Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3348 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קבל התנצלותי, לא ידעתי שמכבד אותנו בנוכחותו נהג מירוצים אמיתי! (רחוק מכך)

אני מוריד בפניך את הכובע, ובסוף השבוע אקח את משפחתי (שאגב הבן הצעיר שלי הוא בן יותר משנתיים,כך שלא, אני לא בן שנתיים). לכביש ממש מפותל ותלול ואנסה את מה שהצעת! (אני יודע שכתבת את זה בציניות, תעשה לי טובה ותשמור על משפחתך ואל תנסה כלום אפילו לבד)

 

דרך אגב:

 

(נמחק כי לפי המערכת אני עדיין לא מורשה לפרסם קישורים, עמך הסליחה)

 

 

ובנימה שונה לגמרי ללא טיפת ציניות:

אנא,מסור את תנחומי הכנים למשפחת ההרוגים.

ממה שקראתי באתרים השונים , למדתי שמדובר על מה שנוהגים לכנות "מלח הארץ".

ראיתי את אחיו של רפאל אטיאס ז"ל מדברים בטלוויזיה,את תמונות הילדים,את העובדת הסוציאלית שמספרת על רחל הקטנה שבוכה כל הזמן ואי אפשר לעצור את הדמעות.

 

שוב אני חוזר, שום דבר לא נאמר בציניות או בכוונה לפגוע בך ומלכתחילה כתבתי שאני שואל מחוסר היכרות.

גם אני לא נהג מירוצים אמיתי (אפילו לא קרוב), למרות שבצעירותי הייתי חובב מהירויות ובזמנו אחד הרכבים המהירים והמהנים ביותר לנהיגה היה אלפא ספרינט 1700 שדאגתי גם לשפר.

לקחתי קורס נהיגה מתקדמת בדיוק כדי לדעת איך לצאת ממצבים כאלה, שמה לעשות אי אפשר ללמוד מקריאת מאמרים כמו שאי אפשר ללמוד קראטה רק מלראות סרטי ברוס לי.

 

אכן מדובר במלח הארץ (כל האחים קצינים בקבע ובמילואים), ולא שום "מגזר חלש" או קמצן כמו שכותבים פה..(המשפחה מבוססת מאוד)

נכון לדתיים יש תפיסה אחרת לגבי מוות והם אף פעם לא מחפשים אשמים, אי אפשר לשפוט אותם על זה, איש באמונתו יחיה ורוב הדברים שאנשים כתבו כאן, נכתבו מתוך בורות בלבד, גם אני הייתי כזה עד שהחלטתי לשמוע וגם להקשיב ולנסות להבין את תפיסת עולמם ולא לקטול מייד. הדתיים לא סומכים על הקב"ה שיגן עליהם בלבד, יש להם ציווי שיותר חזק מזה : "ונשמרתם לנפשותיכם מאוד" , גם אני זרקתי את זה לאיזה רק ככה בשיחה והוא הסביר לי גם את המשמעות של המשפט, מי שנוסע ברכב לא תקין בידיעה או מסכן את עצמו בידיעה , בכל פעם שניצל מורידים לו מהזכויות, לבסוף כבר אין לו הגנה, לכן להגיד שהם מזלזלים וסומכים על הקב"ה שהכל יהיה בסדר , פשוט לא נכון. לפחות לא אצל המשפחה הזו שאני מכיר מקרוב.

 

 

אתמול נכחתי בלוייה , כשאתה עומד מול 8 גופות מעוותות מהשריפה ולא מצליח להכיל ולהבין את מה שאתה רואה, כבר לא משנה מי אשם ולמה קרה. כלום כבר לא ישנה ואני בספק אם מישהו יפנים וילמד ומשהו מהממצאים יעזור למנוע את התאונה הבאה.

הרי גם אם יוכח שהכל היה תקין ברכב עדיין יהיו אלו שידגישו תמיד את מספר הנוסעים , כאילו ששני ילדים פחות היו מונעים את התאונה בוודאות, נכון לא תקין, אבל כל אחד צריך להסתכל על עצמו, אין אחד שלא עושה עבירה במודע ובטוח שהוא מספיק זהיר.

 

ראש מועצת מרום גולן ספד למשפחה ותיאר אותם כעמוד התווך של הקהילה, כל הישובים באיזור הכירו אותם, כל בעיה שצצה לכל משפחה בישוב, תמיד דלתם הייתה פתוחה, תמיד רצו לעזור , ההורים הקימו גמ"ח ארועים וקנו מכספם כיסאות,שולחנות, מפות, כלים, הכל מהכל והעמידו אותם לרשות כל מי שנזקק לאירוע, ללא תשלום.

