג שזלזל או לקח סיכון באופן מודע או בצורה שאדם נורמטיבי לא היה עושה. כל מה שנותר הוא להצטער על אובדן של משפחה שלמה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3304 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...