התאומים תמיד עזבו הכל והלכו לעזור לארגן את האירועים ולסדר את השולחנות.

למרות שאוהבים לשנוא דתיים.. כמה חילונים עושים את זה ומשקיעים מזמנם וכספם לטובת הכלל?.

אף עין לא נשארה יבשה אתמול, לעמוד מול 8 קברים פתוחים ולחשוב על הילדה הקטנה שנארה לבד, איך היא הולכת לחיות עם זה.. הכל מתגמד , גם האשמה כבר לא חשובה.

כולי תקווה שמקרים כאלו לא יחזרו, אנא נהגו בזהירות יתר, שמרו על משפחותיכם ועל עצמכם והמשתמשים האחרים בכבישים, בסופו של יום החיים חשובים יותר מהכל!!

 

אם למישהו יש עוד רפש לזרוק על המשפחה בעקבות הדברים שכתבתי פה, אני מבקש מכל הלב שיעשה את זה בפרטי ואני מבטיח לענות ככל יכולתי, תנו להם לנוח על משכבם בשלום.

 

יום טוב

 

ליאור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הנקודה היא שכשאתה משתמש בבלם הרגיל ואין בלימה אתה לא יודע אם האחוריים מתפקדים או לא, כי הם לא מקבלים את מלוא העוצמה מהמשאבה. לכן בכל מקרה כדאי להשתמש בבלם היד וברוב המקרים הוא יהיה אפקטיבי במידה גבוהה.

 

לגבי השיפוע - אוקיי, אז לא אמרת שהשיפוע שם הוא 12 מעלות, אבל לקחת שיפוע של 12 מעלות כבסיס לכל החישובים שלך, כשבפועל זה שיפוע שלא קיים בשום כביש ! שיפוע מירבי כמו שאמרתי בכביש של 70 קמ"ש הוא 5 מעלות, ככל שהמהירות המותרת עולה השיפוע המירבי יורד, ראה טבלה. 12 אחוז זה השיפוע הכי גדול שמותר, וזה בכביש עירוני של 50 קמ"ש, וזה מתורגם ל-7 מעלות.

 

נו אבל אני אומר לך שלא לקחתי את השיפוע הזה בחישובים, מה גם שלא בדיוק ביצעתי חישובים אלא הערכות. אחרי שקיבלתי תוצאה אמרתי החל משיפוע כזה התאוצה מכוח הכבידה תהייה חזקה יותר מהתאוצה מכוח הבלימה.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסעת נוסעים מעל המותר ברכב היא סיכון אסור לקחת במיוחד אם ידוע לך על תקלה כזו או אחרת ברכב.

יהיה קשה מאוד להוכיח רשלנות של מוסך/מכון רישוי לגבי העברת הרכב מבחן רישוי מסיבה פשוטה: נניח שאני בוחן במכון רישוי,נכון ליום הבדיקה (לפני 3 חודשים) הרכב היה תקין ובטוח לנסיעה. אלא שמאז,הרכב גמע מעל 15,000 ק"מ ומאז לא הוחלפו /תוקנו הבלמים.האם מכון הרישוי אשם? לא בטוח בכלל !

זו סתם נקודה למחשבה ולא הגנה על בוחני הרישוי,שמכשילים נהגים על שטויות (שנה שעבר הוכשלתי על מגבים יבשים)ולא באמת בודקים לעומק את ענייני הבטיחות.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שכל הדיבורים האלה על שיפוע כזה וכזה לא מתייחסים לנקודה המרכזית, והיא כמות האנרגיה שהבלמים יכולים להוציא מהמערכת.

 

הבלמים יכולים לבלום בלימה חזקה עד שהם מתחממים, ואז היכולת שלהם להוציא אנרגיה (חום) נוספת יורדת, לפעמים כמעט לאפס.

 

בנסיעה רגילה בולמים בלימות חלשות בהפסקות, ולכן הבלמים מתחממים קצת ומספיקים להתקרר. לכן נראה לרבים כי הבלמים יכולים לעצור תמיד ובכל מצב - וזה פשוט לא נכון.

 

אם יש רכב כבד שנוסע מהר, והבלמים שלו הם ממוצעים (כלומר מספיקים לנסיעה רגילה ולא יותר), הרי שיתכן מאד שכמות האנרגיה הקינטית שלו היא קרובה ליכולת הבלמים. אם מדובר בנסיעה בירידה, ואם בולמים בלימה ממושכת כדי לשמור על מהירות קבועה, אפשר בקלות להגיע למצב שהבלמים כבר חמים, הרכב עדיין מהיר, ואז יש לרכב אנרגיה רבה ולבלמים אין יכולת להוציא אותה - כלומר, הרכב לא יעצור.

 

רק מיומנות של הנהג יכולה לסייע לו לדעת שהוא מתקרב למצב הזה, ולכן צריך לבלום בלימת חירום - עם נעילת גלגלים אולי (במקרה כזה יתכן שמערכת ABS תמנע אפשרות של בלימה), עד כדי זחילה או אפילו עצירה מוחלטת, כדי לחזור למצב שבו האנרגיה האצורה ברכב קטנה משמעותית מיכולת הבלימה.

 

אבל כדי לזהות מצבים כאלה, לא כל שכן כדי לתמרן תמרוני חירום כגון חיכוך בגדר, צריך להתאמן מראש במשך שעות (או יותר). הסיכוי להצליח בתמרון כזה בפעם הראשונה, במצב לחץ - הוא כל כך קטן, שלדעתי כל העצות האלה אינן מועילות כלל.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה, אבל מי שקורא את זה ולא מכיר מה נחשב שיפוע סביר יכול להבין בקלות ש-12 מעלות זה שיפוע שהוא עלול להתקל בו, אז צריך לסייג.

מעבר לזה שכמו שאמרתי - בדיקה בשטח יותר מועילה מכל החישובים הלא ממש מבוססים האלה, ואני עצרתי עם בלם יד בלבד ב-140 קמ"ש בשיפוע של 9%, שהוא המירבי המותר.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שכל הדיבורים האלה על שיפוע כזה וכזה לא מתייחסים לנקודה המרכזית, והיא כמות האנרגיה שהבלמים יכולים להוציא מהמערכת.

 

הבלמים יכולים לבלום בלימה חזקה עד שהם מתחממים, ואז היכולת שלהם להוציא אנרגיה (חום) נוספת יורדת, לפעמים כמעט לאפס.

 

בנסיעה רגילה בולמים בלימות חלשות בהפסקות, ולכן הבלמים מתחממים קצת ומספיקים להתקרר. לכן נראה לרבים כי הבלמים יכולים לעצור תמיד ובכל מצב - וזה פשוט לא נכון.

 

אם יש רכב כבד שנוסע מהר, והבלמים שלו הם ממוצעים (כלומר מספיקים לנסיעה רגילה ולא יותר), הרי שיתכן מאד שכמות האנרגיה הקינטית שלו היא קרובה ליכולת הבלמים. אם מדובר בנסיעה בירידה, ואם בולמים בלימה ממושכת כדי לשמור על מהירות קבועה, אפשר בקלות להגיע למצב שהבלמים כבר חמים, הרכב עדיין מהיר, ואז יש לרכב אנרגיה רבה ולבלמים אין יכולת להוציא אותה - כלומר, הרכב לא יעצור.

 

רק מיומנות של הנהג יכולה לסייע לו לדעת שהוא מתקרב למצב הזה, ולכן צריך לבלום בלימת חירום - עם נעילת גלגלים אולי (במקרה כזה יתכן שמערכת ABS תמנע אפשרות של בלימה), עד כדי זחילה או אפילו עצירה מוחלטת, כדי לחזור למצב שבו האנרגיה האצורה ברכב קטנה משמעותית מיכולת הבלימה.

 

אבל כדי לזהות מצבים כאלה, לא כל שכן כדי לתמרן תמרוני חירום כגון חיכוך בגדר, צריך להתאמן מראש במשך שעות (או יותר). הסיכוי להצליח בתמרון כזה בפעם הראשונה, במצב לחץ - הוא כל כך קטן, שלדעתי כל העצות האלה אינן מועילות כלל.

 

דני

 

ABS לא יכול למנוע בלימה, הוא נכנס לפעולה רק כשאתה בולם מספיק חזק לנעול גלגלים, ואם הבלמים שלך מספיק חזקים עדיין כדי לבלום עד נעילה - אתה במצב טוב יחסית.

 

מעבר לזה - כמו שאמרתי - יש מצב סביר מאד שבבלימה רגילה לא תקבל האטה משמעותית כי רוב הבלימה הולכת לבלמים הקדמיים שמתחממים, במצב כזה הפעלה של בלם יד תפעיל את האחוריים בלבד ותמצה מהם עוד יכולת בלימה שיש להם מאחר והם מתחממים הרבה פחות מהקדמיים. זה הדבר הכי חשוב שצריך להעביר לנהגים לא מנוסים - לא לפחד מבלם היד, להשתמש בו בהדרגה והרכב יעצור בסוף, זה הפתרון הכי פשוט ומיידי לנסות, כל השאר - יותר מסוכן והרסני בפוטנציה.

 

לגבי הדיון האם עדיף לבלום בירידות ארוכות לסירוגין או בלימה עדינה יותר אבל ממושכת - לדעתי אין הבדל גדול מבחינת חימום הבלמים. הסיבה היא שבסופו של דבר יש לרכב X אנרגיה שצריך 'לבזבז' דרך חום בבלמים. כלומר להביא רכב מסויים שנוסע במהירות X מגובה Y לגובה Z במהירות 0, ידרוש אותה כמות אנרגיה בצורת חום, שהיא שווה לאנרגיה הפוטנציאלית והקינטית שיש לרכב בתחילת הדרך. סך האנרגיה שהבלמים צריכים לספוג יהיה שווה גם אם נבלום לסירוגין וגם אם נבלום בלימה אחת ארוכה, זה יהיה האינטגרל של החום לאורך כל הדרך.

זו דעתי, יכול להיות שאני טועה :)

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם לא הגיע הזמן שיהיה רשיון להיות הורים?

 

הילדה שניצלה לא היתה חגורה בחגורת בטיחות! . יתכן שעוד ילדים לא היו חגורים.

הילדה סיפרה שברגעים האחרונים האם אמרה להם להגיד תהילים. אבל מדוע לא אמרה להם קודם כל לחגור חגורות?

 

כנראה שההורים אשמים (בהנחה שהדיווח התקשורתי נכון):

1. חלק מהילדים לא היה חגור

2. הרכב לא היה מתוחזק כראוי (בלמים שחוקים)

3. הנהג לא ידע איך להאט את הרכב במקרה חירום.

 

כואב הלב על הילדים המסכנים שנהרגו באשמת הוריהם.

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4232551,00.html

"רק הילדה רחל אפרת הצליחה להיחלץ מהרכב לפני שעלה באש - וניצלה...

רחל אפרת התעוררה בבית החולים .... לדבריה, לא הייתה חגורה בחגורת בטיחות וכך הצליחה לפתוח את דלת המכונית ולהיחלץ ממנה.

...לבית החולים הגיע גם אלי לנקרי מטבריה, שמתגורר לא רחוק ממקום התאונה והיה הראשון שירד לרכב. הוא אף סייע לרחל אפרת להתרחק לפני שהמכונית עלתה באש "

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4232906,00.html

 

קצין אגף התנועה במחוז, סגן ניצב יוסי חתוקאי, אמר שהליקויים שהתגלו במערכת הבלמים ברכב אינם מהסוג המתגלה במבחן הרישוי, אלא בטיפולי התחזוקה השוטפים של הרכב....

"גם רפידות שחוקות, אפילו בעובי של שני מ"מ, עושות את העבודה ואתה לא יכול לדעת שהן שחוקות. לעומת זאת, בטיפולי 15 אלף, 30 אלף, מפרקים המכונאים את הגלגלים וניתן לבחון באופן בלתי אמצעי את תקינות הבלמים", הסביר קצין המשטרה....

קצין המשטרה אמר כי מספר הנוסעים המותר ברכב שבו נסעו בני המשפחה הוא תשעה - שמונה ונהג - כך שמבחינה זו לא הייתה כל בעיה."

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז כמה מסקנות אישיות:

 

1. אין ויכוח על החשיבות לתחזק את הרכב כמו שצריך גם אם השנתון חדש ובייחוד כשנסועה גבוהה וכמובן אין להסתפק בבדיקה של טסט שנתי.

2. האמת היא שאף אחד אם הוא לא נקלע למצב בעצמו לא יכול להגיד כיצד היה פועל. נכון נהגים רבים היו פועלים כמו שצריך בקור רוח אבל אל תזרקו את המילה "אינסטינקט" כי אני למשל חשבתי שאם ישדדו אותי בדרא"מ אני פשוט אתן את הכסף ואברח אבל בפועל רדפתי אחרי הגנב בריצה. בפועל הוא יכל לרוץ לסמטא ושם היו גומרים אותי ואת החבר שלי (שבסופו של יום קיבל כסף מהביטוח על המצלמה שלו שנגנבה). מודעות לכיצד יש לפעול אכן יכולה לשפר את הסיכוי לנהוג כך.

3. משטרת ישראל %#$%@#!$1!!!!

4. אכן יש בעייה אצל הנהג הממוצע (ומבלי בכלל לדבר על המקרה המצער שבגינו נפתח התרד). פעמים רבות הוא אינו מתחזק את רכבו כמו שצריך, או דואג למלא אוויר בצמיגים (אני מקפיד כמעט לפני כל נסיעה מחוץ לעיר (רוב הזמן אני נוהג בעיר) לבדוק את הלחץ בגלגלים (ולא לפי העין או הרגל רק לפי המשאבה בתחנת הדלק).

הבעיות ממשיכות כפי שרבים מחברי הפורום ציינו בחוסר ידע כיצד יש לנהוג בירידה(גם אני כמו שאר חברי הפורום מתחרפן כשאני רואה את אורות הברקס של הרכב לפני לחוצים לאורך כל הירידה)- (הורדת הילוך שמירת מרחק ברקסים קצובים וחזקים) או בנסיעה רגילה לצורך העניין. אלה דברים בסיסיים שלא לומדים בשיעורי נהיגה לצערי הרב (המורה לנהיגה הכי טוב שלי הוא אבי שלימד אותי לא איך לעבור טסט אלא איך צריך לנהוג).

5. יש בעייה של תשתיות בארץ- כן הייתי מעדיף לראות מעקה בטיחות ממתכת שתוכנן במיוחד להדוף רכב חזרה לכביש ולא מעקה בטון שתוכנן לאפס תחזוקה למע"צ.

6. המשטרה #@%#@%!@$#!()*&^%$#.

7. שוב מבלי להכנס לשיח אשמה אני מקווה שהמקרה המצער יעזור לאנשים להתעניין קצת בנהיגה בטיחותית בתחזוקה בסיסית ובדרך ארץ על הכביש.

 

לבי אם המשפחה האבלה הלוואי ולא נדע עוד זוועות כאלו!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי ואבוי שקצין משטרה בכיר מכריז שאין בעייה עם תשעה נוסעים בגרנדיס.

בערב אעלה סריקה של רישיון הגרנדיס שלנו שכתוב בו 6+1.

אין עוד גירסת מרכב לגרנדיס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה רשיון הגרנדיס.

אני לא מבין איך לא מזדעזעים מזה שקצין משטרה בכיר מכריז שאין בעייה עם מספר הנוסעים.

 

הנה דברים עוד דברים שוועדת הבדיקה לא תעיז להגיד, אבל אני לא צריך להיות פוליטקלי קורקט, אז אני יכול להגיד בלי לדפוק חשבון:

1. נהג עייף - אני לא יכול להעלות על דעתי סיטואציה בה הילדים איתי באוטו ב 2 בלילה (אלא אם כן חס וחלילה לבית חולים). יוצאים לבלות או לאירוע משפחתי מרוחק? קחו בייביסיטר.

2. מישהו חשב לבדוק את האלכוהול בדמו של הנהג? אולי בכל החגיגות הוא שתה?

3. בזמן סכנה, להתרכז בתפעול הרכב ולא בשיחה עם המשטרה (כניראה תוך החזקת הטלפון) וגם לא באמירת תהילים...

Grandis.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי ואבוי שקצין משטרה בכיר מכריז שאין בעייה עם תשעה נוסעים בגרנדיס.

בערב אעלה סריקה של רישיון הגרנדיס שלנו שכתוב בו 6+1.

אין עוד גירסת מרכב לגרנדיס.

 

באמת מוזר.

האם יתכן שיש למיצובישי רכב אחר (לא גרנדיס) שיכול להסיע יותר נוסעים?

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין למה הנהג לא עשה כלום אחרי שהוא איבד את הבלמים.

למה הוא לא הוריד הילוך?, הוא יכל לפחות לנסות להעביר לPARKING או לרוורס לפי דעתי זה היה מאט את הרכב.

למה הוא לא ניסה לבלום את הרכב על ידי הצמדות להפרדה שבין הנתיבים (לפני שהרכב הגיע למהירות גבוהה)?

או לפחות לסטות לשולים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת מוזר.

האם יתכן שיש למיצובישי רכב אחר (לא גרנדיס) שיכול להסיע יותר נוסעים?

 

יהודה

שם לב שלא רשום מספר נוסעים אל מספר מקומות ישיבה , ז"א אתה יכול להסיע ברכב מספר נוסעים רב כלל שניתן בהתאם לרשיון הנהיגה שלך כאשר על כל הנוסעים לשבת בבטחה וכל החגורות בשימוש. זה בדיוק היה המצב ברכב הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3348 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...